مرجع متخصصين ايران صفحه نمايش گلكسي A34

مطالعه گلكسي A34 سامسونگ؛ موبايل اقتصادي لاكچري!

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
مطالعه 24 دقيقه
گلكسي A34، موبايل اقتصادي نه‌چندان مقرون‌به‌صرفه سامسونگ، با طراحي جديد و برخي تغييرات متخصص جزئي نسبت به گذشته از راه رسيده است.
تبليغات

سامسونگ در سال ۲۰۱۹ با عرضه‌ي ۹ مدل از نسخه‌هاي استاندارد سري A از A10 تا A90 با هدف تسخير بازار پرتقاضا و تشنه‌ي موبايل‌هاي ميان‌رده و جلب‌انديشه متخصصين سلايق مختلف، حركتي طوفاني را آغاز كرد. از آن زمان تاكنون اعضاي مختلف سري A براي بقا در بازار بي‌رحم موبايل‌هاي هوشمند جنگيدند و تاكنون تنها حيات چهار عضو اين خانواده تداوم يافته است. امسال، گلكسي A34 پس‌از گلكسي A54 نقش دومين بازيگر مهم Galaxy A را ايفا مي‌كند.

موبايل‌هاي A5x و A3x از همان سال‌هاي ابتدايي رونمايي‌شان وجوه مشترك زيادي باهم داشتند و سال گذشته نيز با تجهيزشدن A33 به لرزشگير اپتيكال دوربين اصلي و دريافت گواهي IP67، تفاوت دو مدل را به‌حدي كمرنگ كرد كه از انديشه متخصصين ارزشي خريد A33 منطقي‌تر به‌انديشه متخصصين مي‌رسيد. امسال دو كهكشاني جديد سامسونگ با ظاهري نونوار و شبيه به گلكسي S23 بار ديگر در كانون توجه قرار گرفته‌ و با برچسب ارزشي بالاتر راهي بازار شده‌اند.

موبايل گلكسي A34 را فروشگاه كارزين تل براي مطالعه دراختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار داده است.

آيا در مورد ميان‌رده‌هاي امسال سامسونگ نيز شاهد تكرار سناريوي سال قبل هستيم و آيا طراحي جديد و بهبودهاي جزئي مي‌تواند دليل محكمي براي توجيه ارزش بالاي گلكسي A34 باشد؟ اين‌ها سوالاتي هستند كه در طول مطالعه گلكسي A34 به پاسخ آن‌ها خواهيم رسيد پس تا انتهاي مقاله مارا همراهي كنيد.

مطالعه ويديويي گلكسي A34

طراحي و كيفيت ساخت گلكسي A34

اولين چيزي كه در مواجهه با گلكسي A34 جلب توجه مي‌كند،‌ طراحي پرچمدارگونه‌ي آن است. اين موبايل بازطراحي كامل بدنه به سبك گلكسي S23 را تجربه مي‌كند، به‌نحوي كه در برخورد اول و به ويژه از فاصله‌ي دور، شايد هركسي آن‌را با گلكسي S23 معمولي يا پلاس اشتباه بگيرد.

تغييرات ظاهري گلكسي A34 شامل گردترشدن گوشه‌ها، حذف‌شدن برآمدگي جزيره‌اي دوربين و مسطح‌شدن پنل پشتي و جلويي موبايل (حذف‌شدن انحناي 2.5D) مي‌شود كه درنهايت ظاهر مدرن‌تري به دستگاه بخشيده است.

مرجع متخصصين ايران صفحه نمايش گلكسي A34 سامسونگ

جنس پنل پشت و فريم همچنان از پلاستيك است؛ اما پيروي A34 از زبان طراحي مشابه گلكسي S23 ناخودآگاه باعث مي‌شود تا اين موبايل ديگر حس دردست گرفتن دستگاهي با كيفيت بدنه‌ي نازل‌ را منتقل نكند.

قاب پشتي موبايل ناهمواري زبرمانند نسل پيشين را ندارد؛ اما پوشش آن شبيه به موبايل‌هايي است كه از شيشه مات استفاده مي‌كنند، درواقع با پوششي شبيه به شيشه از جنس پلاستيك طرف هستيم كه سامسونگ آن‌را «گلاستيك» مي‌نامد و خوشبختانه به‌اندازه موبايل‌هاي شفاف استعداد جذب اثرانگشت را ندارد. A34 در رنگ‌هاي نقره‌اي، بنفش، ليمويي، گرافيتي (مشكي) توليد مي‌شود و رنگ نقره‌اي آن جلوه‌ي گرادياني جذابي را زير تابش نور از خود ساطع مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران پورت‌ها و اسپيكر گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران طراحي ماژول دوربين گلكسي A34

افزايش چهار ميلي‌متري پهناي گلكسي A34، افزايش وزن ۱۳ گرمي دستگاه را در قياس با نسل قبل در پي داشته است و اكنون وزن موبايل به حدود ۲۰۰ گرم مي‌رسد كه آن را در زمره‌ي موبايل‌هاي نسبتا سنگين قرار مي‌دهد.

در لبه‌ي پايين A34 درگاه USB 2.0 Type-C، حفره‌ي اسپيكر و ميكروفون و در لبه‌ي بالاي موبايل، سيني سيم‌كارت و كارت حافظه جاي گرفته‌اند. مانند گذشته ديگر جك هدفون ۳٫۵ ميليمتري وجود خارجي ندارد. حسگر اثرانگشت نيز از نوع اپتيكال است و زير صفحه‌نمايش قرار دارد كه علاوه‌بر قرارگيري در موقعيتي مناسب، سرعت و دقت بالايي دارد.

مرجع متخصصين ايران دوربين سلفي گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران حاشيه نمايشگر گلكسي A34

پنل روبه‌رويي گلكسي A34 با پوشش گوريلا گلس 5 محافظت مي‌شود و با كم‌شدن عرض حاشيه‌ي پايين دستگاه، نسبت صفحه‌نمايش به بدنه از حدود ۸۳٫۷ به ۸۵ درصد رسيده است؛ البته كم‌شدن عرض حاشيه‌ي پايين، اندكي با قطورترشدن حاشيه‌ها از طرفين جبران شده تا ظاهر يكنواخت‌تر و قابل تحمل‌تري از حاشيه‌هاي موبايل را شاهد باشيم.

گلكسي A34 استاندارد IP67 را دريافت كرده است كه مقاومت اين موبايل در برابر آب در عمق يك متري آب به‌مدت نيم‌ساعت را تضمين مي‌كند. كره‌اي‌ها استفاده از موتور‌ ويبره ERM را در گلكسي A34 كنار گذاشته و به‌ موتورهاي خطي (از نوع Z-axis) روي آورده‌اند كه تاثير چشمگيري در بهبود بازخورد لرزشي موبايل، به‌خصوص بازخوردهاي كوتاه (مثلا موقع تايپ با كيبورد) دارد.

صفحه‌نمايش و اسپيكر گلكسي A34

ابعاد صفحه‌نمايش گلكسي A34 با ۰٫۲ اينچ افزايش قطر نسبت‌به قبل به ۶٫۶ اينچ رسيده است و برخلاف انتظار از گلكسي A54 نمايشگر بزرگ‌تري دارد. كره‌اي‌ها در گلكسي A34 همچنان بر استفاده از نمايشگر با بريدگي (ناچ) قطره‌اي شكل موسوم به Infinity-U اصرار ورزيده‌اند تا دست‌كم از نماي مقابل، اين موبايل با A54 اشتباه گرفته نشود.

مرجع متخصصين ايران

گلكسي A34 به صفحه‌نمايش OLED، با وضوح +FHD، (۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل) با تراكم پيكسلي ۳۹۰ پيكسل‌براينچ مجهز شده است و عريض‌شدن نمايشگر موجب شده تا نمايشگري با نسبت ابعاد تصوير ۱۹٫۵:۹ را با موبايل اقتصادي سامسونگ در اختيار داشته باشيم.

نرخ نوسازي نمايشگر هم‌اكنون از ۹۰ به ۱۲۰ هرتز افزايش داشته كه به نرم‌تر و روان‌تر شدن انيميشن‌هاي رابط متخصصي كمك مي‌كند؛ اما نرخ نوسازي رفتار تطبيق‌پذيري با نوع محتواي درحال‌نمايش از خود نشان نمي‌دهد و حتي در صورت لمس‌نكردن صفحه، روي ۱۲۰ هرتز ثابت باقي مي‌ماند كه ممكن است افزايش مصرف باتري را درپي داشته باشد.

سامسونگ مي‌گويد كه به‌لطف فناوري جديدي موسوم به Vision Booster شدت روشنايي و دقت نمايش رنگ ميان‌رده‌هاي جديدش از جمله گلكسي A34 را در شرايط نوري مختلف برحسب روشنايي محيط بهبود داده است. براي راستي‌آزمايي ادعاي سامسونگ، حداكثر روشنايي موبايل را در دو حالت خودكار و دستي اندازه‌گيري كرديم و در حالت خودكار به عدد عالي ۱۳۳۲ نيت رسيديم كه نشان از صحت ادعاي كره‌اي‌ها و افزايش چشمگير روشنايي پنل در مقايسه با قبل (۱۰۹۷ نيت) دارد.

موبايل حداكثر روشنايي در حالت دستي را در محدوده‌ي ۶۰۷ نيت باقي نگاه مي‌دارد و اجازه نمي‌دهد كه از اين مقدار فراتر برود. در اندازه‌گيري حداقل روشنايي نيز به عدد ۱٫۹ نيت رسيديم كه بازهم براي يك موبايل ميان‌رده عدد واقعا خوبي محسوب مي‌شود و مي‌توان از تماشاي صفحه‌ي موبايل در اتاقي كاملا تاريك بدون آسيب به چشم‌ها خاطرجمع شد؛ با فعال‌كردن حالت Extra Dim و رسيدن حداقل روشنايي به ۰٫۰۲ نيت نيز تجربه‌ي بصري نمايشگر در تاريكي، بهبود خيره‌كننده‌اي خواهد داشت.

مرجع متخصصين ايران تماشاي فيلم با گلكسي A34 سامسونگ

گلكسي A34 دو پروفايل رنگي Natural و Vivid را دراختيار مي‌گذارد كه به‌ترتيب در فضاهاي رنگي sRGB و فضاي گسترده‌ترِ DCI-P3 تعريف شده‌اند و هردوي اين پروفايل‌ها، فضاهاي رنگي مذكور را به‌طور كامل پوشش مي‌دهند. مطالعه‌هاي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران نشان مي‌دهد كه صفحه‌نمايش گلكسي A34 در پروفايل Vivid رنگ‌ها را اندكي دقيق‌تر و گرم‌تر از نسل قبل خود توليد مي‌كند؛ اما به‌طوركلي با توجه به ماهيت اين پروفايل كه رنگ‌ها را اغراق‌آميز و خيره‌كننده نمايش مي‌دهد، انتظار دقت صددرصد درصدي و خنثي‌بودن رنگ‌ها را نداريم و براي تجربه رنگ‌هاي واقعي‌تر بايد به‌سراغ پروفايل Natural رفت كه دماي متعادلي داشته و خطاي كمتري دارد.

توجه داشته باشيد كه با انتخاب پروفايل Vivid در تنظيمات نمايشگر گلكسي A34، امكان كاليبره‌كردن رنگ و تغيير شدت گرمي و سردي آن به‌صورت دستي براي رسيدن به نتيجه مطلوب وجود دارد

عملكرد نمايشگر گلكسي A34 دربرابر رقبا

محصول/آزمايش

حداقل روشنايي

حداكثر روشنايي

نسبت كنتراست

sRGB

DCI P3

دستي

خودكار

موضعي

پوشش

ميانگين خطا

پوشش

ميانگين خطا

گلكسي A34

۱٫۹

۶۰۷

۱۳۳۲

۹۹٫۷ درصد

(Natural)

۲٫۵

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۴٫۱

گلكسي A33

۲٫۱۵

۶۳۷

۱۰۹۷

--

۲٫۲

--

۴٫۶

گلكسي A54

۱٫۸۷

۵۹۲

۱۳۱۷

۱۰۰ درصد

(Natural)

۳

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۴٫۵

گلكسي A53

۲٫۴۴

۶۴۰

۱۲۹۰

--

۱٫۹

--

۳٫۳

شيائومي ۱۲ لايت

۲٫۲۵

۶۳۵

۱۰۶۷

۹۸٫۶ درصد

(Original)

۲

۹۸٫۵ درصد

(Saturated)

۳٫۸

ردمي نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

۶٫۰۲

۶۵۲٫۵

۱۰۷۱

--

(Standard)

۱٫۳

--

۲٫۶

موتورولا Edge 20 Pro

۸٫۸

۵۶۶

۸۰۹

--

۱٫۴

--

۳٫۲

گلكسي A73

۲٫۰

۵۵۲

۱۰۹۳

--

۱٫۴

--

۳٫۶

تمام نتايج درج‌شده در جدول از سوي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اندازه‌گيري شده‌‌اند.

گلكسي A34 اسپيكرهاي استريو دارد و بلندگوي مكالمه نقش اسپيكر دوم آن‌را ايفا مي‌كند. حجم صداي خروجي از اسپيكرهاي بالا تقريبا با اسپيكرهاي پايين برابري مي‌كند. اسپيكرهاي گلكسي A34 بيس‌هاي نسبتا كوبنده‌اي دارند و در تست‌هاي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران حداقل از گلكسي S21 FE در توليد فركانس‌هاي پايين و مياني بهتر ظاهر شدند.

كيفيت اسپيكرهاي A34 از انديشه متخصصين بلندي و تفكيك صدا رضايت‌بخش است و با فعال‌كردن Dolby Atmos مي‌توان صداي فراگيرتري را تجربه كرد؛ اما شايد پخش آهنگ‌هاي شلوغ با آخرين درجه بلندي، عملكرد اسپيكر را از انديشه متخصصين تفكيك فركانس‌ها تحت‌الشعاع قرار دهد.

نرم‌افزار و رابط متخصصي گلكسي A34

گلكسي A34 به‌صورت پيش‌فرض با اندرويد ۱۳ و رابط متخصصي One UI 5.1 راهي بازار شده است. اين نسخه شامل برخي بهبودهاي جزئي رابط متخصصي از جمله بهينه‌سازي انيميشن‌ها مي‌شود تا تجربه كم‌نقص‌تري را حين‌كار با موبايل ارائه دهد. افزون‌براين مي‌توان به مواردي چون اضافه‌شدن ويجت باتري، بازطراحي اپليكيشن آب‌وهوا و قابليت‌هاي جديد در گالري اشاره كرد.

عملكرد قابليت Photo Remaster كه به‌كمك هوش مصنوعي، تاري عكس، وجود نويز، انعكاس و يا هر مزاحمت بصري ديگر در تصاوير را حذف مي‌كند، بهبود يافته است و اكنون مي‌تواند كيفيت GIFها را نيز بهتر كند. اپليكيشن‌ گالري نيز هوشمندتر شده و به‌لطف بهبود بخش جستجوي عكس‌ها مي‌توان با تعريف چند فيلتر، به‌راحتي عكس موردانديشه متخصصين را در گالري پيدا كرد. به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه قابليت جداسازي سوژه از پس‌زمينه به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه تنها مختص به پرچمداران خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي گلكسي A34 سامسونگ

دو ويژگي Modes & Routines و Link To Windows را شايد بتوان از متخصصدي‌ترين قابليت‌هاي One UI برشمرد كه شايد نتوان در موبايل‌هاي ديگر نمونه‌اش را يافت. قابليت Modes & Routines كه پيش‌‌تر به‌عنوان Bixby Routines شناخته مي‌شد، با تعريف شرايط موردانديشه متخصصين متخصص، دستور يا تنظيمات دلخواه را در موعد مقرر به‌اجرا درمي‌آورد و پس‌از پايان يافتن دوره‌ي زماني يا تغييركردن شرايط،‌ به‌حالت اول بازمي‌گرداند.

گلكسي A34 با همراهي نرم‌افزاري پنج‌ساله كه شامل چهارسال به‌روزرساني اساسي اندرويد و پنج‌سال به‌روزرساني‌هاي امنيتي مي‌شود،‌ بزرگ‌ترين برگ‌برنده را در مقابل ساير رقبا خواهد داشت و در اين عرصه شايد هيچ موبايل ميان‌رده‌ي ديگري از برند‌هاي ديگر را نتوان يافت كه رنگ سومين آپديت اندرويد را به‌خود ديده باشد.

سخت‌افزار، تجربه بازي و عمر باتري گلكسي A34

گلكسي A34 امسال برخلاف برادرش و شايد خوشبختانه(!) از تراشه‌ي اگزينوس استفاده نمي‌كند و سامسونگ براي تامين قدرت پردازشي اين موبايل به‌سراغ تراشه‌ي Dimensity 1080 مدياتك رفته است. اين تراشه با فرايند ساخت ۶ نانومتري N6 شركت TSMC توليد مي‌شود و هشت هسته‌ي پردازشي را در قالب دو كلاستر به‌عنوان CPU به‌كار مي‌گيرد:

  • كلاستر قدرتمند شامل دو هسته‌ي Cortex A78 با فركانس ۲٫۶ گيگاهرتز
    • كلاستر كم‌مصرف شامل شش هسته‌ي Cortex A55 با فركانس ۲٫۰ گيگاهرتز

بدين‌ترتيب چينش هسته‌ها در مقايسه با تراشه اگزينوس ۱۲۸۰ تفاوتي نكرده است و تفاوت ساختاري تراشه به افزايش ۲۰۰ مگاهرتزي فركانس هسته‌هاي قدرتمند برمي‌گردد، با اين‌حال تراشه‌ي اگزينوس ۱۳۸۰ به‌كاررفته در گلكسي A54 از چينش ۴+۴ كلاسترهاي قدرتمند و كم‌مصرف با فركانس مشابه با اگزينوس ۱۲۸۰ بهره مي‌گيرد كه رقابت اين موبايل با برادرش را بسيار تنگاتنگ مي‌كند.

تراشه‌ي Dimensity 1080 براي پردازش‌هاي گرافيكي به همان ماژول چهارهسته‌اي Mali-G68 MC4 اتكا دارد. از ديگر مشخصات اين تراشه مي‌توان از همراهي از باند‌هاي مختلف 5G NR از جمله زير ۶ گيگاهرتز اشاره كرد.

مرجع متخصصين ايران گيمينگ با گلكسي A34 سامسونگ

گلكسي A34 در نسخه‌هاي ۱۲۸ | ۶، ۱۲۸ | ۸ و ۲۵۶ | ۸ گيگابايت حافظه‌ي ذخيره‌سازي و رم عرضه مي‌شود و خوشبختانه همچنان امكان ارتقاي حافظه ذخيره‌سازي با استفاده از كارت microSDXC تا ظرفيت يك ترابايت با استفاده از درگاه هيبريدي سيم‌كارت دوم و حافظه وجود دارد.

ماژول رم به‌كاررفته در گلكسي A34 از نوع LPDDR4X و حافظه‌ي ذخيره‌سازي از نوع UFS 2.2 است. ميزان فضاي ذخيره‌سازي دردسترس در نسخه‌ي ۱۲۸ به حدود ۱۰۰ گيگابايت و در نسخه‌ي ۲۵۶ به حدود ۲۱۸ گيگابايت مي‌رسد. اين موبايل در زمينه‌ي ارتباطات بي‌سيم از Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵٫۳ همراهي مي‌كند.

عملكرد حافظه‌ ذخيره‌سازي گلكسي A34 دربرابر رقبا

مدل‌ها ٫ عملكرد

نرخ خواندن ترتيبي

(مگابايت‌برثانيه)

نرخ نوشتن ترتيبي

(مگابايت‌برثانيه)

نرخ خواندن تصادفي

(مگابايت‌برثانيه)

نرخ نوشتن تصادفي

(مگابايت‌برثانيه)

گلكسي A34

۸۶۰٫۸

۴۸۹٫۴۳

۱۹۳٫۰

۲۰۹٫۵۸

گلكسي A33

۴۹۷٫۶۹

۴۸۱٫۶۸

۲۲۷٫۴۹

۲۰۳٫۱۲

گلكسي A54

۵۲۸٫۱۵

۴۶۳٫۳۷

۲۵۱٫۷۲

۱۰۳٫۷۶

گلكسي A53

۵۱۴٫۴۱

۴۹۵٫۲۵

۲۳۳٫۵۶

۲۰۲٫۴۸

شيائومي ۱۲ لايت

۹۸۹٫۴۳

۸۶۴٫۱۶

۱۹۲٫۲۵

۱۸۹٫۱۵

ردمي نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

۹۹۸٫۷۸

۸۱۳٫۷

۲۳۲٫۸۴

۲۱۲٫۷۷

موتورولا Edge 20 Pro

۱۷۱۱٫۴۷

۷۱۴٫۵۹

۲۶۱٫۴

۲۰۲٫۰۳

گلكسي A73

۹۴۸٫۲۹

۷۸۸٫۱۶

۱۷۷٫۶۳

۱۹۷٫۰

*تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

حافظه‌ي ذخيره‌سازي گلكسي A34 افت چشمگيري را كه نسل پيشينش در نرخ خواندن ترتيبي تجربه كرده بود، جبران مي‌كند و حتي از گلكسي A54 نيز بهتر ظاهر مي‌شود! اما اين موبايل با احتساب ارزش هجده ميليون توماني‌اش ياراي عرض‌اندام در مقابل برخي‌از گزينه‌هاي هم‌ارزش و حتي بسيار ارزان‌تر از خود را ندارد. اين موضوع در مورد ساير توانايي‌هاي سخت‌افزاري اين موبايل نيز صدق مي‌كند.

باتوجه به اين كه با يك موبايل ميان‌رده طرف هستيم، انتظارات فضايي و بي‌جا از گلكسي A34 توقع نمي‌رود؛ اما اختلاف‌هاي عجيب ارزش موبايل‌هاي هوشمند در ايران و شايد چشم‌دوزي چشم‌بادامي‌ها به‌حاشيه‌ي سود بيشتر و نشان‌ندادن روي خوش به ارزش‌هاي رقابتي‌تر، معادلات را برهم مي‌ريزد و ما را مجاب به مقايسه‌ي موبايل با گزينه‌هايي درسطح قاتل پرچمدار يا حتي پرچمدار مي‌كند.

در مباحثه عملكرد پردازنده، گلكسي A34 با توجه به افزايش ۲۰۰ مگاهرتزي فركانس هسته‌هاي پرقدرت اندكي بهبود در پردازش‌هاي CPUمحور، به‌خصوص پردازش‌هاي چندرشته‌اي را تجربه مي‌كند و ابزار بنچمارك Geekbench 5.0 كه قدرت خام پردازنده را مي‌سنجد نيز بهبود حدود ۲۳ درصدي را تصديق مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران نماي ديگري از پنل پشتي گلكسي A34

در مقام مقايسه بد نيست به امتياز گلكسي A54 نيز نگاهي داشته باشيم، جايي كه هردو موبايل امتياز تك هسته‌اي مشابهي كسب مي‌كنند، اما A54 به‌دليل بهره‌گيري از دوهسته‌‌ي قدرتمند بيشتر، از برادرش پيش مي‌افتد.

در ارزيابي عملكرد GPU نيز بايد گفت با توجه به به‌كارگيري پردازنده‌ي گرافيكي مشابه گلكسي A33 در سيستم روي چيپ گلكسي A34، تفاوت چشمگيري بين دو موبايل مشاهده نمي‌شود و با توجه به اينكه عملكرد گرافيك و گيمينگ نسل پيشين نيز چندان درخشان نبود، اين امر را مي‌توان ترك كامل ميدان به نفع رقبا تلقي كرد و پاشنه‌ي آشيل موبايل در مقايسه با گزينه‌هاي هم‌ارزش درانديشه متخصصين گرفت.

اگر رقباي هم‌ارزش را وارد معادله كنيم، شرايط براي A34 بسيار بغرنج مي‌شود؛ اگر به جدول ذيل توجه كنيد، امتيازهاي به‌دست‌آمده با موبايل‌هايي چون شيائومي 11T و موتورولا اج ۲۰ پرو مجال رقابت با گلكسي A34 را نمي‌دهند!

عملكرد گلكسي A34 در برابر رقبا

محصول/بنچمارك

تراشه

Speedometer 2.0

GeekBench 5

GFXBench

تجربه‌ي وب‌گردي

توان محاسباتي GPU

توان محاسباتي CPU

شبيه‌ساز بازي

Vulkan/Metal

Single/Multi

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Vulkan/Metal

گلكسي A34

Mediatek Dimensity 1080

۶۸٫۲

۲۸۰۱

۷۸۸

۲۳۰۵

۱۶

۱۰

گلكسي A33

Exynos 1280

۴۸٫۷

۲۶۰۰

۷۳۷

۱۸۶۲

۱۵

۱۰

گلكسي A54

Exynos 1380

۵۸٫۵۱

۳۱۱۶

۷۸۳

۲۸۱۳

۱۹

۱۳

موتورولا اج ۳۰

Snapdragon 778G Plus

۶۱٫۹

۳۳۰۲

۸۲۷

۲۹۱۱

۲۳

۱۶

شيائومي ۱۲ لايت

Snapdragon 778G

۵۸٫۸

۲۳۶۰

۷۸۷

۲۸۷۹

۲۰

۱۴

ردمي نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

Mediatek Dimensity 920

۵۴٫۱

۲۵۷۶

۷۲۰

۲۰۰۶

۱۶

۱۰

موتورولا Edge 20 Pro

Snapdragon 870

۷۵٫۴

۴۲۷۴

۹۶۹

۳۱۰۱

۳۵

۲۴

گلكسي A73

Snapdragon 778G

۵۵٫۳۵

۲۴۱۹

۷۸۲

۲۸۷۰

۲۰

۱۴

شيائومي 11T

Mediatek Dimensity 1200

۶۵٫۲

۴۸۲۵

۸۵۷

۲۹۳۸

۳۰

۲۰

*تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

براي مطالعه عملكرد گيمينگ طبق معمول سراغ بازي Genshin Impact رفتيم؛ بازي به‌صورت پيش‌فرض و با مطالعه سخت‌افزار تنظيمات گرافيكي را در سطح Low Quality اعمال مي‌كند. با قفل‌كردن فريم‌ريت روي ۶۰ فريم‌برثانيه، گلكسي A34 مي‌تواند بازي را با نرخ‌فريم ميانگين ۴۱ فريم‌برثانيه و با پايداري ۹۰ درصدي اجرا كند. در طول اجراي بازي نيز نرخ‌فريم با افت و خيزهاي اندكي در محدوده‌ي ۳۵ تا ۵۰ فريم‌برثانيه نوسان مي‌كند و موبايل تنها اندكي گرم مي‌شود.

در سناريوي بعدي سعي كرديم كه عملكرد دستگاه را در حالتي كه تنظيمات گرافيكي را به سطح Medium مي‌بريم، بسنجيم و با حالت پيش‌فرض مقايسه كنيم؛ در اين شرايط فشار زيادي به پردازنده‌ي گرافيكي وارد مي‌شود و درنتيجه بازي با نرخ‌فريم ميانگين ۳۱ فريم‌برثانيه و پايداري ۷۴ درصد اجرا مي‌شود. اجراي بازي با اين تنظيمات، لگ‌هاي فراوان، جديد‌شدن موبايل و افت فريم‌هايي گاهي تا ۱۰ فريم‌برثانيه را در پي خواهد داشت.

از جهت اجراي بازي‌هاي سبك‌تر و بهينه‌تري چون Call of Duty و Real Racing هيچ‌جاي نگراني وجود ندارد چون كه دو بازي مذكور مي‌توانند با‌ نرخ فريم ميانگين به‌ترتيب ۶۰ (حداكثر نرخ‌فريم همراهي‌شده) و ۱۰۰ فريم‌برثانيه در بالاترين تنظيمات گرافيكي اجرا شوند.

عملكرد گلكسي A34 در اجراي بازي‌

عنوان بازي موبايل

تنظيمات گرافيكي بازي

نرخ فريم ميانگين

Genshin Impact

Low

۴۱ فريم‌برثانيه

Medium

۳۱ فريم‌برثانيه

Call of Duty Mobile

High

۶۰ فريم‌برثانيه

Real Racing 3

--

۱۰۰ فريم‌برثانيه

*تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران براي به‌دست‌آوردن نرخ‌هاي فريم بازي، از نرم‌افزار شركت GameBench استفاده كرده است.

انرژي لازم براي كار با گلكسي A34 توسط يك باتري ۵۰۰۰ ميلي‌آمپرساعتي تامين مي‌شود كه براي چهارمين نسل متوالي ظرفيت آن ثابت مانده است و سامسونگ ادعا مي‌كند كه متخصص را تا بيش‌از دوروز همراهي مي‌كند. براي راستي‌آزمايي اين گفته، طبق معمول دو آزمون سنجش عمر باتري PCMark و پخش ويديوي معيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران با وضوح HD را انجام داديم و باتري گلكسي A34 توانست در آزمون اول ۱۳ ساعت و ۲۲ دقيقه دوام بياورد و ۲۱ ساعت ويديو پخش كند كه با توجه به افزايش نرخ‌نوسازي به ۱۲۰ هرتز، بهبود قابل‌توجهي نسبت به نسل قبل محسوب مي‌شود.

عمر باتري گلكسي A34 دربرابر رقبا

محصول/بنچمارك

نمايشگر

باتري

پخش ويديو

كاربري روزمره

ابعاد، وضوح و نرخ نوسازي

ميلي‌آمپرساعت

دقيقه:ساعت

دقيقه:ساعت

گلكسي A34

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۵۰۰۰

۲۱:۰۰

۱۳:۲۲

گلكسي A33

(۹۰ هرتز)

۶٫۴ اينچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۵۰۰۰

۱۹:۳۷

۱۱:۴۷

گلكسي A54

(Adaptive)

۶٫۴ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۵۰۰۰

۲۳:۴۶

۱۲:۲۶

گلكسي A53

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۵ اينچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰

پيكسل

۵۰۰۰

۱۸:۲۷

۱۲:۱۳

موتورولا اج ۳۰

(Auto)

۶٫۵ اينچ، ۱۴۴ هرتز

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پيكسل

۴۰۰۰

۱۶:۱۸

۷:۵۰

موتورولا Edge 20 Pro

(Auto)

۶٫۷ اينچ، ۱۴۴ هرتز

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پيكسل

۴۵۰۰

۲۰:۱۵

۱۱:۰۱

شيائومي ۱۲ لايت

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۵۵ اينچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۴۳۰۰

۱۳:۴۶

۱۰:۳۴

ردمي نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اينچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۴۸۰۰

۲۲:۳۷

۹:۱۵

گلكسي A73

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۷ اينچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۵۰۰۰

۱۸:۲۹

۱۰:۳۳

شيائومي 11T

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اينچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۵۰۰۰

۲۷:۴۳

۱۰:۱۱

* تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

در پايان شارژ كامل گلكسي A34 به‌وسيله‌ي آداپتور ۲۵واتي، يك ساعت و ۲۶ دقيقه به‌طول مي‌انجامد و صفر تا ۵۰ درصد ظرفيت آن در مدت نيم‌ساعت شارژ مي‌شود. متاسفانه با وجود بهاي گزافي كه بابت خود موبايل پرداخت مي‌شود،‌ موبايل بدون آداپتور به‌فروش مي‌رسد و هزينه‌هاي اضافه‌تري را براي خريد آن به متخصص تحميل مي‌كند.

دوربين گلكسي A34

گلكسي A34 از همان تركيب دوربين‌هاي نسل گذشته بهره مي‌برد با اين تفاوت كه سرانجام حسگر نه‌چندان كارآمد سنجش عمق حذف شده است. كره‌اي‌ها حتي دخل و تصرفي در نوع حسگرهاي به‌كاررفته (حتي دوربين سلفي) نكرده‌اند، بنابراين انتظار نمي‌رود كه حداقل روي كاغذ شاهد تفاوت چشمگيري در خروجي عكس‌ها باشيم اما با توجه به اين‌كه از زمان فشردن دكمه شاتر و ثبت تصاوير خام با پردازنده سيگنال تصوير متفاوت تا مشاهده‌ي نتيجه نهايي كه از فيلتر پردازش‌هاي نرم‌افزاري و هوش مصنوعي عبور مي‌كنند، تصاوير دستخوش تغييراتي مي‌شوند، راي نهايي را صادر نمي‌كنيم و به مقايسه تصاوير اين موبايل با نسل پيشينش مي‌نشينيم.

دوربين وايد از حسگر ۴۸ مگاپيكسلي IMX582 سوني با ابعاد 1/2.0 اينچي و پيكسل‌هايي به ضلع ۰٫۸ ميكرومتر استفاده مي‌كند كه براي جذب نور بيشتر، فيلتر رنگي Quad Bayer هر ۴ پيكسل مجاور را تركيب و با رنگ يكساني ثبت مي‌كند تا يك واحد پيكسلي به ضلع ۱٫۶ ميكرومتر تشكيل دهد و تصاوير نهايي را با وضوح ۱۲ مگاپيكسل ثبت كند. يك لنز ۲۵ ميلي‌متري با ديافراگم f/1.8 وظيفه‌ي هدايت نور به سنسور را برعهده مي‌گيرد. مانند گذشته، لنز روي يك لرزشگير اپتيكال سوار شده و دامنه نوسان آن از ۰٫۹۵ به ۱٫۵ درجه رسيده است تا تاري و محوشدگي ناشي از تكان‌هاي احتمالي را به‌خصوص هنگام عكاسي در تاريكي و ضبط ويديو به‌حداقل برساند.

مرجع متخصصين ايران نرم‌افزار دوربين گلكسي A34

دوربين اولتراوايد از حسگر ۸ مگاپيكسلي S5K4HAYX سامسونگ يا SR846D سيليكون‌فايل با ابعاد 1/4.0 اينچي و پيكسل‌هايي به ضلع ۱٫۱۲ ميكرومتر استفاده مي‌كند. دوربين اولتراوايد بدون قابليت فوكوس خودكار ميدان ديد ۱۱۲ درجه‌اي را با استفاده از يك لنز ۱۶ ميلي‌متري با گشودگي f/2.2 پوشش مي‌دهد.

دوربين ماكرو از حسگر ۵ مگاپيكسلي GalaxyCore GC5035 با ابعاد 1/5.0 اينچي و پيكسل‌هايي به ضلع ۱٫۱۲ ميكرومتر استفاده مي‌كند و از دريچه‌ي لنزي با فاصله كانوني ۲۵ ميلي‌متر و گشودگي f/2.4 تصاويري در محدوده‌ي فوكوس ثابت ۴ سانتي‌متري ثبت مي‌كند.

دوربين سلفي از حسگر ۱۳ مگاپيكسلي IMX258 سوني يا Hynix HI1339 با ابعاد 1/3.1 اينچي و پيكسل‌هايي به‌ ضلع ۱٫۱۲ ميكرومتر بهره مي‌برد و در پسِ لنزي ۲۵ ميلي‌متري با گشودگي f/2.5 قرار دارد.

عملكرد دوربين گلكسي A34 در روز

هر دو دوربين وايد و اولتراوايد گلكسي A34 در زيرنور شديد خورشيد مي‌توانند تصاويري با گستره‌ي ديناميكي بالا به‌ثبت برسانند. همان‌طور كه در تصاوير زير مشاهده مي‌كنيد، نقاط تاريك و روشن عكس به‌خوبي به تعادل نوري رسيده‌اند، هرچند در اين شرايط، جزييات در تصوير دوربين اولتراوايد، به‌خصوص در نقاط تاريك‌تر و گوشه‌هاي تصوير تاحد زيادي رنگ مي‌بازند و جاي خود را به نويز مي‌دهند. همچنين ثبت رنگ‌هاي اشباع و تقريبا غيرواقعي به‌وضوح در دوربين اولتراوايد مشهود است و دوربين اصلي توانسته رنگ‌ها را با انطباق بيشتري با واقعيت ثبت كند.

مرجع متخصصين ايران گستره ديناميكي و جزييات دوربين اولتراوايد گلكسي A34 در نور كافي
عكس دوربين اولتراوايد گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران گستره ديناميكي و جزييات دوربين اصلي گلكسي A34 در نور كافي
عكس دوربين وايد گلكسي A34

عكاسي ماكرو با گلكسي A34 با توجه به فقدان فوكوس خودكار كمي طاقت‌فرسا است، چراكه براي گرفتن نتيجه‌ي مطلوب شايد لازم باشد، فاصله‌ي موبايل تا سوژه را چندين بار كم و زياد كنيد تا سرانجام سوژه‌ي شما در محدوده فوكوس دوربين قرار بگيرد و بتوانيد عكسي نه‌چندان شارپ و پرجزئيات بگيريد با اين‌حال عملكرد دوربين ماكرو حداقل در ثبت رنگ‌هاي نزديك‌به واقعيت قابل قبول ارزيابي مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران عكس ماكرو از قاصدك با گلكسي A34
عكس دوربين ماكرو گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران عكس ماكرو از گل با گلكسي A34
عكس دوربين ماكرو گلكسي A34

گالري عكس‌هاي گلكسي A34 در طول روز

مرجع متخصصين ايران عكس از موتور با دوربين اصلي گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران عكس از شكوفه با دوربين اصلي گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران عكس از گربه با دوربين اصلي گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران عكس از پارك با دوربين اصلي گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران عكس از گل با دوربين اصلي گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران عكس از وانت با دوربين اولتراوايد گلكسي A34

عكاسي ۴۸ مگاپيكسلي و ۱۲ مگاپيكسلي با گلكسي A34

همان‌طور كه گفتيم، حسگر دوربين اصلي به‌صورت پيش‌فرض با تركيب هر ۴ پيكسل مجاور عكس‌هاي ۱۲ مگاپيكسلي مي‌گيرد تا تجربه‌ي عكاسي در محيط‌هاي تاريك را بهبود دهد؛ با‌اين‌حال، براي ثبت تصاوير با جزئيات بيشتر در روشنايي روز، مي‌توانيد حالت ۴۸ مگاپيكسلي در منوي دوربين را انتخاب كنيد. در عكس زير، دوربين اصلي با تخمين رنگ و خُردكردن هر يك واحد رنگي چهارتايي حسگر به پيكسل‌هاي تشكيل‌دهنده‌ي آن، سطح جزئيات را به حداكثر مي‌رساند. نتيجه نيز رضايت‌بخش است و خوشبختانه جزئيات به‌صورت آبرنگي درنيامده‌اند.

مرجع متخصصين ايران كراپ عكس ۴۸ مگاپيكسلي گلكسي A34
كراپ عكس ۴۸ مگاپيكسلي گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران كراپ عكس ۱۲ مگاپيكسلي گلكسي A34
كراپ عكس ۱۲ مگاپيكسلي گلكسي A34

عملكرد دوربين گلكسي A34 در تاريكي

دوربين‌هاي گلكسي A34 نسبت‌به محيط‌هاي تاريك واكنش نشان مي‌دهند و به‌طور خودكار تصاوير را با حالت Night Mode مي‌گيرند. عملكرد دوربين وايد در تاريكي بسيار خوب و دوربين اولترا وايد قابل قبول است. همان‌طور كه در تصاوير ملاحظه مي‌كنيد، دوربين وايد به‌خوبي توانسته است شرايط نوري چالش‌ برانگيز محيط را مديريت كرده و تصويري واضح و شارپ ثبت كند؛ البته شايد براي درك‌شدن بهتر جزئيات، اندكي نويز تصوير افزايش داشته باشد، اما تا زماني كه روي تصوير اخبار تخصصي نكنيد اين موضوع چندان به‌چشم نخواهد آمد.

در مورد دوربين اولتراوايد، جزئيات به‌حالت سافت درآمده‌اند و اين موضوع از دشواري فوكوس روي سوژه در تاريكي نشات مي‌گيرد. بااين‌حال تمايل رنگ‌هاي دوربين اولتراوايد به گرمي باعث مي‌شود از عملكرد آن در تاريكي به‌كلي نااميد نشويم.

سامسونگ مي‌گويد كه عملكرد دوربين‌هاي گلكسي A34 در تاريكي را به‌كمك قابليت Nightography بهبود بخشيده است.

مرجع متخصصين ايران عملكرد دوربين وايد گلكسي A34 در تاريكي
عكس دوربين اولتراوايد در تاريكي
مرجع متخصصين ايران عملكرد دوربين اولتراوايد گلكسي A34 در تاريكي
عكس دوربين وايد در تاريكي

عكاسي پرتره، سلفي و سلفي پرتره با گلكسي A34

فرقي نمي‌كند كه سلفي معمولي يا پرتره بگيريد؛ درهر دوحالت گلكسي A34 مي‌تواند تصاوير سلفي را نيز با گسترده ديناميكي بالا بگيرد و اتفاقات پشت سرشما را به‌صورت تمام‌وكمال نشان دهد؛ البته شايد به‌دليل اين‌كه تصاوير سلفي به‌چشم بيننده جذاب‌تر به‌انديشه متخصصين برسد، كمي رنگ‌ها به‌شكل اغراق‌آميز نشان داده شوند. افزون‌بر‌اين، جداسازي سوژه از پس‌زمينه در تصاوير پرتره نيز به‌خوبي صورت گرفته و جلوه‌ي بوكه نيز به‌‌طورطبيعي اعمال شده است.

مرجع متخصصين ايران دوربين سلفي گلكسي A34 سامسونگ
عكس سلفي گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران عكس پرتره دوربين سلفي گلكسي A34 سامسونگ
عكس سلفي پرتره گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران پرتره محمدحسين با گلكسي A34
عكس پرتره گلكسي A34

مقايسه دوربين گلكسي A34 با گلكسي A33

در پايان به بخش اصلي ماجرا مي‌رسيم، يعني جايي كه دوربين‌هاي گلكسي A34 و A33 درعمل تفاوت‌هاي خود را آشكار مي‌كنند. در تصويري كه از دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به‌چشم مي‌خورد، اندكي از رنگ و لعاب و تمايل عكس دوربين اصلي گلكسي A34 به‌گرمي كاسته شده و عكس‌ها خنثي‌تر و واقعي‌تر از قبل به‌انديشه متخصصين مي‌رسند كه نكته‌ي مثبتي محسوب مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران عكس گلكسي A34 نماي دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
عكس HDR دوربين اصلي گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران عكس گلكسي A33 از نماي دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
عكس HDR دوربين اصلي گلكسي A33
مرجع متخصصين ايران نمونه عكس HDR گلكسي A34
برش ۱۰۰ درصد
مرجع متخصصين ايران نمونه عكس HDR گلكسي A33
برش ۱۰۰ درصد

حتي وضعيت دوربين از انديشه متخصصين گستره ديناميكي نيز بهتر شده و اكنون سايه‌ها در عكس‌هاي گلكسي A34 به‌رسميت شناخته مي‌شوند. اگرچه افراط زياد دوربين اصلي گلكسي A33 در نشان دادن جزئيات بيرون از پنجره به‌معني عملكرد بهتر آن نيست؛ چرا كه كاملا با صحنه‌اي كارتوني مواجهيم و پردازش اين مورد در گلكسي A34 به‌نحوي صورت مي‌گيرد كه عكس‌ها كاملا طبيعي‌تر جلوه كنند؛ البته حداقل از انديشه متخصصين نرم‌افزاري همچنان جاي بهبود وجود دارد.

مرجع متخصصين ايران عكس از دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران با گلكسي A33
عكس دوربين اصلي گلكسي A33
مرجع متخصصين ايران عكس از دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران با گلكسي A34
عكس دوربين اصلي گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران عملكرد دوربين گلكسي A34 در محيط بيرون
عكس دوربين اصلي گلكسي A34
مرجع متخصصين ايران عملكرد دوربين گلكسي A33 در محيط بيرون
عكس دوربين اصلي گلكسي A33
مرجع متخصصين ايران عكس دوربين اصلي گلكسي A34
برش ۱۰۰ درصدي
مرجع متخصصين ايران عكس دوربين اصلي گلكسي A33
برش ۱۰۰ درصدي

رنگ‌ها در دوربين اولتراوايد گلكسي A34 برخلاف دوربين اصلي اندكي از واقعيت فاصله‌ گرفته و ته‌مايه‌ي قرمز رنگي به‌خود مي‌گيرند، همچنين گلكسي A33 در به‌تصوير كشيدن جزئيات بافت‌ها وسواس بيشتري به‌خرج مي‌دهد، اما گلكسي A34 ترجيح مي‌دهد كه با سافت‌كردن مصلحتي آن‌ها و محدودكردن نويز، به‌خصوص در تاريكي، تصاوير رو به‌وخامت نگذارند. نكته‌ي ديگري كه در دوربين اولترا وايد گلكسي A34 وجود دارد، كاهش ۱۰ درجه‌اي ميدان ديد به واسطه‌ي استفاده از لنزي با فاصله كانوني ۱۶ به‌جاي ۱۳ ميلي‌متري است.

مرجع متخصصين ايران عملكرد دوربين اولتراوايد گلكسي A33 در محيط بيرون
عكس دوربين اولتراوايد گلكسي A33
مرجع متخصصين ايران عملكرد دوربين اولتراوايد گلكسي A34 در محيط بيرون
عكس دوربين اولتراوايد گلكسي A34

باوجود مانور سامسونگ روي قابليت Nightography كه از بهبود عملكرد دوربين ميان‌رده‌هاي جديدش در تاريكي خبر مي‌دهد، نتايجي كاملا به‌دور از انتظار را از گلكسي A34 به‌چشم مشاهده كرديم و برخلاف عملكرد مثبتي كه اين موبايل در روشنايي روز از خود نشان داد، در تاريكي ورق كاملا برمي‌گردد! متاسفانه تصاويري كه با دوربين اصلي در تاريكي گرفته مي‌شوند با رنگ‌هاي اشباع پر مي‌شود و جزئيات افت محسوسي نسبت به گلكسي A33 پيدا مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران عملكرد دوربين گلكسي A33 در تاريكي
عكس دوربين وايد گلكسي A33 در تاريكي
مرجع متخصصين ايران عملكرد دوربين گلكسي A34 در تاريكي
عكس دوربين وايد گلكسي A34 در تاريكي
مرجع متخصصين ايران عكس دوربين اصلي گلكسي A34 در نور كم
برش ۱۰۰ درصدي
مرجع متخصصين ايران عكس دوربين اصلي گلكسي A33 در نور كم
برش ۱۰۰ درصدي

جمع‌بندي و مقايسه گلكسي A34 با رقبا

گلكسي A34 با بازطراحي كامل و ظاهري شبيه به‌گلكسي S23ها در انتقال حس كالايي ارزشمند، موفق ظاهر مي‌شود؛ اما اين موبايل از ابتدا هم قرارنبوده چيزي فراتر از يك ميان‌رده باشد و تغييرات دروني نيز به‌حدي نبوده‌اند كه ارزش خريد آن نسبت‌به نسل گذشته را بسيار افزايش دهند. ارزش بسيار غيرمنطقي و مقايسه‌ي دستگاه با گزينه‌هاي هم‌ارزشي كه بعضا در سطح پرچمدار نيز قرار مي‌گيرند، ما را در انتخاب A34 دچار ترديد مي‌كنند.

مقايسه 7 محصول
مرجع متخصصين ايران موبايل گلكسي A34 سامسونگ / Samsung Galaxy A34 نقره ايگلكسي A34 سامسونگمرجع متخصصين ايران Samsung Galaxy A33 5G / موبايل موبايل گلكسي A33 سامسونگ 5G مشكيگلكسي A33 سامسونگ 5Gمرجع متخصصين ايران نماي كلي موبايل موبايل پوكو F4 GT شيائومي / Xiaomi Poco F4 GT با نمايش نمايشگر، دوربين و لوگوي پنل پشت رنگ زردپوكو F4 GT شيائوميمرجع متخصصين ايران موبايل موبايل پوكو F4 شيائومي / Xiaomi Poco F4 نقره ايپوكو F4 شيائوميمرجع متخصصين ايران پنل جلو Motorola Edge 20 Pro / موبايل موبايل موتورولا اج 20 پروموتورولا اج 20 پرومرجع متخصصين ايران Samsung Galaxy A73 5G / موبايل موبايل گلكسي A73 سامسونگ 5G خاكستريگلكسي A73 سامسونگ 5Gمرجع متخصصين ايران موبايل موبايل گلكسي A54 سامسونگ / Samsung Galaxy A54 سبز ليموييگلكسي A54 سامسونگ
مدل‌‌ نامبرهاSM-A346E SM-A346B SM-A346B/DS SM-A346B/DSN SM-A346E/DS SM-A346E/DSN SM-A346M SM-A346M/N SM-A346M/DSN SM-A3460SM-A336E SM-A336B SM-A336B/DS SM-A336B/DSN SM-A336E/DS SM-A336M21121210G--SM-A736B SM-A736B/DSSM-A546V SM-A546U SM-A546U1 SM-A546B M-A546B/DS SM-A546E SM-A546E/DS SM-A5460 SM-A546M SM-A546M/DS
حدود ارزش در زمان عرضهحدود 390 يوروحدود 390 يوروحدود 600 دلارحدود 400 يوروحدود 700 يوروحدود 500 يوروحدود 490 يورو
تاريخ معرفي14 مارس 202317 مارس 202226 آوريل 202223 ژوئن 202229 جولاي 202117 مارس 202215 مارس 2023
وضعيت عرضهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شده
تاريخ عرضه24 مارس 202320 آوريل 202228 آوريل 202227 ژوئن 202216 آگوست 202122 آوريل 202224 مارس 2023
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)0.55 وات بر كيلوگرم (سر) 1.49 وات بر كيلوگرم (بدن)0.57 وات بر كيلوگرم (سر)، 1.59 وات بر كيلوگرم (بدن)---1.28 وات بر كيلوگرم (سر)، 1.42 وات بر كيلوگرم (بدن)0.69 وات بر كيلوگرم (سر) 1.34 وات بر كيلوگرم (بدن)
نوع سيستم‌عاملاندرويداندرويداندرويداندرويداندرويداندرويداندرويد
سيستم‌عامل در زمان عرضهاندرويد 13اندرويد 12اندرويد 12اندرويد 12اندرويد 11اندرويد 12اندرويد 13
توضيحات سيستم‌عاملعرضه با رابط متخصصي One UI 5.1عرضه با رابط متخصصي One UI 4.1 قابل ارتقاء به اندرويد 13عرضه با رابط متخصصي MIUI 13 قابل ارتقاء به اندرويد 13عرضه با رابط متخصصي MIUI 13 براي POCO قابل ارتقاء به اندرويد 13قابل ارتقاء به اندرويد 13عرضه با رابط متخصصي One UI 4.1 قابل ارتقاء به اندرويد 13عرضه با رابط متخصصي One UI 5.1 قابل ارتقاء به اندرويد 14
نرخ مخصوص جذب (SAR)-0.35 وات بر كيلوگرم (سر)---1.14 وات بر كيلوگرم (سر)0.81 وات بر كيلوگرم (سر) 1.67 وات بر كيلوگرم (بدن)
ابعاد161.3 در 78.1 در 8.2 ميلي‌متر159.7 در 74 در 8.1 ميلي‌متر162.5 در 76.7 در 8.5 ميلي‌متر163.2 در 76 در 7.7 ميلي‌متر163 در 76 در 8 ميلي‌متر163.7 در 76.1 در 7.6 ميلي‌متر158.2 در 76.7 در 8.2 ميلي‌متر
وزن199 گرم186 گرم210 گرم195 گرم185 گرم (نسخه چرمي) 190 گرم (نسخه شيشه‌اي)181 گرم202 گرم
جنس پشتپلاستيكپلاستيكشيشهشيشهشيشه - گوريلا گلس 5 چرم-شيشه - گوريلا گلس 5
جنس جلوشيشه - گوريلا گلس 5شيشه - گوريلا گلس 5شيشه - گوريلا گلس Victusشيشه - گوريلا گلس 5شيشه - گوريلا گلس 5شيشه - گوريلا گلس 5شيشه - گوريلا گلس 5
جنس فريمپلاستيكپلاستيكفلز - آلومينيوم-فلز - آلومينيوم-پلاستيك
رنگنقره‌اي بنفش سبز ليمويي خاكستري تيرهمشكي سفيد آبي گلبهيمشكي نقره‌اي زردمشكي نقره‌اي سبزآبي سرمه‌اي سفيدخاكستري سبز سفيدسفيد بنفش سبز ليمويي خاكستري تيره
ابعاد نمايشگر6.6 اينچ6.4 اينچ6.67 اينچ6.67 اينچ6.67 اينچ6.7 اينچ6.4 اينچ
نوع نمايشگرSuper AMOLEDSuper AMOLEDAMOLEDAMOLEDOLEDSuper AMOLED PlusSuper AMOLED
حداكثر نرخ نوسازي (Refresh Rate)120 هرتز90 هرتز120 هرتز120 هرتز144 هرتز120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1080 در 2340 پيكسل1080 در 2400 پيكسل1080 در 2400 پيكسل1080 در 2400 پيكسل1080 در 2400 پيكسل1080 در 2400 پيكسل1080 در 2340 پيكسل
تراكم پيكسلي~390 پيكسل در اينچ~411 پيكسل در اينچ~395 پيكسل در اينچ~395 پيكسل در اينچ~385 پيكسل در اينچ~393 پيكسل در اينچ~403 پيكسل در اينچ
نسبت تصوير19.5:920:920:920:920:920:919.5:9
نسبت نمايشگر به بدنه~84.9 درصد~83.7 درصد~86.2 درصد~86.6 درصد~89.0 درصد~87.0 درصد~82.9 درصد
حداكثر روشنايي--800 نيت (HBM)900 نيت (HBM) 1300 نيت (Peak)-800 نيت (HBM)1000 نيت (HBM)
استانداردهاي HDR--HDR10+HDR10+ دالبي ويژنHDR10+-HDR10+
ساير مشخصات نمايشگر--نمايش 1 ميليارد رنگ---نمايشگر هميشه روشن (Always-on Display)
مدل تراشهMediaTek MT6877V Dimensity 1080Samsung Exynos 1280Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5GQualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5GQualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5GSamsung Exynos 1380
فرآيند ساخت تراشه6 نانومتر5 نانومتر4 نانومتر7 نانومتر7 نانومتر6 نانومتر5 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته8 هسته8 هسته8 هسته8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها2 هسته 2.6 گيگاهرتز Cortex-A78 و 6 هسته 2.0 گيگاهرتز Cortex-A552 هسته 2.4 گيگاهرتز Cortex-A78 و 6 هسته 2.0 گيگاهرتز Cortex-A551 هسته 3.00 گيگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.50 گيگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.8 گيگاهرتز Cortex-A5101 هسته 3.2 گيگاهرتز Kryo 585 و 3 هسته 2.42 گيگاهرتز Kryo 585 و 4 هسته 1.8 گيگاهرتز Kryo 5851 هسته 3.2 گيگاهرتز Kryo 585 و 3 هسته 2.42 گيگاهرتز Kryo 585 و 4 هسته 1.8 گيگاهرتز Kryo 5851 هسته 2.4 گيگاهرتز Cortex-A78 و 3 هسته 2.2 گيگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 1.90 گيگاهرتز Cortex-A554 هسته 2.4 گيگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 2.0 گيگاهرتز Cortex-A55
پردازنده گرافيكيMali-G68 MC4Mali-G68Adreno 730Adreno 650Adreno 650Adreno 642LMali-G68 MP5
تركيب حافظه داخلي و رم128 گيگابايت / 6 گيگابايت رم 128 گيگابايت / 8 گيگابايت رم 256 گيگابايت / 8 گيگابايت رم128 گيگابايت / 6 گيگابايت رم 128 گيگابايت / 8 گيگابايت رم 256 گيگابايت / 8 گيگابايت رم128 گيگابايت / 8 گيگابايت رم 256 گيگابايت / 12 گيگابايت رم128 گيگابايت / 6 گيگابايت رم 128 گيگابايت / 8 گيگابايت رم 256 گيگابايت / 8 گيگابايت رم 256 گيگابايت / 12 گيگابايت رم256 گيگابايت / 12 گيگابايت رم128 گيگابايت / 6 گيگابايت رم 128 گيگابايت / 8 گيگابايت رم 256 گيگابايت / 8 گيگابايت رم128 گيگابايت / 4 گيگابايت رم 128 گيگابايت / 6 گيگابايت رم 128 گيگابايت / 8 گيگابايت رم 256 گيگابايت / 6 گيگابايت رم 256 گيگابايت / 8 گيگابايت رم
رم6 گيگابايت رم 8 گيگابايت رم6 گيگابايت رم 8 گيگابايت رم8 گيگابايت رم 12 گيگابايت رم6 گيگابايت رم 8 گيگابايت رم 12 گيگابايت رم12 گيگابايت رم6 گيگابايت رم 8 گيگابايت رم4 گيگابايت رم 6 گيگابايت رم 8 گيگابايت رم
حافظه داخلي128 گيگابايت 256 گيگابايت128 گيگابايت 256 گيگابايت128 گيگابايت 256 گيگابايت128 گيگابايت 256 گيگابايت256 گيگابايت128 گيگابايت 256 گيگابايت128 گيگابايت 256 گيگابايت
درگاه كارت حافظه
دارد
دارد
ندارد
ندارد
ندارد
دارد
دارد
نوع درگاه كارت حافظهmicroSDXC (جايگاه مشترك با سيم‌كارت دوم)microSDXC (جايگاه مشترك با سيم‌كارت دوم)---microSDXC (جايگاه مشترك با سيم‌كارت دوم)microSDXC (جايگاه مشترك با سيم‌كارت دوم)
حداكثر كارت حافظه همراهي شده-1 ترابايت---1 ترابايت-
نوع حافظه داخلي--UFS 3.1UFS 3.1UFS 3.1UFS 2.2-
پيكربندي دوربين پشتوايد/استاندارد اولتراوايد ماكرووايد/استاندارد اولتراوايد تشخيص عمق ماكرووايد/استاندارد اولتراوايد ماكرووايد/استاندارد اولتراوايد ماكرووايد/استاندارد اولتراوايد تله‌فوتو پريسكوپيوايد/استاندارد اولتراوايد تشخيص عمق ماكرووايد/استاندارد اولتراوايد ماكرو
دوربين اصلي - وايد/استاندارد48 مگاپيكسل48 مگاپيكسل64 مگاپيكسل64 مگاپيكسل108 مگاپيكسل108 مگاپيكسل50 مگاپيكسل
مشخصات دوربين اصلي - وايد/استانداردلنز وايد 26 ميلي‌متري فوكوس خودكار با تشخيص فاز لرزش‌گير اپتيكال تصوير 1/2.0 اينچ سايز سنسور 0.8 ميكرومتر سايز پيكسل f/1.8لنز وايد 26 ميلي‌متري 1/2.0 اينچ سايز سنسور 0.8 ميكرومتر سايز پيكسل فوكوس خودكار با تشخيص فاز لرزش‌گير اپتيكال تصوير f/1.8لنز وايد 26 ميلي‌متري فوكوس خودكار با تشخيص فاز 1/1.73 اينچ سايز سنسور 0.8 ميكرومتر سايز پيكسل f/1.9لنز وايد فوكوس خودكار با تشخيص فاز 1/2.0 اينچ سايز سنسور 0.7 ميكرومتر سايز پيكسل f/1.8لنز وايد 1/1.52 اينچ سايز سنسور 0.7 ميكرومتر سايز پيكسل فوكوس خودكار با تشخيص فاز لرزش‌گير اپتيكال تصوير f/1.9لنز وايد فوكوس خودكار با تشخيص فاز لرزش‌گير اپتيكال تصوير f/1.8لنز وايد فوكوس خودكار با تشخيص فاز لرزش‌گير اپتيكال تصوير 1/1.56 اينچ سايز سنسور 1.0 ميكرومتر سايز پيكسل f/1.8
دوربين اولتراوايد8 مگاپيكسل8 مگاپيكسل8 مگاپيكسل8 مگاپيكسل16 مگاپيكسل12 مگاپيكسل12 مگاپيكسل
مشخصات دوربين اولتراوايدلنز اولتراوايد پوشش 123 درجه 1/4.0 اينچ سايز سنسور 1.12 ميكرومتر سايز پيكسل f/2.2لنز اولتراوايد پوشش 123 درجه 1/4.0 اينچ سايز سنسور 1.12 ميكرومتر سايز پيكسل f/2.2لنز اولتراوايد پوشش 120 درجه f/2.2لنز اولتراوايد پوشش 119 درجه 1/4.0 اينچ سايز سنسور 1.12 ميكرومتر سايز پيكسل f/2.2لنز اولتراوايد 13 ميلي‌متري 1.0 ميكرومتر سايز پيكسل فوكوس خودكار f/2.2لنز اولتراوايد f/2.2لنز اولتراوايد پوشش 123 درجه 1/1.3 اينچ سايز سنسور 1.12 ميكرومتر سايز پيكسل f/2.2
دوربين ماكرو5 مگاپيكسل5 مگاپيكسل5 مگاپيكسل2 مگاپيكسل-5 مگاپيكسل5 مگاپيكسل
مشخصات دوربين ماكرولنز ماكرو f/2.4f/2.4لنز ماكرو f/2.4لنز ماكرو f/2.4-f/2.4لنز ماكرو 1.12 ميكرومتر سايز پيكسل f/2.4
حداكثر رزولوشن فيلم‌برداري دوربين‌ پشت4K4K4K4K8K4K4K
رزولوشن و نرخ فريم ويدئو4K@30fps 1080p@30/60fps 720p@480fps4K@30fps 1080p@30/120fps4K@30/60fps 1080p@30/60/120fps 720p@960fps4K@30/60fps 1080p@30/60fps8K@24fps 4K@30/60fps 1080p@30/60/240/960fps4K@30fps 1080p@30/60fps4K@30fps 1080p@30/60fps 720p@480fps
دوربين تشخيص عمق-2 مگاپيكسل---5 مگاپيكسل-
مشخصات دوربين تشخيص عمق-f/2.4---f/2.4-
توضيحات فيلم‌برداري--فيلم‌برداري HDR-لرزش‌گير الكترونيكي تصوير-ژيروسكوپيلرزش‌گير الكترونيكي تصوير-ژيروسكوپيلرزش‌گير الكترونيكي تصوير-ژيروسكوپي
دوربين تله‌‌فوتو----8 مگاپيكسل--
مشخصات دوربين تله‌فوتو----لنز تله‌فوتو پريسكوپي 126 ميلي‌متري 1.0 ميكرومتر سايز پيكسل بزرگ‌نمايي اپتيكال 5 برابر فوكوس خودكار با تشخيص فاز لرزش‌گير اپتيكال تصوير--
دوربين سلفي اصلي13 مگاپيكسل13 مگاپيكسل20 مگاپيكسل20 مگاپيكسل32 مگاپيكسل32 مگاپيكسل32 مگاپيكسل
مشخصات دوربين سلفي اصليلنز وايد 1/3.1 اينچ سايز سنسور 1.12 ميكرومتر سايز پيكسل f/2.2لنز وايد 1/3.1 اينچ سايز سنسور 1.12 ميكرومتر سايز پيكسل f/2.2لنز وايد 1/2.0 اينچ سايز سنسور 0.8 ميكرومتر سايز پيكسل f/2.4لنز وايد 1/3.06 اينچ سايز سنسور 1.0 ميكرومتر سايز پيكسل f/2.5لنز وايد 0.7 ميكرومتر سايز پيكسل f/2.3لنز وايد 26 ميلي‌متري 1/2.8 اينچ سايز سنسور 0.8 ميكرومتر سايز پيكسل f/2.2لنز وايد 26 ميلي‌‌متري 1/2.8‌ اينچ سايز سنسور 0.8 ميكرومتر سايز پيكسل f/2.2
حداكثر رزولوشن فيلم‌برداري دوربين‌ سلفي4K4K1080p1080p4K4K4K
رزولوشن و نرخ فريم ويدئو سلفي4K@30fps 1080p@30fps4K@30fps 1080p@30fps1080p@30/60fps 720p@120fps1080p@30fps4K@30fps4K@30fps 1080p@30fps4K@30fps 1080p@30/60fps
توضيحات فيلم‌برداري سلفي--فيلم‌برداري HDR----
ظرفيت باتري5000 ميلي‌آمپر ساعت5000 ميلي‌آمپر ساعت4700 ميلي‌آمپر ساعت4500 ميلي‌آمپر ساعت4500 ميلي‌آمپر ساعت5000 ميلي‌آمپر ساعت5000 ميلي‌آمپر ساعت
نوع باتريليتيوم پليمريليتيوم پليمريليتيوم پليمريليتيوم پليمريليتيوم پليمريليتيوم پليمريليتيوم يوني
تعويض‌پذيري باتريغير قابل تعويض توسط متخصصغير قابل تعويض توسط متخصصغير قابل تعويض توسط متخصصغير قابل تعويض توسط متخصصغير قابل تعويض توسط متخصصغير قابل تعويض توسط متخصصغير قابل تعويض توسط متخصص
حداكثر توان شارژ همراهي شده25 وات25 وات120 وات67 وات30 وات25 وات25 وات
همراهي از شارژ سريع
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
همراهي از شارژ بي‌سيم
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
درگاه اتصالUSB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 3.1USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0
همراهي از OTG
دارد
دارد
دارد
دارد
ندارد
دارد
دارد
زمان موردنياز براي شارژ--100 درصد در 17 دقيقه100 درصد در 38 دقيقه---
ساير ويژگي‌هاي شارژ و باتري--همراهي از فناوري Power Delivery 3 همراهي از فناوري +Quick Charge 3همراهي از فناوري Power Delivery 3 همراهي از فناوري +Quick Charge 3---
ساير مشخصات درگاه‌‌----همراهي از DisplayPort 1.4--
نوع اسپيكراستريو (دوگانه)استريو (دوگانه)استريو (چهارگانه)استريو (دوگانه)مونواستريو (دوگانه)استريو (دوگانه)
جك 3.5 ميلي‌متري
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ويژگي‌‌هاي صوتي--صداي 24 بيت / 192 كيلوهرتز تيون شده توسط JBLصداي 24 بيت / 192 كيلوهرتز---
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژيروسكوپ قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژيروسكوپ قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژيروسكوپ قطب‌نما حسگر طيف رنگحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژيروسكوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژيروسكوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژيروسكوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژيروسكوپ قطب‌نما ژئومغناطيس حسگر نور محيط حسگر هال
نوع حسگر اثر انگشتزير نمايشگر (اپتيكال)زير نمايشگر (اپتيكال)كنار موبايلكنار موبايلكنار موبايلزير نمايشگر (اپتيكال)زير نمايشگر (اپتيكال)
Wi-FiWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضيحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) واي‌فاي دايركت (Wi-Fi Direct)دو بانده (Dual Band) واي‌فاي دايركت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) واي‌فاي دايركت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) واي‌فاي دايركت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) واي‌فاي دايركت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) واي‌فاي دايركت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) واي‌فاي دايركت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.35.15.25.25.15.05.3
توضيحات بلوتوثهمراهي از A2DP از نوع كم مصرف يا LEهمراهي از A2DP از نوع كم مصرف يا LEهمراهي از A2DP از نوع كم مصرف يا LEهمراهي از A2DP از نوع كم مصرف يا LEهمراهي از A2DP از نوع كم مصرف يا LEهمراهي از A2DP از نوع كم مصرف يا LEهمراهي از A2DP از نوع كم مصرف يا LE
فناوري‌ ارتباطيGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5G
همراهي از 5G
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
سيم‌كارتتك سيم‌‌‌كارت (نانو سيم) دو سيم‌كارت dual stand-by (نانو سيم)تك سيم‌‌‌كارت (نانو سيم) دو سيم‌كارت dual stand-by (نانو سيم)دو سيم‌كارت dual stand-by (نانو سيم)دو سيم‌كارت dual stand-by (نانو سيم)دو سيم‌كارت dual stand-by (نانو سيم)تك سيم‌‌‌كارت (نانو سيم) دو سيم‌كارت dual stand-by (نانو سيم)تك سيم‌كارت (نانو سيم و eSIM) دو سيم‌كارت dual stand-by (نانو سيم)
مسيريابي و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS/A-GPS به همراه GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC - حداكثر سه باندهGPS/A-GPS به همراه GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC - حداكثر دو باندهGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS - دو باندهGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS

درحال‌حاضر دربازه‌ي ارزشي ۱۵ تا ۱۸ ميليون تومان مي‌توان موبايل‌هاي قدرتمندي چون پوكو F4 يا F4 GT كه از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل يك بهره مي‌برد، موتورولا اج ۲۰ پرو يا حتي A73 را مثال زد كه از جهات مختلفي ارزش‌خريد بسيار بيشتري در مقايسه با گلكسي A34 دارند، مگرآنكه به‌انتظار كاهش يافتن ارزش اين موبايل در بازار بنشينيم.

نكات مثبت

  • روشنايي بالاي صفحه نمايش
  • اسپيكرهاي استريوي باكيفيت
  • همراهي نرم‌افزاري چهارساله
  • شارژدهي عالي
  • گواهي IP67

نكات منفي

  • ارزش بالا در ايران
  • عملكرد گرافيكي ضعيف‌تر از رقبا
  • عملكرد ضعيف دوربين در تاريكي
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات