مينگ چي كو: اپل گلس و آيپد پرو جديد در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد

سه‌شنبه ۱۶ دي ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به ‌گفته‌ي مينگ‌چي كو، اپل گلس، ايرپاد پرو لايت، آيپد پرو نسل پنج و كامپيوترهاي جديد مك مجهز به mini LED در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد.
تبليغات

مدت‌ها است كه گفته مي‌شود اپل در حال كار روي نوعي هدست قابل نصب روي سر (HMD) مبتني بر تكنولوژي واقعيت تركيبي و يك عينك واقعيت افزوده است. گزارش‌هاي مختلف و پرونده‌هاي ثبت اختراع متعدد اين موضوع را اثبات مي‌كنند و نشان مي‌دهند اپل براي عرضه‌ي اين نوع محصولات بسيار مصمم است. بنا به گزارش 9To5Mac و با استناد به گفته‌هاي مينگ-چي كو، غول دنياي فناوري به‌زودي از محصولات جديد خود را از جمله اپل گلس رونمايي خواهد كرد.

مينگ-چي كو، تحليل‌گر نام‌آشناي محصولات اپل، در گزارشي جديد مُهر تأييد ديگري بر اين ماجرا مي‌زند و ادعا مي‌كند كه اپل اولين دستگاه واقعيت افزوده خود را در سال ۲۰۲۱، به‌ همراه ردياب مورد انتظار ايرتگ (AirTag) و محصولات ديگر عرضه خواهد كرد. بيش از يك‌ سال از اولين شايعات در مورد ردياب ايرتگ مي‌گذرد و هر بار با تأخير مواجه و عرضه‌ي آن به زمان ديگري موكول مي‌شود. ايرتگ قرار است براي رقابت با ردياب‌هاي Tile، با ظاهري دايره‌اي‌شكل طراحي و توليد شود و متخصصان مي‌توانند با قرار دادن آن‌ در گجت‌ها از موقعيت مكاني آن‌ها باخبر شوند.

بر اساس شايعات قبلي، ردياب‌ ايرتگ قابليت‌هاي بيشتري در مقايسه با نمونه‌هاي كنوني ارائه مي‌دهد و برنامه‌ي بازنويسي‌شده Find My براي ايرتگ با استفاده از نماي واقعيت افزوده مي‌تواند موقعيت تقريبي ردياب را در نماي دوربين آيفون ارائه دهد و به ‌جاي تعيين موقعيت خود و هدر دادن باتري با استفاده از GPS، پينگ‌هاي متعددي ارسال مي‌كند كه مي‌تواند در موبايل آيفون متعلق به افراد ديگري كه از آنجا عبور مي‌كنند، دريافت شود. اين پينگ‌ها همراه ‌با موقعيت مكاني، ضبط و رمزگذاري و به‌صورت ايمن به صاحب ايرتگ گزارش مي‌شوند.

در ادامه‌ي مستندات گزارش يادشده، مينگ-چي كو بار ديگر تأكيد مي‌كند كه اهالي كوپرتينو در سال ۲۰۲۱ نوعي دستگاه مبتني بر واقعيت افزوده عرضه خواهند كرد؛ البته نوع دستگاه مشخص نشده است و مي‌تواند هر دستگاهي از جمله آيفون با قابليت‌هاي AR پيشرفته‌تر باشد. مينگ‌چي كو قبلا گفته بود اولين نسل عينك AR اپل به‌شدت به آيفون وابسته خواهد بود؛ به‌طوري كه اساسا به‌عنوان نمايشگر قابل حمل و ثانويه در انديشه متخصصين گرفته خواهد شد و پردازش‌هاي اصلي و حتي اتصال آن به اينترنت از طريق آيفون صورت خواهد گرفت. اين امر به آن دليل است كه اپل گلس بايد دقيقا مانند يك عينك ظريف و سبك باشد و براي تحقق آن، بايد قطعات پردازشي سنگين و جاگير حذف شود و عمليات پردازشي در دستگاه ثانويه صورت بگيرد.

به گفته‌ي مينگ‌چي كو، اپل در سال ۲۰۲۱ گذار به پردازنده‌هاي اپل سيليكون را ادامه خواهد داد و مدل‌هاي جديد كامپيوتر مك به‌زودي روانه‌ي بازار مي‌شوند. اين تحليلگر قبلا گفته بود اپل در سال ۲۰۲۱ مدل‌هاي ۱۴ و ۱۶ اينچي مك‌بوك پرو مجهز به فناوري نمايشگر mini LED و پردازنده‌هاي اپل سيليكون را عرضه خواهد كرد. در راستاي انبوهي از شايعات در مورد نسل بعدي آيپد پرو، گفته مي‌شود آيپد پرو ۱۲٫۹ اينچي به‌عنوان اولين آيپد مجهز به نمايشگر mini-LED سه‌ماهه‌ي نخست سال جاري ميلادي از راه خواهد رسيد. افزون بر اين، هدفون‌ بي‌سيم جديد با نام احتمالي ايرپاد لايت (AirPods Pro Lite) رونمايي و از قرار معلوم، جايگزين ايرپاد معمولي مي‌شود.

طبق شايعات، طراحي ايرپاد پرو لايت مشابه ايرپاد پرو فعلي، داراي ساقه‌ي كوتاه‌تر و پدهاي سيليكوني قابل تعويض است؛ اما براي كاهش ارزش از ويژگي‌هاي پيشرفته‌اي مانند حذف نويز فعال برخوردار نخواهد بود. يك تأمين‌كننده مستقر در كره جنوبي توسعه‌ي system-in-packageا(SiP) براي استفاده در ايرپاد جديد را آغاز كرده است و گفته مي‌شود SiP يادشده همانند مدل پرو از تراشه‌ي H1 براي بهبودهاي صوتي بهره مي‌برد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات