نمايشگر آيفون‌هاي 12 پرو و پرو مكس از نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتزي بهره مي‌برد

پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اطلاعاتي از پرچم‌داران نسل بعدي سري آيفون ۱۲ اپل منتشر شده است كه از طراحي بدنه و مشخصات نمايشگر آن‌ها خبر مي‌دهد.
تبليغات

طبق اطلاعاتي كه در فضاي مجازي قرار گرفته است در ميان چهار موبايل هوشمند از سري آيفون ۱۲ تنها دو عدد از آن‌ها داراي نمايشگري با نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتزي هستند. اين دو مدل شامل موبايل آيفون ۱۲ پرو و پرو مكس مي‌شود.

فهرستي اخيرا در فضاي مجازي قرار گرفته است كه در آن مي‌توان موبايل‌هاي هوشمند معرفي‌نشده در سال ۲۰۲۰ با نمايشگري برخوردار از نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتزي را مشاهده كرد. در ميان محصولات مختلف هواوي ميت ۴۰ به چشم مي‌خورد كه هنوز معرفي نشده است. با وجود اينكه هنوز مشخص نيست آيا پرچم‌دار نسل بعدي هواوي از چنين مشخصاتي استفاده مي‌كند يا خير، اما رقابت سري جديد ميت ۴۰ با آيفون ۱۲ مي‌تواند به وقوع چنين اتفاقي ختم شود؛ به‌خصوص كه زمان رونمايي هردو سري در بازه زماني تقريبا مشابه خواهد بود.

در مورد نسخه استاندارد آيفون ۱۲ گفته مي‌شود كه داراي پنلي از نوع LCD يا OLED است و نرخ نوسازي آن به ۶۰ هرتز مي‌رسد. طبيعتا نسخه استاندارد ارزش به‌مراتب كمتري نسبت به مدل‌هاي پريميوم دارد تا متخصصان بيشتري توان خريد آن را داشته باشند. همين امر نيز به برخورداري از ويژگي‌هاي كمتر يا ضعيف‌تري نسبت به آيفون ۱۲ پرو و پرو مكس مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران فهرست موبايل هاي ۲۰۲۰ با نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتزي نمايشگر

دركنار برخورداري از نمايشگري با مشخصات ذكر‌شده، گويا سري آيفون ۱۲ نسبت به نسل پيشين از ضخامت كمتري برخوردار هستند؛ به نحوي كه مدل آيفون ۱۲ پرو مكس با نمايشگري ۶/۷ اينچي از ضخامت ۷/۴ ميلي‌متري بهره مي‌برد. در مقايسه با آيفون ۱۱ پرو مكس با ضخامت ۸/۱ ميلي‌متري مي‌توان مشاهده كرد كه پرچم‌دار اپل بسيار نازك‌تر است و احتمالا از ارگونومي بهتري نيز بهره مي‌برد.

كاهش ضخامت پرچم‌داران اپل به‌معني ضربه زدن به ظرفيت باتري نيست و درواقع به لطف طراحي چند لايه‌اي مادربرد، اپل حتي قادر به افزايش ظرفيت باتري سري آيفون ۱۲ نسبت به مدل‌هاي نسل قبلي است. منبع خبر مدعي است كه هيچ يك از مدل‌هاي سري آيفون ۱۲ از ظرفيت باتري ۴،۴۰۰ ميلي‌آمپرساعت فراتر نمي‌روند؛ اما بايد در انديشه متخصصين گرفت كه آيفون ۱۱ پرو مكس از ظرفيت ۳،۹۶۹ ميلي‌آمپرساعت استفاده مي‌كرد.

براي مدتي است كه گفته مي‌شود هدست از پكيج آيفون ۱۲ حذف شده است و زماني‌كه موبايل هوشمند جديد اپل را خريداري كنيد هدفوني داخل جعبه آن نخواهيد يافت. درواقع اپل با چنين اقدامي در انديشه متخصصين دارد كه فروش ايرپاد را افزايش دهد. گويا كوپرتينويي‌ها انتظار دارند كه با عرضه سري جديد آيفون ۱۲ شاهد فروش ۲۰ ميليون ايرپاد نيز باشند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات