تمامي دستگاه‌هاي لنوو TinkPad و ThinkStation تأييديه لينوكس را دريافت مي‌كنند

پنج‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لنوو تصميم دارد تا تمامي دستگاه‌هاي خانواده‌ي تينك‌پد و ورك‌استيشن‌هاي تينك‌استيشن را با تأييديه‌ي Linux Certification توسعه دهد كه خبر خوبي براي متخصصان اين اكوسيستم است.
تبليغات

لنوو اعلام كرد كه Linux Certification را براي تمامي دستگاه‌هاي ThinkPad و ThinkStation ارائه مي‌كند. تمامي مدل‌ها و پيكربندي‌ها در اعضاي خانواده‌هاي مذكور، با هماهنگي و تأييديه‌ي مذكور طراحي و عرضه مي‌شوند. اخبار جديد به اين معناي خواهد بود كه هريك از محصولات لنوو در خانواده‌هاي تينك‌پد و تينك‌استيشن، مجوز و تأييديه‌ي رسمي براي استفاده از توزيع‌هاي اوبونتو و رد هت و غيره را خواهند داشت.

خانواده‌هاي تينك‌پد و تينك‌استيشن براي متخصصان و اكوسيستم لينوكس غريبه نيستند. لنوو از مدت‌ها پيش تأييديه‌ي لينوكس را براي برخي از نمونه‌هاي پرفروش و محبوب اين خانواده‌ها ارائه مي‌كند. البته تأييديه‌هاي پيشين، محدود بودند و تنها در تعدادي از دستگاه‌ها با پيكربندي‌هاي خاص، ديده مي‌شدند.

اخبار جديد از لنوو بيش از همه براي كسب‌وكارها جذاب خواهد بود. از اين به بعد شركت‌هايي كه به‌دنبال استفاده از لينوكس به‌عنوان سيستم‌عامل اصلي هستند، امكان انتخاب سخت‌افزار از مجموعه‌ي عظيم محصولات شركت چيني را دارند. با تأييديه‌ي اخير، پياده‌سازي سيستم براي مديران IT آسان‌تر خواهد بود و نيازي به مطالعه تك‌تك قطعات درصورت ايجاد اشكال در اجراي لينوكس، نيست.

مرجع متخصصين ايران لنوو لينوكس

راب هرمان، مدير كل و مسئول اجرايي زيرمجموعه‌ي Workstation & Client AI در لنوو، پيرامون اخبار جديد مي‌گويد:

اگرچه بسياري از متخصصان ترجيح مي‌دهند تا دستگاه‌هاي خود را با سخت‌افزاري بدون سيستم‌عامل يا پاك كردن سيستم‌عامل اصلي و نصب و پيكربندي لينوكس، شخصي‌سازي كنند، چنين اقدامي شايد با عدم پايداري و قابليت اطمينان سيستم همراه باشد. چالش‌هاي ديگر همچون كاهش كارايي سيستم، هماهنگي نرم‌افزار و سخت‌افزار، اشكالات براي مصرف‌كننده‌ي نهايي و حتي افزايش هزينه‌هاي تعمير و نگه‌داري IT نيز اضافه مي‌شوند.

تأييديه‌ي جديد براي دستگاه‌هاي لنوو، محصولات ThinkStation و ThinkPad P را براي توزيع‌هاي Red Hat Enterprose Linux و Ubuntu LTS پوشش مي‌دهد. به گفته‌ي لنوو، دستگاه‌هاي ورك‌استيشن، همراهي كامل دريافت مي‌كنند كه شامل پچ‌هاي امنيتي، به‌روزرساني‌هاي نرم‌‌افزاري، درايورهاي سخت‌افزاري، فرمور و تأيديه‌ي بايوس مي‌شود. لنوو همچنين تصميم دارد تا درايوهاي سخت‌افزاري خود را به مرور به كرنل لينوكس اضافه كند.

مرجع متخصصين ايران لنوو لينوكس

كاربراني كه براي دريافت Ubuntu LTS اقدام مي‌كنند،‌ نسخه‌اي پايدارتر و امن‌تر را دريافت خواهند كرد. همچنين يك دوره‌ي همراهي اضافه‌ي پنج ساله هم به آن‌ها ارائه مي‌شود. در همراهي رد هت اينترپرايز، تمركز روي گرافيك، انيميشن و وظايف كاري علمي خواهد بود كه با همراهي سطح سازماني همراه مي‌شود.

لنوو در افزايش مشاركت در اكوسيستم لينوكس، همكاري خود را با پروژه‌ي فدورا نيز افزايش داده است. آن‌ها يك پروژه‌ را در فاز آزمايشي شروع كرده‌اند كه نسخه‌اي از فدورا را در دستگاه‌هاي ThinkPad P53 و P1 Gen 2 به متخصص ارائه مي‌كند.

مدل‌هاي جديد از كامپيوترهاي لنوو با تأييديه‌ي لينوكس، از ماه جاري در انواع پيكربندي قابل شخصي‌سازي به بازار عرضه مي‌شوند. عرضه‌ي محصولات جديد در تابستان ادامه پيدا خواهد كرد و از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان ورك‌استيشن‌هاي همراه ThinkPad P را نام برد. شركت چيني همچنين دركنار سخت‌افزارهاي جديد، انجمن‌هاي همراهي و مباحثه و گفت‌وگو پيرامون لينوكس را هم توسعه مي‌دهد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات