اپل همراهي از ادوبي فلش را در سافاري متوقف مي‌كند

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل همراهي از ادوبي فلش را در سافاري تكنولوژي پريويو متوقف كرد و به‌زودي مي‌توانيم شاهد توقف كامل استفاده از آن در مرورگر سافاري باشيم.
تبليغات

در سال ۲۰۱۷ ادوبي رسما اعلام كرد تا پايان سال ۲۰۲۰ همراهي از فلش را متوقف خواهد كرد و حالا با انتشار آخرين نسخه از مرورگر سافاري تكنولوژي پريويو (Safari Technology Preview)، اپل گام ديگري در توقف كامل استفاده از اين افزونه در سافاري برداشته است.

سافاري تكنولوژي پريويو كه از بسياري جهات مي‌توان آن را نسخه‌ي بتاي سافاري و ورژن آزمايشي آن دانست، به توسعه‌دهندگان و ساير متخصصان اجازه مي‌دهد قبل از انتشار نسخه‌ي نهايي، باگ‌ها و اشكالات اپليكيشن را گزارش بدهند.

در گزارش انتشار سافاري تكنولوژي پريويو 99 كه چند روز پيش منتشر شد، مي‌توان بخشي كوچك اما بسيار مهم را مشاهده كرد كه نشان مي‌دهد همراهي از ادوبي فلش در اين اپليكيشن متوقف شده است. اين خبر بدين معني است كه ديگر نمي‌توان افزونه‌ي ادوبي فلش را در سافاري نصب يا از آن استفاده كرد. اين تغيير هم‌اكنون براي متخصصان سافاري تكنولوژي پريويو قابل مشاهده است؛ ولي متخصصان سافاري آن را بعد از انتشار رسمي آخرين ورژن مرورگر اپل مشاهده خواهند كرد.

توقف استفاده ار ادوبي فلش براي بسياري از متخصصان گجت‌هاي اپل غافلگيركننده نيست؛ چراكه از سال ۲۰۱۰ نصب پيش‌فرض افزونه‌ي فلش در مك متوقف شده بود؛ ولي تا پيش‌ازاين متخصصان در صورت نياز مي‌توانستند از آن استفاده كنند. اپل غير فعال كردن ادوبي فلش را از نسخه ۱۰ سافاري و در مك او اس سيرا آغاز كرد.

ادوبي تصميم خود براي توقف همراهي از فلش تا سال ۲۰۲۰ را سه سال پيش اعلام كرد و در همان زمان، اپل همراهي كامل و همكاري تنگاتنگ خود با اين تصميم را نشان داد و با اشاره به توقف نصب پيش‌فرض اين افزونه در مك، موبايل آيفون و آيپد، بر آن صحه گذاشت:

كاربران اپل چندي است وبگردي بدون فلش را تجربه مي‌كنند. موبايل آيفون، آيپد و آيپاد تاچ هيچ‌گاه از فلش همراهي نكرده‌اند. اين افزونه از سال ۲۰۱۰ در مك به‌صورت پيش‌فرض استفاده نشده است و در حال حاضر اگر متخصصان فلش را نصب كنند، افزونه به‌صورت پيش‌فرض غيرفعال خواهد بود.

حال به سال ۲۰۲۰ رسيده‌ايم و مي‌توانيم به‌زودي منتظر پايان رسمي فعاليت فلش باشيم كه بايد مدت‌ها پيش اتفاق مي‌افتاد. اگر از دوستداران فلش هستيد و از اين افزونه كه زماني بسيار محبوب و مورد استفاده بود خاطرات خوبي داريد، هم انديشي ها خود را با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در ميان بگذاريد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات