مك بوك پرو در ويديوي تبليغاتي اينتل، بهتر از مدل واقعي به انديشه متخصصين ميرسد
اينتل طي چند وقت اخير پويشي تبليغاتي عليه اپل به راه انداخته كه جاستين لانگ (بازيگر معروف تبليغات سري I’m a Mac) در آن حضور دارد. اما در پويش جديد، جاستين لانگ به ستايش لپتاپهاي ويندوزي مشغول ميشود و آنها را با مك بوك اپل مقايسه ميكند. به گزارش ورج، متخصصان تيزبين متوجه شدهاند كه بنا به دلايلي نامعلوم، اينتل مك بوك هاي موجود در ويدئوهاي تبليغاتي را بهتر از مك بوك هاي واقعي نمايش ميدهد.
براي فهميدن اين موضوع، به تصاويري كه در زير اين پاراگراف هستند توجه كنيد. تصوير سمت راست، مك بوك پرو M1 را نشان ميدهد كه توسط اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران گرفته شده است. تصوير سمت چپ، مك بوكي است كه در ويدئوي تبليغاتي اينتل حضور دارد. ميتوانيد تفاوت بين آنها را تشخيص بدهيد؟
تصوير اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران (راست) در كنار اسكرينشات ويدئوي تبليغاتي اينتل (چپ)
اگر دقت كنيد، ميبينيد مك بوك پرويي كه اينتل به نمايش گذاشته است حاشيههاي بسيار كمتري در اطراف صفحهنمايش خود دارد تا با لپ تاپي مواجه باشيم كه تقريبا بدون لبه است. قطعا متخصصان اپل از اين نوع طراحي براي مك بوك پرو استقبال ميكنند (مدلي كه اينتل به نمايش گذاشته است، وبكم ندارد).
مك بوك پروي اصلاحشدهي اينتل فقط يك بار در تبليغات اين شركت حضور پيدا نكرد و شاهد رؤيت شدن آن در ويدئوي تبليغاتي ديگري نيز بوديم؛ ويدئوي دوم به دليل قابل تبديل نبودن مك بوك پرو، از آن انتقاد ميكند.
در ادامه نگاهي به مك بوك پرو اينتل بيندازيد؛ لپ تاپي تمامصفحه!
اينتل جمعهي گذشته در گفتوگو با ورج تأييد كرد كه در ويدئوهاي تبليغاتي خود از مك بوك پرو M1 واقعي استفاده كرده است؛ اما نگفت چرا تصميم گرفته است تغييراتي روي آن اعمال كند. فردي به نمايندگي از اينتل اعلام كرد: «ما در حال حاضر انديشه متخصصيني دربارهي فيلمبرداري و جزئياتِ به نمايش درآمده، نميدهيم.»
اما يكي از اعضاي اينتل با نام رايان شروت، شنبهي گذشته يكي از تئوريهاي احتمالي را تأييد كرد: اينتل در مرحلهي پس از توليد ويدئو، ظاهر مك بوك پرو اپل را تغيير داده است تا صفحهنمايش اين لپ تاپ در ويدئو ظاهر بهتري در مقايسه با دنياي واقعي داشته باشد. ظاهرا اين كار با عجله صورت گرفته و اينتل اشتباهي انجام داده است. اگر با دقت به تصوير بالا نگاه كنيد، بهنوعي سايهاي سياهرنگ روي صفحه ميبينيد كه در دنياي واقعي نبايد ديده شود.
متخصص كارشناس ورج اعتقاد دارد ويدئوهاي تبليغاتي اينتل از اصل مطلب دور ميشوند و نميتوانند هدف اصلي تيم آبي را محقق كنند. هيچ يك از چهار ويدئوي تبليغاتي جديد اينتل بهطور مشخص نميگويد پردازندههاي اين شركت چگونه قرار است با بزرگترين مزيت مك بوك پرو يعني پردازندهي پرقدرت و كممصرف M1 مقابله كنند. تاكنون اينتل صرفا تعدادي بنچمارك منتشر كرده است تا از طريق آنها، M1 را هدف قرار بدهد.
تلاش اينتل براي تحقير كردن مك بوك، بهنوعي تلاشي براي تحقير خودش محسوب ميشود؛ زيرا تيم آبي همچنان براي شماري از مدلهاي مك بوك پردازنده توليد ميكند.
هم انديشي ها