روانشناسي بازاريابي: ۱۸ روش استفاده از تاييد اجتماعي براي بهبود بازاريابي

پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 15 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
علم در بازاريابي نقش كليدي ايفا مي‌كند، بخصوص علم روانشناسي. تاييد اجتماعي يك پديده روانشناسي بسيار تأثيرگذار است.
تبليغات

كاربرد تأييد اجتماعي در بسياري از زمينه‌هاي بازاريابي اعم از الكترونيك و آفلاين ديده مي‌شود. در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه شويد تا به شما نشان دهيم چگونه عملكرد تأييد اجتماعي در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌تواند به تأثيرگذاري بازاريابي شما منتهي شود.

تاييد اجتماعي يك پديده روان‌شناختي است كه در آن افراد از واكنش‌هاي ديگران براي بازتاب رفتار صحيح در يك شرايط خاص استفاده مي‌كنند.

بر اساس گفتهٔ روبرت سالديني كه در زمينه تأييد اجتماعي در جزوه رايگان خود، تأثير روانشناسي ترغيب، تحقيق بسيار كرده است، «ما رفتاري را در يك شرايط خاص نسبت به وقتي كه ديگران آن را اجرا مي‌كنند، درست‌تر مي‌بينيم.» بنابراين در اغلب شرايطي كه نمي‌دانيم و مطمئن نيستيم چه كاري بايد انجام دهيم، فرض مي‌كنيم كه افرادي كه در اطراف ما هستند (شامل متخصصين، ستاره‌ها و افراد مشهور، دوستان و ...) درباره آنچه اتفاق مي‌افتد و آنچه بايد انجام دهيم، اطلاعات و آگاهي بيشتري دارند.

به‌جز اين نكته، ما اغلب بر اساس تأثير كلي كه از فردي مي‌گيريم قضاوت مي‌كنيم كه از آن به نام اثر هاله‌اي نيز نام برده مي‌شود. اين نامي است كه ادوارد تورنلايك روانشناس به آن اختصاص داده است. براي مثال:

  • ما فكر مي‌كنيم استفاده از متخصصين عالي است؛ زيرا آن‌ها احتمالا دانش بيشتري نسبت به ما در زمينه‌هاي تخصصي دارند.
  • ما محصولاتي را مي‌خريم كه ستاره‌ها و افراد مشهور آن‌ها را تأييد و تبليغ كرده باشند؛ چرا كه مي‌خواهيم شبيه آن‌ها باشيم.
  • ما به هم انديشي ها متخصصان اعتماد مي‌كنيم؛ چرا كه آن‌ها تجربه استفاده از محصول يا خدمات را داشته‌اند، چيزي كه خودمان از آن بي‌بهره‌ بوده‌ايم.
  • به‌طور كلي ۶ نوع تأييد اجتماعي وجود دارد:

    ۱. متخصص: تأييد اجتماعي متخصص وقتي است كه يك فرد متخصص در صنعت شما يك محصول يا خدمت را كه با برند شما مرتبط است، پيشنهاد كند. مثلا در توييتر يك متخصص از برند نام ببرد يا در مكالمات توييتري با يك متخصص گفتگو كنيد.

    ۲. ستاره: تأييد اجتماعي ستاره‌ها و افراد مشهور وقتي است كه يك ستاره محصول شما را تأييد كند. مثلا يك پست اينستاگرامي يا توييتي درباره محصول شما كه توسط يك ستاره يا فرد تأثيرگذار پست شده باشد.

    ۳. كاربر: تأييد اجتماعي متخصص وقتي است كه متخصصان فعلي شما، محصولات يا خدماتتان را بر اساس تجربه‌اي كه با برند شما دارند به ديگران پيشنهاد كنند. مثلا در شبكه‌هاي اجتماعي يا در انديشه متخصصينسنجي‌هاي سايت ارزش‌گذاري و انديشه متخصصيندهي‌هاي مثبت ارائه دهند.

    ۴. خرد جمعي: اين نوع از تأييد اجتماعي وقتي است كه گروه زيادي از مردم يك برند را تأييد كنند. مثلا داشتن هزاران مشتري يا ميليون‌ها دنبال‌كننده در پروفايل‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي.

    ۵. خرد دوستان: اين نوع از تأييد اجتماعي زماني است كه مردم مي‌بينند دوستانشان يك محصول را تأييد مي‌كنند. براي مثال وقتي مي‌بينند دوستان آن‌ها محصول شما را استفاده مي‌كنند يا در شبكه‌هاي اجتماعي دنبال‌كننده‌ي شما هستند.

    ۶. اعتباري: وقتي يك مهر تأييد از طرف يك سازمان، نهاد يا فرد روي محصول شما باشد، تأييد اجتماعي اعتباري آن است. براي مثال وقتي علامت تيك آبي‌رنگ توييتر يا فيسبوك در كنار نام برند شما در شبكه اجتماعي نمايان شود.

    حالا بياييد مطالعه كنيم كه چطور مي‌توانيد از اين تأييد اجتماعي در بازاريابي استفاده كنيد.

    ۱۸ راه آسان براي استفاده از تأييد اجتماعي در بازاريابي

    ۱. از متخصصين دعوت كنيد تا مسئوليت شبكه‌هاي اجتماعي شما را به عهده بگيرند

    كنترل پروفايل شبكه‌هاي اجتماعي توسط متخصصين صنعت مي‌تواند يك راه عالي براي تأثيرگذاري و ارتباط مثبت است؛ چرا كه دنبال‌كننده‌هاي آن‌ها مي‌توانند آنچه آن‌ها دارند و انجام مي‌دهند، دنبال كنند. (اثر هاله‌اي)

    مثلا، وقتي يك متخصص حساب اينستاگرام شما را به دست مي‌گيرد تا محتواي يادگيريي منتشر كند، داستان‌هاي اينستاگرامي بيان كند يا برنامه زنده اجرا كند، مردم مي‌دانند كه آن فرد احتمالا برند شما را دوست دارند و حضور آن فرد در شبكه ‌اجتماعي شما مي‌تواند تأثير مثبت بسياري بر آن‌ها داشته باشد.

    بهترين قسمت اين‌چنين همكاري‌ها‌يي اين است كه معمولا شرايط برد-برد به وجود مي‌آيد و متخصصين نيز از اين‌كه به دنبال كنندگان شما دسترسي پيدا كرده‌اند خوشحال خواهند شد.

    هرازگاهي شركت‌هاي بزرگ از متخصصين و تأثيرگذاران بازاريابي دعوت مي‌كنند تا كنترل حساب شبكه‌هاي اجتماعي آن‌ها را به دست بگيرند و با دنبال كنندگان در ارتباط قرار بگيرند و نكات و محتواي يادگيريي به اشتراك بگذارند. مثلا به‌تازگي بافر، از رايان هوور و نيك درور  از وب‌سايت پروداكت هانت دعوت كرده بود تا داستان‌هاي اينستاگرامي درباره نحوه استفاده‌شان از بافر براي دنبال كنندگان انتشار دهند و همچنين محل كار جديد خودشان را به متخصصان نشان دهند.

    به‌عنوان پاداش، اين وب‌سايت درباره به دست گرفتن حساب اينستاگرام بافر در توييتر خود يك پست منتشر كرد.

    ۲. با متخصصين درباره اتفاق‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي همكاري كنيد

    به‌طور مشابه مي‌توانيد از متخصصين به‌عنوان مهمان‌هاي اتفاق‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي خود دعوت كنيد تا در چت توييتر يا ويدئوي زنده فيسبوك همراه شما باشند و گفتگو‌هاي زنده داشته باشيد. اين دست همكاري‌ها به شما كمك مي‌كنند تا از تأثيرات مثبت متخصصين بهره بگيريد و به متخصصان شبكه‌هاي اجتماعي خود امكان دهيد تا از متخصصين درباره صنعت شما بشنوند و بياموزند.

    مثال:

    بافر تقريبا هر هفته، يك فرد آشنا با شبكه‌هاي اجتماعي، بازاريابي يا فرهنگ محيط كار را به چت توييتر با هشتگ bufferchat# دعوت مي‌كند و از مهمان (و همچنين دنبال كنندگان) مجموعه سؤالاتي مي‌پرسد تا هم انديشي ها و انديشه متخصصينات‌هاي آن‌ها درباره موضوع را بهتر درك كند.

    يك نمونه از اين مكالمات با كوان لي، مدير بازاريابي:

    مرجع متخصصين ايران چت توييتر

    ۳. از پيام‌ها تشكر و قدرداني كنيد

    ممكن است هرازگاهي از طرف ساير نشريه‌ها، برندهاي بزرگ يا يك تأثيرگذار در صنعت خود پيام‌هايي دريافت كنيد. اين مواقع براي نشان دادن تأييد اجتماعي متخصصان يكي از بهترين موقعيت‌ها است.

    روش‌هاي بسياري براي به اشتراك‌گذاري چنين تأييدهاي اجتماعي در شبكه‌هاي اجتماعي وجود دارد. مي‌توانيد از عباراتي همچون «از پيام شما سپاسگزارم»، «توجه شما باعث افتخار است» و پاسخ‌هاي اين‌چنين استفاده كنيد.

    ابتداي امسال شركت تسلا براي سومين سال متوالي برنده جايزه بهترين خودرو در آلمان شد و آن‌ها قدرداني خود را چنين ابراز كردند:

    مرجع متخصصين ايران قدرداني تسلا

    جالبي پيام آن‌ها اين بود كه حتي از آن ۱۲۴ هزار نفري كه رأي داده بودند نيز غافل نشدند و از آن‌ها هم سپاسگزاري كردند.

    ۴. نقاط عطف را به اشتراك بگذاريد

    يك راه سريع ديگر براي ايجاد تأييد اجتماعي، نشان دادن حق‌شناسي نسبت به نقاط عطف متخصصان و دنبال‌ كنندگانتان است. رسيدن به نقاط عطف مي‌تواند يك اتفاق سرگرم‌كننده و يك زمان عالي براي تشكر و قدرداني از كساني باشد كه شما را براي رسيدن به آن همراهي كرده‌اند.

    برخي از اين نقاطي كه مي‌توانيد با همراهي دنبال كنندگان آن‌ها را جشن بگيريد:

  • رسيدن به تعداد X متخصص 
  • رسيدن به تعداد X مشتري
  • رسيدن به تعداد X دانلود از اپليكيشن شما
  • رسيدن به تعداد X دنبال كننده در شبكه‌هاي اجتماعي
  • سالگردها
  • يك مثال را مي‌توانيد در جشن پنج سالگي پيك‌توچارت و توييتي كه به اين مناسبت ارسال كرده بود، ببينيد:

    مرجع متخصصين ايران جشن ۵ سالگي

    ۵. بازاريابي نفوذ (ميكرو) را تجربه كنيد

    بازاريابي تأثيرگذار يا بازاريابي نفوذ مي‌تواند براي به دست آوردن تأييد اجتماعي ستاره از انديشه متخصصين هزينه‌اي يك راه مقرون به‌صرفه باشد.

    اين روش معمولا در اينستاگرام متداول‌تر است. برندها از افراد تأثيرگذار ميكرو (كوچك) با تأثير قابل توجه در شبكه‌هاي اجتماعي در يك محيط خاص كمك مي‌گيرند تا درباره محصول آن‌ها مطالبي را به اشتراك بگذارند. 

    به دليل تأثير شبكه‌هاي اجتماعي آن‌ها، اين افراد همانند مشاهير در محيط خاص خودشان نمود پيدا مي‌كنند. وقتي ديگران آن‌ها را با يك محصول خاص مي‌بينند، نسبت به آن محصول احساس مثبت پيدا مي‌كنند.

    مثلا: دانيل ولينگتون، يك شركت ساعت‌سازي سوئدي كه به خاطر ساعت‌هاي زيبا و مينيماليستي شهرت دارد، معمولا يك تخفيف كوچك براي اين دست تأثيرگذاران در انديشه متخصصين مي‌گيرد.

    مرجع متخصصين ايران micro influencer

    ۶. در پي داشتن سفيران برند باشيد

    سفيران شبكه‌هاي اجتماعي، (با توجه به سفيري كه انتخاب مي‌كنيد) تركيبي از تأييد اجتماعي متخصص، ستاره و متخصص را فراهم مي‌آورند. آن‌ها مي‌توانند متخصصين صنعت (تأييد اجتماعي متخصص)، تأثيرگذاران شبكه‌هاي اجتماعي (تأييد اجتماعي ستاره) و متخصصان علاقه‌مند (تأييد اجتماعي متخصص) باشند.

    سفيرها معمولا كارت سفيري خود را با افتخار در قسمت بيوگرافي شبكه‌هاي اجتماعي به نمايش مي‌گذارند و از هشتگ برند در پست‌هاي مرتبط شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌كنند.

    مثال:

    يك برند جهاني دوچرخه‌سواري به نام Specialized از سراسر دنيا دوچرخه‌سواران حامي برجسته‌اي دارد كه سفيران آن هستند. اين برند براي اين سفيران يادگيري‌هاي شخصي و شبكه‌هاي اجتماعي برگزار مي‌كند. سفيران آن‌ها معمولا با هشتگ specializedambassador# در پست‌هاي اينستاگرامي به اين برند اشاره مي‌كنند.

    مرجع متخصصين ايران specializedambassador

    ۷. از محتواي توليدشده توسط متخصصها استفاده كنيد

    محتواي توليدشده توسط متخصص استراتژي محبوب در اينستاگرام است، زيرا با مشاركت متخصصان مي‌توان تعداد دنبال كننده‌ها را به‌خوبي افزايش داد؛ بعلاوه اين‌كه يك استراتژي عالي براي توليد تأييد اجتماعي متخصص است.

    مي‌توانيد متخصصهايتان را به استفاده از هشتگ برند تأييد كنيد و محتواي شبكه‌هاي اجتماعي آن‌ها را دوباره به اشتراك بگذاريد.

    مثال:

    يك شركت آب آشاميدني پايدار به نام Boxed Water، پست‌هاي اينستاگرامي متخصصانش را در حساب اينستاگرامش دوباره پست مي‌كند. اين كار را تقريبا براي تمام عكس‌هاي مشتريان انجام مي‌دهد.

    مرجع متخصصين ايران BoxedWater

    ۸. علاقه متخصصان به محصول خود را با ديگران به اشتراك بگذاريد

    دريافت پيام‌هاي مشتريان از طريق شبكه‌هاي اجتماعي مي‌تواند يكي از بهترين تبليغات از انديشه متخصصين مدير شبكه‌هاي اجتماعي باشد.

    يك راه جالب براي اينكه چنين واكنش‌ها و پيام‌هايي را از طرف مشتريان دريافت كنيد اين است كه پيام‌هاي سايرين را در پروفايل شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد و به همه نشان دهيد كه كالا يا خدمات شما مورد علاقه آن‌ها است.

    مثال:

    slack در شبكه اجتماعي توييتر پيام‌هاي محبت‌آميز بسياري دريافت مي‌كند؛ براي آنكه اين پيام‌ها را با سايرين به اشتراك بگذارد، يك حساب متخصصي جديد به نام SlackLoveTweets@ ايجاد كرده است و پيام‌هاي متخصصان را ريتوييت مي‌كند. البته ايجاد يك حساب متخصصي تازه شايد راهكاري نباشد كه در استراتژي هر سازمان يا موسسه‌اي قرار بگيرد. شما مي‌توانيد از همان حساب اصلي نيز براي اين منظور استفاده كنيد.

    مرجع متخصصين ايران slack love

    ۹. از پيام‌هاي متخصصان در محتواي توليدي خود استفاده كنيد

    يك راه ديگر براي ايجاد تأييد اجتماعي اين است كه پيام‌هاي متخصصان را علاوه بر اشتراك‌گذاري در شبكه‌هاي اجتماعي، در محتوايي كه توليد مي‌كنيد نيز مورد استفاده قرار دهيد. براي اين منظور مي‌توانيد كامنت‌ها، پاسخ‌ها، عكس‌ها، توييت‌ها و ... را در يك ويدئو گرد هم آوريد و يك رسانه سرگرم‌كننده بسازيد.

    ۱۰. هم انديشي ها را در وب‌سايت خود نمايش دهيد

    سومين راه براي نمايش پيام‌هاي متخصصان، نمايش آن‌ها در وب‌سايت است. مثلا Slack علاوه بر ساختن حسابي تازه براي ريتوييت‌ كردن پيام‌هاي متخصصان، ۸۶۴۷ توييت (و هر آنچه به آن اضافه شود) را در يك صفحه در وب‌سايت خود قرار داده است.

    ۱۱. تعداد متخصصان خود را در بخش بيوگرافي شبكه‌هاي اجتماعي قيد كنيد

    اگر تعداد متخصصان و مشتريان زيادي داريد، مي‌توانيد تعداد آن‌ها را در شبكه‌هاي اجتماعي مطرح كنيد. اين يك مثال هوشمندانه از تأييد اجتماعي جمعي است. وقتي ساير متخصصان اين تعداد از مصرف‌كنندگان محصول شما را مي‌بينند تحت تأثير اوليه مثبتي قرار مي‌گيرند.

    علاوه بر تعداد متخصصان مي‌توانيد به نكات ديگري نيز اشاره كنيد نكاتي نظير:

  • تعداد كشورهايي كه محصول شما مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ مثلا در  بيش از ۱۰۰ كشور
  • تعداد فروش‌هاي هفتگي، ماهانه، سالانه؛ مانند ۱۰۰ اتاق در هفته رزرو مي‌شود
  • تعداد بازخوردها و توصيه‌نامه‌هايي كه دريافت كرده‌ايد؛ بيش از ۱۰۰ امتياز ۵ ستاره در Yelp
  • مثال:

    شركت‌هايي نظير HubSpot و Help Scout تعداد مشتريان در كشورها محل اقامت آن‌ها را در حساب توييترشان بيان كرده‌اند.

    مرجع متخصصين ايران costumer number

    ۱۲. با كمك Facebook ads به طرفداران صفحه فيسبوك خود نزديك‌تر شويد

    اگر براي تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي بودجه داريد، يك تاكتيك آسان وجود دارد: از تبليغات فيسبوكي استفاده كنيد و صفحه فيسبوك خود را به متخصصان بيشتري معرفي كنيد. دقت كنيد كه هنگام پيدا كردن مخاطبان مورد انديشه متخصصين، نوع ارتباطات را مشخص كنيد.

    مرجع متخصصين ايران facebook ads

    با انتخاب و تنظيمات درست، وقتي تبليغات فيسبوكي نمايش داده مي‌شود، دوستان مشترك كه صفحه شما را دوست داشته‌اند، نمايش داده مي‌شوند. مانند تبليغ نت‌فليكس در فيسبوك:

    مرجع متخصصين ايران netflix

    ۱۳. از تأييد اجتماعي در تبليغات خود استفاده كنيد

    يك راه ديگر براي استفاده از تأييد اجتماعي در تبليغات اين است كه از آن در تبليغ اصلي (ad copy) استفاده كنيد. مي‌توانيد از انواع مختلف تأييدهاي اجتماعي براي اين منظور بهره بگيريد.

  • تأييد اجتماعي متخصص: پيشنهاد يك حرفه‌اي و متخصص براي استفاده از محصول شما است.
  • تأييد اجتماعي ستاره: نشان از تأكيد يك ستاره يا تأثيرگذار براي استفاده از محصول شما است.
  • خرد جمعي: تعداد متخصصاني كه محصول شما را استفاده مي‌كنند نشان مي‌دهد.
  • مثال:

    يك پلتفرم يادگيري الكترونيك به نام SkillShare در تبليغ فيسبوكي تازه خود، به اين‌كه بيش از ۲ ميليون دانش‌آموز از پلتفرم آن‌ها براي يادگيري استفاده مي‌كنند، اشاره كرده است.

    مرجع متخصصين ايران skillshare

    ۱۴. متخصصان را به ارسال انديشه متخصصين و امتياز مثبت به صفحه فيسبوكي خود تشويق كنيد

    اگر شما يك كسب و كار محلي داريد، مي‌توانيد امتيازدهي را در صفحه فيسبوك خود فعال كنيد. امتيازها و هم انديشي ها خوب يك تأييد اجتماعي متخصص عالي است.

    تحقيقي كه توسط G/O Digital انجام‌ شده است، نشان مي‌دهد كه:

  • ۸۰ درصد گفته‌اند اين‌ احتمال بيشتر است كه از جايي خريد كنند كه انديشه متخصصين متخصصان در صفحه فيسبوك آن مثبت باشد.
  • ۴۱ درصد گفته‌اند مهم‌ترين فاكتور در اعتماد و همكاري با يك كسب و كار محلي اين است كه هم انديشي ها و امتياز مشتريان روي صفحه فيسبوك آن را ببينند.
  • مرجع متخصصين ايران facebook page ranking

    فيسبوك گزينه‌اي با نام Local Search Feature دارد كه مي‌توانيد با استفاده از آن، تمام كسب و كارهاي محلي كه بهترين امتيازها و انديشه متخصصينها را در اين وب‌سايت داشته‌اند پيدا كنيد. داشتن امتياز خوب در فيسبوك مي‌تواند در نتيجه جستجوي شما اثر مثبت داشته باشد. پس از مشتريان خود بخواهيد برايتان انديشه متخصصين و امتياز بگذارند.

    ۱۵. تأييد شويد

    در حساب‌هاي توييتر، اينستاگرام و فيسبوك امكاني به نام Verify شدن وجود دارد كه يك تيك آبي در كنار نام متخصصي شما اضافه مي‌كند و تأييدي بر صحت حساب شما است.

    داشتن اين تيك آبي نوعي تأييد اجتماعي اعتباري است. پلتفرم شبكه اجتماعي، مانند يك شكل معتبر، شما را فردي شناخته‌شده فرض مي‌كند. اين تيك آبي عموما به برندهاي برجسته و ستاره‌ها اهدا مي‌شود.

    سواي اعتبار و احترامي كه از طرف جامعه به دارندگان اين تيك داده مي‌شود، امكان دسترسي به برخي ويژگي‌هاي تازه نيز فقط براي آن‌ها وجود دارد.

    مرجع متخصصين ايران blue checkmark

    يك مزيت ديگر داشتن تيك آبي اين است كه حساب‌هاي دارنده اين تيك، معمولا در صفحه نتيجه جستجوها در جايگاه بالاتري قرار مي‌گيرند.

    ۱۶. پاسخگو باشيد

    در صفحه فيسبوك خود مي‌توانيد ساعت‌ها و زمان‌هايي را كه براي پاسخگويي به سؤالات، پيشنهادات و انتقادات مراجعه‌كنندگان در دسترس هستيد، مشخص كنيد و در اين زمان‌ها پاسخگوي آن‌ها باشيد. اين كار متخصصان را به ارتباط با شما تشويق مي‌كند.

    براي فعال كردن اين زمان‌هاي چه بايد كرد؟

  • فيسبوك: به تنظيمات صفحه خود برويد و تب «Messaging» را انتخاب كنيد. به قسمت «Response Assistant» برويد و زماني را كه با احتمال بيشتري در دسترس هستيد، انتخاب كنيد. همچنين مي‌توانيد به متخصصان اطلاع دهيد كه با چه سرعتي به سؤال‌ها و پيام‌هاي آن‌ها پاسخ خواهيد داد.
  • توييتر: به اين لينك برويد و روي «Add business feature» كليك كنيد. براي فعال كردن اين ويژگي بايد ابتدا بپذيريد كه بتوانيد از همه متخصصان پيام مستقيم دريافت كنيد. سپس مي‌توانيد ساعت‌هايي را كه بيشترين احتمال پاسخگويي وجود دارد، انتخاب كنيد.
  • مرجع متخصصين ايران Apple Support

    ۱۷. تعداد دفعاتي را كه يك مطلب به اشتراك گذاشته مي‌شود، بشماريد و نشان دهيد

    نشان دادن تعداد دفعاتي كه يك مطلب در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته شده، شكلي از تأييد اجتماعي خرد جمعي است. هرچه تعداد افرادي كه موضوعي را به اشتراك گذاشته‌اند بيشتر باشد، تعد‌اد متقاضيان خواندن آن نيز بيشتر مي‌شود. 

    اما دقت داشته باشيد كه اگر اين عدد كوچك باشد مي‌تواند اثر عكس داشته باشد و بازديدكنندگان به اين نتيجه برسند كه آن مطلب و محتوا ارزش چنداني براي خواندن ندارد؛ حتي اگر به‌خوبي نوشته شده باشد و حاوي مطالب ارزشمندي باشد. براي مقابله با اين اتفاق مي‌توانيد از ابزاري نظير Social Warfare استفاده كنيد كه دكمه‌هاي به اشتراك‌گذاري را نمايش مي‌دهد اما تعداد دفعات را تا زماني كه به عدد مورد انديشه متخصصين برسد، مخفي نگه مي‌دارد.

    مرجع متخصصين ايران Social Media Tool

    ۱۸. ميزبان چت‌هاي توييتر باشيد

    ترند شدن در توييتر يكي ديگر از راه‌هاي تأييد اجتماعي خرد جمعي است. وقتي هشتگ شما به يك ترند توييتري تبديل شود توجه بسياري را به خود جلب خواهد كرد. 

    يكي از بهترين راه‌ها براي ترند شدن در توييتر اين است كه ميزبان چت‌هاي توييتري باشيد. مانند زماني كه بافر از هشتگ bufferchat# براي ميزباني و ترند شدن بهره مي‌گيرد.

    ترند شدن در توييتر، ديده شدن و جلب مشتريان و متخصصان بيشتر را امكان‌پذير مي‌كند.

    مرجع متخصصين ايران buffer chat

    شما تاكنون چطور از شبكه‌هاي اجتماعي براي تأييد اجتماعي بهره مي‌گرفتيد؟ آيا ايده‌هاي ديگري براي اين كار داريد؟

    تبليغات
    جديد‌ترين مطالب روز

    هم انديشي ها

    تبليغات

    با چشم باز خريد كنيد
    اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
    ورود به بخش محصولات