گوگل پيكسل بوك گو با پردازنده اينتل و سيستم‌عامل كروم معرفي شد

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل دقايقي پيش طي رويداد اختصاصي خود از عضو جديد لپ‌تاپ‌هاي خانواده‌ي پيكسل با وزن اندك، توان پردازشي بالا و سيستم‌عامل كروم رونمايي كرد.
تبليغات

گوگل سال‌ها به توسعه‌ي سيستم‌عامل كروم پرداخته است تا تجربه‌ي جديدي براي متخصصان كامپيوترهاي شخصي به ارمغان بياورد؛ تجربه‌اي كه اندرويد در آن شكست خورد. با اين حال چند سالي است (از سال ۲۰۱۷ و معرفي پيكسل‌بوك) كه غول دنياي فناوري خود دست به‌كار شده است و اقدام به توسعه‌ و توليد كامپيوتر و تبلت‌هاي مجهز به‌ كروم‌بوك مي‌كند. پس از عرضه‌ي پيكسل بوك، اكنون نوبت به دستگاهي است كه با ارزش اقتصادي‌تر، امكان تجربه‌ي سيستم‌عامل كروم و اكو سيستم گوگل را براي تعداد بيشتري از متخصصان به ارمغان بياورد.

مرجع متخصصين ايران پيكسل بوك گو / Pixelbook go

پيكسل‌بوك گو (Pixelbook Go) نام جديدترين عضو خانواده‌ي كامپيوتر‌هاي گوگل است كه اكنون از ارزش مقرون‌به‌صرفه‌تري بهره مي‌برد. اولين نكته‌اي كه بايد در رابطه با پيكسل‌بوك‌ گو در انديشه متخصصين داشته باشيد، ماهيت متفاوت آن در مقايسه با پيكسل بوك و پيكسل اسليت است. اين محصول يك لپ‌تاپ است و ماهيت تبلت و هيبريدي ندارد. پيكسل‌بوك‌ گو را مي‌توان يك كروم‌بوك دانست كه گوگل با تجهيز آن به قابليت‌هاي مختلف، اين لپ‌تاپ را به محصولي جذاب بين تمامي رقباي خود تبديل كرده است.

با نگاهي اجمالي به پيكسل‌بوك‌ گو، طراحي خاص اين دستگاه به‌خصوص در بخش زيرين آن خودنمايي مي‌كند. به‌گفته‌ي گوگل به لطف اين زبان طراحي و تعبيه‌ي اين لايه‌ي مخملي (موجي) شكل كمك زيادي به قرارگيري دستگاه در محيط‌هاي مختلف مي‌كند. گوگل تلاش زيادي براي بهبود ارگونومي و قابليت حمل پيكسل‌بوك گو به كار برده است و در همين راستا اين لپ‌تاپ تنها ۱۳ ميلي‌متر ضخامت و ۹۰۰ گرم وزن دارد. بدنه‌ي فلزي دستگاه نيز كمك زيادي به افزايش عمر و كيفيت ساخت آن مي‌كند تا نگراني از جابجايي هميشگي آن نداشته باشيد. صفحه كليد با نور پس‌زمينه، حاشيه‌هاي اندك نمايشگر، اسپيكر‌هاي دوگانه‌ و رنگ مشكي و صورتي از ديگر ويژگي‌هاي طراحي اين دستگاه به شمار مي‌روند.

گوگل حين رونمايي از پيكسل‌بوك گو از تمركز زياد بر توسعه‌ي صفحه‌كليد پيشرفته‌ي آن خبر داد. مكانيزم پيشرفته‌ي اين صفحه‌كليد مشابه با نمونه‌ي به‌كار رفته در پيكسل بوك است كه تايپ آسان و بي‌صدا را به ارمغان مي‌آورد و گوگل آن را «Hush Keys» مي‌نامد. 

اما طراحي پيكسل‌بوك‌ گو تنها بخش كوچكي از جذابيت آن را تشكيل مي‌دهد. اين دستگاه از مشخصات متخصص تقريبا مشابهي با تبلت پيكسل اسليت بهره مي‌برد. متخصصان امكان سفارش آن را با پردازنده‌ي كم‌مصرف Core m3 را در كنار انواع‌ توانمندتر Core i5 و i7 را خواند داشت. حافظه‌ي رم ۸ يا ۱۶ گيگابايت، حافظه‌ي ذخيره‌سازي ۶۴، ۱۲۸ يا ۲۵۶ گيگابايت در كنار اسپيكر دوگانه از ديگر مشخصات متخصص اين لپ‌تاپ هستند. به‌لطف سخت‌افزار توانمند و سيستم‌عامل بهينه‌ي كروم، متخصصان تجربه‌ي ايده‌آلي با پيكسل‌بوك گو خواهند داشت.

مرجع متخصصين ايران پيكسل بوك گو / Pixelbook go

محصولات گوگل همواره به نمايشگر‌هاي باكيفيتي مجهز بوده‌اند و پيكسل‌بوك‌ گو نيز از اين قاعده مستثني نيست. غول دنياي فناوري در لپ‌تاپ جديد خود از نمايشگر ۱۳.۳ اينچي لمسي با رزولوشن 4K و نسبت ۱۶:۹ بهره مي‌برد كه گوگل آن را «Molecular Display» مي‌نامد. استفاده از اين نمايشگر باكيفيت براي تجربه‌ي سرويس بازي استاديا در كنار روان بودن سيستم‌عامل كروم، ارزش خريد پيكسل‌بوك‌ گو را بيش‌ازپيش افزايش مي‌دهد. البته امكان خريد دستگاه با نمايشگر Full HD نيز در دسترس خواهد بود كه براي اين امر بايستي نسخه‌ي پايه‌ي پيكسل‌بوك‌ گو را خريداري كنيد. اين صفحه‌نمايش همچنين با قلم پيكسل گوگل نيز سازگار است. 

كاربري پيكسل بوك‌ گو نيازمند عمر باتري بالاي آن است. گوگل با درك اين موضوع، كروم‌بوك جديد خود را به باتري حجيمي مجهز كرده است تا عمر ۱۲ ساعته را به ارمغان بياورد. همچنين به لطف فناوري شارژ سريع تنها با ۲۰ دقيقه شارژ مي‌توانيد دو ساعت عمر باتري داشته باشيد. گوگل براي افزايش امنيت دستگاه نيز از چيپ امنيتي نام‌آشناي Titan خود در پيكسل‌بوك گو بهره برده است. تجهيز به سيستم‌عامل كروم نيز به‌معناي امكان اجراي اپليكيشن‌هاي اندرويد و نرم‌افزار‌هاي لينوكس در كنار انواع خاص خود آن است.

گوگل كروم‌بوك پيكسل‌بوك‌ گو را با ارزش پايه‌ي ۶۴۹ دلار به بازار عرضه خواهد كرد تا گزينه‌ي به مرابت مقرون‌به‌صرفه‌تري در مقايسه با پيكسل اسليت به شمار بيايد.

ارزش به‌روز، مشخصات متخصص و هر اطلاعاتي كه براي خريد ارزان‌ و آگاهانه‌ي انواع لپ‌تاپ‌‌هاي اداري و گيمينگ نياز داريد را در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران بيابيد. در اين بخش، علاوه‌بر مشخصات متخصص دقيق لپ‌تاپ‌هاي ايسوس، ايسر، مك‌بوك‌هاي اپل، انواع لپ‌تاپ لنوو و محصولات دل و اچ‌پي و پاسخ به سوالات شما، امكان مقايسه‌ي دو يا چند محصول دركنار گالري تصاوير رسمي محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات