افزايش ترافيك سايت‌هايي كه سئو بهينه ندارند

سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 8 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اگر سايتي با موضوع تخصصي داريد كه براي موتورهاي جستجو بهينه‌سازي نشده است، نگران نباشيد; مي‌توانيد با اين روش‌ها بازديد و ترافيك سايت خود را افزايش دهيد.
تبليغات

بااينكه تمام كسب‌وكارهايي كه در فضاي الكترونيك حضور دارند بايد روي بهينه‌سازي موتور جست‌وجو سرمايه‌گذاري كنند، زماني كه نوبت به افزايش بازديد از يك وب‌سايت تخصصي مي‌رسد اين مسئله مهم‌ترين چيز نيست.

تعجبي ندارد كه افزايش بازديد از وب‌سايتتان كليد متخصصهاي بيشتر و درآمد افزايش‌يافته است. هر چه باشد، اگر افراد از كسب‌وكار الكترونيكتان بازديد نكنند مطمئناً خريدهاي تجاري‌شان را تكميل نخواهند كرد.

بااين‌حال، به انديشه متخصصين مي‌رسد در سال ۲۰۱۸ عموم كسب‌وكارها براي افزايش بازديد وب‌سايت‌ها تلاششان را روي سئو - Search Engine Optimization) SEO) گذاشته باشند.

مرجع متخصصين ايران سئو سايت

در حال حاضر، سئو يك راهبرد توسعه ديجيتالي مؤثر است. بر اساس آمارهاي Net Marketshare سال گذشته گوگل به‌تنهايي ۷۲ درصد كل جست‌وجوي كامپيوترهاي روميزي را به وب‌سايت‌ها كشانده است.

با توسعه اينترنت و هم‌زمان بااينكه شركت‌هاي بيشتري به رقابت شديد براي به دست آوردن جايگاه نخست براي كليدواژه‌هاي يكسان ادامه مي‌دهند، احتمال موفقيت در رتبه‌بندي و جذب بازديد كافي، كاهش مي‌يابد.

به همين خاطر هم بهترين منفعت برندها در جست‌وجوي شيوه‌هاي ديگري براي افزايش بازديد سايت است. قبل از آنكه بازارياب‌ها مبارزه جديدي براي افزايش بازديد سايت به راه بيندازند، بايد نخست داده‌هاي تحليلي و بازديد كنوني‌شان را كاملاً مطالعه كنند.

مرجع متخصصين ايران سئو سايت

از ابزارهايي مثل Google Analytics و SEMRush (يك نرم‌افزار تجزيه‌وتحليل جستجوگرها و سئو است كه داده‌هاي اطلاعاتي را ازجمله اطلاعات ترافيك وب‌سايت، كلمات كليدي برنامه‌ريزي‌شده AdWords و ساير اطلاعات مربوط به جستجوگرها را فراهم مي‌كند) استفاده نماييد تا بفهميد كه بازديد وب‌سايتتان در چه جايگاهي قرار دارد؛ چه مدت‌زماني است كه متخصصان سايتتان را جست‌وجو مي‌كنند؛ از چه محتوا و صفحات اينترنتي بيشترين لذت را مي‌برند؛ و معمولاً چه زماني حين گشت‌وگذارشان از وب‌سايت شما خارج مي‌شوند.

دست‌يابي به اين اطلاعات شمارا قادر مي‌كند تا راهبرد بهتر و قوي‌تري در كانال‌هاي مربوطه ايجاد كنيد و نرخ كليك - Click Through Rate) CRT) بالقوه‌تان را بهبود ببخشيد.

۱. پست مهمان (Guest blogging) را شروع كنيد

نوشتن پست مهمان در وب‌سايت‌هاي ديگر چندين هدف را برآورده مي‌كند. نخست، Public relations) PR يا روابط عمومي، فعاليت مديريت اطلاعات در ارتباط بين فرد يا يك سازمان مانند كسب‌وكار، سازمان دولتي يا سازمان غيرانتفاعي و عموم مردم است) را افزايش داده و اعتبارتان را به‌عنوان فردي حرفه‌اي در فضاي عمومي بهبود مي‌بخشد.

اين كار آگاهي از برند را افزايش داده و شركتتان را در جلوي چشمان مشتريان بالقوه‌ي جديد قرار مي‌دهد؛ همچنين به‌عنوان يك پاداش كوچك، رتبه‌بندي سئو را از طريق پيوندهايي كه به سايت خودتان ايجاد كرده‌ايد افزايش مي‌دهد (هرچند اين مطلب هنوز هم نكته اصلي مقاله فعلي نيست ...). براي اينكه پست مهمان را به نحو مؤثري بنويسيد، كسب‌وكارها و وب‌سايت‌هايي را براي شراكت بيابيد كه مخاطب يا صنعت هدفي را با آن‌ها سهيم شويد و خودشان بازديدكننده كافي داشته باشند كه ارزش اين شراكت را داشته باشد.

اگر كسب‌وكارتان يك صفحه اينترنتي دارد مي‌توانيد با ساير خبرگان صنعتي مناسب مصاحبه كرده و مصاحبه‌شونده‌ها و شركت‌هايشان را تشويق كنيد تا مصاحبه‌ها را در رسانه‌هاي اجتماعي و صفحات نشريات به اشتراك بگذارند.

از آن‌ها راجع به معيارهاي ماهانه‌شان بپرسيد، چه چيزي باعث مي‌شود كه آن‌ها به مطالب اختصاصي سايت شما اشاره كنند. و آيا مقاله‌تان را روي كانال‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي‌شان مي‌گذارند يا نه؟!

مرجع متخصصين ايران سئو سايت

۲. روي رسانه‌هاي اجتماعي سرمايه‌گذاري كنيد

رسانه‌هاي اجتماعي بازار همواره درحال‌توسعه‌اي براي كسب‌وكارهاي الكترونيك است. روي‌هم‌رفته، طبق گزارش Sprout Social (يك ابزار مديريت رسانه هاي اجتماعي براي كمك به كسب و كار در حال گسترش)، به‌طور مستقيم بر ۷۴ درصد تصميم خريد مشتري‌ها تأثير مي‌گذارد. پلتفرم‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي مختلف مي‌تواند هم به‌عنوان يك سازنده برنده كه بر بازديد و وفاداري بلندمدت به برند تأثير خواهد گذاشت عمل كرده و هم نرخ كليك و بازديد را بلافاصله افزايش دهد.

مطمئن شويد در حال قرار دادن مطلب در شبكه‌هاي اجتماعي هستيد كه جامعه هدفتان حضور فعالي در آن دارد. جست‌وجوي سريعي در بازار اين مطلب را مثل روز روشن خواهد ساخت. همچنين به پست‌هاي طبيعي (Organic postings به مطالبي گفته مي‌شود كه بدون پرداخت هزينه روي شبكه‌هاي اجتماعي مثل فيس‌بوك و ... گذاشته مي‌شود) تكيه نكنيد.

متأسفانه، الگوريتم بسياري از رسانه‌هاي اجتماعي مطلب مرتبط به كسب‌وكارها را به پايين فيدهاي خبري برده و شركت‌ها را به پرداخت پول براي تبليغ مجبور مي‌كنند.

رسانه‌هاي اجتماعي به‌طور مستقيم بر ۷۴ درصد تصميم خريد مشتري‌ها تأثير مي‌گذارد

بااينكه، رسانه‌هاي اجتماعي پولي مثل Facebook Ads يكي از ارزان‌ترين روش‌هاي تبليغات الكترونيك بوده و درصورتي‌كه به‌درستي اجرا شوند بازگشت سرمايه‌ي قوي را ايجاد خواهند كرد. كليد اين كار يافتن يك شركت بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي بزرگ براي ايجاد يك راهبرد مؤثر است.

مرجع متخصصين ايران سئو سايت

۳. از بازاريابي رايانامهي بهره بگيريد

بااينكه اختلاف‌انديشه متخصصينهايي در مورد ميزان دقيق بازگشت سرمايه‌‌ي بازاريابي رايانامهي وجود دارد؛ تمام منابع در اين موردتوافق دارند كه اين كار يكي از مفيدترين ابزارهاي بازيابي بوده و بازگشت سرمايه‌ي فراواني به همراه دارد. يك برند مي‌تواند محصولات، خدمات يا حتي راهكاري بازاريابي محتوا را با استفاده از يك رايانامه ساده يا خبرنامه تبليغ كند.

مطمئن شويد در حال قرار دادن مطلب در شبكه‌هاي اجتماعي هستيد كه جامعه هدفتان حضور فعالي در آن دارد

جهت به حداكثر رساندن مزاياي بازاريابي رايانامهي، آزمون A/B (براي آزمايش المان‌هاي مختلف سايت در راستاي رسيدن به هدفي مشخص استفاده مي‌شود)، بخش‌بندي و شخصي‌سازي را امتحان كنيد.

اين شيوه‌ها رابطه‌ي شخصي‌تري بين شما و مشتري‌هايتان شكوفا ساخته و به شما كمك مي‌كند خطوط محتوايي و موضوعي كه ترجيح مي‌دهند را مشخص كند و رايانامه‌هايتان را زماني ارسال كنيد كه افرادي كه در وب‌سايتتان ثبت‌نام كرده‌اند با بيشترين احتمال ممكن هم آن‌ها را بازكرده و هم درگيرشان شوند.

مرجع متخصصين ايران سئو سايت

۴. محتواي ويديويي را ادغام نماييد

ويدئو يكي از مؤثرترين و درعين‌حال كم استفاده‌شده‌ترين شكل بازاريابي محتوا است. بااينكه بسياري از كسب‌وكارها، به‌عنوان‌مثال، بر دنبال كنندگان اينستاگرام و بلاگ‌ها تمركز مي‌كنند راهكارهاي ويديويي از اشتراك‌گذاري و تماشاي زيادي برخوردار هستند. طبق گزارش وب‌سايت هاب‌اسپات (Hubspot) از وضعيت بازاريابي ويديويي، ۷۶ درصد بازارياب‌ها اذعان كرده‌اند كه محتواي ويديويي بازديد از وب‌سايتشان را افزايش داده است.

استارت‌آپ آرايشي Harry's (شركت آمريكايي توليدكننده‌ي تجهيزات اصلاح آقايان كه فروش آن از طريق پست و خرده‌فروشي است) مثال عالي از مشاركت در بازاريابي ويديويي است. يك ويدئو كوتاه در اين برند، مشتري‌ها را با برند آشنا ساخته، آهنگ فرح‌بخشي داشته و در يك نماي كوتاهِ درگير كننده مشتري‌هاي بالقوه را باريشه‌هاي شركت آشنا مي‌كند. شركت به نحو هوشمندانه‌اي آن را روي وب‌سايتش گنجانده و همچنين در رسانه‌هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته است.

۷۶ درصد بازارياب‌ها اذعان كرده‌اند كه محتواي ويديويي بازديد از وب‌سايتشان را افزايش داده است

ويديوهاي فراواني وجود دارد كه مي‌توانيد آن‌ها را در اين راهبرد بگنجانيد كه عبارت‌اند از: ويديوهايي در مورد برند، كليپ‌هاي كوتاه رسانه‌هاي اجتماعي، تبليغات، ويدئوهاي اطلاعاتي و نمايش‌ها. اين كار مشتري‌ها را ازلحاظ ديجيتالي درگير كرده، ارزش فراواني در اختيار مشتري‌ها قرار داده و حتي شانسي براي گردآوري رايانامه‌ها در اختيارتان قرار مي‌دهد كه مي‌تواند به شما در ۳ گام ذكرشده در بالا كمك كند.

مرجع متخصصين ايران سئو سايت

۵. الكترونيك تبليغ كنيد

بااينكه راهبردهاي طبيعي غير پولي كه باعث جذب بازديدكننده مي‌شود روياي هر برندي است، ولي گاهي نمي‌توانيد تبليغات را شكست دهيد.

خوشبختانه دوران بيلبوردها و مبارزات تبليغاتي MAD Men (نام يك سريال آمريكايي با سبك درام است كه داستان سريال مربوط به يك بنگاه تبليغاتي به اسم استرلينگ كوپر در خيابان مديسون در شهر نيويورك دههٔ ۱۹۶۰ است. از همين رو اسم مجموعه مردان مَد مخفف مديسون انتخاب‌شده است) را پشت سر گذاشته‌ايم. در عوض به روش‌هاي تبليغ سريع مثل بازاريابي مجدد و هدف‌گذاري مجدد چشم دوخته‌ايم.

مرجع متخصصين ايران سئو سايت

طبق گزارش ReTargeter (يك شركت تبليغاتي كه متخصص در هدف‌گيري و هدايت مخاطبان است)، تنها ۲ درصد وب‌سايت‌ها در بازديد نخست تبديل به سايت مقصد مي‌شوند. هم هدف‌گذاري مجدد و هم بازاريابي مجدد براي دنبال كردن متخصصان در محيط وب به كوكي‌ها كه روي مرورگرها ظاهر مي‌شوند، بستگي دارند.

تنها ۲ درصد وب‌سايت‌ها در بازديد نخست، تبديل به سايت مقصد مي‌شوند

هدف‌گذاري مجدد نقش ارسال تبليغ وب‌سايتتان به مشتري‌ها و تشويق آن‌ها براي بازديد مجدد از وب‌سايت مقصد را ايفا مي‌كند. درحالي‌كه بازاريابي مجدد يك رايانامه گزينش‌شده در مورد فعاليتي كه متخصصان اخيراً در وب‌سايتتان داشته‌اند براي آن‌ها ارسال مي‌كند.

بااينكه بهينه‌سازي موتور جست‌وجو مؤثر بوده و تمام كسب‌وكارهايي كه در فضاي مجازي حضور دارند بايد روي آن سرمايه‌گذاري كنند، اما وقتي نوبت به جذب بازديد به يك وب‌سايت حرفه‌اي مي‌رسد سئو مهم‌ترين چيز نيست. با سرمايه‌گذاري در رسانه‌هاي اجتماعي، مطلب گذاري مهمان، بازاريابي رايانامهي مرتبط، تبليغات ديجيتالي و محتواي ويديويي از افزايش بازديد از وب‌سايتتان بدون رقابت آشكار كه بر سر كليدواژه‌هاي سئو درخواهد گرفت، مطمئن خواهيد شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات