چگونه از تلگرام براي بهبود كسب و كار استفاده كنيم

پنج‌شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تلگرام اپليكيشن پيام‌رساني است كه تنها در عرض ۲۴ ساعت بعد از ارائه، هفت ميليون متخصص جديد جذب كرد. بسياري معتقدند دليل اين موفقيت، تركيب ويژگي‌هاي اپليكيشن واتس‌اپ و اسنپ‌چت بوده است.
تبليغات

تلگرام به متخصصان خود اجازه مي‌دهد با افرادي كه شماره تلفنشان را ذخيره كرده‌اند يا افرادي كه نام متخصصي عمومي و قابل جستجو دارند ارتباط برقرار كنند. تلگرام رابط متخصصي برنامه‌نويسي (API) و پروتكل متن بازي دارد كه به متخصصان نشان مي‌دهد آيا پيغامشان توسط طرف مقابل دريافت و خوانده شده است يا خير. بسياري از ويژگي‌هاي تلگرام مانند ويژگي‌هاي اپليكيشن واتس‌اپ است؛ اما يك ويژگي منحصربه‌فرد آن را از واتس‌اپ متمايز مي‌كند. تلگرام برخلاف واتس‌اپ قابليت فرستادن پيام‌ تصويري دارد و متخصص مي‌تواند با تنظيم يك تايمر اين پيغام‌ها را خودبه‌خود پاك كند كه اين ويژگي شبيه يكي از ويژگي‌هاي اپليكيشن اسنپ‌چت است. البته دريافت‌كننده‌ي پيغام مي‌تواند پيش از از بين رفتن عكس از آن اسكرين‌شات بگيرد. اپليكيشن تلگرام داراي يك سيستم امنيتي پيشرفته است كه درواقع با استفاده از سرورهايي كه در كل دنيا پخش شده‌اند، ميزان امنيت و سرعت خود را بالا مي‌برد. ويژگي چت مخفي اين اپلكيشن از رمزنگاري در مقصد و الگوريتم تضمين‌شده استفاده مي‌كند و تركيبي از امنيت و سرعت بالا را به متخصصان خود ارائه مي‌دهد.

اين اپليكيشن مبتني بر فضاي ابري است و به متخصصان اجازه مي‌دهد از طريق دستگاه‌هاي مختلف به پيام‌هاي خود دسترسي داشته باشند. هيچ محدوديتي براي حجم اطلاعات وجود ندارد و نيازي به پرداخت هزينه و خريد اشتراك براي استفاده از تلگرام نيست. همچنين از هيچ تبليغي در اين اپليكيشن استفاده نشده است. تلگرام امكان ارسال و به اشتراك‌گذاري هر نوع فايلي را براي متخصصان مهيا كرده است؛ به‌طوري كه متخصص نيازي به نصب ساير اپليكيشن‌ها ندارد. اگر شما هم از اين اپليكيشن استفاده مي‌كنيد، بهتر است با راه‌هاي استفاده‌ي متخصصدي‌تر از آن آشنا شويد و استفاده‌اي هدفمند و مفيد از اين اپليكيشن داشته باشيد. در ادامه‌ي اين مقاله‌ي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به مطالعه تعدادي از اين راه‌ها مي‌پردازيم.

مرجع متخصصين ايران telegram

۱- پست‌هاي جالب و مرتبط با صنعت كاري خود را دوباره به اشتراك بگذاريد

در صورت پيدا كردن مقاله، فايل، عكس يا هر چيز ديگري كه فكر مي‌كنيد با صنعت كاري شما در ارتباط است، آن را با ديگران به اشتراك بگذاريد. معرفي كردن خودتان به‌عنوان فردي علاقه‌مند در يك صنعت مشخص، شناختن ديگران و صحبت كردن با آن‌ها يكي از بهترين راه‌ها براي گسترش شبكه‌ي ارتباطي و افزايش دنبال‌كنندگان است. فراموش نكنيد مطالبي كه به اشتراك مي‌گذاريد بايد از منابع معتبري تهيه شده و از انديشه متخصصين معنايي ارزشمند باشند. هرقدر ميزان خلاقيت و نوآوري مطالب و ايده‌هايي كه به اشتراك مي‌گذاريد بيشتر باشد، افراد بيشتري به سمت شما جذب خواهند شد.

۲- ابزار خودتان را روي رابط متخصصي برنامه‌نويسي تلگرام بسازيد

تلگرام يك اپليكيشن متن باز است و اجازه‌ي دسترسي به كد منبع خود را به تمام افراد علاقه‌مند مي‌دهد. بنابراين همه مي‌توانند با استفاده از كد تلگرام و بدون پرداخت هيچ هزينه‌اي، پيام‌هاي شبيه به پيام‌هاي تلگرام را روي پلت‌فرم خود پياده‌سازي كنند. البته تلگرام امكاناتي بيشتر از ربات‌ها را براي توسعه‌دهندگان فراهم كرده است و اين افراد مي‌توانند با استفاده از كدهاي تلگرام، اپليكيشن منحصر به خودشان را با افزودن ويژگي‌هاي دلخواه طراحي كنند.

مرجع متخصصين ايران telegram

۳- تبليغات مداوم را كنار بگذاريد

اگر از اپليكيشن تلگرام براي كسب‌وكار استفاده مي‌كنيد، به ياد داشته باشيد كه تبليغ كردن محصولات و خدمات به‌طور مداوم به هيچ عنوان مفيد نخواهد بود. متخصصان به پست‌هايي علاقه‌مند هستند كه ارتباط برند با مشتري را افزايش مي‌دهند، نه اينكه تنها يك محصول يا خدمات خاص را تبليغ كنند. ارتباطات عميق كليد اصلي ايجاد حس تعلق مشتري با برند است. براي انجام اين كار سعي كنيد مواردي كه براي متخصصان از اهميت بالايي برخوردار است پيدا كنيد و با صحبت كردن در مورد اين مسائل ،محصولات و خدمات خود را به آن‌ها معرفي كنيد.

۴- مسابقات كوچك برگزار كنيد

مطرح كردن يك سؤال يا برگزاري مسابقات كوچك كمك مي‌كند ترافيك زيادي به سايت شما هدايت شود. هدايايي كه براي برندگان مسابقه در انديشه متخصصين گرفته مي‌شود متخصصان را تشويق مي‌كند كه پست شما را در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك بگذارند. به‌عنوان مثال دريافت تعداد بيشتر لايك يا گرفتن عكس سلفي با محصول مورد انديشه متخصصين ايده‌هاي خوبي براي مسابقه هستند. همچنين طراحي رأي‌گيري‌هاي تلگرام دنبال‌كنندگان را تشويق مي‌كند كه ارتباط بيشتري با شما و ساير متخصصان برقرار كنند. پس براي انجام اين كار كافي است ايده‌ي جالب خود را با متخصصان مطرح كنيد و قوانين مسابقه را به آن‌ها توضيح دهيد.

۵- لينك ساير شبكه‌هاي اجتماعي خود را در صفحه‌ي معرفي قرار دهيد

براي افزايش محبوبيت خود از دنبال‌كنندگان بخواهيد از پروفايل شما در ساير شبكه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام، توييتر، فيسبوك و حتي لينكدين بازديد كنند. معرفي لينك شبكه‌هاي اجتماعي در تلگرام نه‌نها در زمان صرفه‌جويي مي‌كند، بلكه به افزايش سهولت دريافت پيام‌ها از ساير سايت‌ها نيز كمك مي‌كند. به ياد داشته باشيد كه اگرچه لينك دادن به ساير شبكه‌هاي اجتماعي حركت هوشمندانه‌اي است، اما در انجام آن نبايد زياده‌روي كنيد. هر شبكه‌ي اجتماعي صداي مخصوص به خود دارد و پست‌هايي كه در آن به اشتراك گذاشته مي‌شوند بايد با فرهنگ آن شبكه‌ي اجتماعي همخواني داشته باشند. به‌عنوان مثال لينكدين شبكه‌ي اجتماعي مخصوص كسب‌وكار است و نبايد پست‌هايي غير مرتبط با اين موضوع در آن به اشتراك گذاشته شود.

مرجع متخصصين ايران telegram

۶- لطف ديگران را جبران كنيد

اگر متخصصي پست شما را به اشتراك گذاشت سعي كنيد لطف او را جبران كنيد. توجه كردن به علاقه‌مندي دنبال‌كنندگان تأثير فوق‌العاده خوبي روي ‌آ‌ن‌ها مي‌گذارد و آن‌ها را تشويق مي‌كند كانال يا گروه شما را به ديگران معرفي كنند.

۷- حضور اجتماعي خود را افزايش دهيد

تهيه‌ي رايانامه‌هاي جالب، توليد محتوا در وبلاگ شخصي و ساختن محتواي صوتي و ويدئويي از راه‌هاي جذب مخاطب هستند. با تهيه اين مدل محتوا و به اشتراك‌گذاري آن در تلگرام مي‌توانيد ترافيك سايت را بالا ببريد و تعداد دنبال‌كنندگان را افزايش دهيد. براي ديده شدن بهتر است در مباحثه‌هاي مرتبط با صنعت كاري خود شركت كنيد و به سؤال ديگران پاسخ دهيد. در پايان پاسخ مي‌توانيد از آن‌ها دعوت كنيد كه براي كسب اطلاعات بيشتر از وب‌سايت شما بازديد كنند يا در كانال تلگرام عضو شوند.

تلگرام پيام‌رساني است كه هم براي ارسال و دريافت پيغام‌هاي شخصي متخصص دارد و هم براي بازاريابي محصولات استفاده مي‌شود. بنابراين هر برندي با توليد محتواي باكيفيت مي‌تواند از خدمات رايگان اين اپليكيشن استفاده كند و تعداد مشتري‌هاي خود را افزايش دهد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات