موبايل‌هاي اوپوو A74 و A74 5G معرفي شدند

چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مدل ۴ جي موبايل اوپو A74 با ارزش ۲۵۵ دلار و مدل ۵ جي اين موبايل هم با ارزش ۲۸۵ دلار راهي بازار خواهد شد.
تبليغات

شركت اوپو دو موبايل جديد معرفي كرد. اولين موبايل اين شركت A74 با همراهي از شبكه 4G و دومين موبايل A74 با همراهي از شبكه 5G است.

مدل 4G موبايل A74 به صفحه‌نمايش ۶٫۴۳ اينچي AMOLED مجهز شده و وضوح تصوير 1080+ را پيش روي مخاطب قرار مي‌دهد. همچنين مشخص شده كه نرخ نوسازي اين صفحه‌نمايش در حالت استاندارد ۶۰ هرتز خواهد بود، اما يك حالت مخصوص بازي براي آن در انديشه متخصصين گرفته شده كه نرخ حساسيت لمسي صفحه‌نمايش را از ۱۳۵ هرتز به ۱۸۰ هرتز مي‌رساند.

مرجع متخصصين ايران اوپو A74

صفحه‌نمايش موبايل اوپو A74 از ۱۰۰ درصد رنگ‌هاي sRGB همراهي مي‌كند و ۹۲ درصد رنگ‌هاي DCI-P3 را هم پوشش مي‌دهد. بد نيست به اين موضوع اشاره كنيم كه اين حسگر تشخيص اثر انگشت اين موبايل زير صفحه‌نمايش قرار گرفته است.

موبايل اي ۷۴ مدل ۴ جي شركت اوپو به تراشه اسنپدراگون ۶۶۲ مجهز شده و ۶ گيگابايت رم و ۱۲۸ گيگابايت حافظه داخلي دارد. سايت جي‌اس‌ام آرنا گزارش داده كه اين موبايل با سيستم‌عامل ColorOS 11.1 راهي بازار مي‌شود كه براساس اندرويد ۱۱ ساخته شده است.

مرجع متخصصين ايران اوپو اي ۷۴
مرجع متخصصين ايران سه دوربين براي موبايل اي ۷۴
مرجع متخصصين ايران مشخصات سخت افزاري اوپو اي ۷۴
مرجع متخصصين ايران اي ۷۴ اوپو

مدل 5G موبايل اي ۷۴ به تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ با معماري ۸ نانومتري مجهز شده و ۶ گيگابايت رم و ۱۲۸ گيگابايت حافظه داخلي دارد. اين موبايل به مودم 5G هم مجهز شده كه سرعت دانلود آن به ۲٫۱ گيگابايت بر ثانيه مي‌رسد.

يكي ديگر از تغييرات اين موبايل داشتن صفحه‌نمايشي با نرخ نوسازي ۹۰ هرتز و نرخ حساسيت لمسي ۱۸۰ هرتز است. صفحه‌نمايش اين موبايل از ۱۰۰ درصد رنگ‌هاي DCI-P3 را نمايش مي‌دهد. بااين‌حال صفحه‌نمايش LCD براي اين موبايل در انديشه متخصصين گرفته و حسگر تشخيص اثر انگشت آن هم به لبه موبايل منتقل شده است.

مرجع متخصصين ايران اوپو اي ۷۴ مدل 5g
مرجع متخصصين ايران اوپو اي ۷۴ مشكي
مرجع متخصصين ايران اي ۷۴ اوپو سفيد

موبايل اي ۷۴ مدل 4G به باتري ۵۰۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي و شارژر ۳۳ وات مجهز شده و شايعات هم به اين موضوع اشاره مي‌كنند كه اين ۵۴ درصد ظرفيت باتري در مدت‌زمان ۳۰ دقيقه شارژ مي‌شود. همچنين ظرفيت كل باتري هم در مدت‌زمان ۷۲ دقيقه شارژ خواهد شد.

شركت اوپو اعلام كرده كه اين موبايل براي ۱۸ ساعت تماشاي يوتيوب و ۱۰ ساعت بازي كردن مناسب خواهد بود.

اين دو موبايل از پورت USB-C از نوع USB 2 و جك ۳٫۵ ميلي‌متر خروجي صدا دارند. همچنين از واي-فاي، بلوتوث با aptX و NFC هم برخوردار هستند.

دوربين اصلي مدل 4G موبايل A74 به حسگر ۴۸ مگاپيكسلي مجهز شده و در كنار آن دو دوربين ۲ مگاپيكسلي براي عكاسي ماكرو و تشخيص عمق قرار گرفته است. دوربين سلفي داخل يك ناچ قطره‌اي قرار گرفته كه حسگر ۱۶ مگاپيكسلي دارد. اين موبايل توانايي فيلم‌برداري با وضوح Full HD با نرخ ۳۰ فريم بر ثانيه را دارد.

مدل 5G موبايل A74 يك دوربين ۸ مگاپيكسلي اولتراوايد در پشت دارد و باتري آن هم ۵۰۰۰ ميلي‌آمپر ساعت است و شارژر ۱۸ وات دارد.

مدل 4G موبايل اوپو اي ۷۴ با ارزش ۲۵۵ دلار در رنگ‌هاي مشكي و آبي راهي بازار مي‌شود. مدل 5G اين موبايل هم با ارزش ۲۸۵ دلار راهي بازار مي‌شوند.

بد نيست به اين موضوع اشاره كنيم كه موبايل اوپو A74 مدل 4G دقيقاً همان موبايل Oppo F19 است. ارزش موبايل هاي جديد اوپو را چطور ارزيابي مي‌كنيد آيا با مشخصات متخصص آن‌ها مطابقت دارد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات