اپل به‌روزرساني iOS 12.5 را براي موبايل‌هاي آيفون قديمي منتشر كرد

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل به‌روزرساني iOS 12.5 را با قابليت اعلان قرار گرفتن در معرض بيماري كرونا و آخرين وصله‌هاي امنيتي، براي آيفون‌هاي قديمي منتشر كرد.
تبليغات

اپل روز گذشته به‌روزرساني iOS 14 را با انبوهي از بهبودها منتشر كرد؛ اما نكته‌ي جالب اين است كه در كنار به‌روزرساني يادشده، غول فناوري كوپرتينو iOS 12.5 را براي دستگاه‌هاي قديمي مجهز به سيستم‌عامل iOS 12 منتشر كرده است تا متخصصان علاوه بر دستيابي به آخرين به‌روزرساني امنيتي، از قابليت جديدي براي رديابي بيماري كرونا بهره‌مند شوند.

به‌روزرساني iOS 12.5 كه در كنار iOS 14.3 منتشر شده است، سيستم اعلان قرار گرفتن در معرض بيماري (Exposure Notification) را براي مدل‌هايي از جمله آيفون ۶ و ۶ پلاس، آيفون ۵ اس و آيپاد نسل ۶ به ارمغان مي‌آورد و همان‌طور كه گفته شد، با ارائه‌ي آخرين قابليت‌هاي امنيتي، اشكالات به‌روزرساني قبلي را اصلاح مي‌كند.

اپل آخرين بار iOS 12 را با انتشار نسخه‌ي iOS 12.4.9 در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۱۳۹۹) به‌روز كرد و با به‌روزرساني جديد قصد دارد دستگاه‌هاي قديمي را به شبكه‌ي اخطار قرار گرفتن در معرض بيماري منطقه اضافه كند و فعاليت‌هاي خود را در اين زمينه گسترش دهد.

سيستم اعلان قرار گرفتن در معرض بيماري (Exposure Notification) در فروردين‌ماه سال جاري با همكاري غير منتظره‌ي اپل و گوگل رونمايي شد. در صورت تماس متخصص با افرادي كه آزمايش ويروس كروناي (COVID-19) آن‌ها مثبت باشد، اين قابليت هشدارهايي براي متخصص ارسال مي‌كند. اين ويژگي به شناسه‌هاي بلوتوث ناشناس و كوتاه‌برد متكي است و هيچ داده‌اي از مكان يا اطلاعات قابل شناسايي شخصي را جمع‌آوري نمي‌كند. سيستم يادشده كاملا انتخابي است و بايد به وسيله‌ي متخصص فعال شود. يك مقام بهداشت محلي بايد از اين سيستم همراهي كند؛ بنابراين متخصصان بايد مطالعه كنند كه آيا ايالت، شهر يا منطقه آن‌ها توانايي ارائه‌ي هشدار قرار گرفتن در معرض بيماري دارد يا خير.

براي دريافت به‌روزرساني iOS 12.5 مي‌توانيد به تنظيمات دستگاه مراجعه كنيد و در بخش جنرال (General) سربرگ آپديت نرم‌افزار (Software Update)، به‌روزرساني يادشده را به‌رايگان دريافت كنيد.

براي اطلاع از آخرين تغييرات به‌روزرساني iOS 14.3 مي‌توانيد به اين لينك مراجعه كنيد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات