سامسونگ ديسپلي طرح اوليه صفحه نمايش خم‌شونده سه‌گانه را به نمايش گذاشت

يك‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در بلاگ سامسونگ ديسپلي دو طرح اوليه از دستگاه‌هايي با صفحه‌نمايش خم‌شونده سه‌گانه و قابل رول شدن ارائه شده است كه احتمالا در طول سال‌هاي آينده عرضه خواهد شد.
تبليغات

سامسونگ به‌صورت غير مستقيم از طرح‌هاي دو دستگاه احتمالي خود پرده برداشت. طرح اول، يك دستگاه با صفحه‌نمايش خم‌شونده سه‌گانه گلكسي فولد را تداعي مي‌كند. اين طراحي جديد نياز به خم مجزا جهت صفحه‌نمايش خارجي را از بين خواهد برد؛ زيرا اين امكان را دارد تا با خم شدن به يك‌سوم حالت مسطح خود دست يابد و فقط از سطح بالايي صفحه‌نمايش استفاده كند. لوگوي كوچك پايين طرح عبارت «Samsung OLED» را نمايش مي‌دهد.

طراحي بعدي يك صفحه‌نمايش با قابليت رول شدن را نمايش مي‌دهد كه در ابعاد يك لوله كوچك جمع مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران طرح مفهومي از موبايل با صفحه رول شونده

مفهوم ارائه‌شده از يك نمايشگر قابل رول شدن در ابعاد كوچك مي‌تواند بسيار جذاب باشد؛ اما تنها محدوديت آشكار اين طرح شايد اين موضوع باشد كه چنين نمايشگر ظريفي تنها روي سطح يك ميز قابل استفاده خواهد بود. جذابيت اين طرح بيش از اينكه امكان انجام كار در زمان حركت توسط آن باشد (اشاره به قابليت Mobility تلفن همراه كه همواره روشن و قادر به استفاده جهت ارتباط و انجام كار توسط متخصص است)، در قابليت جابه‌جايي (اشاره به قابليت Portability) آن نهفته است.

مرجع متخصصين ايران طرح مفهومي از موبايل با صفحه خم شونده و كيبرد اسلايدر

سامسونگ به‌صورت مشخص ارائه دستگاه‌هايي با طرح‌هاي نمايش داده‌شده را تأييد نكردهاست؛ اما به‌طور قطع اين ايده را مطرح مي‌كند كه سامسونگ ديسپلي قادر به ساختن پنل براي چنين دستگاه‌هايي است.

مرجع متخصصين ايران چندين رندر از موبايل با صفحه خم شونده و كيبرد اسلايدر سامسونگ

يكي از دو طرح ارائه‌شده احتمالا به واقعيت نزديك‌تر است. چندي پيش رسانه لتزگو ديجيتال در قالب چند تصوير كامپيوتر‌ي اوليه اختراع دستگاه خم شونده سه‌گانه قبلي را به تصوير كشيد. اين دستگاه علاوه بر سه صفحه‌نمايش خم‌شونده، داراي يك كيبرد با قابليت اسلايد است كه مي‌تواند در موقعيت‌هاي متفاوت مورد استفاده قرار گيرد.

همگي ما هيجان‌زده‌ايم تا ببينيم هنگامي كه در حال ورود به عصر جديد نوآوري‌هاي سخت‌افزاري هستيم، توليد‌كنندگان تا كجا شكل و فرم دستگاه‌ها را متحول خواهند كرد. آيا هرگز خود را در حال استفاده از يكي از اين دستگاه‌ها تصور كرده‌ايد؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات