سامسونگ دوربين سلفي گلكسي S21 را به زير صفحه‌نمايش منتقل مي‌كند

جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ظاهرا سامسونگ به فناوري‌هاي موردنياز براي قرار دادن دوربين سلفي زير نمايشگر دسترسي پيدا كرده است و قصد دارد از آن در پرچم‌دار بعدي سري گلكسي S بهره بگيرد.
تبليغات

حال كه موبايل‌هاي خانواده‌ي گلكسي S20 به بازار عرضه شده‌اند، سامسونگ كم‌كم تمركز خود را روي محصولات آينده‌اش معطوف مي‌كند تا آن‌ها را به‌بهترين شكل ممكن بسازد. سامسونگ در سال جاري ميلادي نسل جديد موبايل‌هاي خانواده‌ي گلكسي نوت را عرضه خواهد كرد تا بازار موبايل‌هاي پرچم‌دار را پرتلاطم‌تر از قبل كند. 

هنوز تا معرفي و عرضه‌ي رسمي نسل بعدي موبايل‌هاي پرچم‌دار سري گلكسي S فاصله‌ي زيادي داريم، اما شايعات و افشاگري‌ها درمورد اين موبايل‌ها از همين حالا آغاز شده است. به‌لطف اطلاعات فاش‌ شده از سوي يكي از افشاگران شناخته‌شده‌ي دنياي فناوري با نام متخصصي Ice Universe در توئيتر، اكنون برخي جزئيات درمورد گلكسي اس ۲۱ سامسونگ (Samsung Galaxy S21) مي‌دانيم. نخستين شايعه‌ي منتسب‌به گلكسي S21 از انتقال دوربين سلفي اين موبايل به زير صفحه‌نمايش حكايت دارد.

Ice Universe با انتشار توييتي جديد نوشته است:

سامسونگ به استفاده از فناوري دوربين زير نمايشگر در موبايل گلكسي اس ۲۱ فكر مي‌كند. اين شركت هم‌اكنون در حال ارزيابي شرايط براي امكان استفاده از اين نوع فناوري است.

سامسونگ طي سال‌هاي اخير نشان داده است كه بهبودهاي عمده‌ي دوربين را در موبايل‌هاي رده‌بالايش ابتدا به سري گلكسي S مي‌آورد و سپس از آن‌ها در خانواده‌ي گلكسي Note نيز استفاده مي‌كند. بنابراين منطقي است اگر انتظار داشته باشيم دوربين زير نمايشگر به سري گلكسي نوت ۲۰ نيايد و كره‌اي‌ها از آن در نسل بعدي موبايل‌هاي گلكسي اس استفاده كنند. فراموش نكنيد كه توسعه‌ي چنين دوربيني دردسرهاي خودش را دارد و انتقال دوربين به زير نمايشگر، كار ساده‌اي نيست.

به‌منظور توسعه‌ي فناوري موردمباحثه موانع متعددي بر سر راه شركت‌هاي موبايل‌ساز وجود دارند كه از بين آن‌ها مي‌توانيم به نرسيدن نور كافي به حسگر و كاهش كيفيت تصوير نهايي اشاره كنيم. اشكال بزرگ ديگري كه مطرح مي‌شود، استفاده از تراكم پيكسلي مشابه با ديگر بخش‌هاي نمايشگر در بخشي است كه دوربين سلفي در زير آن جاي دارد. 

سامسونگ امروزه بزرگ‌ترين شركت دنيا در زمينه‌ي توليد صفحه‌نمايش براي موبايل‌هاي هوشمند است و نسل‌به‌نسل فناوري‌‌هاي جديدي به بازار نمايشگرها تزريق مي‌كند. با درانديشه متخصصينگرفتن قدرت بالاي كره‌اي‌ها در اين حوزه، بدون شك سامسونگ بهتر از هر شركت ديگري منابع و تخصص موردنياز براي استفاده از فناوري دوربين در زير نمايشگر را دارد و مي‌تواند به توسعه‌ي آن بپردازد. اوپو پيش‌تر نمونه‌ي اوليه‌ي اين نوع فناوري را در يكي از دستگاه‌هاي مفهومي‌اش به‌نمايش گذاشته است؛ اما تاكنون شاهد چنين كاري از سوي سامسونگ نبود‌ه‌ايم. شيائومي نيز از پياده‌سازي فناوري دوربين زير نمايشگر در موبايل‌هايش آينده‌اش خبر مي‌دهد و برخي رسانه‌ها مدعي شده‌اند هواوي نيز چنين فكري در سر دارد.

با درانديشه متخصصينگرفتن فاصله‌ي زيادي كه تا رونمايي گلگسي اس ۲۱ سامسونگ داريم، فعلا بايد به تمامي اخباري كه درمورد اين موبايل سامسونگ منتشر مي‌شود با شك و ترديد نگاه كنيم. در هر صورت شكي نداريم سامسونگ در گلكسي اس ۲۱ مجموعه‌‌اي از جديدترين دستاوردهايش را به‌نمايش خواهد گذاشت. درضمن احتمال دارد ارزش موبايل سامسونگ گلكسي S21 بالاتر از نسل فعلي باشد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات