معرفي جزوه رايگانهايي در رابطه با بازاريابي محتوا
بازاريابي محتوا چيزي فراتر از برگزاري كمپينهاي موفق و تلاش براي رشد كسبوكار است. بازاريابي محتوا يعني پيدا كردن راههاي جديد و خلاقانه براي جذب مشتري از طريق محتواي جذاب. يك بازارياب محتوا نميتواند با انجام كارهاي تكراري و تقليد از ساير برندها كمپين موفقيتآميزي طراحي كند. ياد گرفتن استراتژيهاي جديد و امتحان كردن ايدههاي نو به يك بازارياب محتوا كمك ميكند هميشه در كارش موفق باشد.
بهترين راه براي ياد گرفتن استراتژيهاي جديد و رسيدن به اين هدف، استفاده از نصيحت بازاريابان و كارآفرينان مطرح دنيا است. از آنجايي كه شركت كردن در كارگاهها يا كلاسهاي يادگيريي هزينهبر است، خواندن جديدترين جزوه رايگانها ميتواند در اين رابطه انديشه متخصصينات خوبي به فرد بدهد. در ادامهي اين مقالهي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به معرفي جزوه رايگانهاي برتر در زمينهي بازاريابي محتوا ميپردازيم. خواندن اين جزوه رايگانها به بهبود استراتژي بازاريابي و افزايش ميزان فروش كمك ميكند و به هر بازاريابي در سال ۲۰۱۸ توصيه شده است.
۱- Pre-Suasion نوشتهي رابرت سيالديني
هر بازاريابي ميداند كه ترغيب كردن مشتري نقش پررنگي در موفقيت كمپينهاي بازاريابي دارد. خواندن اين جزوه رايگان به هر بازاريابي كمك ميكند تا بتواند اعتماد مردم به محصولات و خدمات برند را افزايش دهد و مشتريهاي بيشتري جذب كند. رابرت سيالديني يكي از افراد متخصص و باتجربه در زمينهي متقاعد كردن و مذاكره است. او در اين جزوه رايگان توضيح ميدهد كه چگونه ميتوان شخصي را متقاعد كرد تا رفتار و اعتقادات خود را تغيير دهد. او معتقد يك برند پيش از اينكه شخصي را به سمت صفحهي فروش هدايت كند، بايد او را متقاعد كند كه به محصولش ايمان داشته باشد. اين جزوه رايگان روشهاي انجام اين كار را به طور كامل توضيح داده است.
۲- Content - The Atomic Particle of Marketing نوشتهي ربكا ليب
آيا بازاريابي بدون محتوا مفهومي دارد؟ پاسخ سؤال مطمئنا منفي است و ميتوان گفت كه محتوا يكي از مهمترين بخشهاي تمام استراتژيهاي بازاريابي است. اما براي رسيدن به موفقيت بايد محتواي باكيفيتي توليد كرد. اين جزوه رايگان بر اساس تحقيقات علمي نوشته شده است و در مورد اهميت محتوا و مؤثرترين روش توليد آن توضيح ميدهد. خواندن اين جزوه رايگان به هر شخصي كه هنوز قدرت محتوا در بازاريابي را درك نكرده است توصيه ميشود.
۳- Lead Machine نوشتهي ريك بروكز
ساختن پستهاي وبلاگ و رشد دادن ليست رايانامه از جمله مواردي هستند كه در اين جزوه رايگان بهخوبي توضيح داده شدهاند. توليد ليد يكي از مهمترين عواملي است كه باعث رشد كسبوكار و تبديل بازديدكنندگان وبسايت به مشتري ميشود. نويسندهي جزوه رايگان خواننده را با مراحل مقدماتي استفاده از بازاريابي ديجيتال آشنا ميكند. برخي از استراتژيهاي اين جزوه رايگان شايد تا حدودي آشنا به انديشه متخصصين برسند؛ اما نكات زيادي در آن وجود دارد كه ميتواند روي كمپينهاي بازاريابي اعمال شود.
۴- Content That Converts نوشتهي لورا هنلي
اين جزوه رايگان يك منبع فوقالعاده خوب براي كمپينهاي B2B يا تجارت شركت با شركت است. محتواي اين جزوه رايگان مراحل يك بازاريابي متقاعدكننده و افزايش تعداد مشتريها را قدم به قدم توضيح داده است. توزيع محتوا از طريق رايانامه و بهبود سئو از جمله موارد ديگري هستند كه در اين جزوه رايگان توضيح داده شدهاند.
۵- The Road to Recognition نوشتهي يث پرايس و بري فلدمن
اگر صاحب كسبوكار كوچكي هستيد يا از وبلاگ براي امور بازاريابي استفاده ميكنيد اين جزوه رايگان را حتما مطالعه كنيد. در اين جزوه رايگان توضيح داده ميشود كه چگونه ميتوان از نام شخصي خود براي افزايش فالوئرها و درنتيجه افزايش ميزان فروش استفاده كرد. توصيههاي مفيد و قابل اجراي اين جزوه رايگان در ۲۶ درس توضيح داده شدهاند و خواننده ميتواند تكتك اين درسها را روي برند شخصي خود پيادهسازي كند.
۶- Guest Blogging Goldmine نوشتهي تام كارسون
فعاليت بهعنوان نويسندهي مهمان يكي از استراتژيهاي مهم در بازاريابي محتوا است. اين جزوه رايگان در مورد اهميت اين كار و تأثير آن روي افزايش بازديدكنندگان و درنتيجه بالا رفتن تعداد مشتريهاي برند توضيح ميدهد. بهترين استراتژيها براي پيدا كردن فرصتهاي نويسندگي بهعنوان مهمان و سنجيدن ميزان موفقيت آنها در اين جزوه رايگان توضيح داده شده است.
۷- Non-Obvious نوشتهي روهيت بارگاوا
اين جزوه رايگان جديدترين نسخهي يكي از جزوه رايگانهاي پرفروش مجلهي وال استريت است و به خوانندگان كمك ميكند ترندها يا موضوعات پرطرفداري را كه تشخيصشان ساده نيست شناسايي كنند و درنتيجه بازاريابي برند را بهبود دهند. نويسندهي اين جزوه رايگان بازارياب متخصصي است و در اين جزوه رايگان توضيح ميدهد چگونه ميتوان طرز تفكري خلاق براي رشد و متمايز كردن برند از ساير كسبوكارها داشت.
فراموش نكنيد كه كسب مهارت در زمينهي بازاريابي نيازمند كسب مهارت در داستانسرايي و ارتباط با مشتريها از طريق محتوا است. بنابراين تنها به خواندن اين جزوه رايگانهاي بازاريابي اكتفا نكنيد و براي ياد گرفتن و پيدا كردن ايدههاي جديدي هر مقاله و جزوه رايگان ديگري را كه در اين زمينه نوشته شده است مطالعه كنيد.
هم انديشي ها