افشاي برخي از ويژگي‌هاي آيفون 9 و آيپد پرو جديد با مطالعه كدهاي iOS 14

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گروهي از برنامه‌نويسان با جست‌وجو در كدهاي iOS 14 موفق به يافتن اطلاعات جالبي در مورد آيفون 9 (آيفون SE 2)، آيپد پرو جديد و اپل تي‌وي شده‌اند.
تبليغات

اپل برخلاف شركت‌هايي كه محصولي مبتني بر سيستم‌عامل اندرويد مي‌سازند، براي محصولات خود سيستم‌عاملي اختصاصي توسعه داده است. گجت‌هاي قابل حمل شركت اپل مانند سري موبايل‌هاي هوشمند آيفون و تبلت‌ها از سيستم‌عامل iOS استفاده مي‌كنند؛ به همين علت اپل گاهي اوقات قبل از عرضه محصولي به بازار، كدهاي مرتبط با آن را به سيستم‌عامل iOS اضافه مي‌كند تا مهندسان اپل قادر به آزمايش بخش‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري محصول جديد باشند و همچنين توسعه‌دهندگان شركت‌هاي بخش‌ثالث نيز براي موبايل يا تبلت جديد، اپليكيشن طراحي كرده يا اپليكيشن‌هاي قديمي‌تر را با آن محصول، سازگار كنند.

حال گروهي از برنامه‌نويسان توانسته‌اند در كدهاي iOS 14 جزئياتي از محصولات آينده اپل را به دست آورند. در بخشي مربوط به آيفون 9 يا آيفون SE 2 مشخص شده است كه موبايل مقرون‌به‌صرفه اپل از تاچ آيدي بهره مي‌برد. تاچ ID درواقع حسگر اسكنر اثرانگشت اپل است كه روي دكمه خانه سوار مي‌شود.

در گزارشي به اين موضوع اشاره شد كه احتمالا اپل در موبايل آيفون SE 2 از فيس ID به‌جاي تاچ ID استفاده مي‌كند؛ اما اطلاعات جديد، صحت برخورداري آيفون ۹ از فيس ID را رد مي‌كنند. محصول جديد اپل از قابليتي به‌نام اكسپرس ترنزيت استفاده مي‌كند. اكسپرس ترنزيت به متخصصان اجازه مي‌دهد در لندن، نيويورك، پرتلند، ژاپن، پكن و شانگهاي با استفاده از موبايل هوشمندشان هزينه استفاده از وسايل حمل‌ونقل عمومي را پرداخت كنند.

در مورد آيپد پرو اطلاعاتي يافت شده است مبني بر اينكه مدل جديد تبلت اپل از دوربيني با ماژول سه‌گانه استفاده مي‌كند كه مجهز به حسگر ToF نيز هست. با اين حساب متخصصان مي‌توانند با تبلت آيپد پرو مانند آيفون‌ها تصاويري حرفه‌اي ثبت كنند. شايعه شده است حسگر ToF در كيت واقعيت افزوده اپل نقش مهمي را ايفا مي‌كند و در سري ۲۰۲۰ موبايل‌هاي آيفون نيز استفاده مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران قابليت اكسپرس ترنزيت

برنامه‌نويسان در ادامه افشاي اطلاعات از محصولات جديد اپل به نسخه به‌روزشده‌اي از تلويزيون هوشمند اين شركت يا اپل تي‌وي اشاره كرده‌اند. به گفته برنامه‌نويسان، نسخه به‌روزشده اپل تي‌وي داراي كنترل از راه دور جديدي است كه جايگزين مدل فعلي مي‌شود. اپل در حال توسعه اپليكيشني است كه متخصصان با استفاده از آن مي‌توانند به انجام تمرينات هوازي پرداخته و كالري‌هاي اضافي را بسوزانند.

درنهايت، اپل روي محصول جديدي به‌نام AirTags كار مي‌كند. AirTags قادر به رديابي اشيا گمشده است و از باتري‌هاي قابل تعويض استفاده مي‌كند. آيفون‌هاي جديد به‌لطف استفاده از تراشه U1 و ارتباطات بلوتوث، نه‌تنها فاصله اشيا گمشده، بلكه جهت آن‌ها را نيز مي‌توانند تشخيص داده و به متخصص نشان دهند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات