يادگيري تغيير آيكون برنامه ها در اندرويد (سامسونگ و شيائومي)

شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 9 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اگر از ظاهر فعلي آيكون‌هاي موبايل خود خسته شده‌ايد و قصد داريد آن‌ها را تغيير دهيد، در اين مطلب با روش اين كار در موبايل هاي سامسونگ و شيائومي آشنا مي‌شويد.
تبليغات

رابط‌ متخصصي موبايل‌هاي هوشمند شركت‌هايي چون شيائومي و سامسونگ از گذشته به امكانات و شخصي‌سازي‌هاي متنوع مشهور بودند و امروزه با انتشار نسخه‌هاي جديدتر نيز همچنان به امكانات آن‌ها افزوده مي‌شود. بخش بزرگي از امكانات اين رابط‌هاي متخصصي به شخصي‌سازي ظاهري آن برمي‌گردد تا متخصص بتواند مطابق سليقه‌ي خود سبك ظاهري رابط متخصصي را تغيير دهد.

آيكون‌ها نقش مهمي در تجربه‌ي متخصصي و تعامل متخصص با موبايل ايفا مي‌كنند؛ بنابراين، توليدكنندگان بزرگ موبايل‌هاي هوشمند تاحدممكن سعي مي‌كنند رابط متخصصي و شكل‌و‌شمايل آيكون‌ها را به‌گونه‌اي طراحي كنند كه از بسياري از جنبه‌ها استانداردهاي لازم را داشته باشد تا متخصصان از كاركردن با موبايل خسته يا دچار اشكال نشوند. باوجوداين، امكاني دراختيار متخصصان قرار گرفته است تا درصورت تمايل بتوانند گرافيك آيكون‌ها و اندازه و فرم آن‌ها را تغيير دهند.

امكان تغيير آيكون‌ها در موبايل‌هاي اندرويدي به روش‌هاي گوناگوني امكان‌پذير است. حتي اگر رابط متخصصي امكان تغيير آيكون نداشته باشد، با نصب لانچرهاي شخص ثالث مي‌توان اين كار را انجام داد. بااين‌حال، موبايل هاي سامسونگ و شيائومي بخشي با عنوان Themes دارند كه به متخصص اجازه مي‌دهد بخش‌هاي مختلف رابط متخصصي از‌جمله آيكون اپليكيشن‌ها را به‌دلخواه خود تغيير دهند و به فروشگاهي از تم‌هاي متنوع دسترسي داشته باشند.

در اين مطلب، قصد داريم روش شخصي‌سازي و تغيير آيكون‌هاي رابط متخصصي One UI و MIUI را با استفاده از امكانات داخلي سيستم‌عامل يا ابزارهاي جانبي به شما يادگيري دهيم؛ پس تا انتها با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد.

تغيير آيكون برنامه‌ها در موبايل هاي سامسونگ (One UI)

تغيير آيكون برنامه‌ها در رابط متخصصي One UI سامسونگ به روش‌هاي بسياري امكان‌پذير است و حتي توسعه‌دهندگان مختلفي ابزارهاي بسيار حرفه‌اي‌تر مانند HEX براي اين كار توليد كرده‌اند. بااين‌حال، دو روش ساده براي تغيير آيكون‌ها در رابط متخصصي سامسونگ وجود دارد.

۱. تغيير آيكون با استفاده از آيكون‌هاي آماده در Galaxy Themes

اولين و ساده‌ترين روش تغيير آيكون در موبايل‌هاي گلكسي سامسونگ استفاده از بخش Themes موبايل است. Galaxy Themes فروشگاهي مانند فروشگاه‌هاي اپليكيشن است كه طراحان مي‌توانند تم‌ها، تصوير زمينه،‌ آيكون‌ها و طرح‌هاي نمايشگر هميشه‌روشن خود را در آن‌‌‌جا عرضه كنند. در اين فروشگاه، طيف بسيار وسيع و متنوعي از عناوين مذكور يافت مي‌شود كه مي‌توانيد آيكون‌ها يا تم داراي طرح آيكون مدانديشه متخصصين را دانلود و از آيكون آن استفاده كنيد.

مرجع متخصصين ايران دسترسي به گلكسي تم
  • براي شروع روي صفحه اصلي لانچر موبايل با انگشت نگه داريد و سپس روي قسمت Themes ضربه بزنيد. از منو تنظيمات و گزينه‌ي Themes نيز مي‌توانيد به اين قسمت دسترسي داشته باشيد.
مرجع متخصصين ايران بخش آيكون هاي Galaxy Themes
  • درادامه، صفحه‌ي فروشگاه Galaxy Themes براي شما باز مي‌شود. در نوار پايين مي‌توانيد براي دسترسي به آيكون‌ها روي بخش Icons ضربه بزنيد و طرح مدانديشه متخصصينتان را براساس معيارهاي مختلفي چون رنگ و سبك طراحي را پيدا كنيد. همچنين با انتخاب گزينه‌ي Top، مي‌توانيد برترين طرح‌ها را براساس رتبه‌بندي ببينيد.
مرجع متخصصين ايران بخش آيكون هاي Galaxy Themes
  • پس از انتخاب گزينه‌ي دلخواه، روي Download و سپس Apply ضربه بزنيد تا طرح آيكون در كل رابط متخصصي اعمال شود.
مرجع متخصصين ايران تغيير طرح آيكون ها در موبايل سامسونگ
  • براي بازگشت به طرح قبلي يا ساير طرح‌هاي دانلودشده، روي گزينه‌ي Menu و سپس My stuff بزنيد. در‌ادامه، از هر بخش دلخواه طرح مدانديشه متخصصين را انتخاب كنيد و روي Apply ضربه بزنيد.

۲. تغيير و شخصي‌سازي آيكون با استفاده از آيكون‌پك‌ها و تصاوير دلخواه

اگر طرح‌هاي موجود در Galaxy Themes شما را راضي نمي‌كند، روش ديگري براي تغيير نماد اپليكيشن‌ها وجود دارد و آن‌ استفاده از آيكون‌پك‌ها است. آيكون‌پك‌ها اپليكيشن‌هايي هستند كه مجموعه‌اي از آيكون‌ها را دربر مي‌گيرند و در ابتدا براي برخي لانچرهاي شخص ثالث كه از اين امكان همراهي مي‌كردند، متخصصدي بودند؛ اما اخيراً جديدترين نسخه‌هاي رابط‌هاي متخصصي مانند One UI همراهي از آيكون‌پك‌ها را افزوده‌اند.

به‌دليل اينكه آيكون‌پك‌ها از مدت‌ها قبل در اندرويد وجود دارند، با جست‌وجويي ساده در گوگل‌پلي مي‌توان به انواع مختلف آن‌ها دسترسي داشت. هر‌كدام از اين اپليكيشن‌ها حاوي مجموعه‌هاي مختلفي از آيكون‌ها هستند و مزيت مهمشان به‌روزشدن مرتب اين مجموعه‌ها است و طيف وسيع و غني از آيكون اپليكيشن‌هاي مختلف به‌جز برنامه‌هاي پيش‌فرض موبايل را پوشش مي‌دهند. بنابراين، استفاده از آن‌ها ظاهر يكدست‌تري به لانچر موبايل مي‌دهد و طرح‌هاي آن‌ها مي‌تواند بيشتر موردپسند متخصصان باشد.

براي استفاده از آيكون‌پك‌ها در موبايل‌هاي سامسونگ، بايد موبايل شما One UI 4.0 و جديدتر را اجرا كند. درضمن، اگر از موبايل‌هاي مجهز به نسخه‌ي One UI Core استفاده مي‌كنيد، اين روش ممكن است براي شما عمل نكند.

  • در ابتدا، برنامه‌ي Theme Park را از فروشگاه گلكسي استور دانلود كنيد.
  • گوگل پلي را باز و عبارت Icon Pack را جست‌وجو كنيد. در نتايج جست‌وجو، مي‌توانيد آيكون‌پك‌هاي مختلفي را مشاهده كنيد. براي مثال، برنامه‌ي Delta يكي از برنامه‌هاي پرطرفدار اين دسته است كه مي‌توانيد آن را نصب كنيد.
مرجع متخصصين ايران آيكون پك هاي موجود در گوگل پلي
  • پس‌از نصب آيكون‌پك مدانديشه متخصصين، برنامه‌ي Theme Park را باز كنيد و از بخش پايين روي Icon ضربه بزنيد. روي Create New و سپس Iconpack ضربه بزنيد و از قسمت Third party icon packs، برنامه‌ي آيكون‌پك نصب‌شده را انتخاب كنيد.
مرجع متخصصين ايران تغيير آيكون پك با استفاده از برنامه Theme Park
  • صبر كنيد تا پيش‌نمايشي از آيكون‌ها به شما نمايش داده شود. درصورت تمايل، مي‌توانيد آيكون برنامه‌ها را جداگانه عوض كنيد تا كل آيكون‌پك اعمال نشود. براي اين كار، روي سه‌نقطه بالا ضربه بزنيد و Change icons را انتخاب كنيد تا فهرست برنامه‌ها را ببينيد.
مرجع متخصصين ايران شخصي سازي آيكون پك ها در Theme Park
  • روي هر اپليكيشني كه ضربه بزنيد، مي‌توانيد علاوه‌بر اينكه آيكون برنامه را با طرح ديگري عوض كنيد، از گالري يك عكس را به‌عنوان آيكون برنامه تنظيم كنيد. با انتخاب Reset طرح آيكون به حالت پيش‌فرض برمي‌گردد.
مرجع متخصصين ايران شخصي سازي آيكون ها در Theme Park
  • با انتخاب Edit icon، مي‌توانيد فرم آيكون را جداگانه از قسمت Shape تغيير دهيد. در قسمت Color نيز، امكان تغيير رنگ داخلي آيكون و فريم آن وجود دارد.
مرجع متخصصين ايران شخصي سازي آيكون ها در Theme Park
  • پس‌ از شخصي‌سازي جداگانه‌ي آيكون‌ها، به منو قبل برگرديد. اگر به تغيير فرم و رنگ يك‌جاي همه‌ي آيكون‌ها تمايل داريد، مي‌توانيد از قسمت Shape و Color اين كار را انجام دهيد.
  • در‌پايان، روي گزينه‌ي Save بالا ضربه بزنيد و يك نام براي آن انتخاب و با زدن دكمه‌ي OK، آن‌ را نصب كنيد. روي مجموعه‌ي ايجادشده كليك و Apply را انتخاب كنيد.
مرجع متخصصين ايران شخصي سازي آيكون ها در Theme Park
  • درصورتي‌كه مي‌خواهيد به حالت پيش‌فرض برگرديد، از همين برنامه روي مجموعه اعمال‌شده ضربه بزنيد و Unapply را انتخاب كنيد.

تغيير آيكون برنامه‌ها در موبايل‌هاي شيائومي (MIUI)

براي تغيير آيكون برنامه‌ها در موبايل‌هاي شيائومي نيز، روش‌هاي مختلفي وجود دارد. موبايل هاي شيائومي همچون سامسونگ فروشگاه داخلي براي شخصي‌سازي دستگاه با استفاده از تم‌هاي مختلف دارند كه آيكون‌ها را نيز تغيير مي‌دهد. همچنين، امكان شخصي‌سازي با ابزارهاي متعدد و تغيير آيكون با استفاده از آيكون‌پك‌ها ميسر بود؛ اما در نسخه‌هاي جديد رابط متخصصي MIUI، محدوديت‌هايي اِعمال شده است كه به‌ناچار متخصص را به‌سمت نصب لانچرهاي شخص ثالث و ايجاد ميان‌بر و ساير روش‌هاي ديگر براي شخصي‌سازي آيكون‌ها خارج از فروشگاه مي‌كشاند.

۱. تغيير آيكون با استفاده از برنامه‌ي Themes

برنامه‌ي Themes مانند برنامه‌ي Galaxy Themes براي موبايل‌هاي سامسونگ، مكاني براي عرضه‌ي تم‌هاي متنوعِ طراحان است. با دانلود تم‌ها مي‌توانيد به‌جاي اِعمال‌شدن كل آن، بخش‌هاي مختلفي از آن‌ را در رابط متخصصي اعمال كنيد. براي مثال، فقط آيكون‌ها دستخوش تغيير شوند. براي اين كار، ابتدا بايد منطقه‌ي موبايل خود را تغيير دهيد؛ چراكه بخش تم‌ها براي همه‌ي مناطق از‌جمله ايران فعال نيست. درادامه، مراحل زير را دنبال كنيد:

  • تنظيمات را باز كنيد. سپس، به بخش Additional settings و در‌ادامه Region برويد و منطقه را به هند يا اندونزي تغيير دهيد.
مرجع متخصصين ايران change-region-miui
  • پس‌ از تغيير منطقه، برنامه‌ي Themes را اجرا كنيد و يك تم با آيكون مدانديشه متخصصينتان را با جست‌وجو يا گشت‌و‌گذار در دسته‌بندي‌هاي مختلف پيدا كنيد. روي گزينه‌ي Free يا Premium بزنيد تا دانلود تم آغاز شود. پس از اتمام دانلود، تمامي گزينه‌ها به‌جز Icons را خاموش كنيد تا فقط نمادها تغيير پيدا كنند. در‌پايان، روي Apply ضربه بزنيد.
مرجع متخصصين ايران تغيير تم در موبايل شيائومي
  • براي بازگشت به طرح قبلي يا ساير طرح‌هاي دانلود‌شده، از نوار پايين Profile را انتخاب و از بخش Icons يا Themes، تم يا آيكون فعلي را عوض كنيد.
مرجع متخصصين ايران تغيير آيكون در موبايل شيائومي

۲. تغيير آيكون با استفاده از آيكون‌پك‌ها و لانچر شخص ثالث

تا پيش‌ از نسخه‌ي ۱۲.۵ رابط متخصصي MIUI، امكان ساخت تم‌هاي سفارشي با استفاده از برنامه‌هاي مختلف و امكان نصب آن خارج از برنامه‌ي Themes وجود داشت؛ هرچند تم موبايل پس‌ از مدتي به حالت پيش‌فرض برمي‌گشت؛ بنابراين، روش چندان كارآمدي محسوب نمي‌شد. درهرصورت، به‌انديشه متخصصين مي‌رسد ديگر امكان نصب فونت و تم سفارشي از نسخه‌ي ۱۲.۵ به‌بعد وجود ندارد؛ پس راه باقي‌مانده استفاده از لانچرهاي شخص ثالث است كه امكان تغيير آيكون‌پك را فراهم مي‌كنند.

لانچرهاي شخص ثالث بسياري وجود دارد كه امكان تغيير آيكون‌هاي اپليكيشن‌ها با استفاده از آيكون‌پك را ارائه مي‌دهند، تنها كافي است يكي از آن‌ها را نصب و به‌عنوان لانچر پيش‌فرض موبايل خود تعيين كنيد. آيكون‌پك مدانديشه متخصصين را از گوگل پلي نصب و از قسمت تنظيمات لانچر، آن‌ را اِعمال كنيد.

مرجع متخصصين ايران تغيير آيكون لانچر شخص ثالث

ضمناً موبايل‌هاي قديمي‌تر سري پوكو شيائومي كه نسخه‌ي 2.7 پوكو لانچر را اجرا مي‌كنند، به‌صورت پيش‌فرض از قابليت Icon Pack نيز همراهي مي‌كنند. ناگفته نماند در موبايل‌هاي جديدتر داراي نسخه‌ي ۴ پوكو لانچر همراهي از Icon Pack حذف شده است و متخصصان بايد از قسمت Themes براي تغيير آيكون‌ها استفاده كنند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات