DxOMark نتايج تست دوربين پيكسل 5 را منتشر كرد

يك‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نتايج تست دوربين پيكسل 5 گوگل در وب‌سايت DxOMark، نشان‌دهنده‌ي عملكرد خوب آن در بخش فيلم‌برداري و عكاسي است.
تبليغات

امسال گوگل شيوه‌ي جديدي براي توليد موبايل‌ هوشمند در پيش گرفت و به‌جاي استفاده از پردازنده‌ي پرچم‌دار اسنپ‌دراگون ۸۶۵، مدل ميان‌رده‌ي آن يعني اسنپ‌دراگون ۷۶۵ جي را براي پيكسل‌هاي امسال انتخاب كرد كه باعث شد بتواند پيكسل ۵ را با ارزشي كمتر از گذشته راهي بازار كند؛ اما از طرفي باعث شد امسال شاهد معرفي هيچ موبايل پرچم‌داري از طرف گوگل نباشيم. حال وب‌سايت DxOMark كه مرجعي براي سنجش كيفيت دوربين به حساب مي‌آيد، پيكسل ۵ را در شرايط آزمايشگاهي مورد مطالعه قرار داده است كه نتايج آن، از عملكرد خوب پيكسل ۵ حكايت دارد.

گوگل براي سومين سال پياپي در پيكسل ۵ از همان حسگر IMX363 سوني استفاده كرده است؛ همچنين پردازنده‌ي Pixel Neural Core كه وظيفه پردازش الگوريتم‌هاي هوش مصنوعي دوربين پيكسل‌هاي گذشته را بر عهده دارد، كنار گذاشته و به‌جاي آن به توان پردازشي پردازنده‌ي اسنپ‌دراگون ۷۶۵ جي تكيه كرده است.

مرجع متخصصين ايران گوگل پيكسل ۵

با وجود سخت‌افزار قديمي و كمبود دوربين سوم، پيكسل ۵ عملكرد خوبي از خود نشان مي‌دهد. DxOMark نمره كلي ۱۲۰ را براي دوربين پيكسل ۵ در انديشه متخصصين گرفته است كه عملكرد خوب آن را نويد مي‌دهد؛ البته به اين نكته نيز اشاره مي‌كند كه نقص‌هايي مانند نويز زياد تصاوير در محيط‌هاي كم‌نور و نداشتن بزرگ‌نمايي اپتيكال از ضعف‌هاي آن به حساب مي‌آيد. البته DxOMark عملكرد دوربين اصلي پيكسل ۵ در ثبت تصاوير با جزئيات زياد، بافت‌هاي زيبا، رنگ‌هاي زنده و فوكوس خودكار دقيق را ستايش كرده است.

پيكسل ۵ با امتياز ۱۲۰، بالاتر از وان‌پلاس 8 پرو و گلكسي اس 20 پلاس قرار مي‌گيرد

گوگل در پيكسل ۵ برخلاف نسل گذشته‌ي آن، از لنز تله‌فوتو با اخبار تخصصي اپتيكال ۲ برابري استفاده نكرده و بجاي آن دو لنز عريض و فوق عريض به كار برده است كه باعث مي‌شود آن‌چنان در مباحثه بزرگ‌نمايي تصوير موفق عمل نكند و در اين بخش، امتياز ۴۹ كسب كند. دوربين فيلم‌برداري پيكسل ۵ توانسته است امتياز خوب ۱۰۷ كسب كند و به دليل عملكرد فوكوس خودكار و عملكرد پايدار در فيلم‌برداري 4K در حالت ۳۰ و ۶۰ فريم در ثانيه مورد ستايش قرار گرفته است؛ همچنين گفته مي‌شود فيلم‌هاي گرفته‌شده در نور مناسب بهتر از شب هستند؛ البته دوربين فيلم‌برداري مانند دوربين اصلي، كمي از اشكال نويز تصوير رنج مي‌برد.

انديشه متخصصين شما در رابطه با امتياز كسب‌شده توسط پيكسل ۵ چيست؟ 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات