پتنت جديد اپل از احتمال ساخت آيفون يا آيپد تاشدني خبر مي‌دهد

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پتنت تازه ثبت‌شده‌ي اپل نشان مي‌دهد نسخه‌ي احتمالي آيفون يا آيپد با قابليت تاشدن صفحه‌نمايش چه ظاهري خواهد داشت.
تبليغات

در گذشته، موبايل‌هاي تاشدني از محبوبيت خاصي برخوردار بودند؛ اما با معرفي موبايل‌هاي هوشمند با قابليت صفحه‌نمايش لمسي، موبايل‌هاي تاشدني به فراموشي سپرده شدند. با‌اين‌حال در ماه‌هاي اخير، شاهد گزارش‌هايي بوديم كه شركت‌هاي سازنده موبايل هوشمند بارديگر مي‌خواهند موبايل‌هاي تاشدني را به ويترين فروشگاه‌ها برگردانند؛ البته با اين تفاوت كه طراحي آن‌ها كاملا تغيير يافته است و برخلاف نسخه‌هاي قديمي كه صفحه‌نمايش بين دو بدنه‌ي متصل به يكديگر مخفي مي‌شد، موبايل‌هاي تاشدني پيشرفته امكان افزايش ابعاد صفحه‌نمايش را به متخصصان ارائه مي‌كنند.

يكي از موبايل‌هاي تاشدني جديد گلكسي فولد سامسونگ نام دارد كه البته با اشكالات فراواني در هنگام عرضه مواجه شد. نسخه‌هايي از گلكسي فولد سامسونگ كه براي تهيه‌ي نقد و مطالعه به رسانه‌ها ارسال شده بودند، در دو روز از كار افتادند و نسخه‌ي به‌روزشده نيز با اشكالات فراواني همراه بود. سرفيس Duo مايكروسافت نيز در دمو رونمايي از كار افتاد و موتورولا Razr هنگام آزمايش رباتيك باز و بسته‌شدن صفحه‌نمايش شكست خورد.

حال، اپل پتنتي ثبت كرده است كه در آن، مي‌توان محصولي تاشدني را مشاهده كرد. در اين پتنت، دو صفحه‌نمايش مجزا مشاهده مي‌شود كه قابليت اتصال به يكديگر و تشكيل صفحه‌نمايشي با ابعاد بزرگ‌تر دارند. در توضيحات پتنت آمده است:

دستگاه‌هاي الكترونيكي با قابليت صفحه‌نمايش تاشدني ممكن است از حسگرهايي استفاده كنند كه مجاورت لبه‌هاي تجهيزي الكترونيكي را به لبه‌ي تجهيز الكترونيكي ديگر تشخيص مي‌دهد. زماني‌كه لبه‌ها با يكديگر هم‌تراز شدند، منابع اين دو بخش كه تا قبل از هم‌ترازشدن به‌صورت مجزا كار مي‌كردند، حال به‌اشتراك گذاشته مي‌شود.در چنين حالتي، تصويري كه تنها روي يك بخش از دستگاه به‌ نمايش گذاشته شده بود، پس از هم‌ترازشدن در صفحه‌نمايش بخش دوم نيز به‌اشتراك گذاشته خواهد شد و در ابعاد بزرگ‌تري به نمايش درخواهد آمد. علاوه‌بر صفحه‌نمايش، امكانات ديگر بخش دوم ازجمله بلندگو و حسگرها و دوربين‌هاي تجهيزات با يكديگر هماهنگ مي‌شوند و منابع به‌اشتراك درمي‌آيند.

در توضيحات به اين موضوع اشاره شده است كه دو صفحه‌نمايش براي ترازشدن از اجزاي مغناطيسي استفاده مي‌كنند:

ممكن است براي قرارگرفتن دو صفحه‌نمايش در حالت‌هاي مختلف از اجزاي مغناطيسي استفاده شود. اجزاي مغناطيسي به‌لطف لولاها و ساير سازه‌ها كمك مي‌كنند تجهيزات در پيكربندي هم‌سطح روي يك صفحه قرار بگيرند يا اينكه در پيكربندي غيرمسطح و داراي زاويه با يكديگر كار كنند.
مرجع متخصصين ايران پتنت جديد اپل / آيفون تاشدني / آيپد تاشدني

متأسفانه مشخص نيست محصولي با استفاده از پتنت جديد اپل ساخته مي‌شود يا خير. در گذشته، شاهد پتنت‌هاي مختلفي بوديم كه شركت‌ها ثبت كردند؛ اما محصولي مرتبط با آن‌ها عرضه نشد. با‌اين‌حال، حدس زده مي‌شود آيپد تاشدني زودتر از آيفوني با ويژگي ذكرشده رونمايي شود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات