سامسونگ جزئيات رسمي One UI 2 را منتشر كرد

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سامسونگ به‌صورت رسمي به برخي ويژگي‌هاي شاخص رابط متخصصي One UI 2 اشاره كرد؛ نسخه‌ي جديد رابط متخصصي موبايل‌هاي سامسونگ فعلا در مرحله‌ي آزمايشي قرار دارد.
تبليغات

سامسونگ طي روزهاي اخير با برگزاري كنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۱۹، به ارائه‌ي جزئياتي بيشتر درمورد محصولات و سرويس‌هايش پرداخت. اين شركت كره‌اي ضمن معرفي لپ‌تاپ‌هاي گلكسي بوك فلكس و گلكسي بوك يون، از مدل مفهومي موبايل تاشدني جديدش پرده‌برداري كرد. سامسونگ افزون بر موارد يادشده، برخي از جزئيات رسمي One UI 2 را نيز به‌اشتراك گذاشته است كه از تغييرات مهمي در اين رابط متخصصي نسبت به قبل حكايت دارد.

سامسونگ همواره در كنفرانس توسعه‌دهندگان، بخش‌هايي از آينده‌اي را كه در پي دستيابي به آن است، به‌تصوير مي‌كشد؛ رابط متخصصي وان UI كه سال گذشته به‌عنوان جايگزين سامسونگ اكسپرينس معرفي شد، بخش مهمي از آينده‌ي سامسونگ را تشكيل مي‌دهد. سامسونگ از فرصت پيش‌آمده در كنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۱۹ استفاده كرد و به‌رونمايي برخي از ويژگي‌هايي كه قرار است همراه One UI 2 به موبايل‌هاي هوشمند اين شركت بيايند پرداخت. كره‌اي‌ها افزون بر اين مورد، به بهبودهاي اعمال‌شده در تجربه‌ي متخصصي One UI 2 براي پوشيدني‌ها و البته موبايل‌هاي تاشدني اشاره كردند.

سامسونگ مي‌گويد به‌لطف تغييرات جديدي كه در One UI اعمال شده‌ است، متخصص مي‌تواند بيش‌ازپيش روي آنچه كه اهميت دارد، متمركز شود. طراحي One UI 2 ساده‌تر از قبل شده تا كار با آن لذت‌بخش و راحت باشد. جزئيات مربوط به اپليكيشن‌هاي مختلف در نسخه‌ي جديد به‌شكلي واضح‌تر به‌نمايش درخواهند آمد.

مرجع متخصصين ايران وان يو آي 2 سامسونگ / Samsung One UI 2

سامسونگ از مدتي پيش نسخه‌ي بتاي وان UI جديد را براي برخي از موبايل‌هايش در دسترس قرار داده‌ است تا با دريافت بازخورد متخصصان، از اشكالات نسخه‌ي نهايي بكاهد و بهبودهاي خاصي را در آن اعمال كند. درحالي كه مدتي پيش برخي رسانه‌ها به انتشار جزئياتي از نسخه‌ي بتاي One UI 2 پرداخته بودند، سامسونگ تاكنون به‌صورت رسمي جزئيات دقيق آن را منتشر نكرده بود. 

براساس جديدترين اخبار رسمي، يكي از اهداف كليدي One UI 2 اين است كه از ميزان از‌هم‌گسيختگي رابط متخصصي موبايل‌هاي سامسونگ بكاهد و آن را جمع‌و‌جورتر و منظم‌تر كند؛ One UI 2 براي رسيدن به اين هدف، اندازه‌ي پنجره‌هاي شناور (پاپ‌آپ) مربوط به نوتيفيكيشن‌ها را كوچك‌تر كرده است تا فضاي كمتري از صفحه‌نمايش را اشغال كنند. سامسونگ پنجره‌‌هاي ديگري نظير بالا و پايين كردن حجم صدا را نيز كوچك‌تر كرده است تا ظاهر مدرن‌تري به آن‌ها ببخشد. سامسونگ مي‌گويد اندازه‌ي پنل نوتيفيكيشن به‌صورت پيش‌فرض در حالت بزرگ قرار داده شده است و متخصص مي‌تواند با مراجعه به منوي تنظيمات، اين پنل را كوچك كند. 

افزون بر موارد يادشده، سامسونگ رابط متخصصي جديدش را از لحاظ عملكرد يك‌دستي نيز با بهبودهايي روبه‌رو كرده است؛ از اين پس در وان UI، ناحيه‌ي تعاملي تمامي اپليكيشن‌هاي اختصاصي سامسونگ در نيمه‌ي پاييني صفحه‌نمايش ظاهر خواهد شد تا متخصص بتواند به‌راحتي از طريق يك دست به تعامل با اپليكيشن‌ها بپردازد. اين رويكرد براي محيط داخلي پوشه‌ها نيز اعمال شده است؛ از اين پس در پوشه‌ها نيز اپليكيشن‌ها در نيمه‌ي پاييني صفحه‌نمايش حضور پيدا خواهند كرد.

مرجع متخصصين ايران وان يو آي 2 سامسونگ / Samsung One UI 2

سامسونگ بهبودهاي خاصي را نيز در حالت تاريك (Dark Mode) وان UI اعمال كرده است؛ بر اين اساس، حالت تاريك از اين پس در بخش‌هاي بيشتري از رابط متخصصي به‌چشم خواهد خورد. همچنين اپليكيشن‌هاي بيشتري قرار است به همراهي از حالت تاريك مجهز شوند. سامسونگ در كنار اين موارد، بهبودهاي خاصي را در زمينه‌هاي صوتي و ديداري در سيستم‌عامل جديدش اعمال كرده است كه متخصص مي‌تواند بنابه‌نيازش آن‌ها را شخصي‌سازي كند.

One UI 2 ميزبان كيبورد جديدي با كنتراست بالا است كه حروف در آن به‌شكلي واضح‌تر و بهتر ديده مي‌شوند و اين كيبورد از برخي تركيبات رنگي بهره مي‌گيرد. برخي از اپليكيشن‌هاي اختصاصي موبايل‌هاي سامسونگ نظير Contacts و Messages از رنگ‌هاي پرجنب‌و‌جوش‌تري نسبت به قبل بهره مي‌گيرند تا كار با آن‌ها لذت‌بخش‌تر شود.

سامسونگ به وان UI تنظيمات جديدي را اضافه كرده است كه از طريق آن‌ مي‌توان صداي محيط اطراف را هنگامِ به گوش داشتن هدفوني نظير گلكسي باد، تقويت كرد. افزون بر موارد يادشده، اپليكيشن سلامت ديجيتال (Digital Wellbeing) برخي بهبودها به‌خود ديده و اكنون به قابليت مديريت ميزان استفاده از موبايل و حالت فوكوس (Focus Mode) مجهز شده است. 

كاربران نسخه‌ي بتاي One UI 2 چندين روز است كه از قابليت‌هاي جذاب آن بهره‌مند شده‌اند و بازخوردهايشان را به دست سامسونگ مي‌رسانند. پيش‌بيني مي‌شود كه سامسونگ بخواهد نسخه‌ي نهايي One UI 2 را كه مبتني بر سيستم‌عامل اندرويد ۱۰ است، تا قبل از پايان سال جاري ميلادي به‌صورت گسترده در دسترس قرار دهد.

شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران چه انديشه متخصصيناتي درمورد One UI 2 داريد؟

ارزش به‌روز، مشخصات متخصص و هر اطلاعاتي كه براي خريد ارزان و آگاهانه‌ي انواع موبايل سامسونگ نياز داريد را در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران بيابيد؛ مقايسه‌ي مشخصات متخصص انواع موبايل‌هاي سري S، J، M و A سامسونگ و گالري تصاوير رسمي اين محصولات همگي در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات