ميت بوك D14 و D15 هواوي با پردازنده هاي رايزن جديد AMD به‌روز شدند

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لپ‌تاپ‌هاي ميت‌بوك D14 و D15 جديد هواوي با پردازنده‌هاي رايزن 5 4500U و رايزن 7 4700U و ۱۶ گيگابايت حافظه‌ي رم عرضه مي‌شوند.
تبليغات

براساس گزارشي از وب‌سايت Huawei Central، هواوي لپ‌تاپ‌هاي ميت ‌بوك D14 و D15 را به‌روز كرده است. اين لپ‌تاپ‌ها سال پيش عرضه شده بودند و اكنون در مدل‌هاي جديد اين محصولات از پردازنده‌هاي قدرتمندتر سري رايزن ۴۰۰۰ شركت AMD با ليتوگرافي هفت‌نانومتري و نام رمزگذاري‌شده‌ي Renoir استفاده شده است.

هر دو لپ‌تاپ ميت‌بوك صرف‌انديشه متخصصين از اندازه‌ي نمايشگرشان، براي حمل سبك و باريك هستند. ضخامت ميت‌بوك D14 درحدود ۱۵٫۹ ميلي‌متر و وزنش ۱٫۳۸ كيلوگرم و ضخامت لپ ‌تاپ ديگر ۱۶٫۹ ميلي‌متر و وزنش ۱٫۵۳ كيلوگرم است. اين دو لپ ‌تاپ‌ هواوي بدنه‌ي فلزي و حاشيه‌ي كمي دارند و طراحي آن‌ها به‌كاربر اجازه مي‌دهد لپ‌تاپ را تا زاويه‌ي ۱۸۰ درجه باز كند. اسكنر اثرانگشت داخلي تعبيه‌شده در بالاي دكمه‌ي پاور نيز در بخش گوشه‌ي پشتي صفحه‌كليد جاخوش كرده است.

ميت‌بوك D14 به نمايشگر ۱۴ اينچي از نوع FullView IPS و رزولوشن ۱۰۸۰ پيكسل مجهز شده و نسبت نمايشگر به بدنه‌ي آن ۸۴ درصد است. درمقابل، ميت ‌بوك D15 نمايشگري ۱۵٫۶ اينچي دارد كه از جزئيات مشابهي با نمايشگر ميت‌بوك D14 بهره مي‌برد و نسبت نمايشگر به بدنه‌اش ۸۷ درصد است.

مشترياني كه به لپ‌تاپ‌هاي جديد ميت‌بوك علاقه‌مند هستند، بين دو تراشه‌ي مبتني‌بر معماري Zen 2 حق انتخاب خواهند داشت. درواقع، هريك از لپ‌تاپ‌ها در دو نوع با دو تراشه‌ي رايزن 5 4500U و رايزن 7 4700U عرضه مي‌شوند. پردازنده‌ شتاب‌يافته‌ي رايزن 5 4500U شش هسته و شش رشته دارد و فركانس پردازشي پايه و كلاك بوست آن به‌ترتيب ۲٫۳ و ۴ گيگاهرتز است. در نسخه‌ي قدرتمند‌تر، از پردازنده‌ رايزن 7 4700U استفاده شده كه هشت هسته و هشت رشته دارد و فركانس پردازشي پايه و كلاك بوست آن به‌ترتيب ۲ و ۴٫۱ گيگاهرتز است.

در لپ‌تاپ‌هاي ميت‌بوك D14 و D15، متخصصان فقط نوع پردازنده را مي‌توانند انتخاب كنند و درحقيقت، حافظه‌ي رم و حافظه‌ ذخيره‌ سازي در هر دو نوع ثابت است. جدا از پردازنده، ميت‌بوك‌ها با ۱۶ گيگابايت حافظه‌ي رم و ۵۱۲ گيگابايت حافظه‌ي M.2 PCIe SSD همراه هستند.

با اينكه ميت‌بوك D14 كوچك‌تر از D15 است، باتري بزرگ‌‌تري دارد و هواوي اين دستگاه را به باتري ۵۶ وات‌ساعتي و لپ‌تاپ بزرگ‌تر را به باتري ۴۲ وات‌ساعتي مجهز كرده است. هر دو محصول با شارژر ۶۵ واتي عرضه مي‌شوند؛ درنتيجه شارژ كامل باتري احتمالا زمان‌بر نخواهد بود. ارزش ميت‌بوك D14 با تراشه‌هاي رايزن 5 4500U و رايزن 7 4700U به‌ترتيب ۵۹۹ و ۶۷۰ دلار است و ميت‌بوك بزرگ‌تر D15 با همان پردازنده‌ها به‌ترتيب تقريبا ۵۹۹ و ۶۷۰ دلار ارزش دارد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات