زايس پتنت سيستم دوربين چرخان را براي اخبار تخصصي اپتيكال ثبت كرد

شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اخيرا پتنتي از يك سيستم دوربين جديد و متعلق به كمپاني زايس منتشر شده است كه احتمال مي‌رود در محصول بعدي نوكيا مورد استفاده قرار گيرد.
تبليغات

موبايل‌هاي هوشمند مجهز به سيستم دوربين دوگانه، در طول يك سال گذشته بسيار محبوب شده‌اند؛ اما بايد به اين نكته توجه داشت كه اغلب توليدكنندگان، لنز دوم دوربين را براي اهداف متفاوتي در محصولات خود به كار مي‌برند؛ لنز دوم در آيفون ۷ پلاس، وظيفه‌ي انجام اخبار تخصصي اپتيكال دو برابري را بر عهده دارد و در موبايل ال‌جي وي ۲۰، افكت كاملا متفاوتي با يك لنز عريض فراهم مي‌شود.

در حال حاضر سيستمي طراحي نشده است كه به‌صورت هم‌زمان اخبار تخصصي اپتيكال دو برابري و لنز عريض را روي يك موبايل براي متخصص به ارمغان آورد. شايد تصور كنيد راه‌حل آن تعبيه‌‌ي يك دوربين با لنز سه‌گانه است؛ اما ظاهرا كمپاني زايس راه‌حل بهتري براي آن يافته است: يك سيستم دوربين چرخان كه لنزها را تعويض مي‌كند.

بر اساس يافته‌ي وب‌سايت Winfuture، زايس در سال ۲۰۱۵، پتنتي در سازمان نشان تجاري و پتنت آلمان به ثبت رسانده بود كه در ماه مارس از آن رونمايي شد. زايس از آن به‌عنوان يك دوربين اخبار تخصصي مينياتوري ياد مي‌كند؛ بدين صورت كه هر كدام از لنزها، با شدت متفاوتي روي تصوير اخبار تخصصي خواهند كرد.

در گذشته، محصولات ويندوزفون نوكيا با برند لوميا، به دليل استفاده از لنزهاي زايس محبوب بودند و قابليت‌هاي بالايي در عكس‌برداري داشتند. پس از آنكه واحد محصولات و سرويس‌هاي نوكيا توسط مايكروسافت تصاحب شد، آنچه از اين شركت باقي ماند، با همكاري شركت اچ‌ام‌دي گلوبال به توليد مجدد موبايل‌هاي همراه پرداخت. پس از آن به انديشه متخصصين مي‌رسيد كه همكاري آن‌ها با شركت زايس به پايان رسيده است؛ اما اواخر ماه جاري، نوكيا تأييد كرد كه محصولاتي با لنز زايس توليد خواهد كرد.

البته بايد خاطرنشان كنيم كه همه‌ي پتنت‌ها به يك محصول واقعي تبديل نخواهند شد؛ اما چنانچه زايس روزي تصميم به عرضه‌ي اين فناوري به بازار بگيرد، به‌احتمال زياد آن را به همراه يكي از محصولات بعدي نوكيا روانه‌ي بازار خواهد كرد.

مرجع متخصصين ايران ZEISS patent a rotary camera
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات