پتنت جديد شيائومي به دوربين سلفي با مكانيزم كشويي وي شكل اشاره مي‌كند

چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در پتنت جديد شيائومي مي‌توان مشاهده كرد كه امكان سوار شدن دوربين سلفي و دوربين اصلي روي مكانيزم كشويي وجود دارد.
تبليغات

در ميان سازندگان موبايل هوشمند بايد گفت شيائومي ازجمله شركت‌هايي است كه طرفداران خود را با طراحي‌هاي جالب محصولات، شگفت‌زده مي‌كند. درواقع شركت چيني از تجربه‌ي طراحي‌هاي جديد باكي ندارد و تصاوير منتشرشده از پتنت جديد شيائومي، چنين موضوعي را تأييد مي‌كند.

استفاده‌ي حداكثري صفحه‌نمايش از بدنه و طبيعتا كاهش ميزان حاشيه‌هاي موجود در دورتادور نمايشگر سبب‌شده تا سازندگان موبايل‌هاي هوشمند از دوربين كشويي براي محصولات ميان‌رده و دوربين سلفي مخفي‌شده در زير نمايشگر نيز براي محصولات بالارده استفاده كنند. بااين‌حال، ترند جديدي در ميان سازندگان تلفن‌هاي هوشمند به راه افتاده تا دوربين سلفي دوگانه در محصولاتشان استفاده كنند.

در اين ميان، شيائومي نيز پتنتي ثبت كرده كه نحوه‌ي استفاده از دوربين سلفي دوگانه با مكانيزم كشويي را به نمايش مي‌گذارد. شركت چيني براي دوربين سلفي با ماژول دوگانه از طراحي «وي شكل» يا «گوش خرموبايل» استفاده كرده است كه دوربيني روي هر سطح از مكانيزم كشويي قرار مي‌گيرد.

در توضيحات پتنت اشاره مي‌شود كه مكانيزم كشويي در زاويه‌اي خاص باز و بسته مي‌شود و همچنين از مكانيزم مي‌توان براي قرار گرفتن دوربين سلفي و دوربين اصلي استفاده كرد. چنين مكانيزمي نه‌تنها نياز به وجود حفره يا بريدگي در بالاي نمايشگر براي قرار گرفتن دوربين سلفي را از بين مي‌برد، بلكه با سوار شدن دوربين اصلي نيز نيازي به قرار گرفتن ماژول دوربين در پنل پشتي نخواهد بود.

استفاده از چنين مكانيزمي مي‌تواند تغييرات جالبي را در محصولات موجود در بازار به وجود آورد. درحال‌حاضر ماژول دوربين در پنل پشتي از ضعيف‌ترين قسمت‌ها در برابر ضربات محسوب مي‌شود و پنهان شدن دوربين‌ها در مكانيزم كشويي مي‌تواند به كاهش هرچه بيشتر صدمه ديدن ماژول دوربين بر اثر ضربات احتمالي كمك كند. امكان انتقال بخشي از حسگرهاي ماژول دوربين اصلي به مكانيزم كشويي نيز وجود دارد؛ به‌نحوي‌كه قسمتي براي قرار گرفتن فلش و برخي از حسگرها در پنل پشتي تعبيه شود و دوربين‌ها روي مكانيزم كشويي سوار شوند.

در هر صورت با اطمينان كامل نمي‌توان گفت كه محصولي برگرفته از پتنت به‌ثبت‌ رسيده‌ي شيائومي به بازار عرضه خواهد شد يا خير. بااين‌حال، دور از ذهن نيست كه چنين اتفاقي رخ دهد؛ زيرا طراحي به‌نمايش درآمده در پتنت در نوع خود بسيار جالب است و مي‌تواند راه‌حلي براي استفاده از دوربين سلفي دوگانه با مكانيزم كشويي در موبايل‌هاي هوشمند و حتي تبلت‌ باشد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات