چگونه ريپلاي اينستاگرام را فعال كنيم؟

سه‌شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 8 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در اين مقاله يادگيريي، روش فعال‌كردن ريپلاي به پيام‌ها در اينستاگرام و دلايل فعال‌نشدن آن براي برخي از حساب‌ها را شرح خواهيم داد.
تبليغات

ريپلاي يا پاسخ به پيام‌هاي دايركت در اينستاگرام، يكي از قابليت‌هاي اين شبكه‌ي اجتماعي است كه تقريباً دو سال از رونمايي آن مي‌گذرد؛ اما براي بسياري از متخصصان فعال نشده است يا هنوز به‌دلايلي نمي‌توان آن را فعال كرد. درواقع، اينستاگرام با ادغام‌كردن دايركت قديمي با مسنجر و تزريق امكانات مسنجر فيسبوك، سعي كرده است تجربه‌ي پيام‌رساني در اين شبكه‌ي اجتماعي را ارتقا و امكانات آن را افزايش دهد.

ريپلاي در اينستاگرام يكي از ويژگي‌هايي بود كه متخصصان براي بهره‌مندي از درخواست زيادي داده بودند و با اضافه‌شدن ويژگي‌هاي مسنجر فيسبوك به اينستاگرام، متخصصان مي‌توانند از مزاياي آن برخوردار شوند. براي فعال‌كردن اين ويژگي، مراحل گفته‌شده در اين مقاله را دنبال كنيد و اگر موفق نشديد، با مطالعه موانع و اشكالات ممكن، آن‌ها را رفع كنيد.

آنچه در اين مقاله مي‌خوانيد

مطالعه امكان ارتقا به مسنجر جديد و فعال كردن ريپلاي اينستاگرام

همان‌طوركه گفتيم، براي فعال‌كردن ريپلاي در اينستاگرام بايد دايركت قديمي را به مسنجر جديد ارتقا دهيد. از‌آن‌‌جا‌كه اين امكان هنوز دردسترس برخي از حساب‌هاي اينستاگرام قرار نگرفته است، بايد ابتدا مطالعه كنيد كه گزينه‌ي آن در حساب‌هايي كه استفاده مي‌كنيد، وجود دارد يا خير. براي اين كار مراحل زير را انجام دهيد.

  • اپليكيشن اينستاگرام را در موبايل آيفون يا اندرويد خود باز كنيد و به قسمت پروفايل خود برويد.
مرجع متخصصين ايران فعال كردن قابليت هاي جديد پيام رسان در اينستاگرام
  • روي گزينه‌ي سه خط در بالا سمت راست صفحه ضربه بزنيد. اكنون از منو بازشده،‌ مطالعه كنيد گزينه‌ي Update messaging وجود دارد يا خير؟ اگر اين گزينه را مشاهده مي‌كنيد،‌ روي آن ضربه بزنيد.
مرجع متخصصين ايران فعال كردن قابليت هاي جديد پيام رسان در اينستاگرام
  • گزينه‌ي Update را انتخاب كنيد. توجه كنيد كه بعد از انتخاب اين گزينه، تمامي مكالمات قبلي شما حفظ مي‌شود؛ اما امكان بازگشت به دايركت قبلي نيز وجود ندارد. اگر هم اين گزينه برايتان وجود ندارد، به بخش بعد برويد تا علل اين اشكال و راه‌حل‌هاي احتمالي را مطالعه كنيد.

دلايل فعال نشدن ريپلاي به پيام ها در اينستاگرام

قابليت ارتقا به دايركت جديد و اضافه‌شدن ويژگي‌هاي فيسبوك مسنجر به دايركت اينستاگرام، دو سال بعد از رونمايي هنوز براي بسياري از متخصصان نشان داده نمي‌شود. اين اشكال ممكن است به‌دلايل زير رخ دهد:

  • شايع‌ترين دليل محدوديت‌هاي موقعيت مكاني است. متا برخي از قابليت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي خود را در بعضي از مناطق عرضه نمي‌كند و قابليت‌هاي جديد پيام‌رساني در اينستاگرام، يكي از اين محدوديت‌ها است. ازاين‌رو طبق اعلام اين شركت، مسنجر جديد براي مناطقي چون ژاپن و اروپا دردسترس نيست. البته براساس صفحه‌ي همراهي اينستاگرام مربوط به اين ويژگي، به‌انديشه متخصصين مي‌رسد استفاده از اين قابليت در ايران نيز محدوديت داشته باشد. بااين‌حال، اين قابليت براي بسياري از متخصصان ايراني فعال شده است. توجه كنيد حتي اگر به‌صورت اتفاقي يا با استفاده از نرم‌افزارهاي تغيير آي‌پي از موقعيت كشورهاي مذكور، در اينستاگرام ثبت‌نام كرده باشيد، ممكن است اين‌ گزينه براي شما نشان داده نشود.
  • يكي ديگر از احتمالات مطرح‌شده آن است كه به‌دليل فعال‌شدن تدريجي برخي از قابليت‌ها (از سمت سرور) گاهي انتظار براي فعال‌شدن آن‌ها بسيار زمان‌بر مي‌شود. حتي به‌‌دليل بروز باگ ممكن است تا زماني‌كه اشكال را گزارش نكنيد، اين قابليت‌ها براي شما نشان داده نشود. طبق گزارش برخي از متخصصان، آنان در حساب‌هاي بسيار قديمي خود اطلاعيه ارتقاي دايركت و فعال‌كردن ويژگي‌هاي جديد پيام‌رساني را دريافت نكرده‌اند؛ درحالي‌كه اكانت‌هايي كه بسيار ديرتر ساخته شده‌اند يا حتي به‌تازگي ساخته‌شده‌اند، به‌صورت پيش‌فرض از مسنجر جديد به‌جاي دايركت برخوردارند.
  • به‌روز‌نبودن اپليكيشن اينستاگرام با احتمال بسيار اندكي ممكن است دليل اين موضوع باشد. اگر مدت‌ها است اينستاگرام را آپديت نكرده‌ايد، مي‌توانيد آن‌را از پلي‌استور يا اپ‌استور به‌روز و از قسمت قبل مشاهده كنيد كه گزينه ارتقا به مسنجر اضافه شده است يا خير.

توجه كنيد روش‌هاي زيادي براي برطرف‌كردن اين اشكال در فضاي اينترنت مطرح‌ شده است؛ از‌جمله پاك‌كردن اپليكيشن و نصب مجدد آن، عضويت در دريافت نسخه‌هاي بتا، اتصال به نرم‌افزارهاي تغيير آي‌پي، اتصال به حساب فيسبوك. بااين‌حال، متأسفانه هيچ‌كدام به‌عنوان راه‌حل قطعي جواب نمي‌دهد.

گزارش باگ فعال نشدن ريپلاي اينستاگرام

اگر احتمال مي‌دهيد ظاهر‌نشدن گزينه Update messaging به‌‌دليل بروز باگ باشد، با استفاده از قابليت Report a Problem در اپليكيشن، مي‌توانيد اين اشكال را به اينستاگرام گزارش كنيد. براي اين كار مراحل زير را انجام دهيد.

مرجع متخصصين ايران گزارش اشكال فعال نشدن ريپلاي اينستاگرام
  • اپليكيشن اينستاگرام را در موبايل آيفون يا اندرويد خود باز كنيد و به قسمت پروفايل خود برويد.
  • روي گزينه‌ي سه‌خط در بالا سمت راست صفحه ضربه بزنيد و Settings را انتخاب كنيد.
مرجع متخصصين ايران گزارش اشكال فعال نشدن ريپلاي اينستاگرام
  • وارد قسمت Help شويد و Report a Problem را انتخاب كنيد. دوباره روي Report a problem ضربه بزنيد.
مرجع متخصصين ايران گزارش اشكال فعال نشدن ريپلاي اينستاگرام
  • در صفحه‌ي ظاهرشده اشكال نشان داده نشدن گزينه Update messaging را به زبان انگليسي عنوان كنيد. مي‌توانيد از متن پيشنهادي زير استفاده كنيد:
The feature of "Update messaging" is not showing in my Instagram app. Please fix this issue as soon as possible. Thanks
  • درصورت تمايل، مي‌توانيد با انتخاب Take screenshot، از صفحه‌ي اصلي اينستاگرام خود كه آيكون دايركت را نشان مي‌دهد، عكس بگيريد و در اين قسمت اضافه كنيد. پس از انتخاب اين‌ گزينه، حالت اسكرين‌شات فعال مي‌شود، در اين وضعيت، به منو قبل برگرديد تا به صفحه فيد اينستاگرام برسيد. سپس، روي آيكون دوربين ضربه بزنيد تا عكس در فرم گزارش اشكال پيوست شود.
  • در آخر روي گزينه‌ي Submit ضربه بزنيد.

نحوه فعال سازي ريپلاي اينستاگرام در اندرويد و آيفون

  • برنامه‌ي اينستاگرام را باز كنيد و از گوشه بالايي سمت راست صفحه‌ي اصلي، روي آيكون مسنجر ضربه بزنيد.
مرجع متخصصين ايران نحوه ريپلاي كردن در اينستاگرام براي آيفون و اندرويد
  • يك مكالمه را انتخاب كنيد. پيامي را پيدا كنيد كه مي‌خواهيد به آن پاسخ دهيد. انگشت خود را روي پيام به‌سمت راست بكشيد تا دكمه‌ي پاسخ را ببينيد و رها كنيد. اگر مي‌خواهيد روي يكي از پيام‌هاي خودتان ريپلاي بزنيد، انگشت خود را به‌سمت چپ بكشيد.
مرجع متخصصين ايران ۲-نحوه ريپلاي كردن در اينستاگرام براي آيفون و اندرويد
  • همچنين، مي‌توانيد پيامي را فشار دهيد و نگه داريد و روي دكمه‌ي Reply ضربه بزنيد.
مرجع متخصصين ايران ۳-نحوه ريپلاي كردن در اينستاگرام براي آيفون و اندرويد
  • اكنون خواهيد ديد كه پيام اصلي در بالاي كادر متن نمايش داده مي‌شود. اين بدان‌معني است كه پاسخ فعلي شما به پيام خاص مرتبط خواهد شد. پاسخ خود را تايپ و ارسال كنيد.
مرجع متخصصين ايران ۴-نحوه ريپلاي كردن در اينستاگرام براي آيفون و اندرويد
  • پاسخ شما همراه با پيام اصلي در بالاي صفحه‌نمايش داده مي‌شود و به‌راحتي مي‌توانيد ببينيد به چه چيزي پاسخ مي‌دهيد.
مرجع متخصصين ايران ۵-نحوه ريپلاي كردن در اينستاگرام براي آيفون و اندرويد

نحوه‌ي ريپلاي به پيام ها در نسخه وب اينستاگرام

پس از به‌روزرساني، امكان پاسخ به پيامي خاص براي اينستاگرام در وب نيز دردسترس خواهد بود.

  • براي دسترسي به اين ويژگي، وب‌سايت اينستاگرام را در مرورگر وب كامپيوتر خود باز كنيد و به بخش پيام‌ها (DM) برويد.
مرجع متخصصين ايران نحوه ريپلاي كردن به پيام ها در اينستاگرام وب
  • مكالمه‌اي را از سمت چپ صفحه انتخاب كنيد.
مرجع متخصصين ايران ۱-نحوه ريپلاي كردن به پيام ها در اينستاگرام وب
  • در نماي مكالمه، پيامي را پيدا كنيد كه مي‌خواهيد مستقيماً به آن پاسخ دهيد. نشانگر ماوس را روي آن نگه داريد و روي آيكون Reply كليك كنيد.
مرجع متخصصين ايران ۲-نحوه ريپلاي كردن به پيام ها در اينستاگرام وب
  • در مرحله‌ي بعد، پيامي را در كادر متن وارد و روي دكمه‌ي Send كليك كنيد.
مرجع متخصصين ايران ۳-نحوه ريپلاي كردن به پيام ها در اينستاگرام وب
  • اكنون پيام اصلي در بالاي پاسخ شما ضميمه خواهد شد.
مرجع متخصصين ايران ۴-نحوه ريپلاي كردن به پيام ها در اينستاگرام وب

آيا قابليت ريپلاي در اينستاگرام برايتان فعال شده است؟ آيا اين ويژگي به‌طور‌خودكار برايتان فعال بود يا با كمك روش‌هاي ذكرشده در اين مقاله يا روش ديگري آن را فعال كرديد؟ تجربيات خود را با ما و ديگر متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در ميان بگذايد.

سوالات متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

  • چگونه ريپلاي به پيام را در اينستاگرام فعال كنيم؟

    با فعال كردن ويژگي هاي جديد پيام رساني در اينستاگرام، قابليت ريپلاي به پيام ها به اضافه برخي از قابليت هاي مسنجر فيسبوك به دايركت اينستاگرام اضافه مي‌شود. براي اين كار به قسمت پروفايل برويد،‌ روي گزينه سه خط ضربه زده و Update messaging را انتخاب كنيد.

  • چرا ريپلاي به پيام در برخي از اكانت هاي اينستاگرام فعال نشده است؟

    اين قابليت به صورت تدريجي براي متخصصان فعال مي‌شود و ممكن است مدت‌ها طول بكشد. همچنين اين قابليت در برخي از مناطق دردسترس نيست. بنابراين متخصص حتي اگر بر حسب اتفاق از آي پي منطقه‌هاي داراي محدوديت در اينستاگرام نام نويسي كرده باشد يا به صورت مكرر از ابزارهاي مختلف تغيير آي پي استفاده كرده باشد، شايد اين امكان هيچ موقع دردسترس او قرار نگيرد

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات