چگونه در لينكدين كار پيدا كنيم؟ گرفتن پيشنهاد كاري Linkedin

جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
مطالعه 8 دقيقه
مرجع متخصصين ايران كارجويان لينكدين
براي يافتن شغل از طريق لينكدين چه مواردي را بايد مدانديشه متخصصين قرار داد؟ در اين مطلب از اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران تمام استراتژي‌هاي لازم براي پيداكردن شغل را مرور مي‌كنيم.
تبليغات

لينكدين با بيش از ۹۰۰ ميليون متخصص و دسترسي به ۲۰۰ كشور و منطقه در سراسر جهان، به بهترين شبكه‌ي اجتماعي حرفه‌اي تبديل شده است. اين پلتفرم فضايي محبوب براي شبكه‌سازي و جستجوي فرصت‌هاي شغلي محسوب مي‌شود و بدون شك شبكه‌اي براي حرفه‌اي‌هاي جوياي كار است. اما چگونه مي‌توانيم در لينكدين كار پيدا كنيم؟

مسئله اين است كه اگر فقط گاهي‌اوقات پروفايل خود را مطالعه مي‌كنيد يا به پست‌ها نگاهي مي‌اندازيد، از تمام كارهايي كه لينكدين مي‌تواند برايتان انجام دهد بهره نمي‌بريد. بسياري از جويندگان كار، تكميل پروفايل لينكدين را به حداكثر نمي‌رسانند تا به آن‌ها در يافتن شغل كمك كند. در عوض، روزمه‌ي خود را كپي مي‌كنند و اميدوارند كارفرماي مناسب آن‌ها را پيدا كند.

در اينجا ۱۰ نكته‌ي مهم وجود دارد كه ممكن است از آن‌ها اطلاعي نداشته باشيد و هركدام مي‌توانند شما را يك قدم به شغل جديد نزديكتر كنند. قبل از شروع، اگر هنوز با چم‌وخم كار با حساب لينكدين آشنا نشده‌ايد، مطلب لينكدين چيست ؟ ساخت لينكدين و يادگيري استفاده از LinkedIn را از دست ندهيد.

گرفتن پيشنهاد كاري Linkedin

مرجع متخصصين ايران فردي درحال كار با Jobs لينكدين

پروفايل لينكدين را تكميل كنيد

هنگام ساختن پروفايل حرفه‌اي در لينكدين براي اولين‌بار، ممكن است به تمام سوالات ارائه‌شده براي تكميل پروفايل پاسخ ندهيد و از آن‌ها گذر كنيد. اگر چنين است، شايد بد نباشد برگرديد و به سؤالاتي كه پرسيده مي‌شود پاسخ دهيد و اين‌بار هر بخش را با جزئيات بيشتري تكميل كنيد. موقعيت‌هاي شغلي گذشته و فعلي خود و همچنين مهارت‌هاي به‌دست‌آمده را شرح دهيد.

كارفرمايان بالقوه مي‌خواهند شخصيت شما را از طريق نمايه لينكدين شما ببينند؛ بنابراين بينش كمي درمورد اينكه چه كسي هستيد به آن‌ها بدهيد. همچنين بهتر است از شبيه‌كردن نمايه خود به ديگران پرهيز كنيد؛ زيرا احتمالا براي كساني كه آن را مشاهده مي‌كنند جذاب نخواهد بود.

Headline يا سرفصل مناسبي انتخاب كنيد

عنوان لينكدين متني كوتاه با ۲۲۰ كاراكتر يا كمتر در بالاي نام متخصص لينكدين است كه كار شما را توصيف مي‌كند. در نتايج جستجو، اين توضيحات كوتاه در كنار نام متخصص نشان داده مي‌شود و بايد به‌گونه‌اي باشد كه خوانندگان را متقاعد كند كه روي پروفايل كليك كنند تا اطلاعات بيشتري در مورد سابقه و تجربه شخص موردانديشه متخصصين پيدا كنند. ايجاد محتوا براساس حوزه تخصصي به شما اين امكان را مي‌دهد كه در عين افزايش تصوير و اعتبار خود، برجسته شويد. مثال‌هاي زير مي‌توانند در پيداكردن عنوان مناسب به شما كمك كنند:

داراي ۲۰ سال تجربه در مديريت جامعه و رسانه‌هاي اجتماعي، توسعه برند و استراتژي بازاريابي محتوا

توسعه‌دهنده وردپرس و بازارياب ديجيتال. من به كسب‌وكارها كمك مي‌كنم حضور الكترونيك خود را افزايش دهند و درآمد خود را از طريق استراتژي‌هاي بازاريابي مؤثر افزايش دهند.

لينكدين Jobs

براي جستجوي موقعيت‌هاي شغلي مرتبط، قسمت LinkedIn Jobs را مرور كنيد. از فيلترهاي داخلي مانند تاريخ ارسال، سطح تجربه و ساير فيلترها استفاده كنيد تا به شما كمك كنند جستجوي خود را بهبود بخشيد. برخي از شركت‌ها، آگهي‌هاي جديد خود را در اين بخش قرار مي‌دهند.

همچنين مي‌توانيد بخش علايق شخصي خود را تكميل كنيد تا لينكدين به‌طور خودكار مشاغل مرتبط را به شما پيشنهاد دهد. عناوين شغلي، شهرها، صنايع و شركت‌هايي را كه بيشتر به آنها علاقه داريد مشخص كنيد و به‌طور محتاطانه به استخدام‌كنندگان پيام دهيد. بدين‌ترتيب، اعلان‌هايي درباره نقش‌هايي دريافت خواهيد كرد كه با معيارهاي انتخابي شما مطابقت دارند و جستجوي شغل جديد آسان‌تر خواهد شد. درنهايت اگر شغل موردانديشه متخصصين را پيدا كرديد، مي‌توانيد از طريق لينك‌هاي مربوطه‌ براي دريافت شغل اقدام كنيد.

به گروه‌ها بپيونديد

گروه‌هاي بسياري در لينكدين وجود دارند كه مي‌توانيد به آن‌ها بپيونديد؛ به‌ويژه آن‌هايي كه در زمينه‌ي كسب‌وكار شما فعاليت مي‌كنند. با هم‌گروه‌هاي خود معاشرت كنيد،‌ در مباحثه‌هايي كه انجام مي‌شود شركت داشته باشيد و هم انديشي ها و ممباحثه‌هاي خود را ارائه دهيد. اين مسئله نيز به شما امكان مي‌دهد خود را تثبيت كنيد و موردتوجه استخدام‌كنندگان قرار بگيريد.به گروه‌هاي متقابل بپيونديد تا سازمان‌ها بتوانند به‌راحتي شما را پيدا كنند. نقش لينك‌هاي خوب در جستجوي كار لينكدين بسيار مهم است.

پروفايل خود را به‌روز نگه‌داريد

مرجع متخصصين ايران پروفايل لينكدين فرانكلين

به‌ گفته‌ي Jobvite، هشتادوهفت درصد از استخدام‌كنندگان، لينكدين را مؤثرترين راه براي مطالعه متقاضيان شغل مي‌دانند و از آن به‌عنوان بخشي از فرآيند خود استفاده مي‌كنند. جويندگان كار مي‌توانند با به‌روز نگه‌داشتن پروفايل لينكدين توجه ديگران را به خود جلب كنند. رايج‌ترين مهارت‌ها و تجربه‌هاي كاري خود را به‌صورت مفصل و با جرئيات كامل در پروفايل وارد كنيد تا نشان دهيد كه درمورد كارتان جدي هستيد و شانس يافتن شغل موردانديشه متخصصينتان را افزايش دهيد. اجازه ندهيد كه افراد با مراجعه به پروفايل شما اين احساس را داشته باشند كه مدت‌ها است اين صفحه به‌روزرساني نشده و خاك خورده است.

در لينكدين فعال باشيد

سعي كنيد چندروز يك‌بار زماني را به حضور در لينكدين اختصاص دهيد. افزون‌بر پست‌گذاشتن با گروه‌ها درگير شويد و با ديگران در لينكدين تعامل داشته باشيد. شما مي‌توانيد اين كار را با لايك‌كردن، انديشه متخصصيندادن و به اشتراك گذاشتن محتواي افراد ديگر كه در فيد لينكدين شما ظاهر مي‌شود انجام دهيد. هرقدر به‌عنوان يك فرد حرفه‌اي تعاملات خود را بيشتر كنيد، به‌همان اندازه مورد توجه قرار خواهيد گرفت و به رسميت شناخته مي‌شويد. علاوه‌براين، توليد و انتشار محتوا درمورد موضوعي كه به آن علاقه‌مند هستيد، مي‌توانيد باعث شود در ذهن ديگران تثبيت شويد. اين امر به كارفرمايان يا مشتريان بالقوه اشتياق شما را نشان مي‌دهد و افراد بيشتري به پروفايل شما توجه خواهند كرد.

از كلمه‌هاي كليدي استفاده كنيد

مرجع متخصصين ايران جستجوي كلمات كليدي در لينكدين

همان‌طور كه گفتيم، بسياري از استخدام‌كنندگان از كلمات كليدي براي يافتن افراد جوياي كار استفاده مي‌كنند. بنابراين مهم است كه بخش مهارت‌ها و تاييديه‌هاي خود را با كلمات كليدي مرتبطي كه مي‌خواهيد كامل كنيد. آن دسته از متخصصان لينكدين كه در بخش مهارت‌ها‌ي خود كلمات كليدي را به‌كار مي‌برند، بيشتر در نتايج جستجوي استخدام‌كنندگان برجسته خواهند شد. اين امر باعث مي‌شود بازديدهاي مربوط به نمايه و شانس شما براي اولين مصاحبه افزايش يابد.

جستجوي پيشرفته

پس از بهينه‌سازي پروفايل لينكدين، براي يافتن افراد استخدام‌كننده از طريق ابزار جستجوي لينكدين اقدام كنيد. درست مانند وقتي كه در سايت‌هاي استخدام شغل يا شركت موردانديشه متخصصينتان را جستجو مي‌كنيد، در اينجا هم مي‌توانيد مديران استخدام را در لينكدين پيدا كنيد. بسياري از كارفرماها و مديران استخدام، آگهي‌هاي فعال خود را در سرفصل‌ها يا ساير بخش‌هاي نمايه خود تبليغ مي‌كنند و با استفاده از كلمات كليدي مربوط به شغل موردانديشه متخصصين، به ديده‌شدن هرچه بيشتر آگهي خود كمك مي‌كنند. با جستجوي «استخدام»، «كاريابي» يا عنوان موقعيت شغلي مي‌توانيد مديراني را بيابيد كه در همان زمينه به‌دنبال كارجو هستند.

شركت‌هاي موردعلاقه خود را جستجو و از افرادي كه به‌هر طريقي با اين شركت‌‌ها مرتبط هستند، فهرستي تهيه كنيد. اگر اين افراد در آنجا كار مي‌كنند، مي‌توانيد درمورد فرهنگ شركت سوالاتي بپرسيد. خلاقيت به‌خرج دهيد و هنگامي كه آماده شديد، از افراد مذكور بخواهيد شما را به مديران شركت معرفي كنند.

نشان سبز Open to work را به پروفايل خود اضافه كنيد

مرجع متخصصين ايران نشان Opentowork در پروفايل لينكدين

براي ديده‌شدن بيشتر مي‌توانيد از قابليت Open to work استفاده كنيد. اين بخش از لينكدين به شما امكان مي‌دهد عنوان‌ها و موقعيت شغلي مدانديشه متخصصينتان را تكميل كنيد. همچنين مي‌توانيد مواردي مانند نوع كار ازانديشه متخصصين قراردادي، تمام‌وقت يا پاره‌وقت بودن و تاريخ شروع به‌كار را اضافه كنيد. اگر درحال‌حاضر مشغول به كار هستيد و نمي‌خواهيد افراد شركت فعلي از جوياي‌كار بودن شما مطلع شوند، لينكدين اين امكان را مي‌دهد كه در بخش Just recruiters اجازه ندهيد همكاران شما متوجه شوند كه در جستجوي شغل جديد هستيد.

ارتباطات خود را گسترش دهيد

شبكه خود را تا جايي كه مي‌توانيد گسترش دهيد. همكاران سابق، مخاطبين و افراد معتبر را به شبكه خود اضافه كنيد و با افرادي كه در حوزه‌هاي مختلف مشغول به كار هستند، ارتباط برقرار كنيد. بهترين راه براي يافتن شغل در لينكدين از طريق ايجاد ارتباط با افراد مشابه است. از آنجاكه آن‌ها در‌حال‌حاضر در يك دامنه كار مي‌كنند، براي شما راحت‌تر است كه با استخدام‌كنندگان و مديران ارشد همان حوزه ارتباط برقرار كنيد. مردم اين روزها ترجيح مي‌دهند افرادي را استخدام كنند كه با افراد شناخته‌شده خود پيوندهاي مشتركي دارند؛ زيرا بيشتر مي‌توانند به آن‌ها اعتماد كنند. اگر اخيرا به اين فكر افتاده‌ايد كه چگونه شبكه‌‌ي دوستي مناسبي در لينكدين بسازيم، به‌سرعت متوجه خواهيد شد چه كساني را در لينكدين دنبال كنيد تا نكات مفيد و فرصت‌هاي جديد را دريافت كنيد.

چطور در لينكدين ديده شويم؟

تمام مواردي كه در بخش قبل به آن‌ها اشاره كرديم، در ديده‌شدن تأثيرگذار خواهند بود. اما از ميان آن‌ها، گسترش ارتباطات و فعال‌بودن اولويت بيشتري دارند. علاه‌براين، به‌روزرساني پروفايل، انتخاب تصوير و عنوان مناسب از مسائلي هستند كه مي‌توانند شانس شما را براي ديده‌شدن افزايش دهند. به پروفايل‌هاي ديگران نگاهي بيندازيد و از سعي كنيد از آن‌ها الهام بگيريد. آخرين‌بار كه لينكدين را مطالعه كرديد، چه چيزي در پروفايل يك شخص خاص موجب شد توجه شما جلب شود؟

مهاجرت از طريق لينكدين

لينكدين راهكاري عالي براي ارتباط با افراد در سراسر جهان است؛ بنابراين، براي پيداكردن شغل در كشورهاي خارجي و مهاجرت نيز ممكن است بتوانيد از آن استفاده كنيد. افزون‌بر مواردي كه در بخش قبل به آن‌ها اشاره كرديم، براي مهاجرت در لينكدين و كاريابي در كشورهاي خارجي موارد ديگري نيز دخيل هستند.

مرجع متخصصين ايران لينكدين

يك پروفايل قوي ايجاد كنيد: اطمينان حاصل كنيد كه از دستورزبان درستي استفاده كرده‌ايد و پروفايل شما با زبان كشور مقصد نوشته شده است. علاوه‌براين، ابتدا زبان اصلي كشور موردانديشه متخصصينتان را فهرست كنيد و سپس اگر به زبان ديگري تسلط داريد، آن را اضافه كنيد و تا جايي‌كه مي‌توانيد به‌دنبال يادگيري زبان كشور موردانديشه متخصصين باشيد.

گروه‌هاي مرتبط را پيدا كنيد: چنين گروه‌هايي مي‌توانند مكان‌هاي خوبي براي آشنايي با افراد بانفوذي باشند كه مي‌توانيد با آن‌ها ارتباط برقرار كنيد. علاوه‌بر گروه‌ها، شركت‌ها را در كشورها و شهرهاي مدانديشه متخصصينتان دنبال كنيد. مي‌توانيد از طريق پنجره‌ي Jobs براي يافتن مشاغل موجود در كشور مقصد اقدام كنيد. براي اين كار احتمالا نياز است لوكيشن خود را تغيير دهيد.

وضعيت شغلي خود را بيان كنيد: آيا ويزاي لازم براي كار در جاهاي ديگر را داريد؟ اگر نه، ياد بگيريد كه چگونه آن را دريافت كنيد. اكثر شركت‌ها در كشورهاي ديگر شما را بدون داشتن مدارك لازم استخدام نخواهند كرد.

درآخر، انتظار معجزه نداشته باشيد! اكثر مردم نمي‌توانند به شما كمك كنند تا در كشور مورد‌انديشه متخصصين خود شغلي پيدا كنيد؛ زيرا نمي دانند روند ويزاي كار چگونه است و خودتان بايد با پيگيري و تحقيق و درنهايت از طريق ساخت راخبار تخصصيه‌ي الكترونيك و قوي در لينكدين شانس خود را براي مهاجرت بسنجيد. افزون‌براين، مراقب افرادي باشيد كه به شما قول يك شغل بين‌المللي را مي‌دهند كه خيلي‌خوب به‌انديشه متخصصين مي‌رسد و فقط با منابع معتبر و سازمان‌هاي دولتي كار كنيد. همچنين، در تلاش خود براي يافتن شغل در كشورهاي ديگر پيگير و ثابت باشيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات