فاكسكان مونتاژ آيپد و مك‌بوك را به خارج از خاك چين منتقل مي‌كند

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طبق گفته‌هاي رويترز، اپل براي دوري از تنش‌هاي احتمالي در ارتباط با جنگ تجاري آمريكا و چين، توليد مك‌بوك و آيپدها را به تايوان منتقل مي‌كند.
تبليغات

با ادامه پيدا كردن تنش‌هاي تجاري ايالات متحده و چين، تعداد زيادي از شركت‌هاي توليدكننده قصد دارند خطوط توليد خود را از چين به كشورهايي از جمله مكزيك، ويتنام، برزيل، هند و تايوان منتقل كنند. اكنون طبق اطلاعات منتشر شده از زنجيره‌ي تأمين محصولات اپل، فاكسكان به درخواست اپل خطوط توليد آيپد و مك‌بوك‌ها را از چين به تايوان منتقل خواهد كرد.

مدتي پيش از سرمايه‌گذاري ۱۵۰ ميليون دلاري پگاترون (سومين توليدي محصولات اپل) در كشور هند براي ساخت كارخانه‌ي جديد به‌منظور توليد آيفون گفتيم. حال فاكسكان به‌عنوان بزرگ‌ترين و پيشرفته‌ترين توليدكننده‌ي محصولات اپل، قصد دارد خطوط توليد آيپد و مك‌بوك‌ها را به كشور تايوان منقل كند تا توليد محصولات اپل را از جنگ تجاري احتمالي بين چين و ايالات متحده، مصون نگه دارد. اين اقدام در حالي صورت مي‌گيرد كه اپل در گذشته، خطوط توليد ايرپاد و ايرپاد پرو را به تايوان منتقل كرده بود و اكنون نيز دو محصول ديگر (مك‌بوك و آيپد) را به اين كشور منتقل مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران لوگوي ساخت تايوان / Logo Made IN Taiwan

طبق گفته‌هاي خبرگزاري رويترز، اپل از فاكسكان خواسته است كه اين كار را به‌عنوان بخشي از يك اقدام كلي براي كاهش اعتماد به چين انجام دهد و اين شركت قصد دارد كه محصولات خود را در كشورهاي مختلف توليد كند تا از تنش‌هاي احتمالي دور بماند. تاكنون هيچ تاريخ يا جزئيات خاصي در مورد حجم محصولات توليدشده در تايوان منتشر نشده است؛ بااين‌حال، رويترز گزارش مي‌دهد كه كارخانه‌هاي فاكسكان، محصولات اپل ازجمله مك‌بوك را در استان باك گيانگ (Bac Giang) ويتنام در نيمه‌ي اول سال ۲۰۲۱ آغاز مي‌كنند. اين نشريه همچنين به اين نكته اشاره مي‌كند كه تا پيش از اين تمامي آيپدها در چين مونتاژ مي‌شدند و براي اولين‌بار قرار است كه توليد آيپدها به خارج از خاك چين منتقل شود. گفتني است كه نه اپل و نه فاكسكان در مورد اين گزارش‌ها اظهارانديشه متخصصيني نكرده‌اند؛ زيرا قوانين اپل در قرارداد با اين شركت‌ها هرگونه اظهارانديشه متخصصين درمورد مفاد قرار داد را منع مي‌كند.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي انتقال خطوط توليد آيپد و مك به كشور تايوان چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات