موبايل مايكروسافت دوئو با نمايشگر دوگانه و سيستم‌عامل اندرويد رونمايي شد

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
موبايل هوشمند اندرويدي مايكروسافت سرفيس دوئو براي ايجاد تحول در دنياي فناوري به بازار عرضه خواهد شد.
تبليغات

دقايقي پيش كنفرانس رسمي مايكروسافت در راستاي معرفي جديدترين محصولات سخت‌افزاري اين شركت به پايان رسيد. اما بزرگ‌ترين شگفتي اين رويداد، در دقايق پاياني آن رخ داد؛ درحالي‌كه همگان گمان مي‌كردند كنفرانس به پايان رسيده است، پانوز پاناي مدير بخش سخت‌افزار مايكروسافت به روي سن بازگشت و از معرفي ساز موسيقي جديدي براي سمفوني مايكروسافت خبر داد. 

مرجع متخصصين ايران Surface Duo / سرفيس دوئو

سرفيس دوئو براي تحول دنياي موبايل‌هاي هوشمند عرضه خواهد شد

موبايل هوشمند سرفيس دوئو همان محصولي است كه سال‌ها اخبار و شايعاتي پيرامون توسعه‌ي آن به موبايل مي‌رسيد و با كد‌هاي مختلفي اعم از پروژه‌ي مخفي اندرومدا فاش شده بود. مايكروسافت با معرفي سرفيس دوئو (Surface Duo) در انديشه متخصصين دارد دنياي فناوري و موبايل‌هاي هوشمند را متحول كند. رونمايي از اين موبايل و ورود مجدد مايكروسافت به دنياي موبايل‌هاي هوشمند پس از تجربه‌ي تلخ خريد نوكيا در سال ۲۰۱۴، شگفتي بزرگي براي علاقه‌مندان به‌ دنياي فناوري بود.مايكروسافت در توصيف دوئو مي‌گويد:

اين دستگاه مجموعه‌اي از توانايي‌هاي مايكروسافت را ارايه مي‌دهد درحالي‌كه با همكاري با گوگل، مجموعه‌اي از توانايي‌هاي اندرويد را نيز به ارمغان مي‌آورد.
مرجع متخصصين ايران Surface Duo / سرفيس دوئو

موبايل مايكروسافت سرفيس دوئو از همان زبان طراحي سرفيس نئو بهره مي‌برد. اين موضوع به‌معناي بهره‌وري از دو نمايشگر ۵.۶ اينچي (۸ اينچ در حالت مجموع نمايشگرها) است كه با لولا به‌هم متصل شده‌اند و امكان تغيير ۳۶۰‌ درجه‌اي زاويه را دارند. استفاده از دو نمايشگر آزادي عمل زيادي به متخصصان مي‌دهد كه امكان اجراي هم‌زمان دو اپليكيشن در هر صفحه‌نمايش را فراهم مي‌كند. پانوز پاناي تجهيز به دو نمايشگر را قابليتي براي افزايش قابل‌توجه بهره‌وري و خلاقيت دانست. مايكروسافت جزئيات زيادي از مشخصات سخت‌افزاري سرفيس دوئو ارايه نداد؛ اما به‌گفته‌ي Wired از پردازنده‌ي اسنپدراگون ۸۵۵ در اين دستگاه استفاده شده است. 

پيش از اين مايكروسافت با رونمايي از پلتفرم كانتينيوم سعي بر اتصال موبايل‌هاي هوشمند ويندوزي به نمايشگر‌هاي خارجي داشته است و برخي شركت‌هاي توليد‌كننده‌ي اندرويدي نيز در همين راستا محيط‌هاي دسكتاپ مخصوص خود را معرفي كردند. اما ترند فناوري اخيرا تغيير كرده است و شركت‌هاي فعال سعي بر حل چالش‌ها با استفاده از تعبيه‌ي چند نمايشگر داشته‌اند. 

مرجع متخصصين ايران Surface Duo / سرفيس دوئو

سرفيس دوئو استفاده از سيستم‌عامل اندرويد است كه البته ظاهر مشابهي با ويندوز 10X را دارد. بدين ترتيب متخصصان نه‌تنها قادر به نصب اپليكيشن‌هاي اندرويدي خواهند بود، بلكه به‌گفته‌ي مايكروسافت نسخه‌ي كامل آفيس و مرورگر اج نيز روي دستگاه اجرا خواهند شد. اين موضوع به‌معناي آماده‌سازي برخي نرم‌افزار‌هاي محبوب ويندوز براي مهاجرت به دنياي اندرويد و اجرا روي موبايل هوشمند دوئو است. 

نكته‌ي جالب توجه نبود دوربين در بخش بيروني دستگاه است و تنها روزنه‌ي لنز در در بالاي يكي از نمايشگر‌ها ديده مي‌شود. شايد براي ثبت تصوير بايد نمايشگر‌ها را كاملا چرخانده و پشت هم قرار داد. شايد هم مايكروسافت در نسخه‌ي نهايي به تعبيه‌ي دوربين روي بدنه‌ي دستگاه بپردازد.

مرجع متخصصين ايران Surface Duo / سرفيس دوئو

در اين رويداد نسخه‌ي آزمايشي سرفيس دوئو به‌نمايش گذاشته شد و تا زمان عرضه‌ي آن در تعطيلات سال ۲۰۲۰ (سال آينده) احتمالا تغييرات اندكي به‌خود خواهد ديد.

مرجع متخصصين ايران Surface Duo / سرفيس دوئو
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات