سراميك شيلد،‌ محافظ صفحه نمايش جديد اپل در آيفون ۱۲

سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل دقايقي پيش از توسعه‌ي شيشه‌ي محافظ جديدي با همكاري كورنينگ براي آيفون ۱۲ خبر داد كه توانايي بسيار بالايي در برابر ضربات و جذب خش در مقايسه با شيشه‌ي محافظ نسل قبلي آيفون‌ها دارد.
تبليغات

دقايقي پيش اپل طبق سنت هر ساله‌ي خود و طي رويدادي اختصاصي از نسل جديد موبايل‌هاي آيفون رونمايي كرد. آيفون‌هاي ۱۲ با بهبود و قابليت‌هاي متعددي همراه شده‌اند تا با ادامه‌ي راه نسل‌هاي پيشين، خود را به عنوان بهترين موبايل‌هاي هوشمند جهان معرفي كنند. 

يكي از قابليت‌هاي جديد آيفون ۱۲ تجهيز به شيشه‌ي محافظ جديدي است كه اپل طي همكاري نزديك با كورنينگ موفق به توسعه و ساخت آن شده است. اين شيشه‌ي محافظ سراميك شيلد (Ceramic Shield) نام دارد كه به ادعاي اپل در سقوط موبايل ۴ برابر (در مقايسه با شيشه‌هاي محافظ آيفون ۱۱) مقاومت بيشتري از خود نشان مي‌دهد. حضور كريستال‌هاي سراميك در سرتاسر شيشه‌ي محافظ كمك زيادي به مقاومت آن در برابر ضربات خارجي مي‌كند.

اپل اولين شركتي نيست كه از سراميك در ساخت موبايل‌هاي هوشمند خود بهره برده است. اين ماده كه بسيار مقاوم و سبك است پيش‌تر در بدنه‌ي موبايل‌هاي هوشمندي مانند مي ميكس شيائومي و گلكسي اس ۱۰ پلاس به كار گرفته شده بود. اما اپل اين ماده‌ي مقاوم را در شيشه‌ي محافظ نمايشگر به‌كار برده است تا از اين لحاظ منحصر‌به‌فرد باشد. 

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات