مرجع متخصصين ايران مقاومت گلكسي اس ۲۴ اولترا در برابر آب

مطالعه گلكسي S24 اولترا؛ يك كهكشان روي دوش هوش مصنوعي

جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
مطالعه 49 دقيقه
گلكسي S24 اولترا مجموعه‌اي از بهبودهاي كوچك؛ اما تأثيرگذار است و به‌راحتي لقب «هوشمندترين موبايل هوشمند دنيا» را از چنگ پيكسل ۸ درمي‌آورد.
تبليغات

گلكسي S24 اولترا پيش‌از آغاز عرضه‌ي رسمي در دنيا، در فروشگاه‌هاي ايران موجود شد تا بار ديگر تفاوت‌هايمان را به‌رخ جهانيان بكشيم؛ بنابراين چنانچه از معدود هم‌وطنانمان هستيد كه توان خريد پرچم‌دار گران‌ارزش سامسونگ را دارند، ضمن تبريك به شما، توصيه مي‌كنم تا پيش‌از نهايي‌سازي خريدتان، مطالعه گلكسي S24 اولترا را در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران بخوانيد.

موبايل پرچم‌دار گلكسي S24 اولترا از سوي فروشگاه زنجيره‌اي باهم‌استور براي مطالعه دراختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته است.

سامسونگ مي‌گويد در دو دهه‌ي گذشته، اينترنت و دوربين، در دنياي موبايل‌هاي موبايل انقلاب به‌پا كرده و تجربه‌ي ما از استفاده از اين دستگاه‌هاي همراه را متحول ساخته‌اند؛ اكنون زمان آن فرا رسيده است تا انقلاب سوم موبايل‌هاي موبايل به‌دست هوش مصنوعي كليد بخورد.

تماشا در يوتيوب

كره‌اي‌ها اعتقاد دارند كه موبايل‌هاي گلكسي به‌لطف محبوبيت‌شان ميان مردم دنيا، مي‌توانند دسترسي به هوش مصنوعي را آسان‌تر كرده و استفاده از اين فناوري نوظهور را در بطن جامعه فراگيرتر كنند. ادعاي سامسونگ بسيار بزرگ است؛ اما با چيزي كه تاكنون از قابليت‌هاي هوش مصنوعي تاكنون ديده‌ايم، احساس مي‌كنم كه دنياي موبايل واقعا به‌سمتي حركت مي‌كند كه در آن، AI حرف اول را مي‌زند.

در مطالعه پيكسل ۸ پرو، آن را هوشمندترين موبايل هوشمند دنيا دانستيم؛ اما حالا، تنها پس‌از گذشت تنها چندماه، گلكسي اس ۲۴ اولترا آمده است تا با Galaxy AI، اين لقب را از چنگ پرچم‌دار گوگل درآورد؛ حتي اگر بخش عمده‌اي از قابليت‌هايي كه ارائه مي‌دهد، بر بستر هوش مصنوعي گوگل باشد!

مرجع متخصصين ايران گلكسي اس ۲۴ اولترا در كنار گلكسي بوك اولترا ۳

سامسونگ در اقدامي حساب‌شده و تحسين‌برانگيز، به‌جاي آنكه هوش مصنوعي را به‌صورت اپليكيشني مستقل به كهكشاني‌هاي جديدشان اضافه كند، آن را به تك‌تك اپليكيشن‌هاي خود اضافه كرده است تا متخصص از همان ابتدا، احساسي آشنا داشته باشد. برخي از قابليت‌هاي AI گلكسي S24 به‌قدري جذاب هستند كه احتمالا حتي براي افرادي كه ميانه‌اي با هوش مصنوعي ندارند، جالب توجه باشد.

سامسونگ مي‌خواهد گوگل را در بازي خود گوگل شكست دهد!

دو مورد از متخصصدي‌ترين قابليت‌هاي AI سامسونگ، Instant Slow-mo و Generative Edit در اپليكيشن Gallery هستند. همان‌طور كه از نام قابليت نخست برمي‌آيد، مي‌توان با آن هر ويديويي را به اسلوموشن تبديل كرد، كافي است تا در لحظه‌ي دلخواه از ويديو، انگشتتان را روي صفحه نگه داريد تا AI فريم‌هاي ساختگي را به ويديو اضافه كند و تمام! به‌لطف قابليت Instant Slow-mo حتي مي‌توان ويديوهاي 4K را نيز به اسلوموشن تبديل كرد.

مرجع متخصصين ايران اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران روي گلكسي اس ۲۴ اولترا | Galaxy S24 Ultra

موبايل‌هاي سامسونگ با استفاده از مولد تصوير Imagen 2 گوگل، ويرايش عكس‌ها را نيز آسان‌تر كرده‌اند. با Generative Edit مي‌توان سوژه‌هاي داخل عكس‌ها را حذف كرد و ابعادشان را تغيير داد؛ حتي مي‌توان نخ‌وسوزن را به AI سپرد تا عكس‌ها را با خلاقيت خود ويرايش كند. مي‌توان قاب‌بندي عكس‌ها را تغيير داد تا AI جاهاي خالي را پُر كند.

مشابه قابليت Generative Edit را در موبايل‌هاي پيكسل نيز داريم؛ اما يكي از برتري‌هاي راهكار سامسونگ اين است كه مي‌توان تمام تغييرات مدانديشه متخصصين را انجام داد و در نهايت آن‌ها را اِعمال كرد؛ بدين‌ترتيب به‌جاي آنكه مدام در انتظار پياده‌سازي هر تغيير بمانيم، صرفا بايد يك‌بار آيكون Generate را لمس كنيم. سامسونگ مي‌گويد حين اجراي Generate Edit، هيچ‌يك از اطلاعات متخصص را در سرورهايش ذخيره نمي‌كند.

مرجع متخصصين ايران ويرايش عكس با هوش مصنوعي اس ۲۴ اولترا ۱
مرجع متخصصين ايران ويرايش عكس با هوش مصنوعي اس ۲۴ اولترا ۲
مرجع متخصصين ايران ويرايش عكس با هوش مصنوعي اس ۲۴ اولترا ۳

قابليت Circle to Search يكي ديگر از قابليت‌هاي جذاب و متخصصدي گلكسي S24 است كه از موتور جست‌وجوي گوگل قدرت مي‌گيرد و البته به‌‌ موبايل‌هاي پيكسل نيز اضافه اضافه مي‌شود. با Circle to Search صرفا با نگه‌داشتن آيكون هوم (يا ميانه‌ي لبه‌ي پاييني موبايل در حالت استفاده از Gesture Navigation) و كشيدن دايره‌اي دور سوژه‌ي موردانديشه متخصصين با انگشت يا قلم S Pen، آن را خيلي سريع با گوگل جست‌وجو كنيد. سوژه مي‌تواند تصويري از دشت و صحرا باشد يا ظرف خالي قهوه‌ي جيكوبز!

مرجع متخصصين ايران قابليت Circle to Search اس ۲۴ اولترا ۱
مرجع متخصصين ايران قابليت Circle to Search اس ۲۴ اولترا ۲
مرجع متخصصين ايران قابليت Circle to Search اس ۲۴ اولترا ۳

Note Assist قابليت بسيار سودمند و كارراه‌انداز ديگري است كه با اپليكيشن Note در دسترس‌تان قرار مي‌گيرد. هوش مصنوعي اپليكيشن Note مي‌تواند نوشته‌هاي طولاني و نامنظم‌تان را به‌سرعت بخواند، خلاصه كند يا اين متن‌ها را با تيترها و بولت‌پوينت‌ها، به‌شكل زيبايي قالب‌بندي كند تا در جلسه‌هاي كاري حرفه‌اي‌تر به‌انديشه متخصصين برسيد. Note Assist از زبان‌هايي مثل انگليسي، آلماني و اسپانيايي همراهي مي‌كند و فعلا از زبان فارسي خبري نيست.

مرجع متخصصين ايران قابليت Note Assist اس ۲۴ اولترا ۱
مرجع متخصصين ايران قابليت Note Assist اس ۲۴ اولترا ۲
مرجع متخصصين ايران قابليت Note Assist اس ۲۴ اولترا ۳

قابليت متخصصدي ديگر Chat Assist است كه با كيبورد سامسونگ و در پيام‌رسان اين شركت در دسترس‌تان قرار مي‌گيرد. Chat Assist گرامر نوشته‌هايتان را اصلاح مي‌كند يا لحن‌هاي متفاوتي را براي هر نوشته پيشنهاد مي‌دهد تا مثلا براي گفت‌وگوهاي رسمي يا روزمره مناسب باشد.

مرجع متخصصين ايران قابليت Chat Assist گلكسي اس ۲۴ اولترا

سامسونگ قابليت سودمندي را به اپليكيشن تماس گلكسي S24 اضافه كرده است كه متأسفانه به‌خاطر محدوديت‌هاي رجيستري نتوانستيم امتحانش كنيم. كره‌اي‌ها مي‌گويند موبايل‌هاي جديدشان بدون اينكه به اينترنت نيازي داشته باشند، مي‌توانند در مكالمات‌تان با افراد خارجي، صداهاي دو طرف را ترجمه كنند تا بدين ترتيب طرف ديگر تماس، صحبت‌هاي ترجمه‌شده را بشنود، حتي مي‌توان در تنظيمات موبايل، صداي طرف مقابل را قطع كرد تا صرفا صداي ترجمه‌شده را شنيد.

گلكسي AI؛ ايده جذابي كه به‌خوبي پياده شده؛ اما تا ايدئال‌شدن فاصله دارد

گلكسي S24 در زمان عرضه از ۱۳ زبان براي قابليت ترجمه‌ي هم‌زمان مكالمات همراهي مي‌كند كه زبان فارسي جزو آن‌ها نيست؛ اما براساس گفت‌وگوي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران با سامسونگ، ظاهرا همراهي از زبان فارسي در دستور كار قرار كره‌اي‌ها قرار دارد. نكته‌ي منفي درباره‌ي قابليت ترجمه‌ي مكالمات، محدود بودنش به اپليكيشن تلفن خود سامسونگ است؛ پس نمي‌توان در تماس واتس‌اپ از آن استفاده كرد.

مرجع متخصصين ايران ساخت والپيپر با هوش مصنوعي در گلكسي اس ۲۴ اولترا

قابليت جالب ديگري كه البته در پيكسل ۸ پرو نيز تجربه‌اش كرده بوديم، قابليت Generative Wallpapers است كه به متخصص اجازه مي‌دهد تا با توصيف مانديشه متخصصينه‌ي دلخواهش، از هوش مصنوعي براي ساخت والپيپرهاي جذاب و منحصربه‌فرد استفاده كند.

در نهايت هم به قابليت تبديل صداهاي ضبط‌شده به متن گريزي مي‌زنيم؛ اپليكيشن ضبط صداي سامسونگ مي‌تواند علاوه‌بر تبديل صداهاي ضبط‌شده به متن، صداي افراد داخل گفت‌وگو را از هم تفكيك كند و حتي مكالمات طولاني را خلاصه كند؛ قابليتي كه براي خبرنگاران يا دانشجويان بسيار به‌كار مي‌آيد.

مرجع متخصصين ايران گلكسي اس ۲۴ اولترا در حال خلاصه‌نويسي با هوش مصنوعي

سامسونگ مي‌گويد در قابليت به‌روزرساني One UI 6.1، يعني همين نسخه‌اي كه به‌صورت پيش‌فرض روي گلكسي S24 اولترا نصب شده است، تعداد زيادي از قابليت‌هاي Galaxy AI به خانواده‌ي گلكسي S23 و حتي گلكسي S23 FE اضافه مي‌شود؛ اما دقت كنيد كه استفاده از قابليت‌هاي هوش مصنوعي فقط تا پايان سال ۲۰۲۵ رايگان خواهد بود و پس از آن بايد هزينه‌ي اشتراك بپردازيد.

قابليت‌هاي گلكسي AI رايگان هستند؛ اما تا پايان ۲۰۲۵!

با توجه بار پردازشي فوق‌العاده‌ بالايي كه انبوه قابليت‌هاي Galaxy AI به سرورهاي سامسونگ تحميل مي‌كند، تصميم كره‌اي‌ها به پولي‌كردن اين سرويس غيرمنطقي به‌انديشه متخصصين نمي‌رسد؛ اما ذهن ايدئاليست من آرزو مي‌كند كه حداقل با پولي‌شدن Galaxy AI، سامسونگ مدل زباني Gemini Pro را به Gemini Ultra ارتقا دهد كه عملكردي هم‌سطح يا فراتر از GPT 4 دارد. ناگفته نماند كه كره‌اي‌ها هم‌اكنون از Gemini Nano (براي تسك‌هاي AI بر بستر دستگاه) و Gemini Pro (براي تسك‌هاي AI بر بستر كلاود مانند Generative Edit) استفاده مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران والپيپر ساخته شده با هوش مصنوعي در گلكسي اس ۲۴ اولترا

حال كه مباحثه آينده و آپديت پيش آمد، بايد بگويم كه يكي از جذاب‌ترين ويژگي‌هاي گلكسي S24 اولترا، به برنامه‌ي سامسونگ براي به‌روزرساني آن‌ها بازمي‌گردد. خانواده‌ي گلكسي S24 هم‌اكنون از اندرويد ۱۴ و One UI 6.1 را در دل دارند؛ اما قرار است كه هفت سال به‌روزرساني سيستم‌عامل و هفت سال به‌روزرساني امنيتي تجربه كنند؛ بنابراين گلكسي S24 اولترا تا سال ۲۰۳۱ و به‌روزرساني اندرويد ۲۱ را دريافت كند؛ تأثير فوق‌العاده‌ي رقابت را شاهد هستيم، شركت‌هاي داخلي يادداشت‌برداري كنند!

با گلكسي S24 تا ۲۰۳۱؛ هفت سال به‌روزرساني سيستم‌عامل

توجه داشته باشيد كه One UI 6.1 صرفا به قابليت‌هاي AI خلاصه نمي‌شود؛ بخش بازطراحي‌شده‌ي اعلانات و تنظيمات سريع، ويجت‌هاي متحرك و تعاملي، راهكارهايي براي محافظت از باتري، امكان نمايش عكس‌ها با افكت HDR در گالري و حتي آپلود آن‌ها با همين افكت به اينستاگرام، ويجت‌هاي جذاب لاك‌اسكرين و امكان نمايش والپيپر لاك‌اسكرين در صفحه‌نمايش هميشه‌روشن از جمله‌ي تغييرات جذاب One UI 6.1 هستند.

مرجع متخصصين ايران محيط One UI 6.1 اس ۲۴ اولترا ۱
مرجع متخصصين ايران محيط One UI 6.1 اس ۲۴ اولترا ۲
مرجع متخصصين ايران محيط One UI 6.1 اس ۲۴ اولترا ۳

از ثبت عكس و ويديو گرفته تا ويرايش آسان آن‌ها؛ سامسونگ مي‌گويد از AI براي بهبود تجربه‌ي استفاده از دوربين S24 اولترا هم كمك گرفته است؛ كره‌اي‌ها براي توصيف تمام اين قابليت‌هاي AI با محوريت دوربين، از عبارت موتور ProVisual استفاده مي‌كنند.

قرار است هوش مصنوعي هنگام فيلم‌برداري در تاريكي يا عكاسي اخبار تخصصي در بزرگ‌نمايي‌هاي غير اپتيكال به كمك موبايل بيايد تا نتيجه‌ي كار، عكس‌ها و ويديوهاي پروضوح‌تر و شفاف‌تري باشد؛ البته تمام اين بهبودها با اتكاي صِرف بر AI نخواهد بود.

مرجع متخصصين ايران دوربين هاي گلكسي اس ۲۴ اولترا

مهندسان سامسونگ سخت‌افزار دوربين‌هاي اصلي، اولتراوايد، سلفي و دوربين تله‌فوتوي ۳برابري گلكسي S24 اولترا را تغيير نداده‌اند؛ اما دوربين تله‌فوتوي ۱۰برابري را با دوربين تله‌فوتوي ۵برابري با حسگري بزرگ‌تر جايگزين كرده‌اند. سامسونگ اين تصميم را چنين توجيه مي‌كند كه پيش‌تر، بازه‌ي وسيعي از بزرگ‌نمايي‌هاي متخصصدي، بين ۳٫۱ تا ۹٫۹ برابر با اخبار تخصصي ديجيتال روي تصوير دوربين تله‌فوتو ۳برابري انجام مي‌شد؛ اما اكنون يك ايستگاه ۵برابري نيست براي ارتقاي تجربه‌ي بزرگ‌نمايي وجود دارد.

سامسونگ مي‌گويد براي بزرگ‌نمايي ۲ و ۱۰برابري، مشابه كاري كه اپل با دوربين ۴۸ مگاپيكسلي آيفون ۱۵ انجام مي‌دهد، در ميانه‌ي تصوير دوربين‌هاي اصلي و تله‌فوتو ۵برابري كراپي ايجاد مي‌كند و از آنجا كه سنسور اين دوربين‌ها وضوح بالايي دارند، عكس‌هاي خروجي به‌نقل از سامسونگ، «شبيه به بزرگ‌نمايي اپتيكال» هستند و به‌همين دليل، كره‌اي‌ها سيستم اخبار تخصصي گلكسي اس ۲۴ اولترا را Quad Tele مي‌نامند.

مرجع متخصصين ايران عكاسي با گلكسي اس ۲۴ اولترا | Galaxy S24 Ultra

صحبت‌هاي سامسونگ درباره‌ي نقش پررنگ AI در بهبود تجربه‌ي دوربين گلكسي S24 اولترا بسيار هيجان‌انگيز به‌انديشه متخصصين مي‌رسند؛ بنابراين بياييد تا عملكرد تك‌تك دوربين‌هاي موبايل را بسنجيم.

دوربين تله‌فوتو ۵برابري گلكسي S24 اولترا از حسگر ۵۰ مگاپيكسلي IMX 854 سوني بهره مي‌برد كه به‌گفته‌ي سامسونگ، ۶۰ درصد پيكسل‌هاي بزرگ‌تري دارد و با بهره‌گيري از فيلتر رنگي Quad-Bayer، اطلاعات هر ۴ پيكسل مجاور را براي ثبت عكس‌هايي ۱۲ مگاپيكسلي با پيكسل‌هاي بزرگ‌تر تجميع مي‌كند. در كمال تعجب، سامسونگ فوكوس خودكار Dual Pixel PDAF نسل پيش را در دوربين جديد با سيستم PDAF عادي جايگزين كرده است كه سرعت و دقت پايين‌تري در فوكوس‌كردن روي سوژه دارد.

ماژول تله‌فوتو ۵برابري، تنها تغيير سخت‌افزاري در دوربين S24 اولترا است

حسگر IMX854 در پسِ لنزي پريسكوپي با ديافراگم بازترِ f/3.4 قرار دارد كه حدود ۱۰۰ درصد نورِ بيشتري را به‌سمت حسگر مي‌تاباند. اين لنز با فاصله‌ي كانوني معادل ۱۱۵ ميلي‌متري‌اش، بزرگ‌نمايي اپتيكال ۵برابري نسبت به تصوير ۲۳ ميلي‌متري دوربين اصلي را فراهم مي‌سازد. سامسونگ مي‌گويد لرزش‌گير اپتيكال تصوير در لنز پريسكوپي S24 اولترا تا ۲ برابر، فضاي بيشتري براي حركت‌كردن دارد كه روي كاغذ، عملكرد دستگاه در خنثي‌سازي دستگاه حين عكاسي و فيلم‌برداري اخبار تخصصي به‌ويژه در تاريكي را بهبود مي‌بخشد.

مطابق انتظار، عكس‌هاي ۵برابري گلكسي S24 اولترا كه با بزرگ‌نمايي اپتيكال ۵برابري دوربين تله‌فوتو ۵۰ مگاپيكسلي‌اش ثبت مي‌شوند از انديشه متخصصين جزئيات، در سطحي بالاتر از اخبار تخصصي ۵برابري ديجيتال S23 اولترا قرار مي‌گيرند.

مرجع متخصصين ايران شخصي در كنار يك ديوار سنگي در جردن تهران ۲
اخبار تخصصي ۵برابري S24U
مرجع متخصصين ايران شخصي كنار يك ديوار سنگي در جردن تهران
اخبار تخصصي ۵برابري S23U
مرجع متخصصين ايران اخبار تخصصي ۵ برابري اس ۲۴ اولترا و اس ۲۳ اولترا كنار هم
بزرگ‌نمايي اپتيكال S24U، جزئيات بيشتري به‌ارمغان مي‌آورد.

در اخبار تخصصي ۵برابري بالا كه از چهره‌ي من گرفته شده، تمايل رنگ‌هاي S24 اولترا به گرمي مشهود است؛ اما از آنجا كه در روز عكاسي،‌ ابرها به‌طور مداوم در حركت بودند، از اين تقاوت چشم‌پوشي مي‌كنيم.

مرجع متخصصين ايران ساختمان‌هايي در بزرگراه مدرس
اخبار تخصصي ۵برابري S24U
مرجع متخصصين ايران ساختمان‌هايي در بزرگراه مدرس ۲
اخبار تخصصي ۵برابري S23U
مرجع متخصصين ايران اخبار تخصصي ۵ برابري اس ۲۴ اولترا و اس ۲۳ اولترا كنار هم ۲
عكس ۵برابري S24U هم نويز كمتري دارد، هم جزئيات بيشتر.

گلكسي S24 اولترا در عكس بالا، عملكرد بسيار بهتري در كنترل نويز به‌نمايش مي‌گذارد و باز هم، مطابق‌انتظار، جزئيات بسيار بالاتري را نيز به‌تصوير مي‌كشد.

از آنجا كه ديافراگم لنز در دوربين تله‌فوتو ۵برابري S24 اولترا، بسته‌تر از دوربين تله‌فوتو ۳برابري S23 اولترا است؛ بنابراين مايه‌ي تعجب نيست كه اخبار تخصصي ديجيتال S23 اولترا عكس روشن‌تري را در تاريكي شب تحويلمان دهد.

مرجع متخصصين ايران نماي ساختماني در تاريكي جردن
اخبار تخصصي ۵برابري S24U
مرجع متخصصين ايران نماي ساختماني در جردن
اخبار تخصصي ۵برابري S23U
مرجع متخصصين ايران عكس ۵برابري اس ۲۴ اولترا و اس ۲۳ اولترا بدون نايت مود
با اينكه اخبار تخصصي ديجيتال S23U روشن‌تر است؛ اما جزئيات S24U در سطح بسيار بالاتري هستند.

توجه داشته باشيد كه عكس‌‌هاي بالا در تاريكي شب و بدون استفاده از الگوريتم عكاسي Nightography سامسونگ ثبت شده‌اند و البته مطابق انتظار، جزئيات عكس اس ۲۴ اولترا از نمونه‌ي ديجيتالي اس ۲۳ اولترا بيشتر است.

باز هم در عكس‌هاي زير، آثار بسته‌بودن ديافراگم لنز در دوربين ۵برابري S24 اولترا را مشاهده مي‌كنيم.

مرجع متخصصين ايران نماي آجري ساختماني در تاريكي جردن
اخبار تخصصي ۵برابري S24U
مرجع متخصصين ايران نماي ساختماني در جردن از فاصله‌ي نزديك
اخبار تخصصي ۵برابري S23U
مرجع متخصصين ايران عكس ۵برابري اس ۲۴ اولترا و اس ۲۳ اولترا با نايت مود
عكس ۵برابري S24U پرجزئيات‌تر بوده و روشنايي منابع مصنوعي نور در آن كنترل‌شده‌تر است.

گلكسي S24 اولترا در كنار ثبت جزئيات بيشتر، رنگ‌ها را نيز واقعي‌تر به‌تصوير كشيده است.

همان‌طور كه گفته‌شد، گلكسي اس ۲۴ اولترا عكس‌هاي ۱۰برابري‌اش را با ايجاد كراپي در ميانه‌ي تصوير دوربين تله‌فوتو ۵۰ مگاپيكسليِ ۵برابري‌اش ثبت مي‌كند. در نگاه نخست تفاوتي ميان عكس كراپ‌شده‌ي اس ۲۴ اولترا با بزرگ‌نمايي اپتيكال اس ۲۳ اولترا به‌چشم نمي‌آيد و هر دو عكس جذابي هستند.

مرجع متخصصين ايران شخصي مقابل يك ديوار سنگي در جردن تهران
عكس ۱۰برابري S24U
مرجع متخصصين ايران شخصي مقابل يك ديوار سنگي در خيابان جردن
عكس ۱۰برابري S23U
مرجع متخصصين ايران عكس ۱۰برابري اس ۲۴ اولترا در برابر اس ۲۳ اولترا
جزئيات كمتر عكس ۱۰برابري S24U نسبت به نسل قبل

با بزرگ‌نمايي روي عكس‌ها، مشخص مي‌شود كه بزرگ‌نمايي اپتيكال گلكسي S23 اولترا عكس پرجزئيات‌تري را درمقايسه‌با S24 اولترا ثبت كرده است.

اگر به عكس‌هايي كه در حالت ۱۰ برابري از ساختمان به‌ثبت رسانده‌ايم توجه كنيد، در وهله‌ي اول متوجه تفاوت رنگ‌ها خواهيد شد؛ درحالي‌كه عكس S24 اولترا، رنگ‌ها را به‌طرز محسوسي متمايل به گرمي ثبت كرده است، عكس S23 اولترا، رنگ‌ها را واقعي‌تر نشان مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران نماي ساختماني در مدرس تهران
عكس ۱۰ برابري S24U
مرجع متخصصين ايران نماي ساختماني در بزرگراه مدرس تهران
عكس ۱۰ برابري S23U
مرجع متخصصين ايران عكس ۱۰برابري اس ۲۴ اولترا در برابر اس ۲۳ اولترا ۲
جزئيات كمتر جزئيات كمتر عكس ۱۰برابري S24U نسبت به نسل قبل

بزرگنمايي عكس‌هاي ساختمان نشان مي‌دهد كه همچون سناريوي قبل، S23 اولترا به ‌لطف دوربين تله‌فوتو با اخبار تخصصي اپتيكال، مي‌تواند جزئيات بيشتري را به‌ثبت برساند.

مطابق انتظار، عكس ۱۰۰برابري اس ۲۴ اولترا مانند اس ۲۳ اولترا، تصويري آب‌رنگي است كه بيشتر براي فخرفروشي مقابل دوستان‌تان به‌كارتان مي‌آيد!

مرجع متخصصين ايران اخبار تخصصي ۱۰۰برابري اس ۲۴ اولترا
اخبار تخصصي ۱۰۰برابري S24U
مرجع متخصصين ايران اخبار تخصصي ۱۰۰برابري اس ۲۳ اولترا
اخبار تخصصي ۱۰۰برابري S23U

دوربين اصلي گلكسي S24 اولترا، بدون تغيير نسبت به نسل قبل، از همان حسگر ۲۰۰ مگاپيكسلي HP2 سامسونگ با پيكسل‌هاي ۰٫۶ ميكرومتري و ابعاد 1/1.3 اينچ استفاده مي‌كند؛ سامسونگ بيش‌از هرچيز با اين تعداد پيكسل سعي دارد از طريق تجميع پيكسل‌هاي بيشتر، به پيكسل‌هاي شفاف‌تر و پرجزئيات‌تري دست يابد.

حسگر HP2 از تمام ۲۰۰ ميليون پيكسل خود در فرآيند تشخيص فاز براي فوكوس‌كردن روي سوژه كمك مي‌گيرد؛ درحالي‌كه گلكسي S22 اولترا تنها ۳ درصد از ۱۰۸ ميليون پيكسلِ دوربين اصلي‌اش را فرآيند فوكوس استفاده مي‌كرد. سامسونگ مي‌گويد حسگر ۲۰۰ مگاپيكسلي‌اش به‌موجب فناوري Super QPD، مي‌تواند تغييرات فاز در جهت عمودي و افقي را تشخيص دهد و به فوكوس بهتر در سناريوهاي مختلف كمك كند.

عملكرد دوربين گلكسي S24 اولترا در سطح محصولي با نام S23.1 اولترا است

حسگر غول‌پيكر HP2 در پسِ لنز عريض با فاصله‌ي كانوني معادل ۲۴ ميلي‌متري، ديافراگم بازِ f/1.7 و لرزش‌گير اپتيكال قرار دارد. مجموعه‌ي دوربين اصلي علاوه‌بر فوكوس تشخيص فاز، از فوكوس ليزري نيز براي سوژه‌هاي نزديك كمك مي‌گيرد.

در روشنايي روز، براي آنكه تفاوت عكس دوربين‌هاي اصلي S24 اولترا و S23 اولترا را متوجه شويد، واقعا بايد ذره‌بين به‌دست بگيريد!

مرجع متخصصين ايران نماي آجري ساختماني در حال احداث در جردن
دوربين اصلي S24U
مرجع متخصصين ايران نماي ساختمان در حال احداث در جردن
دوربين اصلي S23U
مرجع متخصصين ايران دوربين اصلي اس ۲۴ اولترا در برابر اس ۲۳ اولترا
عكس S24U اندكي جزئيات بيشتر و نويز كمتر نسبت به S23U دارد.

هر دو موبايل در عكسي كه از نماي ساختمان گرفته‌ايم، چه از انديشه متخصصين رنگ‌ها، چه سطح جزئيات بسيار نزديك به‌هم هستند؛ اما S24 اولترا كنترل بهتري روي نويز داشته و اندكي جزئيات بيشتري را از نواحي تاريك سوژه بيرون كشيده است.

در نگاه نخست به عكس زير از گياه‌هاي دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه دوربين اصلي گلكسي S24 اولترا، رنگ‌ها را متمايل به گرمي ثبت كرده است.

مرجع متخصصين ايران گياهي در دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
دوربين اصلي S24U
مرجع متخصصين ايران گلداني در دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
دوربين اصلي S23U
مرجع متخصصين ايران دوربين اصلي اس ۲۴ اولترا در برابر اس ۲۳ اولترا ۲
نويز عكس S24U كمتر است و شاهد تلاش كمتري براي شارپ‌كردن عكس نيز هستيم.

با دقت روي بافت‌هاي گياه‌ها، به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه سامسونگ از تمايل شديدش براي شارپ‌كردن بيش‌از حد عكس‌ها كاسته و S24 اولترا عكس طبيعي‌تري را ثبت كرده است.

در عكس‌هاي زير كه با دوربين اصلي دو موبايل ثبت شده است، كليت عكس‌ها شباهت بسيار زيادي به همديگر دارند؛ اما به‌انديشه متخصصين مي‌رسد عكس S24 اولترا اندكي كنتراست بالاتري دارد.

مرجع متخصصين ايران نماي خارج از دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در تاريكي
دوربين اصلي S24U
مرجع متخصصين ايران نماي خارج از دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
دوربين اصلي S23U
مرجع متخصصين ايران دوربين اصلي اس ۲۴ اولترا در برابر اس ۲۳ اولترا در تاريكي
عكس S24U پروضوح‌تر است و جزئيات بيشتري دارد.

اگر نگاهي به بافت موجود روي نماي ساختمان داشته باشيد، متوجه خواهيد شد كه پرچم‌دار جديد سامسونگ، جزئيات بيشتري نيز نسبت به نسل قبل ثبت كرده است.

در عكس‌هاي زير بار ديگر متوجه مي‌شويم كه رنگ‌هاي S24 اولترا متمايل به گرمي هستند و كليت تصوير نيز كنتراست بالاتري دارد.

مرجع متخصصين ايران ساختمان شيرواني و آجري در جردن
دوربين اصلي S24U
مرجع متخصصين ايران ساختمان شيرواني در جردن
دوربين اصلي S23U
مرجع متخصصين ايران دوربين اصلي اس ۲۴ اولترا در برابر اس ۲۳ اولترا در تاريكي ۲
عكس S24U كنتراست بيشتري دارد؛ اما تفاوت چنداني ميان جزئيات عكس‌ها به‌چشم نمي‌آيد.

در عكس‌هاي بالا S24 صرف‌انديشه متخصصين از كنتراست بالاتر، هيچ برتري ديگري بر نسل پيشينش ندارد؛ توجه داشته باشيد كه ما در بسياري ديگر از عكس‌هايي كه براي مطالعه گلكسي اس ۲۴ اولترا ثبت كرده بوديم، اين روند را شاهد بوديم.

حسگر ۲۰۰ مگاپيكسلي HP2 روي سطح خود فيلتر رنگي با قابليت تجميع ۱۶ به يك با نام تجاري Tetra2pixel را دارد؛ بدين‌ترتيب هر ۱۶ پيكسل مجاور، رنگ مشابه را از بين رنگ‌هاي اصلي قرمز، سبز و آبي ثبت مي‌كنند و پيكسل بزرگ‌تري به ضلع ۲٫۴ ميكرومتر را شكل مي‌دهند كه نتيجه‌ي آن تصويري به ابعاد ۱۲٫۵ مگاپيكسل است؛ البته سامسونگ با كراپي جزئي، عكس را با وضوح ۱۲ مگاپيكسل ذخيره مي‌كند.

عكس‌هاي دوربين اصلي با نسل گذشته تفاوت چنداني ندارند

سامسونگ در كنار حالت پيش‌فرض ۱۲ مگاپيكسل، عكاسي با دوربين اصلي را با وضوح‌هاي بالاترِ ۵۰ و ۲۰۰ مگاپيكسل نيز دراختيار متخصص قرار مي‌دهد، ضمن اينكه با اپليكيشن ExpertRaw مي‌توان عكس‌ها را با وضوح ۲۴ مگاپيكسلي نيز ثبت كرد.

مرجع متخصصين ايران تفاوت عكس‌هاي ۱۲، ۲۴ و ۵۰ مگاپيكسلي اس ۲۴ اولترا
عكس ۵۰ مگاپيكسلي جزئيات بيشتر را به‌بهاي از دست‌رفتن تعادل در نوردهي ارائه مي‌دهد.

چنانچه عكس‌ها را با وضوح ۵۰ يا ۲۴ مگاپيكسل ثبت كنيد، جزئيات ثبت‌شده از سوژه بهبود مي‌يابد؛ اما عملكرد موبايل در ايجاد تعادل ميان نواحي روشن و تيره‌ي تصوير از بين مي‌رود؛ به‌عنوان مثال در عكس ۵۰ مگاپيكسلي بالا توجه كنيد كه موبايل براي بازيابي جزئيات از سايه‌ها، كل عكس را روشن كرده است.

دوربين تله‌فوتوي ۳برابري گلكسي S24 اولترا، همانند دو نسل قبلي از حسگر ۱۰ مگاپيكسلي IMX754 سوني با ابعاد 1/3.52 اينچ و پيكسل‌هاي ۱٫۱۲ ميكرومتر استفاده مي‌كند؛ اين دوربين در پسِ لنزي با فاصله‌ي كانوني معادل ۶۷ ميلي‌متر، ديافراگم f/2.4 و لرزش‌گير اپتيكال قرار دارد و مجموعه‌ي دوربين از فوكوس خودكار تشخيص فاز Dual Pixel استفاده مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران ساختماني با نماي آجري و سقف شيرواني در جردن
اخبار تخصصي ۳برابري S24U
مرجع متخصصين ايران نماي ساختماني آجري در جردن از فاصله‌ي نزديك
اخبار تخصصي ۳برابري S23U
مرجع متخصصين ايران اخبار تخصصي ۳برابري اس ۲۴ اولترا در برابر اس ۲۳ اولترا
عكس S24U نويز كمتر و كنتراست پايين‌تري دارد و سطح جزئيات آن اندكي پايين‌تر است.

دوربين ۳برابري گلكسي S24 اولترا در روشنايي روز، روند مشابه دوربين اصلي را طي مي‌كند و برتري چشم‌گيري را درمقايسه‌با دوربين ۳برابري S23 اولترا به‌ارمغان نمي‌آورد؛ به‌عنوان مثال در عكس بالا، پرچم‌دار جديد كنترل بهتري روي نويز دارد؛ اما سطح جزئيات پايين‌تر است.

در عكس‌هاي ۳برابري شبانه، روند متفاوتي را شاهد بوديم؛ به‌عنوان مثال به عكس‌هاي زير توجه كنيد:

مرجع متخصصين ايران درختي بيرون از دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در تاريكي
اخبار تخصصي ۳برابري S24U
مرجع متخصصين ايران درختي بيرون از دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
اخبار تخصصي ۳برابري S23U
مرجع متخصصين ايران دوربين ۳برابري اس ۲۴ اولترا در برابر اس ۲۳ اولترا در تاريكي
عكس S24U روشن‌تر است و جزئيات بيشتري دارد.

گلكسي S24 اولترا در عكس‌هاي ۳برابري بالا، جزئيات بيشتري را از دل سايه‌ها بيرون كشيده و عكس پروضوح‌تري ثبت كرده است.

دوربين اولتراوايد نيز با S23 اولترا يكسان است و از ماژول IMX564 سوني با ابعاد 1/2.55 اينچ و پيكسل‌هاي ۱٫۴ ميكرومتري استفاده مي‌كند. اين حسگر در برابرِ لنزي با ديافراگم f/2.2 و ميدان ديد عريض ۱۲۰ درجه‌اي قرار دارد. مجموعه‌ي دوربين اولتراوايد از فوكوس خودكار براي ثبت عكس‌هاي ماكرو نيز همراهي مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران درختي در خيابان جردن
دوربين اولتراوايد S24U
مرجع متخصصين ايران درختي در خيابان جردن تهران
دوربين اولتراوايد S23U
مرجع متخصصين ايران دوربين اولتراوايد اس ۲۴ اولترا در برابر اس ۲۳ اولترا
دوربين اولتراوايد S24U جزئيات بيشتري را از دل سايه‌ها بيرون كشيده است.

در روشنايي روز، عكس‌هاي اولتراوايد S24 اولترا معمولا تفاوتي با نسل قبل ندارد؛ مگر در مواردي كه شرايط نوري محيط چالش‌برانگيز باشد؛ به‌عنوان مثال در عكس بالا، S24U جزئيات بيشتري را از دل نواحي تاريك تصوير به بيرون كشيده است.

در چند عكسي كه با دوربين اولتراوايد S24 اولترا در تاريكي شب ثبت كرديم، شرايط به‌نفع پرچم‌دار جديد نبود؛ به عكس‌هاي زير توجه كنيد:

مرجع متخصصين ايران نماي عريض خارج از دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران ۲
دوربين اولتراوايد S24U
مرجع متخصصين ايران نماي عريض خارج از دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
دوربين اولتراوايد S23U
مرجع متخصصين ايران دوربين اولتراوايد اس ۲۴ اولترا در برابر اس ۲۳ اولترا در تاريكي
عكس اولتراوايد S24U در تاريكي، جزئيات كمتري نسبت به S23U دارد.

اگر به جزئيات درخت توجه كنيد، متوجه خواهيد شد كه S24 اولترا در ثبت جزئيات آن بسيار ضعيف‌تر از نسل قبل ظاهر شده است.

دوربين سلفي گلكسي اس ۲۴ اولترا بدون تفاوت نسبت به قبل از حسگر ۱۲ مگاپيكسلي S5K3LU ساخت خود سامسونگ با پيكسل‌هاي ۱٫۱۲ ميكرومتري، لنزي با ديافراگم f/2.2 و فوكوس خودكار بهره مي‌گيرد.

مرجع متخصصين ايران هادي غني‌زادگان در دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
دوربين سلفي S24U
مرجع متخصصين ايران هادي غني‌زادگان، تدوين‌گر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
دوربين سلفي S23U
مرجع متخصصين ايران دوربين سلفي اس ۲۴ اولترا در برابر اس ۲۳ اولترا
سطح جزئيات يكسان است؛ اما رنگ پوست در عكس S24U واقعي‌تر به‌انديشه متخصصين مي‌رسد.

در عكس‌هاي سلفي به‌سختي مي‌توان تفاوتي را ميان جزئيات اس ۲۴ اولترا و اس ۲۳ اولترا يافت؛ اما پرچم‌دار جديد مشخصا در بازتوليد رنگ پوست افراد، بهتر از گذشته عمل مي‌كند.

گلكسي S24 اولترا عكاسي پرتره را با بزرگ‌نمايي‌هاي ۱، ۲، ۳ و ۵ برابري انجام مي‌دهد كه در دو نمونه‌ي اول، وظيفه‌ي عكاسي پرتره برعهده‌ي دوربين اصلي است؛ اما عكاسي پرتره‌ي ۳ و ۵ برابري با دوربين‌هاي تله‌فوتو موبايل صورت مي‌گيرد؛ در تمامي بزرگ‌نمايي‌ها، امكان عكاسي پرتره با حالت Night نيز وجود دارد.

مرجع متخصصين ايران تعدادي از اعضاي شركت اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
پرتره‌ي ۵برابري S24U
مرجع متخصصين ايران محمدحسين معيدفر نويسنده اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
پرتره‌ي ۵برابري S24U در تاريكي

دوربين تله‌فوتو ۵برابري قاب فوق‌العاده جذابي را براي عكاسي پرتره در اختيارتان مي‌گذارد و اين عكس‌ها را نيز با جزئيات بسيار مطلوبي ثبت مي‌كند؛ ما از نتيجه‌ي كار چه در روشنايي روز، چه در تاريكي شب راضي بوديم.

در عكس‌هاي پرتره‌ي زير، نتيجه‌ي به‌دست‌آمده با دوربين ۳برابري S24 اولترا خوش‌رنگ‌ولعاب‌تر و پركنتراست‌تر از عكس S23 اولترا به‌انديشه متخصصين مي‌رسد.

مرجع متخصصين ايران اعضاي تيم اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران ۲
پرتره‌ي ۳برابري S24U
مرجع متخصصين ايران اعضاي تيم اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
پرتره‌ي ۳برابري S23U
مرجع متخصصين ايران پرتره ۳ برابري اس ۲۴ اولترا در برابر اس ۲۳ اولترا
عكس پرتره‌ي S24U رنگ پوست را واقعي‌تر از S23U به تصوير كشيده است.

گذشته از مباحثه كنتراست، جزئيات چهره در عكس S24 اولترا اندكي بيشتر است و رنگ پوست نيز واقعي‌تر به‌انديشه متخصصين مي‌رسد.

گلكسي S24 اولترا به‌اندازه‌ي آنچه نامش القا مي‌كند، در زمينه‌ي عكاسي متفاوت‌تر از S23 اولترا ظاهر نمي‌شود؛ اما تجربه‌ي استفاده از دوربين بهبود يافته است؛ پرچم‌دار جديد سامسونگ شاترلگ بسيار پاييني دارد و بسيار سريع‌تر از گذشته عكاسي مي‌كند و از طرف ديگر، به‌مراتب نرم‌تر و روان‌تر از گذشته بين دوربين‌ها جابه‌جا مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران نرم افزار دوربين گلكسي اس ۲۴ اولترا

سامسونگ تجربه‌ي فيلم‌برداري را نيز بهبود بخشيده است؛ گلكسي S24 اولترا مي‌تواند با تمام دوربين‌هايش ويديوهاي 4K با نرخ ۳۰ و ۶۰ فريم ثبت كند، از سوي ديگر امكان فيلم‌برداري 8K30 با دوربين‌هاي اصلي و تله‌فوتو ۵برابري نيز وجود دارد.

امكان فيلم‌برداري HDR با استاندارد +HDR10 و فيلم‌برداري با كدك HEVC وجود دارد و اكنون موبايل مي‌تواند حين فيلم‌برداري 4K60 بين تمام دوربين‌هايش، حتي دوربين سلفي سوئيچ كند كه مورد آخر حتي در موبايل‌هاي آيفون نيز در دسترس قرار ندارد، چه رسد به گلكسي S23 اولترا!

تماشاي نمونه‌ويديوي 4K گلكسي S24 اولترا در يوتيوب

براي مقايسه‌ي فيلم‌برداري S24 اولترا با نسل گذشته، به‌سراغ فيلم‌برداري 4K و ۶۰‌فريم‌برثانيه با دوربين‌هاي اصلي آن‌ها رفتيم. هر دو موبايل در اين حالت با بيت‌ريت حدودي ۶۰ مگابيت‌برثانيه فيلم‌برداري مي‌كنند. رنگ‌‌ها و سطح كنتراست ويديوها بسيار نزديك هستند؛ اما تصوير S23 اولترا شارپ‌تر و پرجزئيات‌تر به‌انديشه متخصصين مي‌رسد.

گالري عكس‌هاي گلكسي S24 اولترا

مرجع متخصصين ايران چراغي در تاريكي خيابان جردن
مرجع متخصصين ايران تصويري از تاريكي يك كوچه در جردن
مرجع متخصصين ايران نماي ساختماني در ارمغان شرقي
مرجع متخصصين ايران برج در حال احداث در خيابان جردن
مرجع متخصصين ايران گياهي در دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران ساختمان آجرنما و شيرواني در جردن
مرجع متخصصين ايران كوسن اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران روي يك مبل
مرجع متخصصين ايران سلفي اعضاي تيم اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران برجي در خيابان جردن
مرجع متخصصين ايران چراغ يك خانه در خيابان جردن
مرجع متخصصين ايران گربه‌اي در خيابان جردن
مرجع متخصصين ايران كوچه در خيابان جردن
مرجع متخصصين ايران گياهي از نماي نزديك
مرجع متخصصين ايران نماي برجي از نماي نزديك
مرجع متخصصين ايران گلي از نماي نزديك
مرجع متخصصين ايران ديوارنگاشته در خيابان جردن
مرجع متخصصين ايران نمايي از يك درخت
مرجع متخصصين ايران گلي در دفتر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران برجي در خيابان جردن
مرجع متخصصين ايران جرثقيلي در خيابان جردن

گذشته از AI، قابليت‌هاي نرم‌افزاري و دوربين، گلكسي S24 اولترا تغييرات ديگري نيز تجربه مي‌كند. در همان نگاه نخست، متوجه تغييرات جزئي و در عين‌حال، تأثيرگذار در پرچم‌دار سامسونگ خواهيد شد.

سامسونگ امسال بالاخره، خميدگي صفحه‌نمايش را كنار گذاشت و پرچم‌دار تمام‌عيارش را با صفحه‌نمايش تخت روانه‌ي بازار كرد؛ اما علاوه‌بر اين تغيير، حاشيه‌هاي دورتادور نمايشگر نيز يك‌دست و باريك‌تر شده‌اند تا نماي جلويي دستگاه مدرن‌تر، متقارن‌تر و جذاب‌تر از هميشه باشد.

مرجع متخصصين ايران گلكسي اس ۲۴ اولترا در حال پخش فيلم

تغيير مهم و پرسروصداي گلكسي S24 اولترا، به تيتانيومي‌شدن فريم موبايل بازمي‌گردد؛ فريم دستگاه اكنون اندكي تخت‌تر از گذشته است و به‌لطف جنس تيتانيومي‌اش، حس خوشايند و نرمي خاصي را القا مي‌كند كه پيش‌تر تنها با آيفون ۱۵ پرو تجربه كرده بوديم. از طرف ديگر به‌لطف مات‌بودن فريم، اثر انگشتان‌تان ديگر به‌راحتي روي موبايل نمي‌نشيند.

فريم تيتانيومي، نمايشگر تخت و حاشيه‌هاي باريك؛ چشم‌نوازترين گلكسي تاريخ!

علاوه‌بر فريم تيتانيومي، برخي از المان‌هاي فيزيكي روي فريم نيز دستخوش تغييراتي شده‌اند؛ مثلا دكمه‌هاي فيزيكي اندكي تغيير ابعاد داشته‌اند و فشردن آن‌ها خوشايندتر به‌انديشه متخصصين مي‌رسد؛ به‌علاوه، اسپيكر اصلي كه در بخش پايين فريم جا خوش كرده است، به‌جاي طراحي شياردار نسل قبل، از مدل يكپارچه و مينيمال مشابه با درگاه‌هاي USB‌ استفاده مي‌كند.

اسپيكرهاي استريوي گلكسي S24 اولترا از پخش صداي ۳۲ بيت / ۳۸۴كيلوهرتز با همراهي از Dolby Atmos استفاده مي‌كنند كه توسط AKG تنظيم شده‌اند؛ به‌طوركلي، اسپيكرها حجم و شفافيت صداي رضايت‌بخشي دارند و به‌ويژه در پوشش بازه‌ي مياني كه صداي خواننده و سازهاي اصلي قرار دارد، فوق‌العاده ظاهر مي‌شوند.

پوشش بيس اسپيكرهاي S24 اولترا به‌اندازه‌ي كافي كوبنده نيست، اما در بازه‌ي تربل، صدا درخشان و خوش‌رنگ‌ولعاب پخش مي‌شود تا جذابيت آهنگ‌هاي اركسترال و پانك حفظ شود. متاسفانه عملكرد اسپيكرها در كنترل ديستورشن در حد انتظار نبود و در آهنگ‌هاي شلوغ كه از تركيب گيتار الكتريك و درامز استفاده مي‌كنند، صدا به‌اندازه‌ي كافي تميز و رسا نيست و كمي از آيفون جا مي‌ماند.

مرجع متخصصين ايران حاشيه‌هاي نمايشگر گلكسي اس ۲۴ اولترا
مرجع متخصصين ايران پورت USB گلكسي اس ۲۴ اولترا
مرجع متخصصين ايران برآمدگي دوربين گلكسي اس ۲۴ اولترا
مرجع متخصصين ايران قلم اس پن در گلكسي اس ۲۴ اولترا

سامسونگ پرچم‌دار تمام‌عيارش را در بازارهاي جهاني با رنگ‌هاي مشكي، خاكستري، بنفش، زرد، آبي، زرد و نارنجي به‌فروش مي‌رساند. در برخي از اين مدل‌ها، فريم موبايل به رنگ تيتانيومي باقي مانده است كه تضاد جذابي را به‌وجود مي‌آورد؛ اما ما موبايل را در رنگ خسته‌كننده و البته بسيار شيك (!) مشكي در اختيار داشتيم.

تغيير جذاب و بسيار متخصصدي گلكسي S24 اولترا به پوشش Gorilla Glass Armor روي نمايشگر مربوط مي‌شود؛ اين پوشش ظاهرا «۴ برابر مقاومت بيشتري مقابل خراشيدگي» دارد؛ اما مشخص نيست مقاومت بيشتر درمقايسه‌با كدام موبايل و كدام نوع شيشه! البته جذابيت گوريلا گلس آرمور ارتباطي به مقاومتش ندارد، پوشش صفحه‌نمايش اس ۲۴ اولترا مي‌تواند تا ۷۵ درصد از بازتاب نور محيطي را كاهش دهد.

كاهش ۷۵ درصدي بازتاب نور محيط از روي نمايشگر با پوشش Gorilla Glass Armor

كاهش بازتاب نور محيطي به‌اندازه‌اي تأثيرگذار است كه وقتي S24 اولترا را كنار S23 اولترا قرار مي‌دهيد، نمايشگر فوق‌العاده‌ي نسل پيشين، مقابل آن كاملا خاكستري به‌انديشه متخصصين مي‌رسد! اين ويژگي حتي در متخصصي روزمره نيز حس مي‌شود و استفاده از موبايل را آسان و لذت‌بخش مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران صفحه نمايش هميشه روشن در گلكسي اس ۲۴ اولترا

علاوه‌بر پوشش صفحه، مهندسان سامسونگ خود پنل S24 اولترا را نيز ارتقا داده‌اند؛ با اينكه صفحه‌نمايش موبايل همانند گذشته از پنل OLED با ابعاد ۶٫۸ اينچي، وضوح +QHD و نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتزي بهره مي‌برد؛ اما اكنون زير نور آفتاب و هنگام پخش ويديوي HDR، روشنايي صفحه‌نمايش به عدد فوق‌العاده‌ي ۲۶۰۰ نيت مي‌رسد كه حدود ۸۰۰ نيت بيشتر از نسل قبل است؛ البته در حالت عادي، روشنايي خودكار دستگاه به حدود ۱۷۰۰ نيت مي‌رسد.

عملكرد نمايشگر گلكسي S24 اولترا در برابر رقبا

محصول/آزمايش

حداقل روشنايي

حداكثر روشنايي

نسبت كنتراست

sRGB

DCI P3

Adobe RGB

دستي

خودكار

موضعي

پوشش

ميانگين خطا

پوشش

ميانگين خطا

پوشش

ميانگين خطا

گلكسي S24 اولترا

۰٫۷

۹۱۴

۲۶۳۵

(HDR)

۱۰۲ درصد

(Natural)

۳٫۵

۸۱٫۸ درصد

(Vivid)

۴٫۴

--

--

شيائومي ۱۴ پرو

۲٫۱۵

۸۲۷

۳۰۰۰

(HDR)

۱۰۰ درصد

(Original Color)

۲٫۰

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۳٫۹

--

--

پيكسل ۸ پرو

۲٫۱۹

۱۱۶۵

۱۹۰۵

(HDR)

۱۰۰ درصد

(Natural)

۱٫۰

۹۸ درصد

(Adaptive)

۲٫۴

--

--

آيفون ۱۵ پرو مكس

۲٫۱۵

۱۰۴۱

۱۹۵۰ (HDR)

۹۹٫۷

۰٫۹

--

--

--

--

آيفون ۱۵ پرو

۲٫۲۱

۱۰۵۲

۱۹۴۷ (HDR)

۹۹٫۷

۱٫۰

--

--

--

--

گلكسي S23 اولترا

۰٫۶۳

۶۱۱

۱۹۶۳ (HDR)

۱۰۰ درصد

(Natural)

۱٫۱

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۳٫۰

--

--

شيائومي ۱۳ اولترا

۲٫۴۶

۶۴۹٫۵

۱۵۲۵

۹۷٫۷

۲٫۹

۱۰۰

۳٫۴

--

--

تمام نتايج درج‌شده در جدول از سوي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اندازه‌گيري شده‌‌اند.

روشنايي ۲۶۰۰ نيتي در كنار كاهش بازتاب نور محيطي به‌لطف پوشش گوريلا گلس آرمور باعث مي‌شود تا صفحه‌نمايش گلكسي S24 اولترا تجربه‌ي بصري خيره‌كننده‌اي با رنگ‌هاي زنده و شفاف داشته باشد؛ افسوس كه موبايل از استاندارد دالبي‌ويژن براي ويديوهاي HDR همراهي نمي‌كند. مورد جالب‌توجه ديگر اينكه، پرچم‌دار جديد سامسونگ حدود به‌جاي پوشش كامل، حدود ۸۰ درصد از فضاي رنگي وسيع DCI P3 را پوشش مي‌دهد و دقت نمايش رنگ‌ها نيز اندكي پايين‌تر از گذشته است.

پنل ۲۶۰۰ نيتي OLED + گوريلا گلس آرمور + حاشيه‌هاي باريك = غوطه‌وري در محتوا

سامسونگ مي‌گويد موبايل جديدش مي‌تواند بسته به نوع محتوا، نرخ نوسازي را بين يك تا ۱۲۰ هرتز تغيير دهد تا بدين‌ترتيب هم تجربه‌ي متخصصي نرم و رواني را شاهد باشيم، هم شارژدهي دستگاه آسيبي نبيند؛ البته در عمل نيز شارژدهي S24 اولترا بسيار خوب ارزيابي مي‌شود. گلكسي S24 اولترا ويديوي 720P معيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران را نيز با روشنايي ۲۰۰ نيت، به‌مدت ۲۷ ساعت و ۴۱ دقيقه پخش كرد كه حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقيقه بيشتر از مدت‌زمان ثبت‌شده با S23 اولترا است.

عمر باتري گلكسي S24 اولترا در برابر رقبا

محصول/بنچمارك

نمايشگر

باتري

پخش ويديو

كاربري روزمره

ابعاد، وضوح و نرخ نوسازي

ميلي‌آمپرساعت

دقيقه:ساعت

دقيقه:ساعت

گلكسي S24 اولترا

۶٫۸ اينچ، ۱۲۰ هرتز

۳۰۸۸×۱۴۴۰ پيكسل

۵۰۰۰

۲۷:۴۱

۱۴:۰۵

شيائومي ۱۴ پرو

۶٫۷۳ اينچ، ۱۲۰ هرتز

۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پيكسل

۴۸۸۰

۲۴:۳۵

۱۲:۰۳

پيكسل ۸ پرو

۶٫۷ اينچ، ۱۲۰ هرتز

۲۹۹۲ × ۱۳۴۴ پيكسل

۵۰۵۰

--

۱۱:۱۲

آيفون ۱۵ پرو مكس

۶٫۷ اينچ، ۱۲۰ هرتز

۲۷۹۶×۱۲۹۰ پيكسل

۴۴۴۱

۲۴:۴۳

--

گلكسي S23 اولترا

۶٫۸ اينچ، ۱۲۰ هرتز

۳۰۸۸×۱۴۴۰ پيكسل

۵۰۰۰

۲۴:۱۰

۱۲:۳۲

شيائومي ۱۳ اولترا

۶٫۷۳ اينچ، ۱۲۰ هرتز

۳۲۰۰×۱۴۴۰ پيكسل

۵۰۰۰

۱۰:۴۹

۱۶:۰۱

تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

با اينكه ظرفيت باتري تغييري نكرده؛ اما همين باتري ۵۰۰۰ ميلي‌آمپرساعتي با روشنايي ۲۰۰ نيت و وضوح +QHD تا ۱۴ ساعت دوام مي‌آورد كه حدود ۲ ساعت بيشتر از قبل است؛ چنانچه وضوح نمايشگر را روي +FHD تنظيم كنيد، مدت‌زمان شارژدهي حدود ۳۰ دقيقه افزايش مي‌يابد.

تأثير وضوح صفحه‌نمايش بر شارژدهي گلكسي S24 اولترا

شارژدهي با وضوح ۳۰۸۸ × ۱۴۴۰ پيكسل

شارژدهي با وضوح ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۱۴ ساعت و ۵ دقيقه

۱۴ ساعت و ۳۴ دقيقه

تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

شايد يكي از ضعف‌هاي گلكسي S24 اولترا به مقدار توان شارژدهي همراهي‌شده‌اش مربوط باشد؛ درحالي‌كه رقباي چيني، شارژرهاي بيش‌از ۱۰۰ وات نيز همراه موبايل‌شان عرضه مي‌كنند، پرچم‌دار گران‌ارزش سامسونگ مانند نسل‌هاي گذشته، حداكثر از توان ۴۵ وات با استاندارد Power Delivery 3.0 همراهي مي‌كند و همين شارژر را نيز بايد به‌صورت جداگانه تهيه كنيد؛ از طرف ديگر، مانند ۸ سال گذشته، شارژ بي‌سيم نيز به ۱۵ وات و شارژ بي‌سيم معكوس به ۴٫۵ وات محدود است.

توجه داشته باشيد كه بهبود شارژدهي S24 اولترا را در كنار نرخ نوسازي يك تا ۱۲۰ هرتز، به تراشه‌ي بهينه‌تر موبايل نيز مديون هستيم. پرچم‌دار جديد سامسونگ، نسخه‌ي اوركلاك‌شده‌اي از تراشه‌ي پرچم‌دار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را در دل خود دارد كه سامسونگ به آن Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy مي‌گويد. اين تراشه با فرآيند ساخت N4P كلاس ۵ نانومتر (گره‌هاي TSMC به‌صورت رسمي، ۳، ۵، ۷ و بالاتر هستند و گرهي ميان ۳ و ۵ وجود ندارد) و به‌دست شركت تايواني خوش‌نام TSMC توليد مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران گلكسي اس ۲۴ اولترا در حال شارژ

تفاوت اصلي SD 8 Gen 3 for Galaxy با نسخه‌ي عادي، به ۹۰ مگاهرتز فركانس بالاترِ هسته‌ي پرقدرت، ۱۰۰ مگاهرتز فركانس پايين‌ترِ هسته‌هاي كم‌مصرف و ۱۰۰ مگاهرتز فركانس پايين‌تر در هسته‌هاي مياني بازمي‌گردد. در ادامه جزئيات مشخصات متخصص تراشه را به‌صورت مختصر شرح مي‌دهم.

تراشه‌ي به‌كاررفته در اس ۲۴ اولترا از تركيب متفاوت ۱+۳+۲+۲ با فركانس افزايش‌يافته، شامل يك هسته‌ي پرقدرت Cortex-X4 با فركانس ۳٫۳۹ گيگاهرتز، ۳ هسته‌ي مياني Cortex-A720 با فركانس ۳٫۱ و ۲ هسته‌ي A720 با فركانس ۲٫۹ گيگاهرتز به‌همراه ۲ هسته‌ي كم‌مصرف ۲٫۲ گيگاهرتزي A520 براي CPU استفاده مي‌كند تا بدين‌ترتيب تراشه در پردازش‌هاي چندهسته‌اي بهتر ظاهر شود.

مرجع متخصصين ايران پخش فيلم با گلكسي اس ۲۴ اولترا | Galaxy S24 Ultra

پردازنده‌ي گرافيكي Adreno به‌كاررفته در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ براساس ادعاي كوالكام بهبودي ۲۵ درصدي در سطح عملكرد و بهينگي مصرف انرژي تجربه مي‌كند. اين واحد پردازشي مانند نسل قبل از پسِ رهگيري پرتو در بازي‌ها نيز برمي‌‌آيد. GPU جديد بازي ۱۰ بيتي HDR با فضاي رنگي بسيار وسيع Rec. 2020 و پخش ويديوهاي AV1 را ممكن مي‌كند.

كوالكام از وضعيت ترندهاي دنياي فناوري و محبوبيت‌هاي مدل‌هاي زباني بزرگ در چت‌بات‌ها آگاهي دارد؛ بنابراين از تركيب CPU و GPU و NPU به‌عنوان موتور هوش مصنوعي استفاده مي‌كند تا دستگاه‌هاي مجهز به Snapdragon 8 Gen 3 بتوانند به‌صورت آفلاين از پسِ مدل‌هايي با ۱۰ ميليارد پارامتر و با نرخ ۲۰ توكن‌برثانيه بربيايند. كوالكام مي‌گويد NPU جديد تا ۹۸ درصد سريع‌تر از نسل گذشته است و ارتقايي ۴۰ درصدي در سطح بهره‌وري (عملكرد به‌ازاي توان مصرفي) تجربه مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران بازي با گلكسي اس ۲۴ اولترا

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مودم يكپارچه‌ي Snapdragon X75 با همراهي از شبكه‌هاي 5G mmWave و نرخ دانلود و آپلود ۱۰ و ۳٫۵ گيگابيت‌برثانيه را در دل دارد، به‌لطف ماژول FastConnect 7800 از شبكه‌ي Wi-Fi 7 و Bluetooth 5.4 همراهي مي‌كند و بر بستر بلوتوث نيز مي‌تواند صداي بي‌اتلاف ۲۴ بيتي و ۹۶ كيلوهرتزي را استريم كند. توجه كنيد كه در حال حاضر، موبايل‌هاي سامسونگ از شبكه‌ي 5G ايران همراهي نمي‌كنند.

عملكرد گلكسي S24 اولترا در برابر رقبا

محصول/بنچمارك

تراشه

Speedometer 2.0

GeekBench 6

GFXBench

تجربه‌ي وب‌گردي

توان محاسباتي GPU

توان محاسباتي CPU

شبيه‌ساز بازي

Vulkan/Metal

Single/Multi

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Vulkan/Metal

گلكسي S24 اولترا

Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy

۲۴۰

۱۷۰۱۲

۲۲۶۲

۷۰۰۵

۷۵

۸۱

شيائومي ۱۴ پرو

Snapdragon 8 Gen 3

۱۴۳

۱۶۶۶۱

۲۱۲۰

۶۶۶۸

۷۳

۸۲

پيكسل ۸ پرو

Tensor G3

۱۳۱

۵۸۵۴

۱۷۶۶

۴۵۵۴

۳۷

۳۷

آيفون ۱۵ پرو مكس

A17 Pro

۴۷۵

۲۷۵۰۳

۲۹۶۰

۷۳۳۹

۵۹

۴۶٫۸

شيائومي ۱۳ اولترا

Snapdragon 8 Gen 2

‍۱۵۳

۹۰۲۶

۲۰۰۳

۵۳۸۲

۹۴

۶۸

گلكسي S23 اولترا

Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy

۱۳۳

۹۱۱۵

۱۹۶۷

۵۰۹۷

۹۶

۷۰

شيائومي ۱۲ پرو

Snapdragon 8 Gen 1

۷۹٫۶

۶۵۱۲

۱۶۳۹

۴۳۹۲

۵۸

۴۱

تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

به‌لطف بهره‌گيري از نسخه‌ي اوركلاك‌شده‌ي اسنپدراگون ۸ نسل ۳، گلكسي S24 اولترا تا ۴۰ درصد سريع‌تر از نسل گذشته ظاهر مي‌شود و اختلاف عملكرد آن با آيفون ۱۵ پرو در پردازش‌هاي چندهسته‌اي نيز به حدود ۴ درصد محدود مي‌شود؛ هرچند كه در پردازش‌هاي تك هسته‌اي، با اختلاف ۲۳ درصدي از آيفون جا مي‌ماند.

پرچم‌داري با عملكرد و شارژدهي شايسته عنوان پرچم‌دار

در پردازش‌هاي گرافيكي مشابه بازي، ورق به نفع پرچم‌دار سامسونگ بازمي‌گردد. GPU كوالكام در اين پردازش‌ها، تا ۷۳ درصد از پردازنده‌ي گرافيكي A17 Pro در آيفون ۱۵ پرو سريع‌تر است؛ البته در اين زمينه، گلكسي S24 اولترا حدود ۱۵ درصد بهتر از نسل گذشته‌اش عمل مي‌كند.

سامسونگ مي‌گويد محفظه‌ي بخار موجود در سيستم خنك‌كننده‌ي گلكسي اس ۲۴ اولترا ۹۰ درصد بزرگ‌تر از نمونه‌ي به‌كاررفته در نسل قبل است تا بدين‌ترتيب موبايل بتواند در استفاده‌هاي مداوم، عملكرد پايدارتري داشته باشد؛ متأسفانه من حداقل با فرم‌ور ابتدايي موبايل، خلاف ادعاي سامسونگ را تجربه كردم.

مرجع متخصصين ايران تست استرس گلكسي اس ۲۴ اولترا

گلكسي اس ۲۴ اولترا در آزمون پايداري عملكرد ما كه به‌مدت ۲۰ دقيقه، بار پردازشي سنگيني را بر دوش تراشه مي‌گذارد، خيلي زود دچار افت ۲۰ درصدي شد و پس‌از مدتي، عملكرد پايداري با حدود ۶۰ درصد قدرت پردازشي ابتدايي‌اش ارائه داد. در اين آزمون دماي بدنه‌ي موبايل نيز به حدود ۴۵ درجه‌ي سلسيوس رسيد كه عدد معقولي به‌حساب مي‌آيد.

عملكرد گلكسي S24 اولترا در بازي‌ها

بازي‌ها/پارامترها

تنظيمات گرافيكي

نرخ فريم ميانگين

Genshin Impact

Highest Quality

۵۷ فريم‌برثانيه

Fortnite

Auto

۶۰ فريم‌برثانيه

Shadowgun Legends

Ultra High

۶۰ فريم‌برثانيه

Call of Duty Mobile

Very High

۶۰ فريم‌برثانيه

تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران براي به‌دست‌آوردن نرخ‌هاي فريم بازي، از نرم‌افزار شركت GameBench استفاده كرده است.

با توجه به نتايج به‌دست آمده در تست‌هاي سخت‌افزاري، انتظار مي‌رود كه اولتراي سامسونگ در اجراي بازي‌هاي موبايل نيز چالش چنداني پيش‌رو نداشته باشد. در بازي Shadowgun Legends و با تنظيمات گرافيكي Ultra High، بازي روي نرخ فريم ۶۰ تا ۶۱ فريم‌برثانيه به‌صورت پايدار اجرا مي‌شود. بازي Call of Duty Mobile نيز روي تنظيمات گرافيكي Very High و نرخ فريم Max، تجربه‌اي پايدار روي ۶۰ فريم‌برثانيه ارائه مي‌كند. بازي سنگين Genshin Impact نيز در بالاترين تنظيمات گرافيكي، با نرخ فريم ميانه‌ي ۵۷ فريم‌برثانيه اجرا مي‌شود.

سرعت فضاي ذخيره‌سازي گلكسي S24 اولترا درمقايسه با رقبا

مدل موبايل

نرخ خواندن ترتيبي

نرخ نوشتن ترتيبي

گلكسي S24 اولترا

۲۴۷۳ مگابايت‌برثانيه

۱۴۷۱ مگابايت‌برثانيه

آيفون ۱۵ پرو مكس

۱۶۵۱ مگابايت‌برثانيه

۱۳۴۳ مگابايت‌برثانيه

گلكسي S23 اولترا

۱۷۰۱ مگابايت‌برثانيه

۸۹۲ مگابايت‌برثانيه

سامسونگ در اقدامي پسنديده، نسخه‌ي پايه‌ي گلكسي S24 اولترا را از رم ۸ به رم ۱۲ گيگابايتي پرسرعت ارتقا داده است؛ پرچم‌دار تمام‌عيار سامسونگ در سه نسخه‌ي ۲۵۶ و ۵۱۲ گيگابايت و يك ترابايت به‌فروش مي‌رسد كه هر سه نسخه از رم ۱۲ گيگابايت استفاده مي‌كنند. مطابق معمول از درگاه كارت حافظه‌ي ذخيره‌سازي خبري نيست؛ اما در عوض، فضاي ذخيره‌سازي دستگاه حدود ۶۰ درصد از نسل قبل و آيفون ۱۵ پرو، سرعت بيشتري دارد.

حذف‌شدن رم ۸ گيگابايت و فضاي ذخيره‌سازي ۶۰ درصد سريع‌تر از آيفون ۱۵ پرو

سامسونگ امسال بيش‌‌از دوربين، روي ادغام قابليت‌هاي AI با سرويس‌هايش تمركز داشته و اين كار را نيز بسيار خوب انجام داده است؛ قابليت‌هايي مثل سازمان‌دهي هوشمند يادداشت‌ها، ويرايش آسان‌ عكس‌ها، تبديل ويديوهاي عادي به اسلوموشن و ترجمه‌ي بي‌درنگ تماس‌ها، پتانسيل آن را دارند كه عادات استفاده‌ي افراد از موبايل‌ها را متحول كنند، حال بايد ديد كه سامسونگ در سال ۲۰۲۶ چه هزينه‌اي را بابت اشتراك سرويس‌هاي AI موبايل‌هايش طلب مي‌كند.

گذشته از هوش مصنوعي، باقي تغييرات موبايل، جزئي هستند؛ اما همين بهبودهاي جزئي، بر تجربه‌ي كلي دستگاه تأثير مثبتي گذاشته‌اند. حاشيه‌هاي يك‌دست و باريك‌تر، نمايشگر تخت با كاهش چشم‌گير بازتاب نور محيطي و فريم تيتانيومي از جمله‌ي همين بهبودها هستند.

مرجع متخصصين ايران گلكسي اس ۲۴ اولترا در دست

گلكسي S24 اولترا به‌لطف بهبودهاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري‌اش، درست‌مانند نسل پيشين‌اش مي‌تواند لقب «كامل‌ترين پرچم‌دار سال اندرويد» را از آنِ خود كند؛ اما من انتظار داشتم تجربه‌ي عكاسي و فيلم‌برداري بهتري از پرچم‌دار تمام‌عيار سامسونگ داشتم؛ به‌انديشه متخصصين من بخش دوربين جديد، بيشتر از آنكه شايسته‌ي نام S24 باشد، پيشرفتي در حد نامِ S23.1 داشته است.

با تمام توضيحات، اگر درمورد پيشرفت ناچيز دوربين درمقايسه‌با نسل گذشته حساس نيستيد و اشكالي با ارزش موبايل گران‌ارزش سامسونگ نداريد، خريد گلكسي S24 اولترا انتخابي بي‌دردسر و مطمئن خواهد بود.

عكاس: هادي غني‌زادگان

نكات مثبت

  • قابليت‌هاي AI متخصصدي و يكپارچه با نرم‌افزار موبايل
  • خوانايي بسيار خوب نمايشگر با كاهش بازتاب نور محيطي
  • امكان جابه‌جايي ميان دوربين‌ها در فيلم‌برداري 4K60
  • نمايشگر تخت با حاشيه‌هاي باريك و يك‌دست
  • فريم تيتانيومي و بدنه‌ي بسيار خوش‌ساخت
  • هفت سال همراهي نرم‌افزاري
  • افزايش سرعت عكاسي
  • شارژدهي بسيار خوب

نكات منفي

  • بهبود ناچيز عملكرد دوربين نسبت به S23 اولترا
  • آينده‌ي مبهم بيكسبي با آمدنِ Galaxy AI
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات