سرفيس لپ تاپ 3 موفق به كسب امتياز بالاي تعميرپذيري از iFixit شد

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت در سرفيس لپ‌تاپ ۳، تعميرپذيري و جداسازي اجزاي دستگاه را آسان‌تر كرده و از iFixit امتياز بالاتري دراين‌زمينه را دريافت كرده است.
تبليغات

در رويداد سرفيس (Surface) امسال، مايكروسافت ادعا كرد كه قابليت تعمير سرفيس لپ‌تاپ را بهبود بخشيده و متخصصان مي‌توانند با سهولت لپ‌تاپ را باز كرده و اجزاي آن را جدا كنند. مدل‌هاي پيشين سرفيس سابقه‌ي بدي در تعميرپذيري و جداسازي داشته‌اند و اگر به ياد بياوريد، سرفيس لپ‌تاپ ۲ در شاخص تعميرپذيري از iFixit امتياز ۰ را كسب كرده بود. اما خبر خوب اين است كه سرفيس لپ‌تاپ ۳ موفق به كسب امتياز ۵ از ۱۰ در تعميرپذيري از iFixit شده است.

در سرفيس لپ‌تاپ ۳ (Surface Laptop 3) تمامي اجزا توسط آهن‌ربا و پيچ‌ها در كنار هم نگه داشته شده‌اند درنتيجه امكان بازكردن و جدا كردن اجزا براي تعميرات مختلف ساده‌تر خواهد بود. در زير لپ‌تاپ، ۴ پيچ مخفي قرار گرفته كه صفحه‌كليد را از لپ‌تاپ كاملا جدا خواهد كرد و اين قدم اول متخصصان و تعميركاران است كه تمامي اجزا را آشكار خواهد ساخت.

ازآنجاكه مايكروسافت از اجزاي ماژولار در داخل اين دستگاه استفاده كرده، جايگزين كردن همه‌ي اجزاء بسيار آسان است. به‌عنوان مثال، SSD فقط با پيچ در اين لپ‌تاپ قرار گرفته است درنتيجه با سهولت جايگزين خواهد شد. درواقع پس از بازكردن پيچ‌هاي اوليه و برداشتن صفحه‌كليد، متخصصان مي‌توانند به‌راحتي صفحه‌نمايش را هم جدا و جايگزين كنند. تنها چيزي كه واقعا جايگزيني آن سخت است، باتري بوده كه در جاي خود چسبانده شده است. iFixit جزيياتي را دراين‌زمينه ارائه كرده كه در اختيارتان قرار خواهيم داد.

مرجع متخصصين ايران سرفيس لپ‌تاپ
  • قدم اوليه براي بازكردن لپ‌تاپ با طراحي هوشمندانه‌اي ارائه شده و نشان‌دهنده پيشرفت چشمگير اين مدل نسبت به مدل‌هاي قبلي است.
  • M.2 SSD كاملاً ماژولار بوده و دسترسي به آن آسان است.
  • از پيچ‌هاي Torx Plus در اين مدل استفاده شده كه پيچ‌گوشتي‌هاي آن كمياب است؛ اما با پيچ‌گوشتي‌هاي پيچ‌هاي Torx به‌راحتي مي‌توان اين پيچ‌ها را باز كرد.
  • دسترسي براي جداسازي نمايشگر در اولويت خوبي قرار دارد و به‌راحتي قابل جداسازي خواهد بود؛ اما در صورت نياز بايد به‌طور كامل جايگزين شود و اجزاي آن ماژولار نخواهند بود.
  • درحالي‌كه بسياري از مؤلفه‌ها ماژولار هستند؛ احتمالا جاسازي و بستن قطعات كمي پيچيده خواهد شد.
  • باتري كاملا محكم به دستگاه چسبانده شده و جداسازي آن ماجراي پيچيده‌اي خواهد بود.

طراحي بهتر و دسترسي آسان به مؤلفه‌ها در اين مدل باعث شده است تا امتياز سرفيس لپ‌تاپ در تعميرپذيري از ۰ به ۵ برسد. درحالي‌كه مايكروسافت هنوز هم جاي پيشرفت دارد و مي‌تواند اين سري از محصولات را اصلاح كند. اما به‌هرجهت سرفيس لپ‌تاپ ۳ هنوز هم بهتر از سرفيس لپ‌تاپ ۲ است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات