گردوغبار زدايي فن خنك‌كننده‌ي لپ‌تاپ

پنج‌شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لپ‌تاپ‌ها هم درست مانند رايانه‌هاي روميزي مي‌توانند گردوغبار فراواني را به خود جذب كنند. بدون شك انسداد ورودي و خروجي‌ هواي لپ‌تاپ، آسيب جبران ناپذيري را به آن وارد مي‌كند. همراه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران باشيد.
تبليغات

 به سبب اينكه همه‌ي قطعات سخت‌افزاري لپ‌تاپ به صورت فشرده در كنارهم قرار گرفته‌اند، وجود گردوغبار خطر بيشتري نسبت به رايانه‌هاي روميزي دارد. درصورت وجود گردوغبار، حتي زماني هم كه فن خنك كننده‌ي لپ‌تاپ به طور مداوم عمل خنك ‌سازي را انجام مي‌دهد، امكان جديد شدن بيش‌ از حد دستگاه وجود دارد. اگر اين اتفاق رخ دهد، سيستم قفل كرده و ممكن است ديگر كاري از دستان شما برنيايد. يا حتي امكان دارد قطعات سيستم آسيب ببينند؛ به‌گونه‌اي كه لپ‌تاپ خود را براي هميشه از دست بدهيد!

خوشبختانه رفع اين اشكال به آساني قابل انجام است. همه‌ي ابزارهاي مورد نياز شما، يك پيچ‌گوشتي كوچك متناسب با پيچ‌هاي دستگاه و دمنده‌ي قدرتمند هوا است. براي رفع اين اشكال، با احتياط كامل طبق راهنماي ادامه‌ي مطلب پيش برويد.

مرجع متخصصين ايران Blower

لپ‌تاپ را خاموش كنيد، پشت و رو كرده و درصورت امكان باتري آن را خارج كنيد؛ پيشنهاد مي‌كنيم، شارژر دستگاه را هم جدا كنيد. خروجي هواي واقع در لبه‌ي بيروني لپ‌تاپ را نگاه كنيد. بايد در نزديكي و پايين آن، پنل دسترسي به فن دستگاه وجود داشته باشد. پيچ‌هاي آن را بازكرده و پنل را برداريد. بايد فن واقع در سمت راست زيرين پانل را ببينيد. محل قرارگيري آن در لپ‌تاپ‌هاي مختلف، مي‌تواند متفاوت باشد.

حالا زمان آن است كه گردوغبار را بزداييد؛ كاري كه بايد در بيرون از خانه انجام گيرد. دمنده‌ي هوا را به صورت مكرر و از تمامي زاويه‌ها، در جهت خروجي هواي لپ‌تاپ روي فن خنك‌كننده بگيريد. به ياد داشته باشيد كه فشار هوا نسبتاً پايين باشد و لوله‌ي دمنده را بيش از حد به قطعات دستگاه نزديك نكنيد تا برخوردي با آنها نداشته باشد. عدم رعايت اين موارد باعث آسيب‌رساني به فن يا قطعات ديگر دستگاه خواهد شد.

پس از اينكه همه‌ي گردوغبار را خارج كرديد، پنل دسترسي و باتري را سرجاي خود قرار داده؛ سپس سيستم را روشن كنيد. بدون شك لپ‌تاپ خنك‌تر و بي‌صداتر از قبل كار خواهد كرد.

اگر بيش‌از يك يا دو سال است كه دستي به سر و روي لپ‌تاپ نكشيده بوديد، بدانيد كه خيلي دير براي اين كار اقدام كرده‌ايد. منتظر نمانيد كه تا اين حد دير شود. براي همين، بهتر است تاريخ انجام پاك‌سازي لپ‌تاپ را در تقويم علامت بزنيد و هردو ماه اين كار را تكرار كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات