هر آنچه بايد در مورد Samsung DeX بدانيد

شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران اتصال گلكسي نوت ۱۰ به ويندوز با سامسونگ دكس
در اين مقاله توضيح خواهيم داد كه Samsung DeX چيست، چگونه كار مي‌كند، چه مزايايي دارد و چطور بايد از آن استفاده كرد؟
تبليغات

ويژگي Samsung DeX يك قابليت بسيار متخصصدي در موبايل‌ سامسونگ است كه به شما اجازه مي‌دهد از تلفن همراه خود مانند يك كامپيوتر استفاده كنيد. شما مي‌توانيد موبايل خود را به يك مانيتور، كيبورد و موس وصل كرده و به تمامي برنامه‌ها و فايل هاي خود در يك صفحه بزرگ‌تر دسترسي داشته باشيد. همچنين مي‌توان از اين قابليت در تلويزيون‌هاي هوشمندي كه از Screen Mirroring همراهي مي‌كنند نيز استفاده كنيد كه در ادامه دقيق‌تر به اين موضوعات خواهيم پرداخت.

Samsung DeX با برخي از دستگاه‌هاي گلكسي نوت، گلكسي تب و سري اس سامسونگ سازگار است كه براي اطلاعات بيشتر مي‌توانيد به صفحه پرسش و پاسخ در مورد اين فناوري در سايت رسمي سامسونگ مراجعه كنيد.

در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران بخوانيد

Samsung DeX چيست و چه مزايايي دارد؟

Samsung DeX كه مخفف Desktop eXperience بوده، قابليتي است كه تجربه رابط متخصصي يك سيستم ديسكتاپ را به تلفن همراه هوشمند شما مي‌آورد. اين تكنولوژي براي اولين بار در سال ۲۰۱۷ و با دستگاه‌هاي گلكسي اس ۸ و اس ۸ پلاس معرفي شد و از آن زمان تاكنون براي همراهي از دستگاه‌ها و امكانات بيشتر، بروزرساني و گسترش يافته است.

اين كه فكر كنيم Samsung DeX يك سيستم‌عامل مجزا است فكر درستي نيست زيرا بر پايه اندرويد برنامه‌نويسي شده اما داراي منو استارت، پنجره‌هاي مختلف با قابليت تغيير سايز و يك نوار وظيفه (Taskbar) درست مانند لپ‌تاپ‌هاي ويندوزي است. شما مي‌توانيد اكثر برنامه‌‌هاي اندرويدي خود را در اين حالت اجرا كنيد كه حتي برخي از آن‌ها براي اين منظور بهينه‌سازي نيز شده‌اند؛ مانند برنامه‌هاي مايكروسافت آفيس، برنامه‌هاي شركت ادوبي، اينترنت و يادداشت سامسونگ و بسياري ديگر.

با استفاده از اين قابليت متخصصدي شما مي‌توانيد به تماس‌ها، پيام‌ها و اعلان‌هاي خود در حالت DeX دسترسي داشته باشيد و از صفحه‌نمايش تلفن خود به عنوان موس پد يا كيبورد استفاده كنيد يا يك موس و كيبرد مجزا را به روش‌هاي مختلف به آن وصل كنيد. همچنين استفاده از احراز هويت بيومتريك موبايل (مانند اثر انگشت) براي بخش‌هاي مختلف DeX يكي ديگر از قسمت‌هاي جذاب اين رابط متخصصي است.

از ديگر متخصصدهاي پرطرفدار Samsung DeX، قابليت اجراي بازي‌هاي مختلف است و ازآنجاكه دستگاه‌هاي همراهي‌كننده از اين فناوري معمولاً داراي سخت‌افزار قوي هستند، تجربه خوبي از بازي كردن در حالت DeX در ذهنتان خواهد ماند.

مرجع متخصصين ايران انجام دو عمل همزمان با سامسونگ دكس

شايد بارها برايتان پيش آمده كه دوست داشته باشيد در كنار فيلم ديدن، چند پيام چك كرده يا به تماس‌هايتان جواب دهيد. خوب است بدانيد كه حالت DeX در يك صفحه بزرگ‌تر هيچ تداخلي در روند عادي موبايل شما ايجاد نخواهد كرد و صفحه موبايل و مانيتور دو بخش مجزا از يكديگر خواهند بود كه بسيار حائز اهميت است.

چگونه مي‌توان از Samsung DeX استفاده كرد؟

براي استفاده از موبايل سامسونگ خود در يك صفحه‌نمايش بزرگ‌تر، شما مي‌توانيد به دو صورت باسيم و بي‌سيم موبايل خود را به مانيتور مورد انديشه متخصصين وصل كنيد. همچنين گجت‌هايي براي اين منظور توسط سامسونگ نيز توسعه يافته است كه به DeX Station و DeX pad معروف هستند.

دكس پد و دكس استيشن در ظاهر تفاوت زيادي با هم دارند اما عملكردي تقريباً مشابه را از خود ارائه مي‌دهند و حتي به روش‌هاي مختلف موبايل هوشمند شما را شارژ مي‌كنند. با قرار دادن موبايل خود روي اين داك‌ها و اتصال آن‌ها به مانيتور، سامسونگ دكس براي شما اجرا مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران مشخصات سامسونگ پد و سامسونگ استيشن

روش ديگر اتصال موبايل خود با استفاده از يك سيم يو‌اس‌بي تايپ سي است. امروزه بسياري از مانيتورها داراي ورودي تصوير با اين پورت هستند پس ديگر جاي نگراني نيست. در ضمن شما مي‌توانيد با نصب نرم‌افزار سامسونگ دكس بر روي سيستم‌عامل ويندوز خود و سپس اتصال موبايل به كامپيوتر، اين رابط متخصصي را در محيط ويندوز نيز تجربه كنيد.

مرجع متخصصين ايران سيم تايپ سي به سي

روش آخر نيز اتصال از طريق شبكه واي‌فاي بوده كه با استفاده از يك تلويزيون هوشمند چنين ارتباطي به آساني برقرار مي‌شود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات