هواوي موبايل پرچم‌دار P50 را با پردازنده‌ كرين ۹۰۰۰ به بازار عرضه خواهد كرد

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طبق شايعات، هواوي سري موبايل‌هاي P50 را در سه‌ماهه‌ي نخست سال آينده‌ي ميلادي و مجهز به پردازنده‌ي ۵ نانومتري كرين ۹۰۰۰ رونمايي خواهد كرد.
تبليغات

هواوي ماه گذشته، پرچم‌دارهاي جديد خانواده‌ي ميت را با دوربين بهبوديافته و پردازنده‌ي ۵ نانومتري كرين ۹۰۰۰ رونمايي كرد. گفته مي‌شود هواوي با توجه ‌به تحريم‌هاي ايالات متحده، با اشكال تأمين پردازنده‌ي كرين (Kirin) مواجه شده و TSMC تا قبل از اجراي اين تحريم‌ها، تنها ۹ ميليون پردازنده دراختيار هواوي قرار داده است. حال با اينكه زمان زيادي از معرفي موبايل‌هاي ميت ۴۰ نگذشته است، اولين اطلاعات هواوي P50 از به‌كارگيري تراشه‌ي كرين ۹۰۰۰ در اين موبايل حكايت دارند. تحريم‌هاي ايالات متحده ممكن است صدمات زيادي به تجارت هواوي وارد كند؛ اما اين شركت هنوز توليد موبايل‌ پرچم‌دار را متوقف نكرده است.

بر اساس اخبار منتشرشده در The Elec، سري موبايل‌هاي هواوي P50 در سه‌ماهه‌ي اول سال ۲۰۲۱ معرفي خواهند شد و ال‌جي و سامسونگ در حال آماده‌سازي و تهيه‌ي صفحه‌نمايش OLED براي پرچم‌دار جديد هواوي هستند. عرضه‌ي پرچم‌دار جديد هواوي با توجه ‌به عرضه‌ي ساليانه‌ي اين موبايل در بازه‌ي زماني مشابه، اتفاق عجيبي به حساب نمي‌آيد؛ اما بر اساس اين ادعا، هواوي پردازنده‌ي كرين ۹۰۰۰ را به‌عنوان قلب تپنده‌ي موبايل جديد در انديشه متخصصين گرفته است كه كمي عجيب به ‌انديشه متخصصين مي‌رسد؛ زيرا هواوي از ميت ۴۰ به‌عنوان آخرين موبايل مجهز به پردازنده‌ي كرين ياد كرده بود و اكنون مشخص شده است كه P50 از همان پردازنده استفاده مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران پردازنده‌ي كرين ۹۰۰۰

اين گزارش حاكي از آن است كه هواوي به اندازه كافي پردازنده‌ي كرين ۹۰۰۰ براي تحويل پرچم‌داران نيمه‌ي نخست سال ۲۰۲۱ ذخيره كرده است؛ بنابراين ممكن است مجبور نباشد از پردازنده‌ي ضعيف‌تر يا پردازنده‌هاي شخص ثالث از جمله كوالكام و مدياتك استفاده كند. حتي اگر سري P50 بتواند از پردازنده‌ي كرين ۹۰۰۰ استفاده كند، باز هم رفع محدوديت‌هاي ايالات متحده و ممنوعيت استفاده از خدمات و سرويس‌هاي گوگل را شامل نمي‌شود؛ بنابراين هواوي با اشكالات فروش در بازار جهاني مواجه خواهد شد و به فروش عمده در بازار چين متكي خواهد بود. بااين‌حال اگر به سرويس‌هاي گوگل و يكپارچه‌سازي دستگاه خود با آن نياز نداريد، P50 مانند خانواده‌ي ميت ۴۰ مي‌تواند يك تجربه‌ي همه‌جانبه ارائه دهد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات