سامسونگ با همكاري كورنينگ براي موبايل‌هاي تاشدني سال ۲۰۲۱ شيشه UTG مي‌سازد

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سامسونگ تصميم دارد تا سرمايه‌گذاري و توسعه‌ي سخت‌افزاري را براي موبايل‌هاي تاشدني افزايش دهد و در اين مسير با كورنينگ همكاري مي‌كند.
تبليغات

منابع خبري از كره‌ي جنوبي گزارش مي‌دهند كه سامسونگ تصميم دارد تا در موبايل گلكسي فولد ۲ از شيشه‌ي فوق نازك (UTG) استفاده كند. تا پيش از اين، شايعه‌هاي متعددي پيرامون جنس نمايشگر موبايل تاشدني بعدي سامسونگ در رسانه‌ها مطرح شده بود و ظاهرا خبر اخير، استفاده از UTG را تأييد مي‌كند. آن‌ها تاكنون سفارش‌هايي را براي شيشه‌ي مذكور در شركت‌هاي Dowoo Insys و Schott ثبت كرده‌اند. شركت‌هايي كه شيشه‌ي UTG را براي گلكسي Z فليپ هم توليد كرده بودند.

سامسونگ باوجود همكاري نزديك با چند توليدكننده، تصميم دارد تا هزينه‌هاي توليد UTG را كاهش دهد. آن‌ها قرارداد همكاري جديدي با كورنينگ (Corning) سازنده‌ي مشهور گوريلا گلس امضا كرده‌اند كه منجر به همكاري در توليد شيشه‌هاي مخصوص مي‌شود. دو شركت تصميم دارند تا علاوه بر تسريع در فرايند طراحي و توسعه، يك زنجيره‌ي تأمين هم در ايالات متحده راه‌اندازي كنند. برنامه‌ي اول سامسونگ و كورنينگ اين است كه براي موبايل‌هاي تاشدني سال آينده، از شيشه‌هاي UTG توليد شركت آمريكايي استفاده شود.

مرجع متخصصين ايران شيشه UTG

كاهش هزينه، تنها يكي از دلايل سامسونگ براي عقد قرارداد همكاري با كورنينگ است. آن‌ها همچنين از وزن بالاي شيشه‌هاي UTG كنوني راضي نيستند و تصور مي‌كنند كه برند باسابقه‌ي آمريكايي، توانايي توليد محصول با كيفيت بالاتر را خواهد داشت.

كورنينگ از ماه نوامبر خبر توليد و توسعه و بهينه‌سازي شيشه‌هاي مخصوص تاشدني را به رسانه‌ها اعلام كرده بود. آن‌ها اميدوار بودند كه طراحي نهايي و متخصصدي تا پايان سال ۲۰۲۰ به اتمام برسد. يكي از بزرگ‌ترين چالش‌هاي توليد چنين شيشه‌هايي اين است كه مشخصات شيشه، بسته به طراحي موبايل هوشمند مانند شعاع انحنا تغيير مي‌كند. همين شعاع، درجه‌ي تاشدن شيشه و فشار وارد شده را تغيير مي‌دهد و شركت سازنده بايد تغييراتي در ساختار مقاومتي محصول نهايي ايجاد كند. سامسونگ و كورنينگ در همكاري با يكديگر مي‌توانند چالش‌هاي طراحي اين‌چنيني را برطرف كنند. 

اخبار گذشته ادعا مي‌كردند كه موبايل سامسونگ گلكسي فولد ۲ به‌همراه گلكسي نوت ۲۰ در ماه اوت سال جاري معرفي خواهند شد. احتمالا نسخه‌ي 5G از گلكسي Z فليپ هم در همان زمان رونمايي مي‌شود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات