با مدل‌هاي مختلف لپ تاپ هاي HP آشنا شويد

جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 12 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت اچ پي در زمينه طراحي و توليد لپ تاپ، توانايي بسيار زيادي از خود نشان داده است. ما در اين مقاله قصد داريم بهترين سري لپ تاپ‌هاي HP را معرفي كنيم.
تبليغات

يكي از بزرگ‌ترين و باسابقه‌ترين نام‌هاي دنياي كامپيوتر‌هاي شخصي و لپ‌تاپ‌ها اچ‌پي (HP) است كه محصولات متنوعي براي متخصصان خانگي و عادي تا گزينه‌هاي مناسب براي افراد حرفه‌اي و سازمان‌ها به بازار عرضه مي‌كند. اين شركت توانسته از هر ۵ رايانه‌اي كه در جهان فروخته شده است، يكي را به خود اختصاص دهد. اچ‌پي محصولات خود را به گونه‌اي طراحي و توليد مي‌كند كه متخصصان مختلف با قدرت خريد و نياز‌هاي متفاوت، محصول ايده‌آل خود را بيابند. اچ‌پي به دليل سرمايه‌گذاري گسترده و تخصص عالي در توليد لولاهاي ۳۶۰ درجه، عموم محصولات خود را در نوع عادي و X360 به بازار عرضه مي‌كند كه نمايشگر مدل‌هاي دوم قابليت چرخش ۳۶۰ درجه‌اي و استفاده به عنوان تبلت را نيز دارند.

در صورتي كه تصميم به خريد لپ تاپ HP داريد، با ما تا انتهاي مقاله همراه باشيد و با خانواده‌ي بزرگ لپ‌تاپ‌هاي HP آشنا شويد.

اسپكتر (Spectre)؛ اولترابوك‌هاي رده‌بالا و پريميوم اچ‌پي

حدود ارزش: ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار

سري اسپكتر، پاسخ اچ‌پي به اولترابوك‌هاي رده بالا و گران بازار مانند مك‌بوك پرو ۱۳، سرفيس لپ‌تاپ و دل XPS است. اچ‌پي در سري اسپكتر در كنار استفاده از جديد‌ترين سخت‌افزار‌هاي دنياي كامپيوتر‌هاي شخصي، تمام توانايي خود در توسعه و توليد لپ‌تاپي باكيفيت و مدرن را به‌كار مي‌گيرد. رنگ Dark Ash (تركيب رنگ تيره و مسي) را مي‌توان يكي از مولفه‌هاي ظاهري اصلي سري اسپكتر دانست كه جذابيت زيادي نيز به آن بخشيده است. اچ‌پي براي افزايش ارزش خريد اولترابوك‌هاي رده‌بالاي خود، آن‌ها را ارزان‌تر از رقبا ارزش‌گذاري مي‌كند. در صورتي كه به اولترابوك‌هاي باكيفيت و لوكس علاقه‌ داريد، قطعا دستگاه‌هاي سري Spectre مي‌توانند گزينه‌هاي مناسبي باشند. سري اسپكتر در دو نسخه‌ي مختلف عرضه مي‌شود:

اسپكتر ۱۳

مرجع متخصصين ايران اچ پي اسپكتر

اچ‌پي چندي پيش نسخه‌ي جديدي از سري اسپكتر را به بازار عرضه كرد؛ تمام تمركز غول دنياي كامپيوتر‌هاي شخصي در توسعه‌ي آن، محصولي شكيل، باريك و جذاب بوده است. اسپكتر ۱۳ در زمان عرضه موفق به كسب لقب باريك‌ترين لپ‌تاپ جهان شد. استفاده از پردازنده‌هاي كم‌مصرف سري U اينتل در كنار حافظه‌هاي SSD آن را به محصولي جذاب تبديل كرد. البته اچ‌پي هنوز اقدام به بروزرساني طراحي و مشخصات متخصص دستگاه نكرده است و عرضه‌ي نسل جديد آن در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

اسپكتر X360

مرجع متخصصين ايران اچ پي اسپكتر ايكس 360 / HP Spectre x360

اسپكتر X360 پرچم‌دار لپ‌تاپ‌هاي پريميوم و رده‌بالاي اچ‌پي است كه در دو نسخه‌ي ۱۳.۳ و ۱۵.۶ اينچي به فروش مي‌رسد. اين محصولات به‌لطف طراحي جذاب، بدنه‌اي فلزي و باكيفيت، استفاده از پردازنده‌هاي سري U اينتل، عمر باتري عالي و نمايشگر باكيفيت با قابليت انتخاب رزولوشن 4K، يكي از بهترين اولترابوك‌هاي بازار به‌شمار مي‌روند. اگر به توان پردازشي بيشتر نيز احتياج داريد، مي‌توانيد نسخه‌ي ۱۵ اينچي را با پردازنده‌هاي سري H اينتل انتخاب كنيد.

به تازگي نسل جديد لپ‌تاپ‌هاي سري اسپكتر با حاشيه‌هاي باريك نمايشگر، تاچ‌پد بهتر و پردازنده‌هاي نسل دهمي اينتل به‌روز و به بازار عرضه شده‌اند كه به‌گفته‌ي تمام نشريات معتبر جهاني، ارزش خريد بسيار بالايي دارند.

اِنوي (Envy)؛ پريميوم و ارزان‌تر از اسپكتر

حدود ارزش: ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار

به‌طور خلاصه اگر توانايي خريد لپ‌تاپ‌هاي سري اسپكتر را نداريد، انوي (Envy) بهترين گزينه‌ي در دسترس است. ارزش كمتر اين دسته از اولترابوك‌هاي اچ‌پي به‌معناي ضعف مشهود آن‌ها در برابر برادران گران‌تر خود نيست. سري انوي به‌خودي خود محصولاتي بسيار باكيفيت، توانمند، زيبا و با ارزش خريد بسيار بالا هستند. اما در نمايشگر، سيستم خنك‌سازي، ظرافت طراحي و عمر باتري به خوبي سري اسپكتر نيستند. البته در انديشه متخصصين داشته باشيد كه اين تفاوت‌ها را تنها متخصصان حرفه‌اي و به‌اصطلاح گيك‌ها متوجه خواهند شد و عموم متخصصان عادي تفاوت‌هاي انوي و اسپكتر را به‌سختي درك خواهند كرد. در انديشه متخصصين داشته باشيد كه آزادي بيشتر اچ‌پي در طراحي انوي (عدم نياز به طراحي بسيار ظريف و شكيل) باعث شده است تا اين دسته از اولترابوك‌هاي از درگاه‌هاي اتصالي بيشتر و متنوع‌تري نسبت به اسپكترها برخوردار باشند. 

مرجع متخصصين ايران لپ تاپ انوي اچ پي / hp envy laptop

HP Envy 13

نوت بوك‌هاي Envy اچ‌پي داراي طراحي ظريف و زيبايي هستند و تجهيز به حافظه SSD، صفحه نمايش با وضوح بالا و گرافيك مجزا در آن‌ها خواهيد بود. اچ‌پي برخلاف سري اسپكتر، در انوي از پردازنده‌هاي رايزن AMD در كنار محصولات اينتل بهره مي‌برد تا علاقه‌مندان به خريد اولترابوك‌هاي مجهز به رايزن، اين دسته از لپ‌تاپ‌هاي اچ‌پي را ايده‌آل بيابند. البته نبايد از طراحي زيبا و فوق‌العاده جذاب اين سري به راحتي عبور كرد. در صورتي كه بودجه لازم براي خريد اولترابوكي نسبتا گران ارزش را داريد و زيبايي هم براي شما اهميت زيادي دارد، لپ‌تاپ‌هاي HP Envy مي‌تواند گزينه خوبي شناخته شود.

سري انوي نيز از سنت هميشگي اچ‌پي در عرضه در دو نسخه‌ي عادي و X360 پيروي مي‌كند. البته تفاوت‌هاي اين دو مدل تنها به زبان طراحي لولا باز نمي‌گردد و اچ‌پي مولفه‌هاي متمايز‌كننده‌ي بيشتري در طراحي آن‌ها تعبيه كرده است. به‌عنوان مثال در سري انوي با باز شدن نمايشگر، بخش بالايي صفحه‌كليد لپ‌تاپ كمي افزايش ارتفاع خواهد داشت تا تجربه‌ي متخصصي بهتري با صفحه‌كليد به ارمغان بيايد. همچنين سري انوي عادي، داراي نسخه‌ي ۱۷ اينچي نيز در كنار نمونه‌ي ۱۳ و ۱۵ اينچي است. اچ‌پي در نسل جديد اين لپ‌تاپ از پردازنده‌هاي گرافيكي توانمندي بهره برده است تا آن‌ها را به رقيبي توانمند براي مك‌بوك‌هاي ۱۵ و دل XPS نسخه ۱۵ اينچي تبديل كند.

مرجع متخصصين ايران اچ پي انوي ايكس 360 / HP Envy X360

HP Envy X360

انوي X360 نيز به‌تازگي بازطراحي شده و با پردازنده‌هاي نسل ۱۰ اينتل و سري ۴۰۰ رايزن موبايل به بازار عرضه شده است. 

اومن (Omen)؛ فوق‌العاده توانمند براي گيمرها

حدود ارزش: ۱۲۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار

مرجع متخصصين ايران HP OMEN 17-AN100

در صورتي كه گيمري حرفه‌اي هستيد و نياز به لپ‌تاپي با توان پردازشي بسيار بالا براي اجراي بازي‌هاي روز با حداكثر رزولوشن و جزئيات هستيد، قطعا سري اومن اچ‌پي يكي از بهترين‌ گزينه‌هاي در دسترس است. اين لپ‌تاپ‌ها كه در دو نسخه‌ي ۱۵ و ۱۷ اينچي به بازار عرضه مي‌شوند، علاوه بر بدنه‌اي باكيفيت و طراحي جذاب، به توانمندترين پردازنده‌هاي دنياي كامپيوتر مجهز شده‌اند تا متخصصان نگراني از اين بابت نداشته باشند. اچ‌پي توجه ويژه‌اي به سيستم خنك‌كننده‌ي لپ‌تاپ‌هاي گيمينگ اومن داشته است تا شاهد عملكرد بسيار خوب در دفع حرارت پردازنده‌هاي توانمند آن حتي در استفاده‌هاي طولاني‌مدت باشيم. تلاش HP براي جلب توجه گيمرها سبب شده تا اين لپ‌تاپ‌ها بتواند سودآوري بالايي داشته باشد. اگر علاقه‌مند به محصولات اچ پي هستيد و زيبايي آن در كنار قدرت بالا به منظور انجام گيم، اهميت زيادي براي شما دارد، سري محصولات Omen ارزش خريد بالايي دارند.

زد‌بوك (ZBook)؛ ورك‌استيشن مختص متخصصان حرفه‌اي

حدود ارزش: ۱۲۰۰ تا ۶۵۰۰ دلار

مرجع متخصصين ايران HP ZBook 15v G5 Mobile Workstation

اگر امور حرفه‌اي ويرايش محتواي ويديويي، توليد محتواي 3D، طراحي و مدل‌سازي قطعات، طراحي و رندر فضاهاي ساختماني و اجراي محاسبات پيچيده‌‌ي رياضي بخش زيادي از فعاليت شما را تشكيل مي‌دهد و به‌لپ‌تاپي توانمند نياز داريد، پاسخ در سري زدبوك (ZBook) اچ‌پي است. اچ‌پي از توانمندترين قطعات سيليكون موجود براي افزايش توان زد‌بوك‌ها بهره برده است. به‌همين دليل شاهد وجود قدرتمندترين پردازنده‌هاي اصلي و گرافيكي اعم از تراشه‌هاي Xeon اينتل و Nvidia Quadro در اچ‌پي زدبوك‌ها هستيم.

زد‌بوك‌ها علاوه بر تنوع در مشخصات متخصص، در طراحي و نوع محصول نيز تنوع بالايي دارند تا به‌خوبي قادر به پاسخ‌گويي به نياز‌هاي كسب‌و‌كار و متخصص‌ان مختلف باشند. نمونه‌هاي مختلف با صفحه‌نمايش ۱۴، ۱۵ و ۱۷ اينچي، مدل X360 با لولاي چرخشي و مدل X2 با قابليت جداسازي نمايشگر از كيبورد و استفاده به عنوان تبلت (فرم‌فكتور مشابه با سرفيس پرو) تنها بخشي از اعضاي خانواده‌ي Zbook به شمار مي‌روند.

اليت‌بوك (EliteBook)؛ امنيت بالا براي مديران سازمان‌هاي بزرگ

حدود ارزش: ۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار

مرجع متخصصين ايران اچ پي اليت دراگون فلاي / HP Elite Dragonfly

HP Elite Dragonfly

شركت اچ پي در كنار خط توليد محصولات خود، سري اختصاصي هم براي مشاغل بزرگ و مديران سازمان‌هاي تجاري دارد كه تركيبي از امنيت بالا، طراحي زيبا و سبك، طول عمر بالا و دوام را ارائه مي‌دهد. در حقيقت تمام لپ‌تاپ‌هاي EliteBook مجهز به سيستم بيومتريك و نرم افزارهاي امنيتي پيش‌فرض براي كنترل تمام جوانب امنيتي هستند كه تمام اين موارد، تاثير گسترده‌اي بر امنيت خواهند داشت. اچ‌پي سري اليت‌بوك را امن‌ترين كامپيوتر جهان مي‌نامد؛ مجموعه‌ي فناوري‌هاي امنيتي به‌كار رفته عبارت هستند از:

  • HP Sure Sense: لايه‌ي امنيتي مجهز به هوش مصنوعي جهت شناخت، حذف و قرنطينه‌ي ويروس‌ و بدافزارها
  • HP Sure Click: تامين امنيت فضاي اينترنت و جلوگيري از ورود به سايت‌هاي حاوي بدافزارها
  • HP Sure Start Gen5: محافظت از كامپيوتر از درون بايوس براي جلوگيري از حملات فريم‌ورها
  • HP Sure Run Gen2: اجراي آنتي‌ويروس‌ها و نرم‌افزار‌هاي امنيتي از لايه‌هاي پايين براي جلوگيري از غيرفعال‌سازي آن‌ها توسط ويروس‌ها
  • HP Sure Recover with Embedded Reimaging Gen2: قابليت ريكاوري اطلاعات پس از از بين رفتن آن‌ها توسط بدافزارها
  • HP Manageability Integration Kit: كيت نرم‌افزاري مديريت سخت‌افزار و بايوس و براي افزايش بهره‌وري سخت‌افزار

در كنار فناوري‌هاي مذكور مي‌توان به كليك قطع سخت‌افزاري وب‌كم و نمايشگر Integrated privacy screen اشاره كرد كه با فعال‌سازي آن امكان مشاهده‌ي محتواي نمايشگر از زاويه‌هاي ديگر را ناممكن مي‌كند.

اليت‌بوك‌ها نيز در چند نسخه با فرم‌فكتور مختلف به بازار عرضه مي‌شوند. اليت‌بوك دراگون‌فلاي جديد‌ترين عضو اين خانواده است كه با زبان طراحي مشابه با انوي X360، وزن بسيار اندك، عمر باتري بالا و رنگ جديد سورمه‌اي به بازار عرضه شده است. اليت‌بوك X360 (طراحي مشابه با انوي X360) و اليت X2 (فرم‌فكتور مشابه سرفيس پرو) ديگر اعضاي خانواده‌ي اليت‌بوك‌ها به شمار مي‌روند.

پروبوك (ProBook)؛ باكيفيت براي كسب و كارهاي كوچك

حدود ارزش: ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار

مرجع متخصصين ايران اچ پي پروبوك HP ProBook 645 G4

پيش‌تر به معرفي لپ‌تاپ‌هاي سري EliteBook پرداختيم كه براي مديران سازمان‌هاي تجاري و كسب و كارهاي بزرگ، بسيار ارزشمند است؛ البته اين اهميت به دليل وجود لايه‌هاي امنيتي مستحكم و در نهايت حفظ اطلاعات ضروري مربوط به كسب و كار است. اليت‌بوك‌ها با توجه به قابليت و ارزش خود براي كسب و كارهاي بزرگ، مناسب هستند. در صورتي كه بودجه‌ي بالايي نداريد يا قابليت‌هاي امنيتي گسترده و طراحي شكيل اليت‌بوك‌ها را مناسب متخصصي خود نمي‌‌دانيد، لپ‌تاپ‌هاي سري پروبوك گزينه‌ي بسيار خوبي به‌شمار مي‌روند.

مي‌توان مشخصه‌ي اصلي پروبوك‌ها را استحكام زياد بدنه و دوام بسيار خوب دانست. اچ‌پي اين دسته از لپ‌تاپ‌ها را به‌نحوي توليد كرده است كه حداقل يك دهه به‌خوبي جوابگوي نياز متخصصان باشد. پربوك‌ها نيز در دو نسخه‌ي عادي و تبديل‌شدني (لولاي ۳۶۰ درجه) به بازار عرضه مي‌شوند.

پاويليون (Pavilion)؛ ميان‌رده با كارايي و ارزش مناسب

حدود ارزش: ۴۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار

پاويليون از محبوب‌ترين محصولات توليدي اچ‌پي به شمار مي‌رود كه كيفيت ساخت مناسب، توان پردازشي و خوب و ارزش مقرون به صرفه را در بسته‌اي واحد در اختيار متخصصان قرار مي‌دهد. محصولات اين سري شامل طيف وسيعي از لپ‌تاپ‌ها اعم از انواع عادي، گيمينگ و سبك‌وزن با ارزش‌هاي ايده‌آل مي‌شود. اچ‌پي در ساخت اين لپ‌تاپ‌ها از فلز و در برخي مدل‌ها از پلاستيك بهره مي‌برد. 

مرجع متخصصين ايران اچ پي

پاويليون‌ها نيز مانند ساير اعضاي خانواده‌ي اچ‌پي در مدل‌هاي عادي و سري Pavilion x360 (نمايشگر ۳۶۰ درجه‌اي) عرضه مي‌شوند. استفاده از پردازنده‌هاي جديد اينتل، وزن معمولي، عمر باتري مناسب، نمايشگر خوب و ارزش مقرون‌به‌صرفه پاويليون‌ها را براي قشر گسترده‌اي از متخصصان اعم از دانشجو‌ها، نويسنده‌ها و متخصصان خانگي را به گزينه‌ي بسيار خوبي با عمر بالا تبديل مي‌كند. در حالت كلي مي‌توان اين سري از لپ‌تاپ‌هاي اچ‌پي را براي متخصصاني مناسب دانست كه توانايي پرداخت هزينه‌هاي زياد ندارند يا علاقه‌‌اي به پرداخت مبالغ بيشتر براي طراحي متفاوت و لوكس، عمر باتري بسيار بالا و وزن اندك ندارند و توان پردازشي مناسب را در بسته‌اي ارزان ارزش طلب مي‌كنند.. در حالت كلي مي‌توان گفت لپ‌تاپ‌هاي سري Pavilion تنوع خوبي دارند و محدوده ارزش آن به گونه‌اي است كه متخصصان مختلف با قدرت خريد متفاوت، شرايط پرداخت هزينه را خواهند داشت.

اسنشال (Essential)؛ اقتصادي و مناسب متخصصان خانگي

حدود ارزش: ۲۵۰ تا ۹۰۰ دلار

مرجع متخصصين ايران اچ پي سري اسنشال

ارزان‌ترين لپ‌تاپ‌هاي HP را سري اسنشال تشكيل مي‌دهد. اين لپ‌تاپ‌ها كه در دو نسخه‌ي ۱۵ و ۱۷ اينچي عرضه مي‌شوند، ارزش اندك را به عنوان اصلي‌ترين مولفه‌ي خود به‌همراه دارند. اين موضوع منجر به كيفيت ساخت پايين و بدنه‌ي پلاستيكي آن‌ها شده است. بيشتر لپ‌تاپ‌هاي ارزان ارزش اچ‌پي با حافظه‌ي ذخيره‌سازي HDD در كنار پردازنده‌هاي رده پايين پنتيوم و سلرون عرضه مي‌شوند، اما مي‌توانيد پردازنده‌هاي اينتل سري Core i را نيز در آن‌ها مشاهده كنيد. 

كروم بوك‌ (Chromebook)؛ مناسب متخصصان اكوسيستم كروم

مرجع متخصصين ايران اچ پي كروم بوك ۱۳

حدود ارزش: ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار

اچ‌پي نيز همانند ساير توليد‌كنندگان مطرح دنياي كامپيوتر‌هاي شخصي، لپ‌تاپ‌هاي مجهز به سيستم عامل كروم گوگل را نيز در سبد محصولات خود دارد. اگر به اكوسيستم كروم علاقه داريد يا به لپ‌تاپي بسيار ارزان‌ارزش براي امور ساده‌اي مانند وب‌گردي، ويرايش اسناد آفيس و تماشاي فيلم نياز داريد، كروم‌بوك‌هاي اچ‌پي مي‌توانند گزينه‌ي مناسبي به شمار روند. البته همانطور كه از برچسب ارزشي نيز مي‌توان حدس زد، نبايست انتظار كيفيت ساخت بالا، نمايشگر باكيفيت و تجهيز به پردازنده‌هاي توانمندي را داشته باشيد. تراشه‌هاي سلرون و پنتيوم اينتل در كنار انواع سري A شركت AMD، قلب تپنده‌ي كروم‌بوك‌هاي اچ‌پي به‌شمار مي‌روند.

استريم (Stream)؛ كامپيوترهاي ثانويه

حدود ارزش ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار

مرجع متخصصين ايران اچ پي استريم

در صورتي كه به‌دنبال ارزان‌ترين لپ‌تاپ‌هاي ويندوزي بازار هستيد، تمايلي به كروم بوك‌ها نداريد يا به دنبال خريد يك دستگاه ثانويه براي كودكانتان هستيد، لپ‌تاپ‌هاي مدل استريم (Stream) اچ‌پي مي‌توانند گزينه بسيار خوبي باشند. اين لپ‌تاپ‌ها با ارزش‌ كمتر از ۲۵۰ دلار، در رنگ‌هاي شاد و متنوع، نمايشگر كوچك با رزولوشن اندك، پردازنده سلرون براي خريد در دسترس قرار دارند. 

ارزش لپ تاپ، مشخصات متخصص و هر اطلاعاتي كه براي خريد ارزان‌ و آگاهانه‌ي انواع لپ‌تاپ‌‌هاي اداري و گيمينگ HP نياز داريد را در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران بيابيد. در اين بخش، علاوه‌بر مشخصات متخصص دقيق و پاسخ به سوالات شما، امكان مقايسه‌ي دو يا چند محصول دركنار گالري تصاوير رسمي محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات