گوگل تصاوير رندر پيكسل 6 و پيكسل 6 پرو را به نمايش گذاشت

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل تصاوير رندر رسمي پيكسل ۶ و پيكسل ۶ پرو را به نمايش گذاشته است. اين موبايل‌هاي 5G به تراشه اختصاصي ساخت گوگل مجهز خواهند بود.
تبليغات

گوگل موبايل‌هاي پرچم‌دار پيكسل ۶ و پيكسل ۶ پرو را با انتشار  تصاوير رندر رسمي به نمايش گذاشت. پيش از اين گوگل مانند بيشتر توليدكنندگان موبايل از تراشه‌هاي ساخت كوالكام استفاده مي‌كرد؛ اما حالا از تراشه اختصاصي براي قدرت بخشيدن به پرچم‌دارهاي جديدش استفاده مي‌كند. اين تراشه به گوگل اجازه مي‌دهد براي پياده‌سازي قابليت‌هاي مورد انديشه متخصصينش، قدرت شخصي‌سازي بيشتري در اختيار داشته باشد.

تراشه جديد كه با نام تنسور (Tensor) شناخته مي‌شود، قدرت محاسبات و پردازش‌هاي مربوط به تصويربرداري و قابليت‌هاي ويديويي پيكسل‌ها را كه پيش از اين در مقايسه با رقبا ضعيف‌تر بود افزايش مي‌دهد و ظاهرا گوگل قصد دارد از اين تراشه براي رقابت با ساير بازيگران بازار موبايل‌ پريميوم استفاده كند.

 تراشه جديد اختصاصي را شايد بتوان تنها تغيير سخت‌افزاري پيكسل ۶ و ۶ پرو دانست. در واقع بيشترين تغييري كه اين موبايل‌ها جلب توجه مي‌كند، نوار مشكي دوربين است كه تمام عرض قسمت بالاي پنل پشتي را در بر مي‌گيرد. براي مقايسه بد نيست به اين نكته اشاره كرد كه دوربين مدل قبلي پيكسل در يك ماژول مربعي و در گوشه سمت چپ بالا جاي گرفته است.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

حسگر دوربين هر دو موبايل جديد گوگل، ۱۵۰ درصد نور بيشتري نسبت به حسگرهاي پيكسل ۵ جذب مي‌كند و در كنار آن، يك لنز فوق عريض و يك لنز تله‌فوتو با قدرت اخبار تخصصي اپتيكال ۴ برابري قرار داده شده است. نكته چشم‌نواز ديگر در موبايل‌هاي جديد پيكسل، رنگ‌هاي متنوع و پاستلي آن‌ها است كه از سبز و آبي تا صورتي و زرد را شامل مي‌شود. پيكسل ۶ به نمايشگر ۶٫۴ اينچي مجهز شده است و پيكسل ۶ پرو نمايشگر ۶٫۷ اينچي دارد كه هر دو نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتز و حسگر اثر انگشت زير پنل دارند. براي مقايسه، ابعاد نمايشگر پيكسل ۵ برابر ۶ اينچ است.

سري پيكسل ۶ از جهات بسياري براي گوگل اهميت دارد. اين شركت سعي دارد جايگاه خود را در بازار موبايل‌ پريميوم به تثبيت برساند؛ اما هنوز موفق نشده است آن‌طور كه بايد در اين مسير به موفقيت برسد. اين در حالي است كه گوگل از لحاظ نرم‌افزاري سلطه كاملي بر بازار موبايل‌ هوشمند دارد و تقريبا ۹۰ درصد موبايل‌هاي هوشمند موجود در بازار از اندرويد استفاده مي‌كنند.

مديران گوگل اين شكست سخت‌افزاري را حاصل سلطه رقباي قدرتمندي همچون سامسونگ و اپل مي‌دانند؛ مثلاً در آمريكا تابه‌حال هيچ شركتي نتوانست است با اين دو شركت در بازار موبايل‌ پريميوم رقابت كند. در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱، پيكسل تنها ۰٫۷ درصد سهم بازار را در اختيار داشت كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۰٫۵ درصدي نشان مي‌داد. البته اين شركت در تصميم خود براي رقابت در اين بازار سخت همچنان مصمم به انديشه متخصصين مي‌رسد.

هنوز ارزش و تاريخ عرضه نسل جديد موبايل‌هاي پرچم‌دار گوگل مشخص نشده است؛ اما با توجه به اينكه اين شركت نسل جديد را در رده موبايل‌ پريميوم عرضه مي‌كند، احتمالا با ارزشي بيشتر از ۱۰۰۰ دلار طرف خواهيم بود.

با اين اوصاف، انديشه متخصصين شما در مورد پيكسل ۶ و ۶ پرو و تغييرات طراحي و سخت‌افزاري اين نسل از موبايل‌هاي گوگل چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات