macOS از اين پس از كارت گرافيك اكسترنال همراهي مي‌كند

شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پس از مدت‌ها، اپل همراهي از كارت‌ گرافيك اكسترنال را با به‌روزرساني High Sierra 10.13.4 به مك او‌‌ اس افزود.
تبليغات

در آخرين به‌روزرساني macOS، همراهي از كارت‌ گرافيك اكسترنال به اين سيستم‌عامل اضافه شد، اين به‌روزرساني به متخصصان اجازه مي‌دهد كارت‌ گرافيك اكسترنال را از طريق درگاه تاندربولت ۳ به رايانه‌ي خود وصل كنند و از قدرت افزوده‌شده‌ي اين پردازنده‌ي گرافيكي بهره ببرند.

پيش از اين، متخصصان مجبور به خريداري كيت توسعه‌ي كارت‌ گرافيك اكسترنال از اپل بودند. متخصصان همچنين مي‌توانستند از ابزارهاي غير رسمي براي استفاده از كارت‌ گرافيك اكسترنال استفاده كنند؛ هرچند كه اين كار به معني عدم برخورداري از همراهي اپل بود.

قدرت افزوده‌شده به لطف كارت‌ گرافيك اكسترنال براي انجام امور روزانه مورد نياز نيست؛ اما براي مواردي همچون پردازش‌هاي واقعيت مجازي و انجام بازي مي‌تواند متخصصدي باشد. در حال حاضر تعداد محدودي از پردازنده‌هاي گرافيكي اكسترنال با مك او‌‌اس سازگاري دارند و به همين دليل متخصصان بايد در زمان انتخاب كارت گرافيك اكسترنال، دقت لازم را به خرج دهند.

ويژگي يادشده از نسخه‌ي 10.13.4 High Sierra به مك او‌اس اضافه شده است. در كنار اين ويژگي، ويژگي‌هاي ديگري مانند Business Chat در اپليكيشن پيام‌ها (Messages) و نسخه‌ي جديدي از آي‌تونز به مك او‌اس اضافه شده‌اند. علاوه‌ بر اين، يكي از ويژگي‌هاي بسيار مفيدي كه در اين نسخه از مك او‌اس به مرورگر سافاري افزوده شده، امكان رفتن به آخرين زبانه (Tab) فعال در سمت راست صفحه به‌وسيله‌ي فشردن كليد تركيبي 9+Command است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات