شايعه: BOE با موفقيت در آزمون كيفي بخشي از نمايشگرهاي آيفون ۱۳ را تأمين خواهد كرد

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گزارشي از زنجيره‌ي تأمين ادعا مي‌كند كه BOE يكي از تأمين‌كنندگان اصلي پنل نمايشگر OLED براي موبايل‌هاي خانواده‌ي آيفون ۱۳ خواهد بود.
تبليغات

در ابتدا، تصور مي‌شد BOEَ شركتي چيني فعال در حوزه‌ي توليد نمايشگرهاي OLED، توليد صفحه‌نمايش آيفون ۱۲ و ۱۲ ميني را برعهده گرفته باشد؛ اما درنهايت، BOE نتوانست از آزمون‌هاي كيفي اپل سربلند بيرون آيد و سهم توليد نمايشگر خانواده‌ي آيفون ۱۲ را به دو رقيب نام‌آشناي خودَ يعني الجي و سامسونگَ واگذار كرد.

به‌گزارش اپل‌اينسايدر و با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده از زنجيره‌ي تأمين، گفته مي‌شود BOE بارديگر به‌دنبال تصاحب سهمي از توليد نمايشگرهاي آيفون است و از قرار معلوم، اين‌بار بخت‌واقبال با او يار بوده و توانسته است آزمون‌هاي كيفي اپل را با موفقيت پشت‌سر بگذارد. دراين‌ميان، گفته مي‌شود اين شركت چيني با GIS، تأمين‌كننده‌ي صفحات حساس به لمسَ در توليد پنل‌هاي OLED براي نسل بعدي موبايل‌هاي آيفون همكاري مي‌كند.

تاكنون، اخبار ضدونقيضي از اضافه‌شدن BOE به زنجيره‌ي تأمين نمايشگرهاي غول دنياي فناوري منتشر شده است. براي مثال، گزارشي در اوايل سال جاري نشان مي‌داد كه تأمين‌كننده‌ي مستقر در چين در تلاش است دستورالعمل‌هاي سختگيرانه تضمين كيفيت اپل را برآورده كند. باوجوداين، اخبار اخير حاكي از آن بود كه اين شركت براي دومين‌بار در تأمين اين نمايشگرها ناكام مانده است؛ اما اپل در سال ۲۰۲۰، چندين‌بار از خطوط توليد BOE بازديد كرده است و شايد اين امر به‌منزله‌ي اميدواربودن به توليدات اين شركت تلقي شود.

به‌طوركلي، اعتقاد بر اين است كه دو مدل از چهار مدل آيفون عرضه‌شده در سال ۲۰۲۱ از ترانزيستورهاي فيلم‌نازك موسوم به LTPO برخوردار خواهند بود. اين فناوري گام مهمي در صفحه‌نمايش موبايل‌هاي هوشمند است كه از نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتز همراهي مي‌كنند و به‌احتمال زياد، دو مدل آيفون پرو و پرو مكس در سال آينده از اين تكنولوژي استفاده خواهند كرد.

پيش‌ازاين، برخي شايعات از وجود نمايشگرهاي ۱۲۰ هرتزي ProMotion در موبايل‌هاي خانواده‌ي آيفون ۱۲ حكايت مي‌كردند؛ اما اين امر محقق نشد و اپل تكنولوژي 5G را به آن ترجيح داد. اگرچه دستگاه‌هايي مانند آيپد پرو از نمايشگرهاي ۱۲۰ هرتزي بدون فناوري LTPO استفاده مي‌كنند، اين فناوري در موبايل‌هاي هوشمند امري مهم است كه هم نرخ نوسازي تصوير چشمگيري ارائه مي‌دهد و هم در مصرف باتري بسيار تأثيرگذار است. تكنولوژي LTPO اين اجازه را به موبايل هوشمند مي‌دهد كه نرخ نوسازي تصوير را از ۱ تا ۱۲۰ هرتز به‌صورت متغير و باتوجه‌به نياز تغيير دهد و بهره‌وري از انرژي را بيشتر كند.

هم‌اكنون، سامسونگ و ال‌جي ديسپلي ترانزيستورهاي فيلم‌نازك LTPO را توليد مي‌كنند؛ اما انتهاي سال ۲۰۲۰ گزارشي منتشر شد كه به اين موضوع اشاره مي‌كرد شركت BOE در توليد اين فناوري از دو رقيب مستقر در كره‌جنوبي عقب افتاده است. حال ادعا مي‌شود BOE برخي از اين مسائل را پشت‌سر گذاشته و فناوري OLED اين شركت اكنون به توليدكنندگان كره‌جنوبي نزديك‌تر است. همچنين با وجود پيچيدگي نمايشگرهاي جديد، گمان مي‌رود BOE سهمي از تأمين اين نمايشگرها را به‌دست آورده باشد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات