فلكس پاي معرفي شد؛ نخستين موبايل تاشدني دنيا با نمايشگر ۷.۸ اينچ

پنج‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فلكس پاي نخستين موبايل تاشدني دنيا است كه ساعاتي پيش توسط شركت Royole با ارزش بالا و مشخصات متخصص مناسب، معرفي شد.
تبليغات

ساخت موبايل با نمايشگر تاشدني، موضوعي است كه از مدت‌ها پيش توسط چندين شركت مطرح دنيا موردمباحثه قرار گرفته و خيلي‌ها منتظر هستند تا سرانجام نخستين مدل اين دستگاه را نظاره كنند. درحالي كه خيلي‌ها انتظار داشتند سامسونگ به نخستين شركت دنيا با موبايل تاشدني تبديل شود، Royole ساعاتي پيش از ساخت يك موبايل با چنين مشخصه‌اي خبر داد.

موبايل هوشمند فلكس‌پاي كه در دسته‌ي محصولات تاشدني قرار مي‌گيرد، در نگاه اول هم‌اندازه‌ي تبلت‌هاي امروزي است و پس از تا شدن، حجمي به‌اندازه‌ي يك جزوه رايگان كوچك اشغال مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران فلكس پاي / FlexPai / نخستين موبايل تاشدني دنيا

تصاوير و ويديوهاي منتشرشده از فلكس‌پاي نشان مي‌دهند كه اين دستگاه از طراحي آن‌چنان حرفه‌اي بهره نمي‌برد و بيشتر شبيه نمونه‌ي اوليه‌ي موبايل‌هاي تاشدني است. در ضمن، اين موبايل به‌هنگام تاشدن، بسيار قطور مي‌شود و اين مي‌تواند نكته‌اي منفي براي آن به‌شمار بيايد. در كنار اين موارد، به‌هنگام تا كردن نمايشگر فلكس‌پاي، در مواقعي نرم‌افزار موبايل سردرگم مي‌شود و عملكرد دقيقي از خود نشان نمي‌دهد. 

موبايل FlexPai كه با شعار Unfold the Next Decade معرفي شده است، از نسل دوم نمايشگرهاي تاشدني فوق باريك Royole با امكان چرخش ۱۸۰ درجه‌اي بهره مي‌برد.

مرجع متخصصين ايران فلكس پاي / FlexPai / نخستين موبايل تاشدني دنيا

در فلكس‌پاي از نمايشگر بزرگ ۷.۸ اينچي تمام‌رنگي استفاده شده است كه روي آن، سه لايه‌ي محافظ وجود دارد. به‌علاوه اين موبايل تاشدني از ويژگي شارژ سريع هم همراهي مي‌كند؛ به اين‌صورت كه در ۵ دقيقه‌ي نخست، باتري ۶ هزار ميلي‌آمپرساعتي آن، ۲۰ درصد شارژ مي‌شود. شركت Royole مدعي شده است كه نمايشگر اين موبايل پس از بيش از ۲۰۰ هزار بار تا شدن، همچنان به‌خوبي كار مي‌كند و دچار اشكال نمي‌شود. همچنين اين نمايشگر گستره‌ي رنگي وسيعي را ارائه مي‌دهد و ضمن داشتن كنتراست بالا، زاويه‌ي ديد مناسبي هم دارد (تاكنون در مورد وضوح اين نمايشگر، صحبتي به ميان نيامده است).

مرجع متخصصين ايران فلكس پاي / FlexPai / نخستين موبايل تاشدني دنيا

موبايل تاشدني فلكس‌پاي براي پردازش وظيفه‌هايي كه به آن محول مي‌شود، از پردازنده‌هاي نسل بعد سري اسنپدراگون ۸ كوالكام بهره مي‌گيرد؛ پردازنده‌اي كه مبتني بر ليتوگرافي ۷ نانومتري و الگوريتم جديد هوش مصنوعي است و پتانسيل اين را دارد كه عملكرد بسيار خوبي از خود برجاي بگذارد.

در نخستين موبايل تاشدني دنيا، از دو دوربين ۱۲ و ۱۶ مگاپيكسلي استفاده شده است كه مي‌توانند ثبت تصاوير و ويديوها را به امري جذاب تبديل كنند. اين دستگاه همچنين داراي حالت مالتي تسكينگ متخصصدي است كه مي‌تواند براي خيلي‌ها خوشحال‌كننده باشد.

مرجع متخصصين ايران فلكس پاي / FlexPai / نخستين موبايل تاشدني دنيا

با همه‌ي اين‌ها، نبايد فراموش كنيم كه فلكس‌پاي قرار است در آينده‌اي نزديك، رقباي قدرتمندي را در مقابل خود ببيند. موبايل تاشدني سامسونگ طبق شنيده‌ها قرار است هفته‌ي آينده در كنفرانس توسعه‌دهندگان اين شركت حضور داشته باشد. در كنار اين‌ها گفته مي‌شود كه ال‌جي و هواوي هم از مدت‌ها پيش، كار روي موبايل تاشدني اختصاصي خود را آغاز كرده‌اند.

شركت سازنده، موبايل تاشدني فلكس‌پاي را در دو نسخه با حافظه‌ي رم ۶ يا ۸ گيگابايتي و حافظه‌ي ذخيره‌سازي ۱۲۸ يا ۲۵۶ گيگابايتي و برچسب ارزشي ۸۰۹۹ و ۹۹۹۸ يوان معادل ۱۱۶۵ و ۱۴۳۸ دلار روانه‌ي بازار خواهد كرد.

انديشه متخصصين شما در اين زمينه چيست؟ آيا فلكس‌پاي شما را هيجان‌زده مي‌كند؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات