با ۹ ويژگي هيجان‌انگيز سامسونگ گلكسي اس 9 آشنا شويد

يك‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، پرچم‌داران جديد سامسونگ از راه رسيدند. در ادامه به ۹ ويژگي هيجان‌انگيز گلكسي اس ۹ نگاهي خواهيم داشت.
تبليغات

در كنگره‌ي جهاني موبايل بارسلون، سامسونگ از جديدترين نسل كهكشاني‌هاي خود با نام گلكسي اس ۹ رونمايي كرد. بر خلاف نسل گذشته، نسخه‌ي جديد پرچم‌داران كره‌اي‌ها طراحي متفاوتي نسبت به نسل قبل ندارد و اين‌بار سامسونگ بر اضافه‌ كردن ويژگي‌هاي جذاب و كارآمد تمركز كرده‌ است.

به باور سامسونگ، نسل جديد پرچم‌داران اين شركت، نحوه‌ي تعامل متخصصان با موبايل‌ هوشمند را از جنبه‌هاي گوناگوني بهبود مي‌بخشد. در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد تا نگاهي به ۹ ويژگي جذاب اين موبايل‌هاي هوشمند داشته باشيم.

۱. طراحي ساده و تأثير‌گذار

هر دو نسخه‌ي پرچم‌داران امسال سامسونگ از بهبود‌هايي در بخش صفحه‌نمايش اينفينيتي ديسپلي بهره مي‌برند كه به‌نوعي به امضاي اين شركت تبديل شده است.

صفحه‌نمايش هر دو دستگاه گلكسي اس ۹ و گلكسي اس ۹ پلاس اكنون از محافظ گوريلا گلس ۵ استفاده مي‌كنند؛ با اين تفاوت كه اين محافظ اكنون باريك‌تر شده و براي ظاهري يك‌دست و پنهان‌سازي سنسورهاي عنبيه، صفحه‌نمايش اين دستگاه نسبت به نسل قبلي تيره‌تر شده است. هر دو دستگاه از طراحي مشابه گلكسي اس ۸ بهره مي‌برند كه با اقبال بسياري از متخصصان مواجه شدند و خريداران مي‌توانند اين دستگاه‌ها را در ۴ رنگ، مشكي نيمه‌شب (Midnight Black)، خاكستري تيتانيومي (Titanium Gray)،‌ آبي مرجاني (Coral Blue) و رنگ جديد بنفش ياسي (Lilac Purple) سفارش دهند.

۲.فيلم‌برداري آهسته (سوپر اسلوموشن)

ويژگي فيلم‌برداري صحنه آهسته گلكسي اس ۹ كه با نام سوپر اسلوموشن از آن ياد مي‌شود، تجربه‌اي خارق‌العاده از لحظات شما فراهم مي‌كند. به‌ لطف سرعت دوربين اين دستگاه، مي‌توانيد لحظاتي به‌يادماندني‌ با جزئيات فراوان ثبت كنيد.

با استفاده از اين ويژگي مي‌توانيد تا ۹۶۰ فريم بر ثانيه فيلم‌برداري كنيد. صحنه‌هاي آهسته‌ي توليدشده توسط دوربين گلكسي اس ۹، چهار برابر از نمونه‌هاي مشابه موجود روي ديگر پرچم‌داران آهسته‌تر است. اين امكان وجود دارد كه تصاوير ثبت‌شده را به‌عنوان فايل‌هاي گيف ذخيره كرد يا ‌آن‌ها را به‌عنوان تصوير پس‌زمينه قرار داد.

۳. عكس‌برداري در شرايطِ كم‌نور

تركيب دو لنز با گشودگي ديافراگم F2.4 و F1.5، بهترين عكس‌ها را در شرايط نوري كم براي متخصصان به ارمغان مي‌آورد. تكنولوژي ديافراگم دوگانه‌ي گلكسي اس ۹ خود را با محيط تطبيق مي‌دهد؛ از اين‌رو در شرايط كم‌نور نيز مي‌توان تصاوير خيره‌كننده‌اي ثبت كرد.

درست مانند چشم‌هاي انسان، دوربين اين دستگاه خود را به‌گونه‌اي تنظيم مي‌كند تا مقدار مناسبي از نور به لنز‌هاي دوربين برسد. بنابراين مهم نيست كه متخصصان در ساحلي آفتابي قرار دارند يا به شامِ تولد دوستشان دعوت‌ شده‌اند؛ در هر شرايط نوري‌ مي‌توان تصاوير شفاف و واضح ثبت كرد.

۴. ابراز احساسات از طريق ويژگي AR emoji

تكنولوژي تشخيص چهره گلكسي اس ۹ اين امكان را به متخصصان مي‌دهد تا تصوير واقعي يا كارتوني خود را به‌صورت اموجي درآورند. با ثبت يك تصوير سلفي، دستگاه با نقشه‌برداري از نقاط صورتِ شما، نقشه‌اي دو بعدي تجزيه و تحليل مي‌كند و سپس آن را به مدلي سه‌‌بعدي تبديل مي‌كند. به همين واسطه‌، مي‌توانيد احساسات خود را در قالب اموجي‌هاي سه‌بعدي به ديگران منتقل كنيد.

AR Emoji كاملا قابل شخصي‌سازي است و متخصصان مي‌توانند به‌راحتي آن‌ها را به اشتراك بگذارند يا به‌عنوان تصوير زمينه صفحه‌ي خانگي و قفل دستگاه قرار دهند.

۵. بيكسبي

تلفيق و تعامل بيشتر پلتفرم هوش‌ مصنوعي بيكسبي با گلكسي اس ۹ اين امكان را فراهم كرده است تا با استفاده از دوربين و ويژگي‌هاي واقعيت‌افزوده، راهنمايي و اطلاعات بلادرنگي درباره‌ي جهان پيرامون در اختيار متخصص قرار گيرد.

وقتي كه متخصص از طريق دوربين به يك شيء اشاره مي‌كند، بيكسبي با شناسايي آن، اقدام به ارائه اطلاعات مربوطه مي‌كند. اين ويژگي تنها به شناسايي اجسام خلاصه نمي‌شود و متخصصان مي‌توانند با قراردادن دوربين دستگاه روي متن، به ترجمه‌ي آن دسترسي پيدا كنند.

۶. دوربين دوگانه گلكسي اس ۹ پلاس

گلكسي اس ۹ پلاس با بهره‌گيري از دو لنز ۱۲ مگاپيكسلي با گشودگي ديافراگم ۱.۵ و ۲.۴، بهترين تجربه فيلم‌برداري و عكس‌برداري را در مقايسه‌ با همرده‌هاي خود ارائه مي‌كند. در كنار استفاده از دوربين دوگانه، تثبيت‌كننده مكانيكي دوگانه نيز قابليتي است كه ثبت تصاوير واضح و شفاف را براي متخصصاني با دست‌هايي لرزان تضمين مي‌كند.

ويژگي‌هاي فوكوس زنده و Background Blur امكانات خلاقانه‌تري براي دستكاري عكس‌ها در دسترس متخصصان قرار مي‌دهند. در گذشته متخصصان فقط مي‌توانستند عمق ميدان و ميزان تاري پس‌زمينه را مشخص كنند؛ اما اكنون مي‌توان علاوه بر موارد فوق، اشكال دلخواه‌ را نيز بر تصاوير اعمال كرد.

۷. بلندگوهاي استريو و صدايي غني

از آنجايي كه محصولات سامسونگ همواره بر سرگرمي‌هاي ديجيتال تأكيد دارند، اين شركت با به‌كارگيري سيستم صوتي استريو، تجربه‌اي جذاب و به‌يادماندني به متخصصان ارائه خواهد كرد.

در همين راستا، سامسونگ با به‌كارگيري بلندگوهاي AKG-Tuned، تجربه‌اي غني از محتويات صوتي براي متخصصان به ارمغان آورده است. البته تغييرات قسمت بلندگو تنها به همين‌جا ختم نمي‌شود و گلكسي اس ۹ با همراهي از دالبي اتموس، تجربه‌اي ۳۶۰ درجه از جزئيات صوتي ارائه مي‌كند.

۸. بهبود ويژگي‌هاي احراز هويت

ويژگي اسكن هوشمند گلكسي اس ۹ با تركيب قدرت سنسورهاي تشخيص عنبيه، تشخيص چهره و تكنولوژي‌هاي هوشمند، تجربه‌اي بي‌مانند براي متخصصان فراهم مي‌كند. تركيب ويژگي‌هاي فوق و استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد دسترسي ايمن به دستگاهتان را به ارمغان مي‌آورد.

به علاوه، سنسور اثرانگشت اين دستگاه كه اكنون براي راحتي متخصصان، به قسمت زيرين دوربين تغيير موقعيت داده است، از ويژگي‌هاي اختصاصي جديدي بهره مي‌برد كه به واسطه‌ي آن‌ها، متخصصان مي‌توانند به‌راحتي به فولدر‌هاي محرمانه‌ خود دسترسي داشته باشند.

۹. دكس در گلكسي اس ۹ 

علاوه بر اينكه متخصصان از طريق پلتفرم دكس، توانايي تبديل دستگاه‌ به رايانه‌ي دسكتاپ دارند؛ اكنون مي‌توانند از صفحه‌نمايش دستگاه‌ به‌عنوان تاچ‌پد يا صفحه‌كليد لمسي بهره بگيرند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات