محبوبيت لانچرهاي iOS از علاقه‌ اندرويدي‌ها به سيستم‌عامل اپل خبر مي‌دهد

شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
درحالي‌كه مدتي از انتشار جديدترين نسخه‌ي اندرويد 13 مي‌گذرد، متخصصان گوگل با دانلود بي‌شمار لانچرهاي iOS علاقه‌ي خود به سيستم‌عامل اپل را جار مي‌زنند.
تبليغات

يكي از بزرگ‌ترين تفاوت‌هاي iOS اپل و اندرويد گوگل قابليت شخصي‌سازي بيشتر اندرويد است. اپل با انتشار iOS 16 درحال ازهم‌گسستن زنجير محكمي است كه همواره سيستم‌عامل مذكور را از هرگونه تغييري باز مي‌داشت تا سرانجام متخصصان آيفون نيز از شخصي‌سازي بيشتري در دستگاه‌هاي خود بهره‌مند شوند. با‌‌توجه‌‌به محبوبيت بي‌سابقه‌ي لانچرهاي شبيه‌ساز iOS در اين روزها، به‌انديشه متخصصين مي‌رسد بسياري از اندرويدي‌ها مشتاق امتحان‌كردن سيستم‌عامل آيفون هستند.

لانچرهاي اندرويدي اپليكيشن‌هايي هستند كه به متخصص امكان شخصي‌سازي صفحه‌ي اصلي و نحوه‌ي سازمان‌دهي اپليكيشن‌ها و تعامل با آن‌ها را مي‌دهد. به‌زبان‌ ساده، لانچرها به شما اجازه مي‌دهند طراحي نرم‌افزار را تغيير دهيد؛ ولي برخلاف رام يا سفت‌افزارها، هيچ تغيير دائمي ايجاد نمي‌كنند.

يكي از لانچرهايي كه اخيراً طرفداران زيادي پيدا كرده، Launcher iOS 16 است كه ظاهر سيستم‌عامل اپل را در موبايل‌هاي هوشمند اندرويدي شبيه‌سازي مي‌كند. لانچر مذكور كه هنوز در نسخه‌ي آزمايشي است و از زمان عرضه‌ي iOS 13 براي دريافت دردسترس قرار دارد، به متخصصان اندرويدي كمك مي‌كند تا تجربه‌ي كار با جديدترين نسخه‌هاي سيستم‌عامل اپل را به‌دست آورند.

لانچر iOS 16 آيكون‌ اپليكيشن‌ها به‌همراه ويجت‌ها و نوارها را به‌شكل iOS درمي‌آورد و حتي داك و كنترل‌سنتر سيستم‌عامل مذكور را شبيه‌سازي مي‌كند. علاوه‌بر‌اين، لانچر محبوب iOS قابليت‌هايي دارد كه حتي در سيستم‌عامل اپل نيز وجود ندارد؛ قابليت‌هايي مثل تغيير چينش اپليكيشن‌ها و تغيير نام آن‌ها و تغيير انيميشن‌هاي صفحه اصلي.

تاكنون، Launcher iOS 16 بيش از ۵۰ ميليون بار از فروشگاه گوگل‌پلي دريافت شده است و لانچر مشابهي به نام Phone 13 Launcher نيز آمار نصب ۵۰ ميليوني دارد. البته لانچرها امكان اجراي سيستم‌عامل ديگري را روي موبايل ندارند و فقط خصوصيات ظاهري آن را براي متخصص شبيه‎‌سازي مي‌كنند. در توضيحات اپليكيشن Launcher iOS 16 آمده است:

Launcher iOS 16 استاندارد جديدي براي موبايل‌هاي اندرويدي تعريف مي‌كند. اين اپليكيشن موبايل شما را بهتر از قبل مي‌كند و امكانات شگفت‌انگيزي را به لانچر موبايل شما مي‌افزايد. با استفاده از Launcher iOS 16، موبايل شما قدرتمندترين و شخصي‌‌سازترين و هوشمندترين دستگاه عمرتان مي‌شود.

اگرچه اندرويد همچنان محبوب‌ترين سيستم‌عامل جهان است، نشانه‌هايي از علاقه‌ي متخصصان آن به مهاجرت به iOS وجود دارد. محبوبيت لانچرهاي iOS علامت ديگري از آمادگي اندرويدي‌ها به سفر به قلمرو اپل است.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات