ويندوز 10X براي گجت‌هايي با نمايشگر دوگانه رونمايي شد

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت هم‌زمان با رونمايي سرفيس نئو و دوئو، سيستم‌عامل ويندوز ۱۰ ايكس را با ويژگي‌هايي متفاوت رونمايي كرد.
تبليغات

مايكروسافت در رويداد رونمايي محصولات جديدش، يعني سرفيس نئو و دوئو، ويندوز ۱۰ ايكس را نيز معرفي كرد كه بايد آن را نسخه‌اي تغييريافته از ويندوز ۱۰ براي گجت‌هايي با نمايشگر دوگانه و خم‌شدني دانست. بي‌شك ويندوز ۱۰ در مقايسه با پلتفرم‌هاي ديگري نظير اندرويد و iPadOS و iOS سازگاري نسبتا كمتري با نمايشگرهاي لمسي دارد؛ از ين‌رو مايكروسافت تغييراتي اساسي را در ويندوز ۱۰ ايكس ايجاد كرده تا اين سيستم‌عامل براي گجت‌هايي با نمايشگر لمسي از انديشه متخصصين تعامل ساده‌تر و متخصصپسندتر باشد.  

بايد ديد كه آيا اپليكيشن‌ها يا نرم‌افزارهاي قديمي مبتني بر ويندوز در ويندوز ۱۰ ايكس اجرا خواهند شد يا خير؟ اگر به خاطر داشته باشيد ويندوز ۱۰ اس و ويندوز آر تي از چنين ويژگي بي‌بهره بودند و متخصصان محدود به استفاده از اپليكيشن‌هاي ويندوز استور يا اپليكيشن‌هاي مبتني بر وب بودند و همين موضوع باعث كم فروغ شدن اين نسخه‌ها شد. 

از جمله‌ي تغييراتي كه مايكروسافت در ويندوز ۱۰ ايكس ايجاد كرده، منوي استارت است كه در آن كاشي‌هاي زنده حذف شده  و جاي خود را به آيكن‌هاي ساده‌تري داده است. منوي استارت ويندوز ۱۰ ايكس شامل اپليكيشن‌هايي است كه مي‌توان آن‌ها را پين كرد. همچنين بايد به ليست مستننداتي اشاره كرد كه اخيرا مورد  استفاده قرار گرفته‌اند. 

كاشي‌هاي زنده در اصل متعلق به ويندوزفون بود كه مايكروسافت بعدها آن را به ويندوز ۸ اضافه كرد. اين اقدام در اين راستا بود تا توسعه‌دهندگان اپليكيشن‌هايي را با استفاده از كاشي‌هاي زنده توسعه دهند و اطلاعات بيشتري را با بهره‌گيري از كاشي‌هاي زنده نمايش دهند. در واقع كاشي‌هاي زنده براي نمايش اطلاعات بيشتر خلق شده بودند تا متخصصان براي دريافت اطلاعات مورد نياز خود هربار نياز به اجراي اپليكيشن نداشته باشند. 

هنوز مشخص نيست كه آيا ويندوز ۱۰ برخي از ويژگي‌هاي ويندوز ۱۰ ايكس را به عاريه خواهد گرفت يا نه، اما چيزي كه روشن است، حذف كاشي‌هاي زنده از ويندوز ۱۰ در آينده نزديك است. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات