ال جي لپ تاپ ۱۶ اينچي جديدي از سري گرم را معرفي كرد

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
از ويژگي‌هاي لپ‌تاپ ال‌جي گرم ۱۶ مي‌توان به برخورداري از پردازنده اينتل Core i5-1135G7 و ۸ گيگابايت حافظه رم اشاره كرد.
تبليغات

اصولا لپ‌تاپ‌هاي سري گرم ال‌جي به داشتن ويژگي‌هايي ازجمله سبك و بسيار باريك بودن، شناخته مي‌شوند؛ اما شركت كره‌اي در محصول جديد خود به نام گرم ۱۶ پا را فراتر گذاشته و لپ‌تاپي با ويژگي‌هاي قابل‌توجه را معرفي كرده است. در ال‌جي گرم ۱۶ ميزان حاشيه موجود در اطراف صفحه‌نمايش ۱۶ اينچي تا حد قابل توجهي كاهش يافته و همين امر سبب شده تا گرم ۱۶ از انديشه متخصصين ابعاد، محصولي كوچك‌تر از لپ‌تاپ ال‌جي اولترا ۱۵ با صفحه‌نمايش ۱۵/۶ اينچي شود.

ال‌جي گرم ۱۶ كه طي رويدادي به‌صورت لايو استريم از يوتيوب معرفي شد، انتظار مي‌رود در ژانويه ۲۰۲۱ روانه بازار كره جنوبي شود. بااين‌حال، هنوز مشخص نيست كه لپ‌تاپ جديد شركت كره‌اي به غير از كره جنوبي در كداميك از بازارهاي دنيا عرضه خواهد شد. درواقع بايد تا زمان برگزاري رويداد CES ۲۰۲۱ صبر كرد و ديد كه شركت ال‌جي چه برنامه‌هايي را براي عرضه لپ‌تاپ گرم ۱۶ در انديشه متخصصين گرفته است.

از انديشه متخصصين مشخصات سخت‌افزاري، گرم ۱۶ داراي صفحه‌نمايشي با پنل IPS است كه نسبت ابعاد ۱۶ به ۱۰ داشته و تصاوير را در رزولوشن ۲،۵۶۰ در ۱،۶۰۰ پيكسل ارائه مي‌دهد. ال‌جي براي محصول خود از پردازنده اينتل Core i5-1135G7 سري تايگر ليك استفاده كرده و وظايف پردازش اطلاعات گرافيكي نيز توسط پردازنده گرافيكي Iris Xe صورت مي‌گيرد.

گرم ۱۶ داراي حافظه رمي با ظرفيت ۸ گيگابايت از نوع LPDDR4x-4266 است و حافظه ذخيره‌سازي به ظرفيت ۲۵۶ گيگابايت از نوع PCIe NVMe را در اختيار متخصصان قرار مي‌دهد؛ البته امكان افزايش ظرفيت حافظه ذخيره‌سازي وجود دارد. درگاه‌هاي ورودي و خروجي موجود روي بدنه لپ‌تاپ جديد ال‌جي شامل موارد زير هستند:

  • ۲ عدد درگاه Thunderbolt 4/USB-C
  • ۲ عدد درگاه USB 3.1 نوع A
  • ۱ عدد درگاه HDMI
  • جك‌هاي ۳/۵ ميلي‌متري براي اتصال هدست
  • درگاه كارت‌خوان از نوع ميكرو SD

علاوه بر موارد ذكرشده، ال‌جي گرم ۱۶ داراي حسگر اسكنر اثرانگشت براي قفل‌گشايي دستگاه خواهد بود و از امكاناتي مانند بلندگوي استريوي ۵ واتي با فناوري صوتي DTS:X، وب‌كم با كيفيت HD، همراهي از ارتباطات Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵ به همراه صفحه كليدي با نور پس‌زمينه استفاده مي‌كند.

ابعاد محصول جديد ال‌جي برابر است با ۳۵۶ ميلي‌متر در ۲۴۴ ميلي‌متر به ضخامت ۱۶/۸ ميلي‌متر و وزن آن به ۱/۱۷ كيلوگرم مي‌رسد. با وجود ابعاد بسيار كوچكي كه گرم ۱۶ دارد، شركت كره‌اي موفق شده تا باتري با ظرفيت ۸۰ وات‌ساعت را در درون بدنه گرم ۱۶ جاي دهد.

مرجع متخصصين ايران رنگبندي مشكي لپ تاپ ال جي گرم 16
مرجع متخصصين ايران طراحي ظاهري لپ تاپ ال جي گرم 16
مرجع متخصصين ايران طراحي ظاهري لپ تاپ ال جي گرم 16
مرجع متخصصين ايران طراحي ظاهري لپ تاپ ال جي گرم 16
مرجع متخصصين ايران طراحي ظاهري لپ تاپ ال جي گرم 16
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات