ويندوز ۱۰ ايكس احتمالا از درايور دسكتاپ همراهي نخواهد كرد

سه‌شنبه ۲ دي ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گفته مي‌شود مايكروسافت قصد دارد با طبقه‌بندي و الزامات جديد، درايورهاي ويندوز ۱۰ ايكس را بهبود ببخشد و به همراهي از درايور دسكتاپ در آن خاتمه بدهد.
تبليغات

سال گذشته مايكروسافت در مراسم رونمايي از سرفيس دئو و سرفيس نئو، سيستم‌عامل جديدي موسوم به ويندوز ۱۰ ايكس (Windows 10 X) با قابليت‌هاي جديد و رابط متخصصي بهبوديافته معرفي كرد كه گفته مي‌شد تا پايان سال ۲۰۲۰، همراه ‌با سرفيس نئو در دسترس خواهد بود؛ اما شيوع ويروس كرونا برنامه‌هاي مايكروسافت را كمي مختل كرده و انتشار سيستم‌عامل‌ يادشده به سال ۲۰۲۱ موكل شده است. حال گفته مي‌شود ردموندي‌ها قصد دارند به منظور تمركز بيشتر بر ويندوز ۱۰ ايكس، به همراهي از درايور دسكتاپ خاتمه بدهند.

بر اساس اخبار منتشرشده، ويندوز ۱۰ ايكس با ارائه تجربه‌ي بسيار مطمئن‌تر، امن‌تر و آسان براي به‌روزرساني، در انديشه متخصصين دارد بسياري از اشكالات ويندوز دسكتاپ را برطرف كند و به انديشه متخصصين مي‌رسد يكي از راه‌ها و برنامه‌ريزي مايكروسافت براي دستيابي به اين هدف، ارائه‌ي درايورهاي باكيفيت‌تر است.

طبق اسناد همراهي مايكروسافت كه به‌تازگي رسانه‌اي شده است، مايكروسافت به همراهي از درايور قديمي يونيورسال خاتمه خواهد داد و به‌زودي درايورها را در دو دسته با عنوان «درايور دسكتاپ ويندوز» و «درايور ويندوز» طبقه‌بندي خواهد كرد. درايورهاي ويندوز بايد از قابليت‌ اطمينان بالا و الزامات خدمات دقيق برخوردار باشند و در عين ‌حال، از ويندوز ۱۰ و ويندوز ۱۰ ايكس همراهي كنند و به‌خوبي اجرا شوند. در غير اين ‌صورت، به‌عنوان «درايور دسكتاپ ويندوز» طبقه‌بندي مي‌شوند و فقط در ويندوز ۱۰ نسخه‌ي ۲۰۰۴ يا بالاتر قابل استفاده خواهند بود. درايورهاي دسكتاپ ويندوز نيازي به تأييد برنامه‌هاي سازگار با سخت‌افزار ويندوز ندارند؛ درحالي‌كه براي درايوهاي ويندوز، گرفتن تأييديه اجباري خواهد بود. دستورالعمل‌هاي درايورهاي ويندوز به شرح زير است:

  • بايد مطابق با اصول طراحي DCH باشند.
  • از اصل «جداسازي بسته درايور» همراهي كنند.
  • الزامات لايه‌بندي API را ارائه دهند.
  • فرايند صدور گواهينامه براي برنامه‌هاي سازگار با سخت‌افزار دستگاه‌هاي ويندوزي را بايد در چارچوب Windows HLK طي كرده باشند.

با استناد به اخبار منتشرشده، مايكروسافت ويندوز ۱۰ ايكس را فقط به‌صورت از قبل نصب‌شده روي سخت‌افزار به فروش مي‌رساند و به انديشه متخصصين مي‌رسد تمامي درايورهاي آن از نوع ويندوزي هستند؛ اما خبر يادشده اين نگراني را ايجاد مي‌كند كه ويندوز ۱۰ ايكس ممكن است از سخت‌افزار شخص ثالث كه به درايور قديمي‌تر نياز دارد، همراهي نكند.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي طبقه‌بندي جديد درايورها و عدم همراهي از درايور دسكتاپ در ويندوز ۱۰ ايكس چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات