سامسونگ تبليغات تمسخرآميز خود درباره اپل را حذف مي‌كند

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سامسونگ كه در گذشته اپل را به‌خاطر حذف جك هدفون تمسخر مي‌كرد، پس از رونمايي گلكسي نوت 10 دست به تحريف پيشينه‌ي تبليغاتي خود زده است!
تبليغات

گلكسي نوت 10 فاقد جك ۳/۵ ميلي‌متري بوده و در عوض، داراي يك پورت USB-C است. زماني‌كه اپل اقدام به حذف جك هدفون و تبليغ اين موضوع كرد، سامسونگ هم سعي كرد از اين فرصت در تبليغات گوش‌هاي گلكسي نوت 8، گلكسي S9 و گلكسي نوت 9 براي طعنه‌زني به اپل استفاده كند. حال سامسونگ، مي‌خواهد شواهد باقي‌مانده از عمل خود را از بين ببرد و به‌شدت سعي در تغيير گذشته‌ي پرادعايش دارد.

احتمالا تبليغات سامسونگ در اواخر سال ۲۰۱۷ را به ياد داريد. اين تبليغات پس از آنكه اپل اقدام به حذف جك هدفون از موبايل‌ 7 كرد، بيشتر به‌چشم مي‌خوردند. يك آگهي‌ با عنوان «به‌سوي پيشرفت»، متخصص موبايل آيفون را نشان مي‌داد كه هر سال رضايتش از خريد موبايل آيفون كمتر و كمتر مي‌شد، تا اينكه سرانجام در سال ۲۰۱۷ يك موبايل گلكسي سامسونگ خريداري كرد. اين موبايل چه ويژگي بهتري نسبت به آيفون داشت؟ خبري از شارژ بي‌سيم نبود و البته، درگاه صوتي ۳/۵ ميلي متري داشت.

مرجع متخصصين ايران جك هدفون

حال در گلكسي نوت 10 هم خبري از جك هدفون نيست و در عوض سامسونگ براي متخصصان خود، پورت USB-C را به ارمغان آورده است. البته اين خبر چندان دور از انتظار نبود، زيرا سامسونگ از آخرين توليدكنندگان موبايل هوشمند محسوب مي‌شد كه هنوز اقدام به حذف جك هدفون نكرده بود. استفاده‌ي گسترده از بلوتوث و آداپتورهاي صوتي كه به‌راحتي در دسترس هستند، باعث شده تا در سال‌هاي اخير، به‌كارگيري جك‌هاي صوتي ۳/۵ ميليمتري چندان ضرورتي نداشته باشد.

تمسخر اپل به‌منظور تضعيف آيفون توسط شركت‌هاي رقيب، قدمتي ديرينه دارد. اخيرا هم هواوي سعي كرده از غافله عقب نماند و به مشترياني كه منتظر خريد آيفون XS مكس و آيفون XS بودند، يك پاوربانك هواوي هديه دهد تا با استفاده از اين فرصت، اشاره‌اي به عمر كوتاه باتري‌هاي آيفون در مقايسه با باتري‌هاي خودش كند؛  موضوعي كه تاكنون اثبات نشده‌ است،.

مقاله‌هاي مرتبط:

    اولين‌بار، شركت بيزينس اينسايدر متوجه تلاش سامسونگ مبني بر ازبين‌بردن شواهد تمسخر اپل به‌دليل حذف جك هدفون شد. اكنون شاهد حذف بسياري از ويديوهاي آگهي «به‌سوي پيشرفت» از كانال‌هاي يوتيوب رسمي سامسونگ با ۳ ميليون مشترك هستيم و ديگر اثري از ويديوهاي مورد مباحثه ديده نمي‌شود. در كانال ديگري كه از سوي شركت سامسونگ واقع در آمريكا اداره مي‌شود و ۱/۸ ميليون مشترك دارد هم همين اقدام صورت گرفته است. اكنون بر همه محرز شده است كه سامسونگ سعي در پاك كردن شواهد اين موضوع دارد.

    ويديوي «به‌سوي پيشرفت» هنوز از كانال يوتيوبي شركت سامسونگ واقع در مالزي پاك نشده است. در اوايل سال ۲۰۱۸ نيز سامسونگ سعي كرد در تبليغات موبايل گلكسي S9 با طعنه زدن به تصميم جنجالي اپل در استفاده از باتري‌هاي قديمي، از فرصت بهره ببرد. شركت كره‌اي در ويديوي خود، با تمركز بر اين موضوع كه سرعت گوش‌هاي آيفون در مقايسه با سرعت موبايل‌هاي گلكسي سامسونگ كمتر است، يك متخصص آيفون را به تصوير كشيد كه در نهايت تصميم مي‌گيرد به موبايل‌هاي سامسونگ روي آورد.

    سامسونگ در راستاي پاكسازي گذشته‌ي خود، مجموعه ويديوهاي «مبتكرانه» خود را به‌طور كامل پاك كرده است. در اين مجموعه، علاوه‌بر آگهي «به‌سوي پيشرفت» ويديوهاي ديگري نيز وجود داشت كه در آن‌ها به موارد زيادي از جمله پايين بودن سرعت LTE اپل اشاره شده بود. خوشبختانه، كانال ديگري تمامي ويديوهاي حذف‌شده را مجددا آپلود كرده است.

    شما درباره‌ي اقدامات اخير سامسونگ از ساخت تبليغات به منظور طعنه زدن به اپل گرفته تا حذف اين ويديوها چه انديشه متخصصيني داريد؟

    جديد‌ترين مطالب روز

    هم انديشي ها

    تبليغات

    با چشم باز خريد كنيد
    اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
    ورود به بخش محصولات