BOE براي دومين بار در تأمين صفحه‌نمايش آيفون ناكام ماند

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس اطلاعت منتشرشده، شركت BOE براي دومين بار آزمون‌هاي كيفي اپل را با موّفقيت طي نكرده و تأييديه اپل را دريافت نكرده است.
تبليغات

در ابتدا تصوّر مي‌شود كه BOE (شركتي چيني در حوزه‌ي توليد نمايشگرهاي OLED) توليد صفحه‌نمايش‌هاي آيفون ۱۲ و ۱۲ ميني را برعده گرفته است؛ اما درنهايت، BOE نتوانست از آزمون‌هاي كيفي اپل سربلند ببرون آيد و سهم توليد صفحه‌نمايش‌هاي خانواده‌ي آيفون ۱۲ را به دو رقيب نام آشناي خود (الجي و سامسونگ) واگذار كرد. حال بر اساس اطلاعات منتشرشده، BOE همچنان ناكام در آزمون‌هاي كيفي و سخت‌گيرانه‌ي اپل ظاهر شده است و درنهايت، سهمي از توليد صفحه‌نمايش‌هاي LTPO در آيفون‌هاي ۱۳ نخواهد داشت. بر اساس اين اطلاعات، BOE نتوانسته است سفارش‌هاي اپل براي توليد پنل‌هاي OLED با فناوري «اكسيد پلي كريستال دما پايين» به اختصار LTPO را براي مجموعه‌ي آيفون ۱۳ در سال آينده‌ي ميلادي تأمين كند. گزارشي در اوايل سال جاري نشان مي‌داد كه تأمين‌كننده مستقر در چين در تلاش است تا دستورالعمل‌هاي سختگيرانه تضمين كيفيت اپل را برآورده كند. اما اخبار جديد حاكي از آن است كه براي دومين بار در اين آزمون‌ها ناكام بوده و درنهايت، سامسونگ و ال‌جي، احتمالا دو تأمين‌كننده‌ي پنل‌هاي OLED براي آيفون ۱۳ خواهند بود.

طبق گفته‌هاي وب‌سايت كره‌اي TheElec، دو مدل از چهار مدل آيفون عرضه شده در سال ۲۰۲۱ از ترانزيستورهاي فيلم نازك موسوم به LTPO برخوردار خواهند بود. اين فناوري گام مهمي در صفحه‌نمايش موبايل‌هاي هوشمند است كه از نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتز همراهي مي‌كنند و به احتمال زياد، دو مدل آيفون پرو و پرو مكس در سال آينده از اين تكنولوژي استفاده خواهند كرد.

پيش‌از اين برخي شايعات نيز از وجود نمايشگرهاي ۱۲۰ هرتزي ProMotion در سري آيفون ۱۲ حكايت داشتند؛ اما اين امر محقق نشد و اپل تكنولوژي 5G را به آن ترجيح داد. اگرچه دستگاه‌هايي مانند آيپد پرو از نمايشگرهاي ۱۲۰ هرتزي بدون فناوري LTPO استفاده مي‌كنند؛ اما اين فناوري در موبايل‌هاي هوشمند امري مهم و حياتي است كه هم نرخ نوسازي تصوير بالايي را ارائه مي‌دهد و هم در مصرف باتري بسيار تأثيرگذار است؛ تكنولوژي LTPO اين اجازه را  به موبايل هوشمند مي‌دهد كه نرخ نوسازي تصوير را از يك هرتز تا ۱۲۰ هرتز به‌صورت متغير و باتوجه‌به نياز تغيير دهد و بهره‌وري از انرژي را بيشتر كند. سامسونگ و ال‌جي ديسپلي، هم‌اكنون ترانزيستورهاي لايه نازك LTPO را توليد مي‌كنند، درحالي‌كه گفته مي‌شود شركت BOE در توليد اين فناوري از دو رقيب مستقر در كره جنوبي، عقب افتاده است. افزون‌براين، BOE در چندين آزمون تضمين كيفيت و ميزان بازدهي اپل در سال ۲۰۲۰ شكست خورده است. اپل در شهريورماه سال جاري، يكي از خطوط توليد BOE مورد مطالعه قرار داد؛ اما درنهايت، بعد از يك‌ماه بي‌نتيجه ماندن اپل به‌صورت كلي الجي و سامسونگ را جايگزين اين شركت چيني كرد.

در پايان، BOE در نيمه‌ي نخست سال آينده شانس ديگري براي تأمين سفارش‌هاي اپل خواهد داشت، هرچند كه به احتمال زياد توليد نمايشگرهاي OLED براي مجموعه به اصطلاح آيفون ۱۳ را از دست خواهد داد. انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي صفحه‌نمايش‌هاي BOE چيست و آيا اين شركت بالأخره موفق به جلب رضايت اپل خواهد شد؟ 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات