نمايش اولين دوربين هاي سلفي زير نمايشگر توسط اوپو و شيائومي

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
براساس ويدئوهاي منتشر شده در ويبو و توييتر، دو شركت چيني اوپو و شيائومي موفق‌شده‌اند به فناوري قراردادن دوربين زير نمايشگر موبايل دست پيدا كنند.
تبليغات

مي‌دانيم كه شركت‌هاي مختلف در تلاش براي عرضه‌ي موبايل‌هايي با نمايشگرهاي تمام‌صفحه، به راهكارهاي مختلفي اعم از به‌كارگيري قطعات مكانيكي و استفاده از نمايشگرهاي ثانويه در قسمت پشت موبايل متوصل شده‌اند؛ اما دستيابي به فناوري لازم براي قرار دادن موبايل زير نمايشگر اصلي موبايل، مي‌تواند نياز به استفاده از قطعات مكانيكي و نمايشگرهاي ثانويه را برطرف كند.

حال اوپو با انتشار ويدئويي در حساب توئيتر خود، پيش‌نمونه‌اي از اولين موبايل مجهز به دوربين زير نمايشگر را به‌نمايش گذاشته است. هرچند جزئياتي در رابطه با اين پيش‌نمونه منتشر نشده است؛‌ اما در اين ويدئو موبايل هوشمندي را مي‌بينيم كه فاقد هرگونه بريدگي نمايشگر يا قطعات مكانيكي است ولي مي‌تواند تصويري از صحنه‌ي مقابل را نشان دهد.

در ويدئو منتشر شده، شخصي به‌عمد انگشت خود را روي قسمتي كه دوربين زير آن تعبيه شده است قرار مي‌دهد تا بهتر مشخص شود كه دوربين در كدام قسمت پنهان شده است. البته پيش از توئيتر، اين ويدئو توسط معاون اوپو، برايان شن، در شبكه‌ي اجتماعي ويبو نيز به‌نمايش گذاشته شده بود. وي در رابطه با اين فناوري جديد گفته است:

در اين مرحله، دوربين‌هاي تعبيه شده زير نمايشگر به‌سختي مي‌توانند نتايجي مشابه دوربين‌هاي عادي ارائه كنند و قطعا با مقداري كاهش كيفيت روبه‌رو خواهيم بود؛ اما هيج فناوري از ابتدا بي‌نقص نبوده است.

اين اولين‌بار نيست كه اوپو در ارائه‌ي يك فناوري جديد پيش‌گام مي‌شود؛ در گذشته نيز شاهد معرفي فناوري‌هايي نظير فناوري شارژ سريع VOOC و لنزهاي اخبار تخصصي پريسكوپي توسط اوپو بوده‌ايم كه امروزه در محصولات موجود در بازار مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

اما شايد جالب‌ترين نكته اين باشد كه رقيب هموطن اوپو، شيائومي نيز بيكار نماند و تنها چند ساعت بعد، ويدئويي را از موبايل پيش‌نمونه‌ي خود با دوربين تعبيه شده زير نمايشگر در ويبو منتشر كرد. در اين ويدئو كه بعدا در توئيتر نيز منتشر شد، نمونه‌اي از موبايل مي ۹ را مي‌بينيم كه فاقد هرگونه بريدگي نمايشگر است و دوربين جلوي آن زير نمايشگر OLED پنهان شده است.

هرچند جزئياتي از نحوه‌ي عملكرد دوربين‌هاي زير نمايشگر توسط شيائومي منتشر نشده است؛ اما وب‌سايت The Phone Talks به اين مسئله اشاره كرده است كه اخيرا شيائومي پتنتي را در رابطه با دوربين‌هاي پنهان شده زير نمايشگر ثبت كرده است. براساس اين پتنت، از دو بخش نمايشگر كه به‌صورت تناوبي فعال مي‌شوند براي دستيابي به توانايي پنهان‌سازي دوربين زير نمايشگر استفاده مي‌شود.

موبايل نمايش داده شده توسط شيائومي شباهت زيادي به يك نمونه‌ي نهايي دارد؛ اما مشخص نيست كه چنين محصولاتي در چه زماني به بازار وارد مي‌شوند. نبايد فراموش كنيم كه حدودا دو ماه پيش نيز ويدئويي از موبايل تاشدني شيائومي منتشر شده‌بود و تاكنون جزئيات بيشتري از اين محصول منتشر نشده است.

ارزش موبايل‌هاي موبايل، مشخصات متخصص و هر اطلاعاتي كه براي خريد ارزان و آگاهانه‌ي انواع موبايل‌هاي شيائومي نياز داريد را در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران بيابيد؛ مقايسه‌ي مشخصات متخصص انواع موبايل‌هاي شيائومي و برند ردمي دركنار گالري تصاوير رسمي محصولات همگي در اين بخش در دسترس شما خواهد بود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات