مادربرد MSI MEG X570 UNIFY براي متخصصان حرفه‌اي كه از LED RGB متنفر هستند

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مادربرد MEG X570 UNIFY از MSI معرفي شد. اين مادربرد يك مدل كاملا تيره است كه بدون LED ارائه شده است.
تبليغات

مادربرد MEG X570 UNIFY به‌طور رسمي معرفي شد؛ اين مادربرد با طراحي يكپارچه مشكي و بدون LEDهاي RGB ارائه شده است. در واقع در بخش زيبايي شناختي و طراحي، شاهد يك مادربرد براق، جذاب و بدون نورپردازي RGB هستيم؛ در نتيجه با يك محصول كاملا تيره رو‌به‌رو خواهيم بود. MSI در اين مادربرد نه‌تنها تمام LEDها را حذف كرده، بلكه خبري از پلاستيك هم نخواهد بود.

از ويژگي‌هاي MEG X570 UNIFY مي‌توان به همراهي از حافظه DDR4 با حداكثر فركانس ۴۶۰۰ مگاهرتز و بيشينه ظرفيت ۱۲۸ گيگابايت اشاره كرد. MSI در اين مادربرد از يك كنترلر ۲/۵ گيگابيتي Realtek RTL8125 بهره برده كه براي پردازنده‌هاي پرچم‌دار Ryzen 3000 يك گزينه‌ي ايده‌آل به شمار مي‌رود.

مرجع متخصصين ايران مادربرد MSI

مادربرد MSI با مدار تغذيه ديجيتالي و چينش 2+1+12 طراحي شده است. در اين مدل شاهد همراهي از درايوهاي SSD M.2 با گذرگاه PCI-E 4.0 هستيم. MSI MEG X570 Unify داراي سه اسلات SSD M.2 است كه همگي آن‌ها با خنك‌كننده اختصاصي، پوشانده شده است. همچنين چهار پورت SATA و يك كنترلر بي‌سيم Intel AX200 Wi-Fi 6 802.11ax در اين مادربرد وجود دارد. پهناي باند شبكه بدون سيم آن به ۲۴۰۰ مگابيت در ثانيه مي‌رسد كه نسبت به بسياري از مدل‌هاي هم‌رده خود، بالاتر است.

سيستم صوتي مادربرد زيباي MSI با كدك Realtek ALC1220 HD و آمپلي‌فاير هوشمند با قابليت تشخيص امپدانس هدفون طراحي شده است. در پنل عقب مادربرد هم سه درگاه USB 3.1 G2 Type-A، يك USB 3.1 G2 Type-C، دو USB 3.1 G1 Type-A و دو درگاه USB 2.0 وجود دارد. همچنين يك دكمه CMOS و يك دكمه Flash BIOS در اين قسمت به چشم مي‌خورد.

مرجع متخصصين ايران

مادربرد MEG X570 UNIFY در فرم ابعادي ATX و مدار چاپي PCB آن در كلاس سرور طراحي شده است. نقطه ضعف اصلي اين مادربرد در واقع نداشتن هيچ‌گونه پوشش روي فن تراشه خواهد بود. MEG X570 UNIFY از هيت سينك آلومينيومي باكيفيت روي مدار VRM بهره برده كه در قسمت جلويي پنل قرار گرفته تا يك راه‌حل خنك‌كننده‌ي گسترده و قوي را براي متخصصان به ارمغان آورد. مادربرد X570 Unify داراي مدار تغذيه با ۱۴ فاز رگولاتور است و جريان پردازنده از طريق دو رابط ۸ پين به آن منتقل مي‌گردد.

در نهايت، آخرين ويژگي MEG X570 UNIFY را مي‌توان در قابليت بالاي اوركلاك آن جست‌وجو كرد؛ چندي پيش، اين مادربرد موفق به ثبت ركورد تازه‌اي در اوركلاك پردازنده Ryzen 9 3900X شد. ركورد مذكور پيش از معرفي رسمي اين مادربرد به ثبت رسيده بود. در حال حاضر از ارزش گذاري MEG X570 UNIFY بي‌اطلاع هستيم.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات