دانلود ويديو از توييچ با لينك مستقيم، با كمك نرم افزار و تلگرام

يك‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 7 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
توييچ پلتفرم محبوبي براي اشتراك‌گذاري انواع ويديوهاي بازي يا حتي مسابقات ورزشي و دستور غذا است؛ اما امكان دانلود مستقيم از آن وجود ندارد. در اين مقاله، با چند روش آسان و معتبر براي دانلود ويدئو از توييچ آشنا مي‌شويم.
تبليغات

اگر اهل بازي‌هاي ويدئويي باشيد، احتمالاً در چند سال اخير به توييچ (Twitch)‌ سر زده‌ايد يا شايد حتي يكي از ده‌ميليون استريمر اين پلتفرم محبوب باشيد؛ اما حتي اگر علاقه‌اي به تماشاي بازي‌هاي نوبتي، ماجراجويي يا حتي بازي‌هاي چندنفره‌ي عظيم (MMO) نداشته باشيد كه به‌شدت در اين وب‌سايت محبوب هستند،، همچنان دلايل بسياري براي بازديد از اين پلتفرم وجود دارد. براي مثال، در توييچ مي‌توانيد ميليون‌ها كليپ‌ را به‌صورت زنده يا ضبط شده پيدا كنيد كه موضوعات متنوعي از موسيقي گرفته تا مسابقات ورزشي، تاك‌شو، سير‌و‌سفر و پخت غذا را شامل مي‌شوند.

توييچ پلتفرم استريم زنده‌اي است كه در سال ۲۰۱۱ براي جامعه‌ي گيمرها را‌ه‌اندازي شد؛ اما حالا جامعه‌‌ي هدفش بزرگ‌تر و متنوع‌تر شده است. درحال‌حاضر، اين پلتفرمِ تحت‌مالكيت آمازون ۱۴۰ ميليون متخصص ماهانه دارد و بسياري از استريمرها از آن كسب درآمد مي‌كنند. چه استريمر باشيد و بخواهيد ويديوهاي استريم‌شده خود را دانلود كنيد يا بخواهيد كليپ‌هاي دلخواهتان را از كانال استريمرهاي ديگر دانلود كنيد، متوجه خواهيد شد كه در اين پلتفرم به سبك يوتيوب، دانلود مستقيم كليپ به‌راحتي فشار‌دادن دكمه‌ ممكن نيست. در اين مقاله، شما را با چند روش ساده و رايگان براي دانلود كليپ از توييچ آشنا خواهيم كرد.

روش دانلود ويديوهاي خود از توييچ

اگرچه نمي‌توان كليپ‌هاي متخصصان ديگر در توييچ را به‌طور مستقيم دانلود كرد، اين پلتفرم امكان دانلود كليپ‌هاي استريم‌هاي قبلي خودِ متخصص را ممكن كرده است. اين موضوع به‌خصوص براي استريمرهايي متخصصد دارد كه مي‌خواهند ويدئوهاي خود را در پلتفرم ديگري مانند يوتيوب يا ويميو آپلود كنند يا كساني كه مي‌خواهند بهترين بخش‌هاي هر استريم را ذخيره كنند تا با آن‌ها ويدئو مونتاژي بسازند.

اگر حساب توييچ شما از نوع پايه و رايگان باشد، ۱۴ روز از زمان هر استريم فرصت داريد تا ويدئو مربوط به آن را دانلود كنيد؛ اما اگر حساب Twitch Affiliate يا Twitch Partner داشته باشيد، اين زمان تا ۶۰ روز پس از استريم افزايش مي‌يابد. پيش از هرچيز، مطمئن شويد كه بعد از هربار استريم، ويدئو‌ها به‌طور خودكار در پروفايلتان ذخيره مي‌شود. براي اين‌ كار، به مسير Twitch > Settings > Channel and Videos برويد و گزينه‌ي Store past broadcasts را فعال كنيد.

مرجع متخصصين ايران دانلود ويديو از توييچ - 1

حالا تمام ويديوهاي استريم‌شده‌ در حساب‌ شخصي‌تان قرار خواهد گرفت و به‌راحتي به آن‌ها مي‌توانيد دسترسي داشته باشيد. كافي است روي آيكون حسابتان كليك و بعد Video Producer را انتخاب كنيد. در اين صفحه، روي سه‌نقطه سمت راست نام ويدئو كليك و دكمه‌ي Download را انتخاب كنيد تا ويدئو مدانديشه متخصصين در كامپيوترتان ذخيره شود.

مرجع متخصصين ايران دانلود ويديو از توييچ - 2

روش دانلود كليپ‌‌هاي ديگران از توييچ

مرجع متخصصين ايران توييچ / twitch

براي دانلود كليپ‌هاي متخصصان ديگر در توييچ، بايد از روش‌هاي غيرمستقيم استفاده كرد. اگر پيش‌از‌اين سراغ يادگيري دانلود از يوتيوب رفته باشيد، متوجه خواهيد شد كه روش‌هاي دانلود از هر دو پلتفرم تقريباً يكسان و متنوع است. براي مثال، مي‌توانيد ويدئو دلخواهتان را با لينك مستقيم ازطريق نرم‌افزار يا اپليكيشن يا حتي بات تلگرام دانلود كنيد.

دانلود از توييچ با لينك مستقيم

ساده‌ترين روش دانلود ويدئو از توييچ، استفاده از وب‌سايت‌هاي كمكي است كه در همه‌ سيستم‌‌عامل‌ها دردسترس قرار دارد؛ فقط بايد حواستان باشد كه به هر وب‌سايتي اعتماد نكنيد؛ چون ممكن است حاوي بدافزار باشد. در اين‌جا، چند وب‌سايت معتبر را معرفي مي‌كنيم كه به شما امكان دانلود كليپ از توييچ را مي‌دهند:

روش دانلود از وب‌سايت‌هاي معرفي‌شده كم‌وبيش يكسان است، فقط كافي است لينك ويدئو توييچ را كپي و در نوار دانلود وسط صفحه پيست كنيد و بعد دكمه‌ي دانلود را فشار دهيد. تمام اين وب‌سايت‌ها ويدئو را با فرمت mp4 دانلود مي‌كنند كه در اكثر دستگاه‌ها ازجمله آيفون مي‌توان آن‌ها را نمايش داد.

از بين وب‌سايت‌هاي معرفي‌شده، Clipr به‌دليل نمايش صفحه ويدئوهاي توييچ در حال «ترند» و گزينه‌ي مشخص‌كردن زمان شروع و پايان ويدئو و تنظيم كيفيت ويدئو از امتياز بيشتري برخورد است. تنها نكته‌ي منفي Clipr اين است كه فقط مي‌توانيد ويديوهاي كوتاه‌تر از يك ساعت را از آن‌‌‌جا دانلود كنيد.

درمقابل، KeepVid گزينه‌ي دانلود با فرمت mp3 و mp4 و تنظيم كيفيت ويدئو و سرعت بيشتر دانلود را دراختيار متخصص قرار مي‌دهد. Clipsey نيز رابط متخصصي بسيار ساده‌اي دارد و با يك كليك، ويدئو مدانديشه متخصصين دانلود مي‌شود. علاوه‌براين، افزونه‌ي كروم آن نيز موجود است كه مي‌توانيد از اين‌‌جا دانلود كنيد؛ هرچند امكان تبديل به mp3 يا تنظيم كيفيت ويدئو ازطريق Clipsey ممكن نيست.

دانلود از توييچ به‌كمك نرم‌‌افزار

متأسفانه اكثر نرم‌افزارهاي دانلود ويدئو از توييچ پولي هستند؛ اما در‌عوض گزينه‌هاي بيشتري دراختيار متخصص قرار مي‌دهند. از بين نرم‌افزارهاي رايگان مي‌توانيد دو گزينه‌ي زير را امتحان كنيد كه گزينه‌ي اول براي دانلود از بسياري از پلتفرم‌ها ازجمله يوتيوب و توييچ به‌كار مي‌رود:

نرم‌افزار 4K Video Downloader

مرجع متخصصين ايران نرم افزار 4k video downloader

براي استفاده از نرم‌افزار 4K Video Downloader، ابتدا وارد وب‌سايت برنامه شويد و نرم‌افزار را به‌رايگان دانلود كنيد. اين نرم‌افزار براي هر دو سيستم‌عامل ويندوز و مك دردسترس قرار دارد. مراحل نصب را مانند نرم‌افزارهاي ديگر در مك يا ويندوز دنبال و سپس نرم‌افزار را اجرا كنيد.

سپس، لينك ويدئو توييچ را در نوار مخصوص كپي و فرمت و كيفيت مدانديشه متخصصينتان را انتخاب كنيد. در مرحله‌ي آخر، روي دكمه‌ي Download كليك كنيد تا فرايند دانلود آغاز شود. نرم‌افزار 4K Video Downloader نسخه‌ي پولي نيز دارد كه شامل گزينه‌هاي دانلود ويدئوهاي سه‌بعدي و ۳۶۰ درجه و با كيفيت 4K است.

Twitch Leecher

مرجع متخصصين ايران نرم افزار Twitch Leecher

اگر طرفدار نرم‌افزارهاي متن‌باز باشيد، Twitch Leecher گزينه‌ي مناسبي براي دانلود ويدئو از توييچ است كه متخصصي آسان و طراحي زيبايي دارد و به‌طور مرتب براي رفع باگ‌ها به‌روزرساني مي‌شود. اين نرم‌افزار را مي‌توانيد از وب‌سايت گيت‌هاب دانلود كنيد.

يكي از مزيت‌هاي اين نرم‌افزار اين است كه مي‌توانيد در كنار جست‌وجوي URL و نام متخصصي، كانال‌هاي توييچ را نيز در آن جست‌وجو كنيد. علاوه‌براين، مي‌توانيد چندين URL را در صف دانلود قرار دهيد و از سرعت بيشتري از روش‌هاي ديگر لذت ببريد.

دانلود از توييچ با تلگرام

بات‌هاي مختلف تلگرام امكان انجام آسان بسياري از كارها را در فضاي مجازي فراهم مي‌كنند. يكي از بات‌هايي كه براي دانلود ويدئو از توييچ به كار مي‌رود، TwitchCliprBot@ است.

مرجع متخصصين ايران دانلود ويديو از توييچ با بات تلگرام

ابتدا براي پيداكردن بات مدانديشه متخصصين، عبارت TwitchCliprBot@ را در تلگرام جست‌وجو كنيد يا ازطريق مرورگر به صفحه‌ي بات برويد. سپس براي فعال‌شدن بات تلگرام، دكمه‌ي START را بزنيد؛ حالا اين بات براي دانلود ويدئو‌ها از توييچ آماده است. كافي است لينك ويدئو توييچ را به آن بدهيد تا كمي بعد، لينك دانلود مستقيم آن را دراختيار شما قرار دهد.

جمع‌بندي

متأسفانه توييچ متخصصان را از امكان دانلود مستقيم ويدئو‌ها از خودِ پلتفرم محروم كرده است؛ اما ابزارهاي بسياري در اينترنت وجود دارند تا اين امكان را براي متخصصان فراهم كنند. تمام روش‌هاي معرفي‌شده در اين مقاله بسيار آسان هستند و اجازه مي‌دهند در ۲ يا ۳ مرحله ساده، ويدئوهاي دلخواهتان را دانلود كنيد.

درنهايت، اگر دنبال روشي هستيد كه گزينه‌ي انتخاب زمان شروع و پايان ويدئو را در‌اختيارتان قرار مي‌دهد، سراغ Clipr برويد و اگر فقط مي‌خواهيد دانلود ويدئو خيلي سريع و راحت انجام شود، KeepVid انتخاب مناسبي است. براي افرادي كه دنبال افزونه‌ي كروم براي دانلود كليپ از توييچ مي‌گردند، وب‌سايت Clipsey افزونه‌اي به‌ نام Twitch Clip Downloader طراحي كرده كه مراحل دانلود ويدئو را بسيار آسان كرده است.

سوالات متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

  • توييچ (Twitch) چيست؟

    توييچ پلتفرم محبوبي براي اشتراك‌گذاري و استريم انواع بازي هاي ويديويي يا حتي مسابقات ورزشي و دستور غذا است و موارد ديگر است.

  • آيا امكان دانلود كليپ و ويدئو از توييچ وجود دارد؟

    بله امكان دانلود از توييچ به صورت لينك مستقيم،‌ نرم افزار و با تلگرام وجود دارد كه مي‌توانيد ليست كامل هر مورد را در اين مقاله به صورت كامل بخوانيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات