سامسونگ حافظه‌ي SSD با ظرفيت ۱۶ ترابايت را معرفي كرد

جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در جريان برگزاري گردهمايي حافظه‌هاي فلش ۲۰۱۵، اينتل با همكاري ميكرون با معرفي 3D XPoint بسياري را متعجب كرد، حال آنكه سامسونگ فناوري جديدي را در چنته نداشت، اما باز هم دست خالي به عرصه‌ي رقابت نيامده بود. كره‌اي‌ها در جريان برگزاري اين نمايشگاه حافظه‌ي SSD با ظرفيت ۱۶ ترابايت را معرفي كرد.
تبليغات

سامسونگ در جريان برگزاري كنفرانس حافظه‌ي فلش ۲۰۱۵  اعلام كرد كه نسل سوم از حافظه‌هاي V-NAND/3D را از ماه جاري ميلادي به توليد انبوه خواهد رساند. محصول جديد سامسونگ را بايد اولين حافظه‌ي SSD اين كمپاني با طراحي ۴۸ لايه خواند كه از حافظه‌هاي NAND موسوم به TLCهاي ۲۵۶ گيگابيتي در آن استفاده شده است. در حال حاضر نسل دوم حافظه‌هاي SSD سامسونگ با طراحي ۳۲ لايه همراه بوده و از تراشه‌هاي تي ال سي ۱۲۸ گيگابيتي يا ام ال سي ۱۲۸ گيگابيتي در آن استفاده شده است.

سامسونگ مدعي شده كه با توليد انبوه نسل سوم از حافظه‌هاي خود از رقبايش نظير توشيبا/سن‌ديسك يا اس‌كي هاينيكس كه حافظه‌هاي ۴۸ لايه‌ي  خود را در ابتداي سال ۲۰۱۶ ميلادي روانه‌ي بازار خواهد كرد، جلوتر حركت مي‌كند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ تراشه‌هاي تي ال سي ۲۵۶ گيگابيتي جديد مورد استفاده توسط اين كمپاني از انديشه متخصصين مصرف انرژي ۳۰ درصد بهينه‌تر از حافظه‌هاي مجهز به تراشه‌هاي TLC با ٰظرفيت ۱۲۸ گيگابايت عمل مي‌كنند. در اين فناوري تراكم حافظه ۴۰ درصد بهبود مي‌يابد و هزينه‌ي توليد تنها كمي بيشتر مي‌شود، اين بدين معنا است كه هزينه‌ي كلي هر گيگابايت در حافظه‌هاي SSD جديد سامسونگ با كاهش روبرو خواهد شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات